vraag : ervaring met pregnyl na de iui vr de innesteling?

IUI Forum
Plaats reactie
mielke
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 december 2009, 15:59

vraag : ervaring met pregnyl na de iui vr de innesteling?

Bericht door mielke » 11 februari 2011, 15:15

na 5 miskramen en 1 biochemische zwangerschap, zitten we nu op de iui- trein. De 1e was zonder resultaat. Volgende week woensdag follikelmeting voor de 2e ronde. Ik neem menopur omdat mijn baarmoederslijmvlies dunner is na/door de vele curretages.
Wordt bij iemand van jullie nog pregnyl gespoten na de iui ? Mijn gynaecoloog zegt dat hij daar nog niet van hoorde. Ik krijg wel altijd utrogestan.
Als er pregnyl wordt gebruikt na de iui, wanneer gebeurt dat dan & hoeveel bedraagt dit dan ?

witje
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 oktober 2010, 22:41

Bericht door witje » 13 februari 2011, 16:14

dag mielke,
ik had net dezelfde vraag gepost: ik moet vandaag (dag 6 na iui) pregnyl spuiten, vorige keren moest dat niet, dus ik zit met dezelfde vragen als jij. Ik ga er dan ook maar vanuit dat ik weer 14 dagen vanaf vandaag moet tellen om een test te kunnen doen zeker? Beinvloedt pregnyl trouwens de lengte van een cylcus?

witje

Mieke_78
Berichten: 118
Lid geworden op: 3 november 2010, 19:15

Bericht door Mieke_78 » 14 februari 2011, 8:10

Hallo Witje en Mielke,

Ik heb er 6 IUI's opzitten en moet telkens 6 dagen na de inseminatie een spuitje pregnyl zetten. Mijn "gewone" gynaecoloog heeft bevestigd dat dit de innesteling bevordert, dus dan doe ik dat maar :-)
Het beïnvloedt de cyclus niet, je ms komen op de verwachte dag, maar na de eerste keer dat ik die pregnyl gebruikt had, was men tweede cyclus wel wat langer, waarmee ik bedoel dat mijn eitje pas rijp was op dag 16 of 17. Maar vanaf de tweede IUI was mijn cyclus weer altijd 28 a 29 dagen.

Gr,
Mieke

mietje
Berichten: 521
Lid geworden op: 30 juli 2010, 12:32

Bericht door mietje » 14 februari 2011, 11:53

Hoi Mielke en Witje,

Ik heb vorige week mijn eerste IUI gekregen en heb die vraag ook aan de gyneac.gesteld en hij zei dat pregnyl géén invloed zou hebben om mijn volgende regels(al hoop ik stiekem toch een beetje dat mijn regels er niet doorkomen hé...) :)
Nog even afwachten.
Groetjes.

mielke
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 december 2009, 15:59

hoeveel pregnyl dan ?

Bericht door mielke » 14 februari 2011, 14:13

bedankt voor de antwoorden.
Hoeveel pregnyl moeten jullie dan spuiten ?
Ik heb geen ervaring hiermee. Door de utrogestan blijven de regels wel uit en moet je stoppen na een bloedtest.

Mieke_78
Berichten: 118
Lid geworden op: 3 november 2010, 19:15

Bericht door Mieke_78 » 16 februari 2011, 10:36

@Mielke: Ik zet een spuitje van 5000 op dag 6.

Succes!

mielke
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 december 2009, 15:59

Bericht door mielke » 18 februari 2011, 8:47

Bedankt !
Deze middag om ongeveer 12 uur is de inseminatie. Had woensdag al grote follikels (meer dan 21 mm), toch bleek uit mijn bloed dat er nog geen LH-piek was...
raar toch allemaal, hé

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten