IUI-clubje

IUI Forum
mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 18 september 2020, 13:18

Pindanootje schreef:
18 september 2020, 12:38
Helaas net ook nog telefoon van dat medisch centrum in Maasmechelen, ze gaan de follikel metingen niet doen :( verwezen me door naar zol Genk. Uitgelegd dat ik juist daarvan kom maar ja zei ze, dan moet je in ziekenhuizen Hasselt of Tongeren maar eens proberen :( zo spijtig dit.. Of idd zoals jullie zeggen toch gewoon jette op en af gaan ervoor.
Als je op voorhand zou weten dat het bijvoorbeeld poging 1 al raak is en het maar een paar keer ritjes op en af zijn dan is 't allemaal zo erg niet natuurlijk, maar het is dat niet weten he 🙈
Dan moet je misschien toch gewoon in Jette gaan voor de echo en de bn bij jou in de buurt. Ik moest telkens maar 1x gaan voor echo en die afspraak krijg je na je eerste bn, was bij mij dan 1 week later.

Ik heb in Tongeren mijn bn laten doen bij mijn laatste poging, het heeft wel wat voeten in de aarde gehad (meerdere malen bellen en mailen), maar uiteindelijk lukte het wel om de resultaten tijdig bij mijn arts te krijgen, ze doen geen bn op zondag.

Ik ken iemand die alles in Hasselt liet doen, maar uiteindelijk bijna meer in Jette zat als daar omdat de echo's niet goed gedaan werden, ze had oa last van cystes (gezien in Jette), moest dit verder laten opvolgen en volgens Hasselt was er geen probleem meer, dan terug naar Jette en toch niet orde,...

Ik ben geen fan van de ziekenhuizen hier in de buurt, daarom ben ik ook in Luik bevallen.

Ik herinnerde me nog een verhaal over Hasselt en heb het even opgezocht:

viewtopic.php?f=2&t=13138&p=343311#p343311

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 18 september 2020, 15:15

mich75 schreef:
18 september 2020, 13:18
Pindanootje schreef:
18 september 2020, 12:38
Helaas net ook nog telefoon van dat medisch centrum in Maasmechelen, ze gaan de follikel metingen niet doen :( verwezen me door naar zol Genk. Uitgelegd dat ik juist daarvan kom maar ja zei ze, dan moet je in ziekenhuizen Hasselt of Tongeren maar eens proberen :( zo spijtig dit.. Of idd zoals jullie zeggen toch gewoon jette op en af gaan ervoor.
Als je op voorhand zou weten dat het bijvoorbeeld poging 1 al raak is en het maar een paar keer ritjes op en af zijn dan is 't allemaal zo erg niet natuurlijk, maar het is dat niet weten he 🙈
Dan moet je misschien toch gewoon in Jette gaan voor de echo en de bn bij jou in de buurt. Ik moest telkens maar 1x gaan voor echo en die afspraak krijg je na je eerste bn, was bij mij dan 1 week later.

Ik heb in Tongeren mijn bn laten doen bij mijn laatste poging, het heeft wel wat voeten in de aarde gehad (meerdere malen bellen en mailen), maar uiteindelijk lukte het wel om de resultaten tijdig bij mijn arts te krijgen, ze doen geen bn op zondag.

Ik ken iemand die alles in Hasselt liet doen, maar uiteindelijk bijna meer in Jette zat als daar omdat de echo's niet goed gedaan werden, ze had oa last van cystes (gezien in Jette), moest dit verder laten opvolgen en volgens Hasselt was er geen probleem meer, dan terug naar Jette en toch niet orde,...

Ik ben geen fan van de ziekenhuizen hier in de buurt, daarom ben ik ook in Luik bevallen.

Ik herinnerde me nog een verhaal over Hasselt en heb het even opgezocht:

viewtopic.php?f=2&t=13138&p=343311#p343311

Ik denk dat er idd niks anders op zal zitten. Tongeren heb ik zelf niet zo'n goede ervaring mee dus die optie valt überhaupt al af eigenlijk.
Er is nog 1 privé praktijk in Genk zag ik met een aantal gyn, maar die zijn ook allemaal aan zol Genk verbonden dus ja die gaan me ook gewoon naar daar verwijzen wellicht. Is wss niet eens 't proberen waard. Als het moet moet het :) als het net zoals bij jou maar 1 echo per keer is, is dat niet eens erg natuurlijk.
En inderdaad is er misschien wel een arts die aan Jette verbonden is die hier in de buurt privé ziet en me wil ontvangen, ga dat daar wel eens navragen!!
Fijn weekend dames 💞
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 18 september 2020, 15:42

Pindanootje schreef:
18 september 2020, 15:15
Ik denk dat er idd niks anders op zal zitten. Tongeren heb ik zelf niet zo'n goede ervaring mee dus die optie valt überhaupt al af eigenlijk.
Er is nog 1 privé praktijk in Genk zag ik met een aantal gyn, maar die zijn ook allemaal aan zol Genk verbonden dus ja die gaan me ook gewoon naar daar verwijzen wellicht. Is wss niet eens 't proberen waard. Als het moet moet het :) als het net zoals bij jou maar 1 echo per keer is, is dat niet eens erg natuurlijk.
En inderdaad is er misschien wel een arts die aan Jette verbonden is die hier in de buurt privé ziet en me wil ontvangen, ga dat daar wel eens navragen!!
Fijn weekend dames 💞
Hey Pindanootje,
Ik rijd ook al ruim een jaar van regio Antwerpen naar Gent, en het valt me echt wel mee hoor. Ik plan de echos altijd vroeg in, zodat ik erna gewoon nog een werkdag over heb. Ik ben een keer hier bij een gynaecoloog geweest en die ervaring was afschuwelijk. Zo onvriendelijk en geen enkel begrip voor het fertiliteits process - dus ik ga met plezier naar Gent ;)
Ben benieuwd hoe je eerste consult in Jette gaat zijn, het is bijna zover!
Voor nu, fijn weekend idd :)
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 18 september 2020, 21:10

Iedereen die aan het wachten is, succes!
Hier vandaag mzting gehad: 16-17mm, 2x spuiten en maandag is het zover. Na deze poging moeten we verplicht een rustpauze inlassen en dan morgen we starten met ivf, hopelijk is niet het nodig,... succes iedereen 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

ZonderGeduld
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 juli 2020, 10:50

Re: IUI-clubje

Bericht door ZonderGeduld » 18 september 2020, 22:14

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Ondertussen voel ik me gelukkig iets beter. Het is zo echt in goede en slechte dagen. Maar we komen er wel.
Ondertussen is de 1ste wachtweek ook gepasseerd en kan ik aftellen naar vrijdag (testdag).

@Pindanootje: dat verhaal van je is spijtig genoeg zo herkenbaar. Ik ben al aangeraden om vaak te wandelen om zo te leren loslaten enz. Indien wandelen onze problemen zou oplossen dan was ik al het land rondgegaan. 😂

@Atlanta: wat vervelend dat jullie elk op je eigen manier naar dit traject kijken. Hopelijk vind je toch een mooi evenwicht samen.

Gisteren kregen wij een intakegesprek voor IVF. We moeten beiden eerst een genetisch onderzoek laten uitvoeren (bloedafname) en mijn man moet nog langs de endocrinoloog. Onze gyn sprak vn 4 tot 6 weken eer we kunnen beginnen. Intussentijd kan ik nog een IUI doen, indien deze negatief zou zijn. Het lijkt er dus op dat we toch voor een 5de ronde zullen gaan voor de overgang naar IVF/ICSI. Wat spannend allemaal.
05 - 2019 - Pilstop
01- 2020 - Miskraam
05 - 2020 - Onderzoeken : teratozoöspermie
IUI 1 - IUI 5 - Negatief
ICSI 1 - PU 26.01.2021 - TP 29.01.2021 - bn 11/02

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 18 september 2020, 22:54

Ik ben blij dat m'n ergernissen herkenbaar zijn, gedeelde smart enzo, maar ook triestig dat we hier allemaal zovaak mee geconfronteerd moeten worden. Mensen weten het altijd zo goed met hun idiote adviezen he 🙄 op reis gaan, wandelen,... Laten we snel al die professoren in fertiliteit met hun fancy behandelingen uit hun stoel trekken en die plekken aan hun geven dan maar 🙈 foeifoei..
Zelfs een 70 jarige vrouw zei (begin dit jaar) eens tegen mij dat al dat verplichte-op-de-kalender-vrijen niet goed is en we gewoon eens een passioneel weekendje seks op een paradijselijk eilandje nodig hadden. Al weet ik dat ik daar toen nog wel goed om kon lachen eigenlijk.

@minosh, succes maandag meid, hopelijk is dit de goeie keer!! 🍀

@zonder geduld, nog even spannend aftellen tot vrijdag, hopelijk vliegt de week snel om voor je, met lekker veel afleiding waar mogelijk... En weet is die laatste IUI en al helemaal ivf dan niet nodig.

Ik ga zelf eigenlijk door die dna fragmentatie score van 23 al volledig uit van icsi, ook al ben ik mogelijk te voorbarig 🙄 Ik las al over verschillende methodieken daarbij... Swim up of zoiets of swim out en swim-icsi.. Iemand daar al mee bekend :D? Al is dat wellicht niet iets voor dit groepje eigenlijk 😋🙈 maar merk dat jullie hier toch nog wel meelezen ook, vandaar..

@elvira wanneer krijg je je eerste terugplaatsing meid?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira
Berichten: 593
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:23

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 19 september 2020, 7:27

Minosh veel succes maandag 🤞
Pindanootje ik had deze donderdag mijn eerste controle echo op dag 11, was nog veel te vroeg dus dit weekend gebruik ik weer eens de ovulatie testjes en ik heb dinsdag mijn volgende echo al gepland. Mocht alles dan goed staan, moet ik prygnil spuiten en dan 5 dagen na de eisprong is de terugplaatsing. Duurt dus nog wel anderhalve week 😅
Ik heb dus nu icsi maar van welke methode hebben ze mij niet gesproken 🤷‍♀️
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 19 september 2020, 8:29

Pindanootje schreef:
18 september 2020, 22:54
Ik ga zelf eigenlijk door die dna fragmentatie score van 23 al volledig uit van icsi, ook al ben ik mogelijk te voorbarig 🙄 Ik las al over verschillende methodieken daarbij... Swim up of zoiets of swim out en swim-icsi.. Iemand daar al mee bekend :D? Al is dat wellicht niet iets voor dit groepje eigenlijk 😋🙈 maar merk dat jullie hier toch nog wel meelezen ook, vandaar..
In Jette is het normaal gezien ICSI, dit geeft gemiddeld 85% bevruchtingen, tegenover 50% bij IVF. Daarbij komt dat Jette deze techniek ontwikkeld heeft en ondertussen over de hele wereld gebruikt wordt.

Dus niet teveel stressen, want stress is écht heel slecht.
Er zit wel wat waarheid in "het loslaten", omdat stress de hele hormoonhuishouding kan verstoren, maar als er medisch (bijna) onmogelijk is om natuurlijk zwanger te geraken dan gaat loslaten, wandelen, yoga,...ook niet dé oplossing zijn.

Zelf heb ik wel het gevoel dat stress bij mij een enorme invloed heeft gehad. Zo is door langdurige stress mijn cyclus gestopt, dan weer terug op gang gekomen en na 2,5 jaar toen de stress weer erger werd, weer geen ms meer. Kort daarna met ICSI begonnen en laag amh en weinig eicellen. Na een jaar overgestapt naar Jette, mijn stress was (door therapie) al een stuk minder en daar meer eicellen en mijn amh was verdubbeld, iets wat normaal niet kan, omdat het steeds minder wordt, maar bij mij was het dus waarschijnlijk tijdelijk verlaagd door de stress.

Veel centra werken enkel met ICSI als er weinig (goede) zaadcellen zijn, maar geven dus de voorkeur aan IVF. De uitleg is vaak dat IVF "natuurlijker" is dan ICSI, de realiteit is dat ze helemaal niet zo geoefend zijn in ICSI en het ook moeilijker is, mede doordat het voor hen geen routine is.

Voor de dames die naar IVF/ICSI overstappen, de kansen zijn aanzienlijk hoger, maar soms is het nog wat zoeken welke medicatie het beste werkt en soms komt er eindelijk aan het licht waar het probleem ligt.
Dus als het niet van de eerste poging lukt, geef de hoop niet op, maar er zijn genoeg verhalen waarbij het van de eerste poging wel lukt.

Ik val misschien in herhaling, maar door die kinderwens denk je soms niet meer helder en ben je ook niet meer zo rationeel, al merk ik wel dat het forum helpt om de juiste beslissingen te nemen.

Blijf niet te lang hangen in een behandeling die niet werkt, tenzij je tijd en geld genoeg hebt en er van overtuigd bent dat het gaat werken.

Het grootste struikelblok is meestal het emotionele, het idee dat de volgende stap een grote is en dat je die niet wil/kan nemen, dat je tijd nodig hebt om er klaar voor te zijn.
Bij de ene is IUI al een heel grote stap en is dit het verste dat men gaat, de andere gaat "gewoon" naar een nieuwe behandeling alsof het niets is.

Gelukkig hebben we dit forum vol met informatie, zodat je weet wat je kan verwachten en wat de mogelijkheden en kansen zijn. De artsen, als ze al info geven, doen dit pas als je de overstap maakt, terwijl je het toch graag op voorhand weet.

Minosh
Berichten: 1366
Lid geworden op: 15 november 2019, 20:44

Re: IUI-clubje

Bericht door Minosh » 19 september 2020, 9:09

Merci Mich, ik heb al heel veel gehad aan de info dat je gedeeld hebt.

Merci allemaal!
Zelf heb ik weinig geloof in, mits het opnieuw de rechter eierstok die het follikeltje heeft geven, maar ik ben blij dat min vriend de overstap wil maken en dat heeft me nu rust!

@Elvira: Spannend ik hoop dat vlug dinsdag wordt.

@Zondergeduld: Nog eventjes geduld, ik duim mee🍀🍀🍀

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 19 september 2020, 9:33

Thanks Mich! Amai nooit geweten dat icsi vanuit Jette ontwikkeld is zelf, ben er wel onder de indruk van :) eigenlijk kan ik niet wachten om te beginnen daar :D
Ik gun ons hier allemaal een succesvolle afloop, of het nu met Iui, icsi of eender wat zal zijn wat nodig is.
Mijn doel is iig 2021 bevallen :D

Goh ja als je inderdaad zoveel stress hebt dat je eicellen verminderen of cyclus stopt is dat inderdaad een ander verhaal 😮 maar de stress die dat veroorzaakte had wellicht ook met meer te maken dan enkel de nog niet vervulde kinderwens en het daarover piekeren denk ik? Gelukkig is het goed gekomen Mich 😘
Ik heb buiten dit verder relatief weinig zorgen in m'n leven moet ik zeggen. Ik heb een fijne relatie, fijn huis, fijn werk, veel vrije tijd, lieve mensen om me heen..
M'n papa die dit jaar ziek werd was een harde dobber maar hij zit bijna op het einde van zn behandeling nu, nog 2x chemo en hij is normaal gezien weer "oké" dus ook daar is al de rust terug in gekomen..
Hier en daar wel een hobbel thuis maar niet zodanig dat m'n cyclus erdoor ontregeld raakt oid. Ik mag niet zeggen dat de stress me zo in bedwang heeft dus eig. En van die vrouw gister kan ik 't dan niet hebben dat die er vanuit gaat dat dat de oorzaak moet zijn natuurlijk 🙄
Maarja ik ben op dit thema ook wel licht geraakter geworden dit jaar 😂🙈
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

michellefee2020
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 augustus 2020, 0:43

Re: IUI-clubje

Bericht door michellefee2020 » 19 september 2020, 10:00

Aankomende maandag ga ik testen , heb niet veel klachten, behalve tepels die wat gevoeliger zijn. Meiden die gelijk liepen met mij. Hoe voelen jullie je. En gaan jullie een test doen of wachten jullie tot de menstruatie doorbreekt. Maandag zit ik op dag 10 na de 2e iui.
Ik heb voor deze maand wederom geen goed gevoel.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

Johanna1991
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 juli 2020, 21:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Johanna1991 » 19 september 2020, 10:24

Die stress vind ik ook een moeilijke... want wat is stress? Voorbije week was erg druk op het werk, veel dingen liepen niet zoals ik wou, maar ik ben ook iemand die net opleeft van een beetje drukte en het gevoel iets nuttigs te doen. Mijn job kan ook soms heel saai zijn. Dus dan ben ik eigenlijk blij als het drukker is... toen ik zwanger raakte in mei was dat ook op een onverwacht moment, aangezien ik geen ovulatietest had gebruikt omdat dat zogezegd niet werkt bij PCOS (de cyclus daarna werkte dat wel perfect maar bon). Het was alleszins in een weekend dat ik er niet mee bezig ben geweest. Maar of dat nu zóveel kan uitmaken... pff. Het is vermoeiend. Maar opmerkingen van andere mensen zijn gewoon lullig soms. Ik heb eerlijk gezegd al een hele Facebookpost klaar voor als ik ooit zwanger raak... niet te lang, niet te dramatisch, maar wel met de duidelijke mededeling: veel mensen hebben problemen, en maak er geen domme opmerkingen over.

Tot nu toe gaat het hier nog bij mij (vijfde dag na de IUI nu), ik heb nog niet echt uitgeteld wanneer ik een test zal doen... ik heb er ook nog geen gekocht... we gaan het wel zien. We hebben nu eindelijk twee weken vakantie samen (ik besefte onlangs pas dat het twee jaar geleden is dat ik twee weken na elkaar heb gepakt), dus we gaan een paar daagjes naar Duitsland en proberen het van ons af te zetten. Ik heb nu ook een duidelijk plan voor de volgende cyclus: ik ga me niet laten opvolgen en een rustcyclus houden (maar uiteraard wel proberen rond de juiste moment), dus dat plan geeft ook een beetje rust in m'n hoofd. Al zal de teleurstelling wel weer heel groot zijn als het niet gelukt is. Door die Utrogestan weet ik ook echt niet meer of ik nu iets voel of niet.

Ik wens iedereen hier een zeer vruchtbare periode en anders even mentale rust voor we er weer tegen aan gaan <3
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI negatief
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 positief: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 negatief
27/06/23: tp 1.3 negatief
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 positief

Atalanta
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 juni 2020, 20:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Atalanta » 19 september 2020, 11:15

Mijn IUI was exact een week geleden. Ik vind het wel spannend die laatste week, je let op iedere kleine mogelijke verandering, en vooral of ik geen bloed verlies :? Maar ik heb nog nooit iets gevoeld eigenlijk. Geen gevoelige borsten, niet extra moe, alleen iedere keer extra puisten :( ik neem nu 5x Utrogestan/dag en als ik niet vroeger ga bloeden dan zal ik wrs wachten tot zaterdag om te testen..

Succes aan alle groeiende follikels en aan alle testers volgende week!!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

mich75
Berichten: 2992
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 19 september 2020, 11:57

Het klopt dat mijn stress een andere oorzaak had, maar die onvervulde kinderwens, die dan nog enorm lang duurde was ook niet echt bevorderlijk.

Ik had het ook over langdurige stress, bij mij waren de gevolgen wel extreem, maar het kan toch een invloed hebben op je hormonen, al merk je dat zelf niet.

Kortdurende stress, zoals een drukke periode op het werk, of een paar tegenslagen die na enkele weken opgelost zijn, maken niet veel uit. Als ik schrijf over stress krijg ik vaak de opmerking dat dit niet klopt, omdat die persoon net zwanger is geworden tijdens een stressy periode.
Even een drukke periode of iets anders wat veel aandacht vraagt kan net een goede afleiding zijn, waardoor het onverwacht toch lukt.

Soms is een pauze ook niet slecht, ik heb er enkele gehad, meestal door mijn man omdat die het niet meer zag zitten om verder te doen. Ik was daar niet echt blij mee want het was stilstaan, geen enkele kans, maar als we dan toch terug begonnen, dan liep ik op wolkjes en voelde ik me gewoon weer top.

Ik begrijp ook niet goed dat mensen die in een wachttijd zitten omdat ze overstappen op een andere techniek, of van centrum veranderen, die tijd niet gebruiken om hun lichaam wat rust te gunnen. Ze gaan toch nog verder met een techniek die niet blijkt te werken of een centrum waar ze niet tevreden van zijn om "elke kans te benutten", maar een poging die waarschijnlijk niets uithaalt brengt gewoon stress en verdriet mee.

Iedereen zijn keuze natuurlijk en ik hoop dat er niet moet veranderd worden en dat jullie in 2021 allemaal een wolk van een baby krijgen.

Pindanootje
Berichten: 1262
Lid geworden op: 24 september 2019, 21:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Pindanootje » 19 september 2020, 12:47

mich75 schreef:
19 september 2020, 11:57
Het klopt dat mijn stress een andere oorzaak had, maar die onvervulde kinderwens, die dan nog enorm lang duurde was ook niet echt bevorderlijk.

Ik had het ook over langdurige stress, bij mij waren de gevolgen wel extreem, maar het kan toch een invloed hebben op je hormonen, al merk je dat zelf niet.

Kortdurende stress, zoals een drukke periode op het werk, of een paar tegenslagen die na enkele weken opgelost zijn, maken niet veel uit. Als ik schrijf over stress krijg ik vaak de opmerking dat dit niet klopt, omdat die persoon net zwanger is geworden tijdens een stressy periode.
Even een drukke periode of iets anders wat veel aandacht vraagt kan net een goede afleiding zijn, waardoor het onverwacht toch lukt.

Soms is een pauze ook niet slecht, ik heb er enkele gehad, meestal door mijn man omdat die het niet meer zag zitten om verder te doen. Ik was daar niet echt blij mee want het was stilstaan, geen enkele kans, maar als we dan toch terug begonnen, dan liep ik op wolkjes en voelde ik me gewoon weer top.

Ik begrijp ook niet goed dat mensen die in een wachttijd zitten omdat ze overstappen op een andere techniek, of van centrum veranderen, die tijd niet gebruiken om hun lichaam wat rust te gunnen. Ze gaan toch nog verder met een techniek die niet blijkt te werken of een centrum waar ze niet tevreden van zijn om "elke kans te benutten", maar een poging die waarschijnlijk niets uithaalt brengt gewoon stress en verdriet mee.

Iedereen zijn keuze natuurlijk en ik hoop dat er niet moet veranderd worden en dat jullie in 2021 allemaal een wolk van een baby krijgen.
Ja ik geloof idd ook absoluut dat zo'n soort stress heel slechte effecten op je hormonen en algehele gezondheid heeft. Heb ook al vaker gelezen dat als je lichaam stress of andere bedreigende dingen ervaart, voortplanting de laatste prioriteit krijgt natuurlijk. Maar wat ik aan mensen soms vervelend vind is dat ze doen alsof we hier zelf voor kiezen of invloed op hebben "stop gewoon met stressen en dan lukt het wel". Ik interpreteer dat enkel nog als een verwijt alsof t aan mezelf ligt. En met al m'n wandelen en yoga en ontspannende uitjes ieder weekend denk ik dat ik alles doe om m'n mindset baby-ready te maken 😄
Als jij met zo'n intense stress toch geholpen bent in Jette en trotse mama geworden bent inspireert me dat enkel dat 't ons hier ook wel gaat lukken dus💪
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten