IUI-clubje

IUI Forum
SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: IUI-clubje

Bericht door SCL » 24 mei 2017, 18:21

irisbloem schreef:
22 mei 2017, 22:51
Ik wens jou alvast veel succes Joke!

Ik vraag mij soms toch wel af waarom ze altijd die clomid geven ... ik hoop in ieder geval dat jij er de positieve en niet de negatieve effecten van hebt.
Ik weet niet waar je je behandeling start maar laat het niet om vragen te stellen en kritisch te zijn want jij kent je lichaam nog het best. Ik schrijf dit omdat ik ook al het één en ander heb meegemaakt op vlak van behandeling.
Hey Irisbloem

Ze geven die clomid omdat ze moeten aantonen aan de ziekenkas dat ze dit min 4 keer gebruikt hebben bij een behandeling. Enkel dan wordt menopur of dergelijke terugbetaald. Belachelijk he?! Eerst de mensen laten sukkelen terwijl ze weten dat er betere medicatie bestaat...
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: IUI-clubje

Bericht door SCL » 24 mei 2017, 18:23

Ik ben ook volop aan het wachten voor de uitslag van mijn 4de iui.. morgen nog een pregnyl prikken en 2/6 mag ik testen. Ergens voel ik weer dat het niets is. Op den duur heeft u lichaam en geest zelf geen hoop meer. Dan wordt het toch erg...
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

broodje
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 20:56

Re: IUI-clubje

Bericht door broodje » 24 mei 2017, 20:27

SCL schreef:
24 mei 2017, 18:23
Ik ben ook volop aan het wachten voor de uitslag van mijn 4de iui.. morgen nog een pregnyl prikken en 2/6 mag ik testen. Ergens voel ik weer dat het niets is. Op den duur heeft u lichaam en geest zelf geen hoop meer. Dan wordt het toch erg...
hoi meid , hoe komt dat jij nog een pregnyl moet prikken?
Ik krijg mijn uitlag ook 2/6 . Ik voel ergens ook dat het ditmaal negatief is.
Bij mij de tweede keer ....

Veel succes !!!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 24 mei 2017, 22:35

Hallo SCL,

Ik weet dat die clomid wordt terugbetaald door de ziekenkas en men daardoor eerst dat moet geven. Wat ik eigenlijk bedoelde was waarom men niet eerst kijkt of men in de natuurlijke cyclus kan insemineren, waarom men standaard een hormonenbehandeling geeft. Waarom niet eerst eens de natuurlijke cyclus opvolgen en kijken waar er eventueel bijsturing nodig is. Ik zit er nog altijd mee in mijn maag dat ik door die clomid een 4tal maanden verloren ben, anders was ik eerder aan de inseminaties kunnen beginnen en had ik al die miserie niet gehad.

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: IUI-clubje

Bericht door scv » 26 mei 2017, 11:15

irisbloem schreef:
24 mei 2017, 22:35
Hallo SCL,

Ik weet dat die clomid wordt terugbetaald door de ziekenkas en men daardoor eerst dat moet geven. Wat ik eigenlijk bedoelde was waarom men niet eerst kijkt of men in de natuurlijke cyclus kan insemineren, waarom men standaard een hormonenbehandeling geeft. Waarom niet eerst eens de natuurlijke cyclus opvolgen en kijken waar er eventueel bijsturing nodig is. Ik zit er nog altijd mee in mijn maag dat ik door die clomid een 4tal maanden verloren ben, anders was ik eerder aan de inseminaties kunnen beginnen en had ik al die miserie niet gehad.
Ik vroeg dat ook aan gynae eens ( ik ben ook tegen al die hormonen,hoewel menopur veel beter is te verdragen maar natuurlijk meer werk om klaar te maken).Fertiliteitsarts zei dat ik zonder hormonen evenveel kans heb als normaal ( nl 4%) na bijna 3 jaar proberen.Met menopur terug 15% ongeveer.Deze cyclus nu geleerd om zelf te zetten zodat ik niet telkens moet rekening houden met thuisverpleegster.Zo heeft hij ook idee over reactie nu met dosis om dan ivf te doen.Ik doe voorlopig lui verder tot intake in augustus.Dan kan ik wel direct starten.Mijn fertiliteitsarts is klinisch medewerker in uz gent en probleem dat ook andere dan eigen patiënten ( regionaal zh) ook op zijn agenda komen en dat moet veranderen zei hij laatst tegen me.Is een goede arts,wel laaaaaannnggg wachten.
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

nelevdb
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 juni 2016, 17:45

Re: IUI-clubje

Bericht door nelevdb » 27 mei 2017, 20:14

Hey.
Morgenmiddag hebben we 3de iui.
Eisprong deze morgen begonnen en moet toch nog prevnyl spuiten.
Iemand ideetje waarom dat nodig zou zijn ?
Groetjes
IUI-D1: 11/3/17 neg IUI-D: 4/17 te laat
IUI-D2: 1/5/17 neg
IUI-D3: 28/5/17 mk 7w
IUI-D4: 24/9/17 neg
IUI-D5: 19/10/17 neg
ICSI-D 1:11/17 gn bevruchting
ICSI-D 2:verse tp 7/1/18 biochem zw
2/18 hystero
ICSI-D 2: enige cryo tp 12/5/18 --> POSITIEF

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: IUI-clubje

Bericht door SCL » 27 mei 2017, 20:52

broodje schreef:
24 mei 2017, 20:27
SCL schreef:
24 mei 2017, 18:23
Ik ben ook volop aan het wachten voor de uitslag van mijn 4de iui.. morgen nog een pregnyl prikken en 2/6 mag ik testen. Ergens voel ik weer dat het niets is. Op den duur heeft u lichaam en geest zelf geen hoop meer. Dan wordt het toch erg...
hoi meid , hoe komt dat jij nog een pregnyl moet prikken?
Ik krijg mijn uitlag ook 2/6 . Ik voel ergens ook dat het ditmaal negatief is.
Bij mij de tweede keer ....

Veel succes !!!
Hey Broodje

Dit is zodat 'indien er een eitje is' dit extra stimuleert van de baarmoederwand.. en da zou gewoon extra zijn. Niet persee nodig maar in Gent doen ze dat.. dinsdag moet ik normaal ms krijgen en vrijdag testen.. maar voel ook dat het weer niets is.. ik heb echt geen hoop meer.. ik weet nie wat ik moet doen, kan doen.. ik voel my zo hulpeloos.. sinds ze my vertelde over die 'onverklaarbare onvruchtbaarheid'. Ik ben 25 jaar. Vriend ok. Ik ok. Na bijna 2 jaar nog niets. En plots komt het verdict 'we weten niet wat er aan de hand is'. Alles is in orde, droomsenario om te moeten lukken en toch lukt het maar niet en ze weten niet eens hoe het komt... heb nog 2 iui te goed.. als het niet slaagt dan moet ik in Augustus starten met IVF... ivf leek zo ver weg, maar nu plots toch zo dicht.. :( :( :(
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: IUI-clubje

Bericht door SCL » 27 mei 2017, 20:54

irisbloem schreef:
24 mei 2017, 22:35
Hallo SCL,

Ik weet dat die clomid wordt terugbetaald door de ziekenkas en men daardoor eerst dat moet geven. Wat ik eigenlijk bedoelde was waarom men niet eerst kijkt of men in de natuurlijke cyclus kan insemineren, waarom men standaard een hormonenbehandeling geeft. Waarom niet eerst eens de natuurlijke cyclus opvolgen en kijken waar er eventueel bijsturing nodig is. Ik zit er nog altijd mee in mijn maag dat ik door die clomid een 4tal maanden verloren ben, anders was ik eerder aan de inseminaties kunnen beginnen en had ik al die miserie niet gehad.
Ahja zo idd. Da snap ik ook niet. In gent hebben ze 1 maand gewoon opgevolgd en daarna direct met clomid gestart.. bizar he. Ben erdoor ook 1 maand kwijtgespeeld. En het nu terug 2 eitjes. 1 goed en 1 kleintje. Ik hoop dat die allebei weg zijn en dat het geen cyste is zoals vorige keer. Want ik zie het echt niet zitten im Weer die pil te nemen.. volgende week zal meer uitwijzen...
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: IUI-clubje

Bericht door Gaby » 29 mei 2017, 16:11

Eloha!

Hoe gaat het hier met iedereen? Al best wel weer nieuwe mensen bijgekomen precies. En nog geen goed nieuws, best wel jammer eigenlijk! Hup hup hopelijk is het een goeie maand voor sommigen!

Hier 4de IUI mislukt. Wij gaan voor onze eigen zomerstop en geven het eventjes op om in september weer vol goeie moed te starten. Misschien wel IVF, wie weet, we zijn alle documenten in orde aan het brengen alleszins.
IVF 1 - Zwanger!

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: IUI-clubje

Bericht door scv » 29 mei 2017, 21:41

SCL schreef:
27 mei 2017, 20:52
broodje schreef:
24 mei 2017, 20:27
SCL schreef:
24 mei 2017, 18:23
Ik ben ook volop aan het wachten voor de uitslag van mijn 4de iui.. morgen nog een pregnyl prikken en 2/6 mag ik testen. Ergens voel ik weer dat het niets is. Op den duur heeft u lichaam en geest zelf geen hoop meer. Dan wordt het toch erg...
hoi meid , hoe komt dat jij nog een pregnyl moet prikken?
Ik krijg mijn uitlag ook 2/6 . Ik voel ergens ook dat het ditmaal negatief is.
Bij mij de tweede keer ....

Veel succes !!!
Hey Broodje

Dit is zodat 'indien er een eitje is' dit extra stimuleert van de baarmoederwand.. en da zou gewoon extra zijn. Niet persee nodig maar in Gent doen ze dat.. dinsdag moet ik normaal ms krijgen en vrijdag testen.. maar voel ook dat het weer niets is.. ik heb echt geen hoop meer.. ik weet nie wat ik moet doen, kan doen.. ik voel my zo hulpeloos.. sinds ze my vertelde over die 'onverklaarbare onvruchtbaarheid'. Ik ben 25 jaar. Vriend ok. Ik ok. Na bijna 2 jaar nog niets. En plots komt het verdict 'we weten niet wat er aan de hand is'. Alles is in orde, droomsenario om te moeten lukken en toch lukt het maar niet en ze weten niet eens hoe het komt... heb nog 2 iui te goed.. als het niet slaagt dan moet ik in Augustus starten met IVF... ivf leek zo ver weg, maar nu plots toch zo dicht.. :( :( :(
hey broodje

ik herken je gevoel. Onwetend over reden, zoveel kansen en nergens een plakkertje. Deze zomer bij ons 3 jaar,alles ok bij ons beiden en dus geen reden. Misschien innesteling of toch bevruchting? Dit zullen we maar weten bij ivf, nog eventjes wachten op de start en wij hebben intake augustus om dan daarna direct te starten. Ik heb zelfde gevoel, uitstel van ... ( daarom ook eerst iui omdat ik moest wennen aan idee en beetje uit angst denk ik) en nu zo dichtbij komen....Ik ben al wat ouder dan jou maar toch knaagt het van, stel dat dat ook niet lukt...Hoewel ze allemaal zeggen van ' je bent nog jong' ( en je leest dan eenmaal de 30 voorbij... ook begonnen voor de 30 en kijk waar we nu nog maar staan ... niet gedacht en voel je je onmiddellijk ongemakkelijk van toch beter vroeger begonnen en niet kijken naar situatie)
Ik had vandaag echocontrole voor iui4 maar deze keer zal terug late eisprong worden want nog 3 dagen verder spuiten. Vreemd he, soms op dag 10 al eitjes van 18mm en dan al pregnyl zetten en nu pas rond de 12mm groot, mooi gelijkmatig wel aan het groeien.

Ik duim voor jullie!
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 29 mei 2017, 22:55

Hallo,

Gisteravond teruggekeerd van enkele dagen verlof en deze voormiddag eerste echo op dag 10, een follikel van 24 mm :shock: , bang dat ik te laat ging zijn maar uit mijn bloedwaarden blijkt dat ik net op tijd ben dus morgennamiddag derde IUI

Jammer dat er ondertussen nog geen positieve berichten zijn, hopelijk komen deze nog ...

Goede moed aan iedereen!

Nog een vraagje: bij mij zitten de follikels meestal links, soms speelt mijn rechter eierstok eens mee maar niet zoveel, hoe zit dat bij jullie?

broodje
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 20:56

Re: IUI-clubje

Bericht door broodje » 30 mei 2017, 7:56

Hoi,
Het kort op bij mij nu. Voor de uitslag...
Heb niet echt een ander gevoel ofzo dus heb er niet zo'n goed gevoel bij.
Bij mij gingen ze 2 X de inseminatie proberen en dan moest ik terug een afspraak maken bij de dokter.
En dan gaan ze WEER :( een kijkoperatie doen denk ik .
Ze weten niet zeker wat er is bij mij.
Ik heb op het begin een vloeistof door men eileiders laten doen en toen was alles mooi open.
Heb ik een kijkoperatie gehad en toen was alles dicht.
Toen terug een vloeistof in Leuven en was alles wel open. Dus ze snappen het niet goed.
Daarom eerst die 2 x inseminatie. Dan kijkoperatie denk ik en dan IVF ...
Ja ik ben zelf ook net geen 30 . Bijna :-) En worde alleen maar ouder eh.
Altijd maar dan afwachten, wachten :roll: ....

groetjes xx

broodje
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 20:56

Re: IUI-clubje

Bericht door broodje » 30 mei 2017, 7:58

Gaby schreef:
29 mei 2017, 16:11
Eloha!

Hoe gaat het hier met iedereen? Al best wel weer nieuwe mensen bijgekomen precies. En nog geen goed nieuws, best wel jammer eigenlijk! Hup hup hopelijk is het een goeie maand voor sommigen!

Hier 4de IUI mislukt. Wij gaan voor onze eigen zomerstop en geven het eventjes op om in september weer vol goeie moed te starten. Misschien wel IVF, wie weet, we zijn alle documenten in orde aan het brengen alleszins.
Op tijd , tijd maken voor jezelf en je partner ! hebben wij ook al gedaan !
Geniet van de zomer periode !!

groetjes

scv
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 april 2017, 18:50

Re: IUI-clubje

Bericht door scv » 30 mei 2017, 8:09

irisbloem schreef:
29 mei 2017, 22:55
Hallo,

Gisteravond teruggekeerd van enkele dagen verlof en deze voormiddag eerste echo op dag 10, een follikel van 24 mm :shock: , bang dat ik te laat ging zijn maar uit mijn bloedwaarden blijkt dat ik net op tijd ben dus morgennamiddag derde IUI

Jammer dat er ondertussen nog geen positieve berichten zijn, hopelijk komen deze nog ...

Goede moed aan iedereen!

Nog een vraagje: bij mij zitten de follikels meestal links, soms speelt mijn rechter eierstok eens mee maar niet zoveel, hoe zit dat bij jullie?
Hopelijk genoten van je weekendje weg.
Amai wat een follikel al! ik geraak niet zo ver.Meestal bij 18 a 20 al pregnyl.
Vorige keer aan elke kant eentje.Vorige pogingen 2 aan zelfde kant.Wisselde toen meestal af.
Ik denk dat dit er niet toe doet.Enige is dat je iedere maand er enkele klaar zitten en er 1 of meer rijpen en de rest gaat sowieso verloren.Dus met hormonen red je er paar om toch te gebruiken.
Succes vandaag!
Pilstop: 07/14
09/15-4/16: clomid/pregnyl zonder iui, eileiders ok
02/17:kijkoperatie ok
03-06/17-4iui
O8/17:uz gent
09/17: ivf1
12/17:ivf2: hcg 4,5
Rustmaanden en gen. test ok
3/18 spontane zw , vroege miskraam
5/18 rescue iui
9/18: ivf3 🍀🤞

ellie87
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 januari 2017, 11:42

Re: IUI-clubje

Bericht door ellie87 » 30 mei 2017, 9:15

irisbloem schreef:
29 mei 2017, 22:55
Hallo,

Gisteravond teruggekeerd van enkele dagen verlof en deze voormiddag eerste echo op dag 10, een follikel van 24 mm :shock: , bang dat ik te laat ging zijn maar uit mijn bloedwaarden blijkt dat ik net op tijd ben dus morgennamiddag derde IUI

Jammer dat er ondertussen nog geen positieve berichten zijn, hopelijk komen deze nog ...

Goede moed aan iedereen!

Nog een vraagje: bij mij zitten de follikels meestal links, soms speelt mijn rechter eierstok eens mee maar niet zoveel, hoe zit dat bij jullie?
Bij zaten de follikels bij de drie eerste pogingen ook links
nu voor de eerste keer rechts, hopelijk dat dat meer geluk brengt ;-)
12/2015: gestopt met pil
10/2016: diagnose PCOS
02-09/2017: hormoonbehandelingen (5 x negatief)
10-12/2017: verplichte rustmaanden
01/2018: onverwacht pril zwanger :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten