IUI-clubje

IUI Forum
Lyca
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 april 2018, 8:47

Re: IUI-clubje

Bericht door Lyca » 15 mei 2018, 10:35

Start IUI 1. Mag geen menopur opstarten. Oestradiol te hoog vandaag dag 3. Iemand een idee wat dat inhoudt?
Morgenvroeg echo... 😣

Kamieleke
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 januari 2018, 10:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Kamieleke » 15 mei 2018, 16:13

Lievelotte schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hier heel onverwacht een positieve test deze ochtend na de 5de IUI. :D
Heel blij hier allebei maar we proberen toch nog niet te enthousiast te zijn. Straks bloed laten trekken bij de dokter.
We hebben ook een intzake gesprek in jette in juni maar dat durf ik nog niet afzeggen.
Proficiat!!!!!!!! 😃👍🏼
IUI nr. 1 =>>> 9 maart 2018 =>>> negatief!
IUI nr. 2 =>>> 12 april 2018 =>>> negatief!
Eisprong gemist =>>> mei 2018 😞

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Limburgertje » 15 mei 2018, 21:19

Milu schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag dames,

Eerst en vooral nog een hele gelukkige moederdag voor ieder die al een wondertje op de wereld heeft mogen zetten :D

Ik zit momenteel op de wachtbank tem donderdag, dit is de 3e ronde IUI.
Vorige maand, deze dag verloor ik bloed. Vandaag (GELUKKIG!) nog niet en hopelijk blijft dit ook zo!

Zijn er hier ook dames die in behandeling zijn in het ziekenhuis van Genk?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Slaagkansen?

Veel liefs,
x
Ik ben bezig in Genk, momenteel ronde 3 en wachtende. Laatst vertelde iemand in de wachtzaal me dat Genk de tweede beste fertiliteitsafdeling heeft (Jette op 1) maar ik weet niet vanwaar ze haar info heeft en als die klopt. Vorige keer zei de consulente me dat na 4 pogingen iui de slaagkansen al minderen... Van 12% naar 10%. Lijkt weinig hé...
Ik duim voor jou voor een goed resultaat donderdag!
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Milu
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 maart 2018, 11:09

Re: IUI-clubje

Bericht door Milu » 18 mei 2018, 10:01

Milu schreef:
1 januari 1970, 1:00

Hey Limburgertje,
Helaas geen goed nieuws bij ons...
Woensdag hebben we een afspraak om nieuw donor zaad te bestellen.
Is dat zo? Jammer als dat waar is in ons geval dan, lijkt inderdaad weinig.
We hebben besloten om nog 3 pogingen te doen en anders stoppen we ermee en nemen we veel dieren :)

In Juli ga ik wel naar een acupuncturist, blijkbaar helpt dit wel erg goed bij vrouwen die in dezelfde situatie zitten als wij :)
Hoe zit het bij jullie?
Maart 2018: 1ste IUI/ cyste op de eierstok. Niet zwanger
April 2018: 2e IUI/ niet zwanger
Mei 2018: 3e IUI/ niet zwanger

Lievelotte
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 januari 2018, 22:27

Re: IUI-clubje

Bericht door Lievelotte » 18 mei 2018, 12:02

Goede bn.
Heb 29/5 mijn eerst afspraak.
Heel spannend.

Ik blijf duimen voor alle anderen!
13/12: eerste IUI (pregnyl): negatief
14/01: tweede IUI (pregnyl): negatief
13/02: derde IUI: (clomid+pregnyl): negatief
Maart: eisprong gemist
02/04: vierde IUI (pregnyl): negatief
01/05: vijfde IUI ( pregnyl + utrogestan): positieve test; zwanger 😍

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Limburgertje » 18 mei 2018, 18:19

Milu schreef:
1 januari 1970, 1:00
Milu schreef:
1 januari 1970, 1:00

Hey Limburgertje,
Helaas geen goed nieuws bij ons...
Woensdag hebben we een afspraak om nieuw donor zaad te bestellen.
Is dat zo? Jammer als dat waar is in ons geval dan, lijkt inderdaad weinig.
We hebben besloten om nog 3 pogingen te doen en anders stoppen we ermee en nemen we veel dieren :)

In Juli ga ik wel naar een acupuncturist, blijkbaar helpt dit wel erg goed bij vrouwen die in dezelfde situatie zitten als wij :)
Hoe zit het bij jullie?
We hebben het eigenlijk nog niet gehad over hoeveel pogingen we gaan doen, ik ga bij de volgende eens vragen wat de gyn denkt... Gaan jullie niet overstappen op ivf dan?
Ik doe eigenlijk niets speciaals buitenuit om onze kansen te bevorderen..
Over accupunctuur wel al goede dingen gehoord. Waar ga je?
Groetjes
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

MademoiselleM
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2018, 14:57

Re: IUI-clubje

Bericht door MademoiselleM » 20 mei 2018, 15:02

Dag iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn vriend en ik hebben morgen onze tweede iui maar bij de eerste was het aantal zaadcellen niet goed. Ben nu dus erg benieuwd hoeveel het er morgen zullen zijn. Ik zit in het UZA trouwens. We zijn iets meer dan 1,5 jaar bezig voor 1e kindje. We doen iui in natuurlijke cyclus maar heb vorige en deze keer wel pregnyl gezet. Heb die pregnyl gisterenavond zélf gezet, trots op mezelf :D

Bedankt om mijn verhaal even te lezen!
Groetjes!
22/4/2018 iui 1 ~> negatief (pregnyl, 0,3miljoen)
21/5/2018 iui 2 ~> ... (pregnyl)

Limburgertje
Berichten: 144
Lid geworden op: 22 maart 2018, 20:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Limburgertje » 21 mei 2018, 1:48

MademoiselleM schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag iedereen!

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn vriend en ik hebben morgen onze tweede iui maar bij de eerste was het aantal zaadcellen niet goed. Ben nu dus erg benieuwd hoeveel het er morgen zullen zijn. Ik zit in het UZA trouwens. We zijn iets meer dan 1,5 jaar bezig voor 1e kindje. We doen iui in natuurlijke cyclus maar heb vorige en deze keer wel pregnyl gezet. Heb die pregnyl gisterenavond zélf gezet, trots op mezelf :D

Bedankt om mijn verhaal even te lezen!
Groetjes!



Welkom!
En veel succes, hopelijk krijgen jullie snel goed nieuws
Maart '18 : start IUI
September '18 : opstart ivf
Oktober' 18 : pu freeze all
IVF 1.1 : 08/02 tp cyro
18/02 : positieve test, uitgeteld 28/10
21/10/19 welkom lieve baby❤️

Milu
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 maart 2018, 11:09

Re: IUI-clubje

Bericht door Milu » 23 mei 2018, 8:57

Milu schreef:
1 januari 1970, 1:00

Hey,
ivf? Nee hoor, nog niet over gesproken en ook nog niet aan toe...
We gaan nu nog 3x proberen en dan zien we wel...
Aanvankelijk zeiden ze me ook int ziekenhuis dat ze 6x IUI doen en dan overstappen naar ivf.
Straks moeten we gaan om alle papieren in orde te brengen en dan ga ik het een keer bespreken met hun.
Bij Johan Roose in Heusden, moet pas gaan in Juli maar ben wel erg positief ertegenover :D

We hebben het eigenlijk nog niet gehad over hoeveel pogingen we gaan doen, ik ga bij de volgende eens vragen wat de gyn denkt... Gaan jullie niet overstappen op ivf dan?
Ik doe eigenlijk niets speciaals buitenuit om onze kansen te bevorderen..
Over accupunctuur wel al goede dingen gehoord. Waar ga je?
Groetjes
Maart 2018: 1ste IUI/ cyste op de eierstok. Niet zwanger
April 2018: 2e IUI/ niet zwanger
Mei 2018: 3e IUI/ niet zwanger

jillvdw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 november 2017, 11:11

Re: IUI-clubje

Bericht door jillvdw » 24 mei 2018, 18:06

Hallo allemaal!

Vandaag had ik follikelmeting in Mechelen voor de start van de zesde en laatste IUI-poging & ons eerste gesprek te Jette voor de overschakeling naar IVF! Ik begin terug mijn positieve vibes te vinden en daar ben ik uiteraard blij om! Alles voor de 6de IUI zat prima- mijn follikel was al 20mm en morgen had de ingreep moeten gebeuren. Na gesprek te Jette en de bepaling vr start behandeling kwam onze vakantie ter sprake naar Thailand (vertrek binnen kleine 2 weken). Onmiddellijk zei Jette de IUI te annuleren aangezien ik tijdens de reis zou vernemen of ik al dan niet zwanger was maar dit was niet het probleem maar wel dat het Zika-virus daar overgewaaid is en als ik zwanger zou zijn, vormt dit uiteraard een probleem. Hierdoor nu plots geen laatste poging IUI meer en moet ik een goede eicel gewoon 'verloren' laten gaan- we moeten er ook absoluut voor zorgen dat het niet natuurlijk kan. Ik zit dus met een dubbel gevoel: opgelucht en blij nav ons gesprek- droevig wegens de gemiste kans. Maar, na de vakantie vliegen we er volop in via Jette en we hopen uiteraard op het beste! Ik wens iedereen hier een mooie toekomst toe met een wolkje van een baby- geef nooit op en een gouden raad: laat je tranen vrij wanneer nodig, ik heb het zelf soms vaak verdrongen maar er is niets mis mee om deze emotionele rollercoaster te aanvaarden! Veel succes, Jill
ICSI 1->TP blasto: 22-9-18 (bioch.zw.) - geen cryo's
ICSI 2- PU 26/11 'freeze all'-> geen cryo's :cry:
ICSI 3->TP 3daagse 31-1-19 ->12/2: pos. test->MK 8W(12/03) :cry:
ICSI3.1->TP cryo 25/06 neg
ICSI 4: TP 28/07 neg -geen cryo's

MomSoon
Berichten: 130
Lid geworden op: 30 maart 2018, 14:36

Re: IUI-clubje

Bericht door MomSoon » 24 mei 2018, 23:00

Kleine victory hier, eerste menopur spuit zelf gezet. :D
01/2017: stop pil
03-07/2018: 3x IUI Gent (allen negatief)
08/2018: start ICSI Jette
10/9 BN: HCG 210 (nog 2 cryo’s over)
uitgerekend 19/5/2019 :D

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 24 mei 2018, 23:19

jillvdw schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hallo allemaal!

Vandaag had ik follikelmeting in Mechelen voor de start van de zesde en laatste IUI-poging & ons eerste gesprek te Jette voor de overschakeling naar IVF! Ik begin terug mijn positieve vibes te vinden en daar ben ik uiteraard blij om! Alles voor de 6de IUI zat prima- mijn follikel was al 20mm en morgen had de ingreep moeten gebeuren. Na gesprek te Jette en de bepaling vr start behandeling kwam onze vakantie ter sprake naar Thailand (vertrek binnen kleine 2 weken). Onmiddellijk zei Jette de IUI te annuleren aangezien ik tijdens de reis zou vernemen of ik al dan niet zwanger was maar dit was niet het probleem maar wel dat het Zika-virus daar overgewaaid is en als ik zwanger zou zijn, vormt dit uiteraard een probleem. Hierdoor nu plots geen laatste poging IUI meer en moet ik een goede eicel gewoon 'verloren' laten gaan- we moeten er ook absoluut voor zorgen dat het niet natuurlijk kan. Ik zit dus met een dubbel gevoel: opgelucht en blij nav ons gesprek- droevig wegens de gemiste kans. Maar, na de vakantie vliegen we er volop in via Jette en we hopen uiteraard op het beste! Ik wens iedereen hier een mooie toekomst toe met een wolkje van een baby- geef nooit op en een gouden raad: laat je tranen vrij wanneer nodig, ik heb het zelf soms vaak verdrongen maar er is niets mis mee om deze emotionele rollercoaster te aanvaarden! Veel succes, Jill
O wat erg dat je nu een kans mist :( hou er rekening mee dat je na de reis ook nog enkele maanden zal moeten wachten alvorens je de behandeling zal mogen starten wegens dat zika virus Ik wens jou een leuke en ontspannende vakantie :D

jillvdw
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 november 2017, 11:11

Re: IUI-clubje

Bericht door jillvdw » 25 mei 2018, 9:25

Hey irisbloem,

Na de reis zal ik getest worden op het Zika-virus en dan is die maanden wachten niet vandoen dus daar gaan we momenteel nog niet vanuit. :wink:
Ik zal mezelf alvast volop met goede muggenmelk continu beschermen en hopelijk laat de befaamde mug mij dan ook met rust :D
Het is zeer jammer van de gemiste kans maar het weegt niet op tegen het risico dat het met zich meebrengt .
Ik probeer het postief te bekijken door het te zien als de nodige rust die mijn lichaam ook nodig heeft voor de start via IVF :)

vele groetjes,
Jill
ICSI 1->TP blasto: 22-9-18 (bioch.zw.) - geen cryo's
ICSI 2- PU 26/11 'freeze all'-> geen cryo's :cry:
ICSI 3->TP 3daagse 31-1-19 ->12/2: pos. test->MK 8W(12/03) :cry:
ICSI3.1->TP cryo 25/06 neg
ICSI 4: TP 28/07 neg -geen cryo's

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: IUI-clubje

Bericht door irisbloem » 25 mei 2018, 15:07

jillvdw schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey irisbloem,

Na de reis zal ik getest worden op het Zika-virus en dan is die maanden wachten niet vandoen dus daar gaan we momenteel nog niet vanuit. :wink:
Ik zal mezelf alvast volop met goede muggenmelk continu beschermen en hopelijk laat de befaamde mug mij dan ook met rust :D
Het is zeer jammer van de gemiste kans maar het weegt niet op tegen het risico dat het met zich meebrengt .
Ik probeer het postief te bekijken door het te zien als de nodige rust die mijn lichaam ook nodig heeft voor de start via IVF :)

vele groetjes,
Jill
Ik kijk daar anders tegenover aangezien ik al 41 ben en mijn tijd dus nog heel beperkt is, elke gemiste kans is voor mij erg zucht Ik wou dat ik mijn lichaam ook eens de nodige rust kon geven

IBB
Berichten: 24
Lid geworden op: 3 mei 2018, 16:08

Re: IUI-clubje

Bericht door IBB » 28 mei 2018, 20:28

Dag iedereen,

Ik sluit graag aan bij het IUI clubje.

Wij starten binnen 2 weken met poging 1. Eindelijk.
Na jaar en half onderzoek en slecht nieuws. Een overstap van Brugge naar Gent. Veel beter gevoel. Gaven ons eindelijk wat hoop !
We hebben de beslissing moeten nemen om met een donor te werken ( mislukte TESE).
Ook slechts 1 eileider is toegankelijk. Geen ideale situatie, maar we gaan ervoor !

Ik duim alvast mee voor jullie !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten