IUI-clubje

IUI Forum
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 21 september 2017, 18:07

@SOHN Ik hoop dat er nu een positieve evolutie zit in je behandeling. Ik heb ook nog tijden gekend dat ik het gevoel had dat mijn behandeling eerder de processie van Echternach was. Dat is erg frustrerend maar ik besef nu dat hoeveel ze ook al weten er toch nog zoveel niet gekend is en elk lichaam anders is en ze ook moeten zoeken en dingen uitproberen. Alhoewel ik weet dat ze Clomid standaard geven omdat dat wordt terug betaald door de ziekenkas en niet omdat dat het beste product op de markt is, integendeel.

Ik ben aan het wachten op mijn menstruatie. Gewoonlijk heb ik een luteale fase van 13 dagen en morgen is dag 13 dus het is spannend telkens ik naar het toilet ga. Ik heb er echter geen hoop op.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 21 september 2017, 18:19

saar33 schreef:
21 september 2017, 11:26
hallo

op dinsdag 29 augustus werd vastgesteld dat ik 3 follikels had (dag 18 van mijn cyclus) de grootste toen 16cm. omdat ik er dus 3 had kreeg ik geen iui maar mochten we zelf proberen.
advies was om donderdagavond en vrijdagochtend betrekkingen te hebben. ik heb geen pregnyl gespoten. dus ik ben ook niet zeker of ik rond die vrijdag wel een eisprong gehad heb.

nu zit ik op dag 41 van mijn cyclus. en nog geen regels te zien. zou ik mogen hopen?

heb vandaag een testje gekocht om morgenvroeg te gebruiken. toch heb ik er geen goed gevoel bij want de meeste cyclussen die ik had (zonder pregnyl te gebruiken) zijn tussen de 32 en 47 dagen. anderzijds zou mijn follikel die vrijdag (cyclusdag 21) al op 20cm ' moetenstaan. en tel je daarbij 14 dagen op dan zou ik ongeveer toch rond dag 35 mijn regels moeten hebben gekregen? of zie ik dat verkeerd?
ik heb ook op dag 27 van mijn cyclus een drupje helder rood bloed verloren. ofwel was dit bloed van de eisprong ofwel van een mogelijke innesteling. beide zou in mijn ogen wel kunnen. maar moest dat bloed zijn van de eisprong zou ik rond deze dagen ook nog ongesteld kunnen worden. pff morgen weet ik hopelijk meer...
Zelf heb ik ook nog rare cyclussen gehad, maar dat was voor ik in behandeling was waardoor ik dus niet helemaal zeker weet of ik toen inderdaad een eisprong heb gehad, alhoewel ik toen dezelfde symptomen had als nu bij een eisprong, ik heb toen een cyclus gehad van 9 weken terwijl ik altijd korte cyclussen heb van 21 tot 26 dagen met af en toe eens een uitschieter tot 28-30 dagen. Ik weet nog dat ik regelmatig buikpijn had en dan iets voelde lopen en ik dacht telkens dat mijn regels doorbraken, maar telkens was het een beetje witverlies. Ik heb toen niet getest omdat ik een 3tal maanden ervoor ook eens 1 week later was geweest en ik op de dag dat ik testte mijn regels doorkreeg en ik vond dat zo beu. Uiteindelijk zijn ze doorgekomen en enkele maanden daarna heb ik nog eens een cyclus gehad van 7 weken, heb ook niet getest, dat was kort voor mijn eerste gesprek in het uz. Kort daarna is uitgekomen dat ik met de zona zat en ik heb die rare cyclussen dan daaraan geweten en niet aan een eventuele beginnende zwangerschap. Ik heb ook eens een week na de ovulatie wat witverlies gehad met een streepje bloed, mijn huisarts zei dat dit op een innesteling kon wijzen maar ook dat is negatief uitgelopen. Ik hoop voor jou dat de tekens wel wijzen op een zwangerschap!

saar33
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 mei 2017, 12:02

Re: IUI-clubje

Bericht door saar33 » 21 september 2017, 20:56

irisbloem schreef:
21 september 2017, 18:19
saar33 schreef:
21 september 2017, 11:26
hallo

op dinsdag 29 augustus werd vastgesteld dat ik 3 follikels had (dag 18 van mijn cyclus) de grootste toen 16cm. omdat ik er dus 3 had kreeg ik geen iui maar mochten we zelf proberen.
advies was om donderdagavond en vrijdagochtend betrekkingen te hebben. ik heb geen pregnyl gespoten. dus ik ben ook niet zeker of ik rond die vrijdag wel een eisprong gehad heb.

nu zit ik op dag 41 van mijn cyclus. en nog geen regels te zien. zou ik mogen hopen?

heb vandaag een testje gekocht om morgenvroeg te gebruiken. toch heb ik er geen goed gevoel bij want de meeste cyclussen die ik had (zonder pregnyl te gebruiken) zijn tussen de 32 en 47 dagen. anderzijds zou mijn follikel die vrijdag (cyclusdag 21) al op 20cm ' moetenstaan. en tel je daarbij 14 dagen op dan zou ik ongeveer toch rond dag 35 mijn regels moeten hebben gekregen? of zie ik dat verkeerd?
ik heb ook op dag 27 van mijn cyclus een drupje helder rood bloed verloren. ofwel was dit bloed van de eisprong ofwel van een mogelijke innesteling. beide zou in mijn ogen wel kunnen. maar moest dat bloed zijn van de eisprong zou ik rond deze dagen ook nog ongesteld kunnen worden. pff morgen weet ik hopelijk meer...
Zelf heb ik ook nog rare cyclussen gehad, maar dat was voor ik in behandeling was waardoor ik dus niet helemaal zeker weet of ik toen inderdaad een eisprong heb gehad, alhoewel ik toen dezelfde symptomen had als nu bij een eisprong, ik heb toen een cyclus gehad van 9 weken terwijl ik altijd korte cyclussen heb van 21 tot 26 dagen met af en toe eens een uitschieter tot 28-30 dagen. Ik weet nog dat ik regelmatig buikpijn had en dan iets voelde lopen en ik dacht telkens dat mijn regels doorbraken, maar telkens was het een beetje witverlies. Ik heb toen niet getest omdat ik een 3tal maanden ervoor ook eens 1 week later was geweest en ik op de dag dat ik testte mijn regels doorkreeg en ik vond dat zo beu. Uiteindelijk zijn ze doorgekomen en enkele maanden daarna heb ik nog eens een cyclus gehad van 7 weken, heb ook niet getest, dat was kort voor mijn eerste gesprek in het uz. Kort daarna is uitgekomen dat ik met de zona zat en ik heb die rare cyclussen dan daaraan geweten en niet aan een eventuele beginnende zwangerschap. Ik heb ook eens een week na de ovulatie wat witverlies gehad met een streepje bloed, mijn huisarts zei dat dit op een innesteling kon wijzen maar ook dat is negatief uitgelopen. Ik hoop voor jou dat de tekens wel wijzen op een zwangerschap!
bedankt voor je antwoord.
voor mij zijn die lange cyclussen normaal, maar nu 1 verschil is dat ik wel menopur heb gespoten. daarom dat ik nu wel iets meer hoop heb. anderzijds heb ik een ander keertje (met clomid) ook een ovulatiebloedingkje gehad. en dan mooi 2 weken later een menstruatie. ik zal er nu maar vanuit gaan dat die bloeding een ovulatiebloeding was, en dat ik één van de dagen mijn ms ga krijgen. wij gaan morgenavond ook nog eens een keertje op café. en morgenvroeg wil ik echt wel eens weten of ik een glaasje alcohol kan drinken of niet. :)
10/15: pilstop; 03/16: mk; 06/17: iui neg; 12/17: iui neg
01/18: kijkoperatie eileiders; 04/18: ivf 1: neg; 05/18: ivf 1.1 neg
06/18: ivf 1.2 neg; 08/18: ivf 2: neg; 05/19: ivf 2.1 mk
08/19: ivf 3: neg; 09/19: ivf 3.1 mk; 11/19: ivf 3.2 mk

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 21 september 2017, 23:05

saar33 schreef:
21 september 2017, 20:56
irisbloem schreef:
21 september 2017, 18:19
saar33 schreef:
21 september 2017, 11:26
hallo

op dinsdag 29 augustus werd vastgesteld dat ik 3 follikels had (dag 18 van mijn cyclus) de grootste toen 16cm. omdat ik er dus 3 had kreeg ik geen iui maar mochten we zelf proberen.
advies was om donderdagavond en vrijdagochtend betrekkingen te hebben. ik heb geen pregnyl gespoten. dus ik ben ook niet zeker of ik rond die vrijdag wel een eisprong gehad heb.

nu zit ik op dag 41 van mijn cyclus. en nog geen regels te zien. zou ik mogen hopen?

heb vandaag een testje gekocht om morgenvroeg te gebruiken. toch heb ik er geen goed gevoel bij want de meeste cyclussen die ik had (zonder pregnyl te gebruiken) zijn tussen de 32 en 47 dagen. anderzijds zou mijn follikel die vrijdag (cyclusdag 21) al op 20cm ' moetenstaan. en tel je daarbij 14 dagen op dan zou ik ongeveer toch rond dag 35 mijn regels moeten hebben gekregen? of zie ik dat verkeerd?
ik heb ook op dag 27 van mijn cyclus een drupje helder rood bloed verloren. ofwel was dit bloed van de eisprong ofwel van een mogelijke innesteling. beide zou in mijn ogen wel kunnen. maar moest dat bloed zijn van de eisprong zou ik rond deze dagen ook nog ongesteld kunnen worden. pff morgen weet ik hopelijk meer...
Zelf heb ik ook nog rare cyclussen gehad, maar dat was voor ik in behandeling was waardoor ik dus niet helemaal zeker weet of ik toen inderdaad een eisprong heb gehad, alhoewel ik toen dezelfde symptomen had als nu bij een eisprong, ik heb toen een cyclus gehad van 9 weken terwijl ik altijd korte cyclussen heb van 21 tot 26 dagen met af en toe eens een uitschieter tot 28-30 dagen. Ik weet nog dat ik regelmatig buikpijn had en dan iets voelde lopen en ik dacht telkens dat mijn regels doorbraken, maar telkens was het een beetje witverlies. Ik heb toen niet getest omdat ik een 3tal maanden ervoor ook eens 1 week later was geweest en ik op de dag dat ik testte mijn regels doorkreeg en ik vond dat zo beu. Uiteindelijk zijn ze doorgekomen en enkele maanden daarna heb ik nog eens een cyclus gehad van 7 weken, heb ook niet getest, dat was kort voor mijn eerste gesprek in het uz. Kort daarna is uitgekomen dat ik met de zona zat en ik heb die rare cyclussen dan daaraan geweten en niet aan een eventuele beginnende zwangerschap. Ik heb ook eens een week na de ovulatie wat witverlies gehad met een streepje bloed, mijn huisarts zei dat dit op een innesteling kon wijzen maar ook dat is negatief uitgelopen. Ik hoop voor jou dat de tekens wel wijzen op een zwangerschap!
bedankt voor je antwoord.
voor mij zijn die lange cyclussen normaal, maar nu 1 verschil is dat ik wel menopur heb gespoten. daarom dat ik nu wel iets meer hoop heb. anderzijds heb ik een ander keertje (met clomid) ook een ovulatiebloedingkje gehad. en dan mooi 2 weken later een menstruatie. ik zal er nu maar vanuit gaan dat die bloeding een ovulatiebloeding was, en dat ik één van de dagen mijn ms ga krijgen. wij gaan morgenavond ook nog eens een keertje op café. en morgenvroeg wil ik echt wel eens weten of ik een glaasje alcohol kan drinken of niet. :)
Een ovulatiebloeding heb ik nog niet gehad, wel eens een doorbraakbloeding, had toen 2 weken na mijn regels terug een bloeding gelijk aan mijn regels, dat kan blijkbaar wel eens voorvallen door stress bv.
Ga je morgen bloed laten trekken? Onzekerheid is vervelend he Ik moet normaal gezien mijn maandstonden morgen krijgen ...
Toen ik de eerste keer clomid nam had ik 4 follikels en ging de IUI ook niet door en we kregen dan ook een uitdrukkelijk verbod van het ziekenhuis om zelf ook niets te proberen, heb er spijt van dat ik toen geluisterd heb.

KristinaVH
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 juli 2017, 20:14

Re: IUI-clubje

Bericht door KristinaVH » 22 september 2017, 10:28

Irisbloem,

Weet je al iets meer? Ik hoop zo hard dat het goed nieuws is!

Saar33,

Heb je al een testje gedaan? Ikzelf had ook een zeer lange cyclus! Maar ik heb geen idee wat het dan doet zonder pregnyl... ik duim voor jou!

Groetjes
Aug '16 natuurlijk proberen voor brusje
4 juni '17 iui 1 negatief
1 juli '17 iui 2 negatief
28 juli '17 iui 3 negatief
25 aug '17 iui 4 negatief
Eventjes adempauze
27 nov '17 iui 5 negatief
1 feb '18 iui 6 negatief
6 maart '18 POSITIEF!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 22 september 2017, 11:57

KristinaVH schreef:
22 september 2017, 10:28
Irisbloem,

Weet je al iets meer? Ik hoop zo hard dat het goed nieuws is!

Saar33,

Heb je al een testje gedaan? Ikzelf had ook een zeer lange cyclus! Maar ik heb geen idee wat het dan doet zonder pregnyl... ik duim voor jou!

Groetjes
Vanmorgen vroeg erge pijn, kon er niet meer van slapen, felle steken tot in rug, branderige pijn in lies alsof ze constant aan mijn haar aan het trekken waren, heb dat anders niet, heb nu nog pijn maar heb al pijnstiller genomen, ondertussen wat bruinverlies en beetje bloed verloren, ik neem aan dat regels aan het doorkomen zijn want het is dag 13, de dag dat ze normaal doorkomen

saar33
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 mei 2017, 12:02

Re: IUI-clubje

Bericht door saar33 » 22 september 2017, 15:20

irisbloem schreef:
22 september 2017, 11:57
KristinaVH schreef:
22 september 2017, 10:28
Irisbloem,

Weet je al iets meer? Ik hoop zo hard dat het goed nieuws is!

Saar33,

Heb je al een testje gedaan? Ikzelf had ook een zeer lange cyclus! Maar ik heb geen idee wat het dan doet zonder pregnyl... ik duim voor jou!

Groetjes
Vanmorgen vroeg erge pijn, kon er niet meer van slapen, felle steken tot in rug, branderige pijn in lies alsof ze constant aan mijn haar aan het trekken waren, heb dat anders niet, heb nu nog pijn maar heb al pijnstiller genomen, ondertussen wat bruinverlies en beetje bloed verloren, ik neem aan dat regels aan het doorkomen zijn want het is dag 13, de dag dat ze normaal doorkomen
weer negatief getest. maar nog geen ms te zien.. :roll:
10/15: pilstop; 03/16: mk; 06/17: iui neg; 12/17: iui neg
01/18: kijkoperatie eileiders; 04/18: ivf 1: neg; 05/18: ivf 1.1 neg
06/18: ivf 1.2 neg; 08/18: ivf 2: neg; 05/19: ivf 2.1 mk
08/19: ivf 3: neg; 09/19: ivf 3.1 mk; 11/19: ivf 3.2 mk

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 22 september 2017, 18:32

@Saar: aan de hoeveelste dag zit je? misschien te vroeg getest?

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 23 september 2017, 12:42

Vandaag zijn maandstonden goed doorgebroken. Volgende week vrijdag eerste echo, we zijn vertrokken voor poging 7 ...

saar33
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 mei 2017, 12:02

Re: IUI-clubje

Bericht door saar33 » 23 september 2017, 16:13

irisbloem schreef:
22 september 2017, 18:32
@Saar: aan de hoeveelste dag zit je? misschien te vroeg getest?
Ik zit al op dag 43.. langste cyclus was 47 dagen. Maar dit was na een vroege miskraam. Als ik ze volgende week donderdag nog niet heb ga ik naar het ziekenhuis om een echo. Pff
10/15: pilstop; 03/16: mk; 06/17: iui neg; 12/17: iui neg
01/18: kijkoperatie eileiders; 04/18: ivf 1: neg; 05/18: ivf 1.1 neg
06/18: ivf 1.2 neg; 08/18: ivf 2: neg; 05/19: ivf 2.1 mk
08/19: ivf 3: neg; 09/19: ivf 3.1 mk; 11/19: ivf 3.2 mk

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 23 september 2017, 19:04

saar33 schreef:
23 september 2017, 16:13
irisbloem schreef:
22 september 2017, 18:32
@Saar: aan de hoeveelste dag zit je? misschien te vroeg getest?
Ik zit al op dag 43.. langste cyclus was 47 dagen. Maar dit was na een vroege miskraam. Als ik ze volgende week donderdag nog niet heb ga ik naar het ziekenhuis om een echo. Pff
Misschien eens bloed laten trekken?

saar33
Berichten: 268
Lid geworden op: 26 mei 2017, 12:02

Re: IUI-clubje

Bericht door saar33 » 23 september 2017, 21:06

irisbloem schreef:
23 september 2017, 19:04
saar33 schreef:
23 september 2017, 16:13
irisbloem schreef:
22 september 2017, 18:32
@Saar: aan de hoeveelste dag zit je? misschien te vroeg getest?
Ik zit al op dag 43.. langste cyclus was 47 dagen. Maar dit was na een vroege miskraam. Als ik ze volgende week donderdag nog niet heb ga ik naar het ziekenhuis om een echo. Pff
Misschien eens bloed laten trekken?
Ja idd, dat ook
10/15: pilstop; 03/16: mk; 06/17: iui neg; 12/17: iui neg
01/18: kijkoperatie eileiders; 04/18: ivf 1: neg; 05/18: ivf 1.1 neg
06/18: ivf 1.2 neg; 08/18: ivf 2: neg; 05/19: ivf 2.1 mk
08/19: ivf 3: neg; 09/19: ivf 3.1 mk; 11/19: ivf 3.2 mk

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Floorr » 25 september 2017, 14:16

Follikkelmeting gehad vandaag en had eentje v 15,5 .. Normaal zou ze denken dat het donderdag zou zijn. Maar om zeker te zijn gaat de ki door op woensdag. Vanavond weer mn pregnyl spuit. Bah! Schrik v naalden en vorige keer voelde het niet aangenaam aan. Maar alles v de goeie zaak! :wink:
Woensdag een drukke, maar leuke dag! Eerste inseminatie. En dan maar duimen...
Start jan 2014

1ste IUI: 27/9/17 - negatief
2de IUI: 18/11/17 - negatief
3de IUI: 14/12/17 - negatief
4de IUI: 5/1/18 - negatief

Start clomid
5de IUI: 30/01/18 - positief!! ❤

09/2021 Miskraam 😭

07/12/21 positief
10/12/21 Miskraam 💔

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 25 september 2017, 15:46

Floorr schreef:
25 september 2017, 14:16
Follikkelmeting gehad vandaag en had eentje v 15,5 .. Normaal zou ze denken dat het donderdag zou zijn. Maar om zeker te zijn gaat de ki door op woensdag. Vanavond weer mn pregnyl spuit. Bah! Schrik v naalden en vorige keer voelde het niet aangenaam aan. Maar alles v de goeie zaak! :wink:
Woensdag een drukke, maar leuke dag! Eerste inseminatie. En dan maar duimen...
Zet je die inspuiting zelf of laat je het doen? ik laat de thuisverpleegster komen, de ene keer voel ik er bijna niets van en de andere keer blijft de plaats enkele dagen pijnlijk, is afhankelijk van hoe koud de vloeistof is en waar ze gezet wordt Alvast veel succes!

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Floorr » 25 september 2017, 18:57

irisbloem schreef:
25 september 2017, 15:46
Floorr schreef:
25 september 2017, 14:16
Follikkelmeting gehad vandaag en had eentje v 15,5 .. Normaal zou ze denken dat het donderdag zou zijn. Maar om zeker te zijn gaat de ki door op woensdag. Vanavond weer mn pregnyl spuit. Bah! Schrik v naalden en vorige keer voelde het niet aangenaam aan. Maar alles v de goeie zaak! :wink:
Woensdag een drukke, maar leuke dag! Eerste inseminatie. En dan maar duimen...
Zet je die inspuiting zelf of laat je het doen? ik laat de thuisverpleegster komen, de ene keer voel ik er bijna niets van en de andere keer blijft de plaats enkele dagen pijnlijk, is afhankelijk van hoe koud de vloeistof is en waar ze gezet wordt Alvast veel succes!
Een thuisverpleegster. Ik kan en durf dat niet :lol:
Heb ze alvast uit de koelkast gehaald ze kan nu bijna komen. Gaat mss nog wat te koud hebben.
Stomme is nu wel. Ik heb zo een vermoeden het nu de moment is :? Ofwel wil mn lichaam mij v de gek houden. Heb net een goeie slijmprop verloren. Al voel nu en dan wat :roll:
Schrik we tegen woensdag te laat gaan zijn.. Maar ja let it go, laat het los zeker :wink:
Afspraak is gemaakt.
Start jan 2014

1ste IUI: 27/9/17 - negatief
2de IUI: 18/11/17 - negatief
3de IUI: 14/12/17 - negatief
4de IUI: 5/1/18 - negatief

Start clomid
5de IUI: 30/01/18 - positief!! ❤

09/2021 Miskraam 😭

07/12/21 positief
10/12/21 Miskraam 💔

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten