Kan KID nog na 6 pogingen ICSI/PGD

IUI Forum
Plaats reactie
E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Kan KID nog na 6 pogingen ICSI/PGD

Bericht door E+P » 10 januari 2011, 15:04

We hebben binnenkort onze 6de en laatste poging PGD/ICSI en we realiseren ons dat daar behoorlijk wat geluk komt bij kijken. Om ons zo min mogelijk te stressen en niet steeds te moeten denken aan dingen zolals "het MOET lukken", "allerlaatste poging",... zijn we nu alle mogelijkheden aan het overlopen.

Eén er van is KID.

Maar weet iemand hoe dat zit?

Bij ICSI heb je 6 pogingen waarbij de mutualiteit tussenkomt.
Hoe zit dat met KID? Is dat hetzelfde systeem? Zo ja, kom je dan nog in aanmerking voor KID als je al 6 pogingen ICSI/PGD achter de rug hebt of is de rit sowieso ten einde op vlak van tussenkomst van de mutualiteit?

Tinne31
Berichten: 202
Lid geworden op: 7 juli 2010, 22:24

Bericht door Tinne31 » 16 januari 2011, 20:06

Hey E+P,
Wij zijn aan onze 3de ICSI toe en waarschijnlijk wegens de beperkte hoeveelheid ingevroren zaadcellen van mijn vriend de laatste. Ik heb bij de gyne gevraagd als we KID starten of dit opgeteld wordt bij de 3 ICSI's maar dit zou volgens haar niet het geval zijn. Je begint dan met een leeg blad, IUI. Dan heb je ook weer 6 pogingen. Het is geen IVF of ICSI met Pu's, TP's en hormonen zijn er ook nie of toch weinig he of alleen een beetje ter ondersteuning. Moest de inseminatie met donorsperma dan toch nog niet lukken dan is het opnieuw ICSI met donorzaad maar dan telt men wel verder bij op met de pogingen ICSI die je al gehad hebt. Veel succes ermee, ik ben morgenavond aan mijn reeks menopurspuiten toe en wij proberen ons ook zo min mogelijk vast te pinnen op die laatste poging maar het is en blijft moeilijk he...xxx Tinne

zazoe
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 juli 2010, 13:38

Bericht door zazoe » 16 januari 2011, 20:52

Hoi,

KID en ISCI valt onder iets anders...
Ik heb nu 6 pogingen KID achter de rug. En als je enkel clomid als medicatie nodig hebt kan je zelfs zoveel keren als je wilt proberen.

Maar als je gelijk ik spuiten nodig hebt, puregon of menopur. Dan moet je wel een papier bij de mutualiteit gaan halen en hier stempelen ze elke poging op af. Zo heb je 6 pogingen.

Ik zit in de omgekeerde situatie als jou... Want mijn KI pogingen zijn bijna op, nog eentje... (eerste poging heb ik zonder medicatie geprobeerd). En nu krijgen we weer een leeg blad voor IVF te doen...

Dus, volgens mij niet definitief het einde!!!
succes in elk geval...

*zazoe*

E+P
Berichten: 667
Lid geworden op: 26 november 2010, 14:52

Bericht door E+P » 22 januari 2011, 10:50

Bedankt om te antwoorden!

Het geeft me in ieder geval weer moed dat er nog kansen zijn!

Eva

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten