IUI-clubje

IUI Forum
Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 13 maart 2019, 16:07

Ik moet ook tot het einde blijven werken. Hele dagen bureauwerk.
Soms best wel jaloers op degenen die de hele tijd op hun tempo mogen 'broeden' maar financieel misschien niet zo fijn?

Ik ben ook niet immuun tegen toxoplasmose.
Pijnlijke (*)(*) heb ik ook maar dat vind ik nog het minste :D

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 13 maart 2019, 16:16

Ik zou me suf vervelen denk ik thuis🙈
En gelukkig momenteel zeker ook geen ernstige kwalen, dus het werken stoort me niet, integendeel, de tijd tot de eerste echo gaat sneller zo 😊

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 13 maart 2019, 16:46

Ja, ik werk in een créche. (baby's, peuters)
Aan één kant vind ik het praktisch om te moeten thuisblijven. Als je dan last hebt van de kwaaltjes zoals onder andere de vermoeidheid, kan je gewoon rusten wanneer je dat uitkomt denk ik.
Maar inderdaad, ik zou me ook vervelen op de duur denk ik.
Financieel ook inderdaad zwaar, mijn collega die nu in zwangerschapsverlof is krijgt maar €700/maand of zo iets. Heb ik van horen zeggen :shock:
En aangezien ik maar alleen ben zie ik daar wel tegenop...

Maarja, aan alles heb je voor én nadelen zeker! :roll:

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 13 maart 2019, 16:52

Vriendin van mij werkte als zelfstandige in een crèche dus ze bleef wel doorwerken.
Maar bij de tweede was ze zo misselijk dat ze moest opgenomen worden in het ziekenhuis. Zat ze dus toch een paar weken zonder inkomen.
Alles heeft zijn voor-en nadelen zeker?
700 euro is wel echt krap. Ga ik toch aan proberen denken als het moeilijk gaat. :wink:

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 13 maart 2019, 22:18

Amai, 700 lijkt me wel heel weinig 😳
Ik denk wel dat je dat online kunt terug vinden hoor die info. Ik denk bij cm of zo.
Ik heb ook al opgezocht hoeveel ik krijg tijdens mijn zwangerschapsverlof 🙂
Want idd, als je alleen bent...

Eekhoorntje3
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mei 2018, 6:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Eekhoorntje3 » 14 maart 2019, 19:35

Ik heb van mijn eerste kindje moeten stoppen op 12 weken maar ben wel volledig doorbetaald... pure luxe... nu is het regelment op werk verandert en mag ik stoppen aan 5 maanden, wat ik zeer fijn vind eigelijk... meteen stoppen en dan borstvoeding was ik jaar thuis, die afzondering deed me ook niet evenveel goed... dus nu blij dat ik wat langer zou mogen werken...

Mijn nod normaal tussen 20/03 en 25/03 maar denk vroege urinetest doen, zitten wachten en ieder uur naar toilet niets voor mij 🙈

kaveetje
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 maart 2019, 19:59

Re: IUI-clubje

Bericht door kaveetje » 14 maart 2019, 20:20

hallo lieve dames,

ik wist niet goed welk forumpje ik moest klikken maar ik kwam op dit clubje terecht:)

ik stel mij even voor:
ik ben een 39 jaar (bijna 40) en sinds een jaar zijn we aan het proberen voor een eerste kindje. Omdat we merkten dat dit niet zo vlot ging, zijn we op gesprek geweest bij een fertiliteitsdokter en na alle testen bleek er bij mij een verminderde eicel productie te zijn...was me dat verschieten zeg ik had niet gedacht dat ik dat al zou horen :shock:
gelukkig is bij mijn man alles toppie
eerst wat in shock maar uiteindelijk werden ons de mogelijkheden uitgelegd om alsnog een kindje te krijgen.

eerst rondje chlomid...eisprong was al weg (veel te snel de dokter verschoot er ook van) maar dat kon gebeuren zei ze ieder lichaam is anders...
2de poging chlomid...eisprong weer gemist...dokter stelt voor om verder te doen maar veel korter mijn afspraken te geven
blijven mijn regels uit!! *gggrrr*
dokter laat mij een strip de pil nemen om dit weer in gang te krijgen.
ondertussen zijn wel toch al paar maanden verder...
3de rondje chlomid...kort opgevolgd deze keer en na 2de controle belde ze mij al terug dat ik dezelfde avond de spuit pregnyl moest doen de dag erna voor de eerste keer 01/03 een iui gehad met volgens de dokter een supergoed staal (33miljoen goed zwemmende spermacellen! :D ). Zelfde avond had ik verschrikkelijke buikpijn maar hé ik heb er veel voor over :) en de dag erna elke avond utrogestan...
en nu maar wachten...
ik ben gebrand om een testje te doen maar tegelijk ook bang voor het (negatief) resultaat ik voel tot op heden niets behalve af en toe wa krampen in mijn buik maja op den duur beeld je je vanalles in...herkenbaar zeker...
ze had gezegd de 17de te testen...nog 2-3 dagen te gaan

bedankt dat ik hier mijn ei even kwijt kon (haha sorry voor de zinspeling:))

hoopvolle groetjes

Sesampje
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 maart 2017, 21:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Sesampje » 14 maart 2019, 20:37

Ik duim voor jou!

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 14 maart 2019, 21:46

kaveetje schreef:
1 januari 1970, 1:00
hallo lieve dames,

ik wist niet goed welk forumpje ik moest klikken maar ik kwam op dit clubje terecht:)

ik stel mij even voor:
ik ben een 39 jaar (bijna 40) en sinds een jaar zijn we aan het proberen voor een eerste kindje. Omdat we merkten dat dit niet zo vlot ging, zijn we op gesprek geweest bij een fertiliteitsdokter en na alle testen bleek er bij mij een verminderde eicel productie te zijn...was me dat verschieten zeg ik had niet gedacht dat ik dat al zou horen :shock:
gelukkig is bij mijn man alles toppie
eerst wat in shock maar uiteindelijk werden ons de mogelijkheden uitgelegd om alsnog een kindje te krijgen.

eerst rondje chlomid...eisprong was al weg (veel te snel de dokter verschoot er ook van) maar dat kon gebeuren zei ze ieder lichaam is anders...
2de poging chlomid...eisprong weer gemist...dokter stelt voor om verder te doen maar veel korter mijn afspraken te geven
blijven mijn regels uit!! *gggrrr*
dokter laat mij een strip de pil nemen om dit weer in gang te krijgen.
ondertussen zijn wel toch al paar maanden verder...
3de rondje chlomid...kort opgevolgd deze keer en na 2de controle belde ze mij al terug dat ik dezelfde avond de spuit pregnyl moest doen de dag erna voor de eerste keer 01/03 een iui gehad met volgens de dokter een supergoed staal (33miljoen goed zwemmende spermacellen! :D ). Zelfde avond had ik verschrikkelijke buikpijn maar hé ik heb er veel voor over :) en de dag erna elke avond utrogestan...
en nu maar wachten...
ik ben gebrand om een testje te doen maar tegelijk ook bang voor het (negatief) resultaat ik voel tot op heden niets behalve af en toe wa krampen in mijn buik maja op den duur beeld je je vanalles in...herkenbaar zeker...
ze had gezegd de 17de te testen...nog 2-3 dagen te gaan

bedankt dat ik hier mijn ei even kwijt kon (haha sorry voor de zinspeling:))

hoopvolle groetjes
Hallo,

Ik heb ook een verminderde eicel voorraad en ben nog maar 35. En ook 2x eisprong gemist. Frustrerend hé...
En ook het gebrand zijn om een testje te doen, het vergt wat zelfbeheersing hé. Maar morgen zijn we al de 15e, ik duim alvast!

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 14 maart 2019, 22:23

Veel succes Kaveetje!!
Fijn dat je jou verhaal deelt. Ik duim alvast mee op een positieve test! :wink:

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 15 maart 2019, 15:37

Kathy, hoe was de fm?
En GJM de bloedtest?

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 15 maart 2019, 22:36

2 follikels, 1tje van 15 en 1tje van 17.
Maandag mag ik gaan voor de iui. :)

ShH
Berichten: 102
Lid geworden op: 24 september 2018, 16:51

Re: IUI-clubje

Bericht door ShH » 16 maart 2019, 9:30

Och super, 2 kansen! Moet je pregnyl spuiten?

GDN
Berichten: 373
Lid geworden op: 12 februari 2018, 18:29

Re: IUI-clubje

Bericht door GDN » 16 maart 2019, 13:54

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw in dit groepje en wil me toch ook voorstellen. Ik ben 32 jaar en we zijn bezig voor ons eerste kindje. We zijn ondertussen 19 maanden bezig. Ik ben zwanger geweest na 2de poging clomid+pregnyl maar een miskraam gehad op 8weken. Sinds september opnieuw begonnen maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik ben ondertussen bezig aan de 5de poging menopur en 2de poging iui. Mijn man zijn staal is telkens goed. Ik heb vaak 1-2 eitjes. Er is eigenlijk geen reden waarom het nu niet meer lukt. Het is frustrerend maar hoop dat iui ons zal helpen. Wat is jullie mening ivm stress? Na mijn miskraam had ik veel stress van het moet weer lukken en moet snel mogelijk zwanger zijn...nu heb ik er mij al beetje bij neergelegd maar wel steeds stress op het werk enz. Ik denk soms dat het daarom is dat het niet wil lukken.
Veel succes allemaal!
Okt 2019 ISCI 2 zwanger na tp 4 aug’ 2020
Juni 2022 cryo 2.1 negatief
Aug 2022 ISCI 3 biochemische zw
Sept 2022 ISCI 3.1 negatief
Okt- Nov 2022 ISCI 4 5 cryo’s
NOV 2022 4.1 positief

JustmeKathy
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 februari 2019, 14:34

Re: IUI-clubje

Bericht door JustmeKathy » 16 maart 2019, 18:45

ShH schreef:
1 januari 1970, 1:00
Och super, 2 kansen! Moet je pregnyl spuiten?
Ja, morgenvroeg om 6.00 uur :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten