IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Jido » 16 februari 2018, 10:02

Ellatje schreef: ↑
15 februari 2018, 17:36
Hoi iedereen,
Ik denk dat ik me hier ook mag aansluiten.
Ikzelf heb al 2 kinderen van 9 en 11 met mijn ex-partner.
Met mijn huidige man was er na enkele jaren ook een kinderwens.

+- november 2016 eraan begonnen,in de tweede cyclus begonnen met ovulatietesten,maar in augustus 2017 nog geen positieve test.
Ik dacht 'voor de zekerheid' langs de gyne te gaan,misschien lag het aan mij,ik ben intussen toch ook meer dan 10 jaar ouder dan de vorige zwangerschappen.(ik ben intussen 35).
Helaas,het grote probleem bleek bij mijn man te zijn.
Hij blijkt geen zaadcellen aan te maken.
Mijn eicellen blijken ook niet meer van opperbeste kwaliteit meer te zijn en mijn schildklier moeten we in t oog houden,maar in vergelijking met het nieuws van mijn man was dit 'niets'.
Na lang praten en twee gesprekken met psycholoog gaan we voor een donor gaan.
Deze cyclus beginnen we eraan.
Voorlopig vooral in natuurlijk cyclus,het enige dat we nu gaan gebruiken is pregnyl.

Groetjes

Veel succes!!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Kamieleke
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 januari 2018, 10:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Kamieleke » 17 februari 2018, 13:44

Proficiat Floor!!!! De eerste pogingen bij jullie waren zonder Clomid en Pregnyl?
IUI nr. 1 =>>> 9 maart 2018 =>>> negatief!
IUI nr. 2 =>>> 12 april 2018 =>>> negatief!
Eisprong gemist =>>> mei 2018 😞

Floorr
Berichten: 116
Lid geworden op: 19 juli 2017, 0:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Floorr » 18 februari 2018, 19:39

Kamieleke schreef: ↑
17 februari 2018, 13:44
Proficiat Floor!!!! De eerste pogingen bij jullie waren zonder Clomid en Pregnyl?
Bedankt! Pregnyl kreeg ik elke maand/poging sinds aug 2017. Aantal pogingen niet doorgegaan. Maar kreeg de pregnyl toch.
Clomid niet direct omdat ik telkens een mooie eisprong had. En de kans op een meerling (zoals nu) groter is. Ik had nu laatste poging drie eitjes klaarzitten. Nu dus spannend afwachten. Daarmee niet direct clomid. Was 1 v de laatste pogingen. Wij waren al aan een stapje verder aant denken. Ivf. πŸ˜‰
Start jan 2014

1ste IUI: 27/9/17 - negatief
2de IUI: 18/11/17 - negatief
3de IUI: 14/12/17 - negatief
4de IUI: 5/1/18 - negatief

Start clomid
5de IUI: 30/01/18 - positief!! ❀

09/2021 Miskraam 😭

07/12/21 positief
10/12/21 Miskraam πŸ’”

SamKim
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 januari 2018, 13:50

Re: IUI-clubje

Bericht door SamKim » 18 februari 2018, 19:47

Proficiat floor

Ik ben hier nieuw op het forum.Start met men eerste iui ,woensdag bloed laten trekken en nu donderdag bloed en echo ben benieuwd wanneer de insiminatie gaat plaats vinden

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Jido » 18 februari 2018, 21:53

@MayaM: jij mocht vandaag testen zeker? Al resultaat? :wink:

Superspannend allemaal als het jullie eerste keer is. Jammer genoeg wordt je alles snel gewend. Hopelijk lukt het snel bij jullie, maar wees realistisch.

Mijn duimen staan wel recht omhoog voor iedereen!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door MayaM » 19 februari 2018, 16:45

@ Jido: ik mocht gisteren testen, helaas zoals verwacht: negatief.

Op naar ronde 2! Ik heb morgen mijn basisecho om te kunnen starten...
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

Ellatje
Berichten: 44
Lid geworden op: 7 oktober 2017, 6:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Ellatje » 19 februari 2018, 18:14

SamKim,hier bijna net hetzelfde.
Woensdag echo en bloedname,hopelijk alles oke dan en dan vermoedelijk zaterdag iui-d.

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Jido » 21 februari 2018, 9:29

MayaM schreef: ↑
19 februari 2018, 16:45
@ Jido: ik mocht gisteren testen, helaas zoals verwacht: negatief.

Op naar ronde 2! Ik heb morgen mijn basisecho om te kunnen starten...

@MayaM: Ooooh :? Elke poging is een kans! Nu volop voorbereiden voor de volgende iui en wie weet :D

Ik ben momenteel aan het wachten op mijn afspraak van maandag voor fm (mijn 7de iui-d alweer :roll: ), daarna weer die spannende wachtweken in. Het begint wel af en toe wat door te wegen op de relatie al die pogingen op rij, vooral mijn mood-swings die ik door de hormonen ondervind. Dus ik probeer dat nu een beetje te onderdrukken en me niet te veel zorgen te maken. Gelukkig zorgt ons dochtertje voor de nodige afleiding en de goeie vibes :)

Iemand die momenteel in de wachtweken zit en binnenkort mag testen? :wink:
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Piena
Berichten: 12
Lid geworden op: 5 juli 2017, 10:47

Re: IUI-clubje

Bericht door Piena » 21 februari 2018, 10:02

Ik mag 1 maart testen. Iui was 11/2. Als mijn regels er nog niet zijn tegen dan maar ik hoop natuurlijk vurig van niet. Ik was er zo van overtuigd dat het deze keer gelukt was, maar nu weet ik het niet meer. Gisteren toch redelijk wat pijn in mijn baarmoeder. En nu ook weer.... Is wel wat vroeg voor regels maar dat is nog wel eens gebeurd.
Start: juli 2016

April 2017: start cyclusoptimalisatie (6x)
December 2017: kijkoperatie: endometriose verwijderd
Februari 2018: 1ste IUI

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: IUI-clubje

Bericht door MayaM » 21 februari 2018, 10:27

Hier heeft heel het kinderwensgebeuren een serieuze impact op de relatie. Weliswaar wel allemaal mijn schuld.
Bij het traject naar mijn zoontje ben ik in een depressie beland, wat nog eens extra gevoed werd door een moeilijke zwangerschap en een moeilijke start van het zoontje.
Het gaat hier met ups en downs, sinds we weer gestart zijn heb ik weer een rothumeur, kan ik niets verdragen en is mijn gedrag en gedachtengang niet echt positief te noemen.
Tijd dus om weer wat begeleiding op te zoeken.
En dit heeft natuurlijk een zware impact op mijn relatie....

Het is allemaal niet gemakkelijk he!

Gisteren weer begonnen met Menopur, eerste follikelmeting aanstaande maandag.

Spannend Pienna!! Duimen omhoog!
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 21 februari 2018, 13:21

MayaM schreef: ↑
21 februari 2018, 10:27
Hier heeft heel het kinderwensgebeuren een serieuze impact op de relatie. Weliswaar wel allemaal mijn schuld.
Bij het traject naar mijn zoontje ben ik in een depressie beland, wat nog eens extra gevoed werd door een moeilijke zwangerschap en een moeilijke start van het zoontje.
Het gaat hier met ups en downs, sinds we weer gestart zijn heb ik weer een rothumeur, kan ik niets verdragen en is mijn gedrag en gedachtengang niet echt positief te noemen.
Tijd dus om weer wat begeleiding op te zoeken.
En dit heeft natuurlijk een zware impact op mijn relatie....

Het is allemaal niet gemakkelijk he!

Gisteren weer begonnen met Menopur, eerste follikelmeting aanstaande maandag.

Spannend Pienna!! Duimen omhoog!
Het is niet jouw schuld! Vele van de hormonen die we moeten nemen veroorzaken depressie en dan nog al de stress van het traject zelf. Is allemaal niet te onderschatten, het gebeurt met ons lichaam, wij kunnen er geen afstand van nemen, wij zijn verplicht ermee bezig te zijn, wij mogen onze medicatie niet vergeten, wij moeten onze afspraken voor echo edm inplannen in onze agenda wat ook niet altijd simpel is, een ander heeft gemakkelijk praten. Ik heb tegen mijn man ook gezegd dat hij daar rekening mee moet houden en mij in bepaalde periodes dan ook moet ontzien. Anderzijds doe ik zelf ook mijn best om zo positief mogelijk te blijven, voor mezelf, want ik heb als tiener eens in een diepe depressie gezeten door jarenlange opgekropte gevoelens (heb als kind wel wat te verwerken gekregen op emotioneel vlak mbt de gezinssituatie en dan nog eens gepest geworden op school) en dat wil ik niet meer meemaken.

Het beste en veel succes!

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Jido » 21 februari 2018, 14:35

Piena schreef: ↑
21 februari 2018, 10:02
Ik mag 1 maart testen. Iui was 11/2. Als mijn regels er nog niet zijn tegen dan maar ik hoop natuurlijk vurig van niet. Ik was er zo van overtuigd dat het deze keer gelukt was, maar nu weet ik het niet meer. Gisteren toch redelijk wat pijn in mijn baarmoeder. En nu ook weer.... Is wel wat vroeg voor regels maar dat is nog wel eens gebeurd.

Ooooh spannend Piena!! Gebruik je Utrogestan? Een innesteling is mogelijk hΓ© op dit tijdstip, je zit 10 dagen na inseminatie. Dit is meestal al het moment waarop ik mij niet meer kan inhouden om te testen :oops:
Ik duim voor jou!!
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Jido
Berichten: 714
Lid geworden op: 7 februari 2018, 11:25

Re: IUI-clubje

Bericht door Jido » 21 februari 2018, 14:50

irisbloem schreef: ↑
21 februari 2018, 13:21
MayaM schreef: ↑
21 februari 2018, 10:27
Hier heeft heel het kinderwensgebeuren een serieuze impact op de relatie. Weliswaar wel allemaal mijn schuld.
Bij het traject naar mijn zoontje ben ik in een depressie beland, wat nog eens extra gevoed werd door een moeilijke zwangerschap en een moeilijke start van het zoontje.
Het gaat hier met ups en downs, sinds we weer gestart zijn heb ik weer een rothumeur, kan ik niets verdragen en is mijn gedrag en gedachtengang niet echt positief te noemen.
Tijd dus om weer wat begeleiding op te zoeken.
En dit heeft natuurlijk een zware impact op mijn relatie....

Het is allemaal niet gemakkelijk he!

Gisteren weer begonnen met Menopur, eerste follikelmeting aanstaande maandag.

Spannend Pienna!! Duimen omhoog!
Het is niet jouw schuld! Vele van de hormonen die we moeten nemen veroorzaken depressie en dan nog al de stress van het traject zelf. Is allemaal niet te onderschatten, het gebeurt met ons lichaam, wij kunnen er geen afstand van nemen, wij zijn verplicht ermee bezig te zijn, wij mogen onze medicatie niet vergeten, wij moeten onze afspraken voor echo edm inplannen in onze agenda wat ook niet altijd simpel is, een ander heeft gemakkelijk praten. Ik heb tegen mijn man ook gezegd dat hij daar rekening mee moet houden en mij in bepaalde periodes dan ook moet ontzien. Anderzijds doe ik zelf ook mijn best om zo positief mogelijk te blijven, voor mezelf, want ik heb als tiener eens in een diepe depressie gezeten door jarenlange opgekropte gevoelens (heb als kind wel wat te verwerken gekregen op emotioneel vlak mbt de gezinssituatie en dan nog eens gepest geworden op school) en dat wil ik niet meer meemaken.

Het beste en veel succes!

We mogen het inderdaad niet te zwaar op ons nemen, MayaM. De hormonen zorgen ervoor dat je leven op zijn kop staat. Je voelt constant dingen in je lichaam en hebt bepaalde uitwerkingen die niet aangenaam zijn (vermoeidheid, pijntjes, bwa-gevoelens,...). Plus dan nog iedere keer de opbouwende hoop tijdens de wachtweken. Wij ondergaan alles en maken het op een andere manier mee dan onze partners. Die zijn er emotioneel ook wel mee bezig, maar voelen geen invloeden in hun lichaam.
Het is een heel proces dat bij het gewone dagelijkse leven komt en dat je maar moet zien in te plannen, liefst nog zonder dat heel de wereld het weet dat je ermee bezig bent.
Logisch toch dat het een impact heeft? :wink:

Thuis kunnen we er wel goed over praten en weet mijn partner dat mijn 'minder enthousiast zijn' en vermoeider zijn te wijten is aan de hormonen en het proces en niets te maken heeft met hoe ik me voel in onze relatie. Want dat zit echt goed. De gemoederen zijn zo wat gaan liggen na een goed gesprek en ik heb voor mezelf uitgemaakt om mij weer wat meer op te pompen! Proberen wat meer energie te verzamelen. Tot nu toe lukt het redelijk, maar sowieso komen er nog slechte dagen.
Start KID voor brusje: juli '17
KID 1-11 -neg
ICSI1 09-11/'18 - neg (1TP)
ICSI2 01/'19 canc.
Overstap gyn
ICSI2.1 4-6-8-9/'19 - neg (4TP)
Hysteroscopie 11/'19 - OK
ICSI3 nov 19 - TP (2 em.)- neg - gn cryo
ICSI4 feb '20 -neg
4.2 mei '20 - 🀰🏻17/02/21 πŸ’™

Ellatje
Berichten: 44
Lid geworden op: 7 oktober 2017, 6:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Ellatje » 21 februari 2018, 16:50

Vanmorgen voor de eerste keer echo en bloedname gehad.
Ik denk dat de gyne zei dat er langs de ene kant een kleine follikel zat,langs de andere kant eentje van 14mm geloof ik(kan dat?)
Daarnet telefoon gehad dat ik vrijdag lag komen voor iui-d.
Morgenvroeg pregnyl laten zetten.spannend!

Piena
Berichten: 12
Lid geworden op: 5 juli 2017, 10:47

Re: IUI-clubje

Bericht door Piena » 21 februari 2018, 18:27

Jido schreef: ↑
21 februari 2018, 14:35
Piena schreef: ↑
21 februari 2018, 10:02
Ik mag 1 maart testen. Iui was 11/2. Als mijn regels er nog niet zijn tegen dan maar ik hoop natuurlijk vurig van niet. Ik was er zo van overtuigd dat het deze keer gelukt was, maar nu weet ik het niet meer. Gisteren toch redelijk wat pijn in mijn baarmoeder. En nu ook weer.... Is wel wat vroeg voor regels maar dat is nog wel eens gebeurd.

Ooooh spannend Piena!! Gebruik je Utrogestan? Een innesteling is mogelijk hΓ© op dit tijdstip, je zit 10 dagen na inseminatie. Dit is meestal al het moment waarop ik mij niet meer kan inhouden om te testen :oops:
Ik duim voor jou!!
@Jido, nee ik gebruik geen Utrogestan. Bij de cyclusoptimalisatie bij Dr. Decleer moest ik dat inderdaad 3x dag doen en nog 2x Pregnyl zetten na eisprong, maar in het UZ moet dat blijkbaar niet bij inseminatie. Enkel Clomid en dan Pregnyl om eisprong op gang te laten komen. En ik ben daar eigenlijk niet echt rouwig om. Ik heb ook de indruk dat het nu veel beter gaat dan bij de cyclusoptimalisatie qua hormonen. Ik hoop dat de pijn de innesteling is, maar ja het kan evengoed het tegenovergestelde zijn natuurlijk.. Ik mocht maar zelf testen na 18 dagen en ik denk eigenlijk ook niet dat het gaat lukken om zolang te wachten ;).
@Mayam: het is inderdaad niet jouw schuld! Die hormonen zijn niet te onderschatten. Bij ons gaat het soms ook niet makkelijk omdat ik dan denk dat het hem allemaal veel minder kan schelen dan mij. En als je dan licht ontvlambaar bent.... tja dan zit het er soms wel eens bovenarms op.
Start: juli 2016

April 2017: start cyclusoptimalisatie (6x)
December 2017: kijkoperatie: endometriose verwijderd
Februari 2018: 1ste IUI

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten