IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 21 januari 2022, 12:16

Ik ben vandaag voor men eerste inseminatie geweest. Dus over 2 dagen kan ik je eventueel mijn ervaring meedelen :D veel succes allesinds in je wachtweken
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Polly101
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2022, 20:47

Re: IUI-clubje

Bericht door Polly101 » 24 januari 2022, 21:01

Hallo allemaal,
Ik heb reeds 4 pogingen IUI gehad, nu op weg naar poging 5. Steeds in een spontane cyclus, zonder extra medicatie. Op dit moment heb ik het gevoel dat poging 5 en 6 ook op niets zullen uitdraaien en we dit nog 'moeten' doorlopen om door te mogen naar de volgende stap. Is dit herkenbaar?
Ik vind het zelf wat raar dat er nog geen medicatie opgestart is of er nog geen extra onderzoeken zijn gedaan. Of is dit normaal? Ik heb wel in het verleden reeds 2 x onderzoek van mijn eileiders gehad (laatste keer waren ze beide open) en het zaadstaal van mijn partner is nu ook steeds dik okΓ©.
Ik ben zelf helemaal niet thuis in de medische wereld en weet niet welke stappen er wanneer genomen worden, ik laat me eerlijk gezegd wat leiden door het ziekenhuis...
Alvast bedankt voor jullie antwoord,
Groetjes

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 24 januari 2022, 22:14

Polly101 schreef: ↑
24 januari 2022, 21:01
Hallo allemaal,
Ik heb reeds 4 pogingen IUI gehad, nu op weg naar poging 5. Steeds in een spontane cyclus, zonder extra medicatie. Op dit moment heb ik het gevoel dat poging 5 en 6 ook op niets zullen uitdraaien en we dit nog 'moeten' doorlopen om door te mogen naar de volgende stap. Is dit herkenbaar?
Ik vind het zelf wat raar dat er nog geen medicatie opgestart is of er nog geen extra onderzoeken zijn gedaan. Of is dit normaal? Ik heb wel in het verleden reeds 2 x onderzoek van mijn eileiders gehad (laatste keer waren ze beide open) en het zaadstaal van mijn partner is nu ook steeds dik okΓ©.
Ik ben zelf helemaal niet thuis in de medische wereld en weet niet welke stappen er wanneer genomen worden, ik laat me eerlijk gezegd wat leiden door het ziekenhuis...
Alvast bedankt voor jullie antwoord,
Groetjes
Dag Polly101

Het is niet zo onwaarschijnlijk dat het nog niet gelukt is na 4 keer. Ik heb er 6 gehad, zonder resultaat. Ook in natuurlijke cyclus zonder extra medicatie. Alles is bij mij in orde. En het sperma normaal ook (donorsperma). Mijn bloedwaarden zijn allemaal heel goed, eileiders doorgankelijk en eitjes van goeie kwaliteit. Dit laatste weet ik nu aangezien ik een eerste ICSI heb gehad. Daaruit zijn 9 gezonde embryo’s gekomen van de beste kwaliteit. De terugplaatsing moet nog even wachten dus daar kan het eventueel nog fout lopen. Wat zegt je Fertiliteitsarts? Moet je ze alle 6 doen? Of kan er al gesproken worden om eventueel over te stappen naar IVF/ICSI?
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Polly101
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 januari 2022, 20:47

Re: IUI-clubje

Bericht door Polly101 » 25 januari 2022, 19:35

Dag Sproetje,
De fertiliteitsarts zie ik pas terug eind maart, na de 6 pogingen. Ik heb het wel gisteren eens telefonisch aangekaart bij de vroedvrouw, maar zij zei dat ze sowieso het advies geven om 6 pogingen te doorlopen... dus doen we voorlopig nog dapper verder 😊
Veel succes met de terugplaatsing!

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 26 januari 2022, 12:30

Lena8 schreef: ↑
20 januari 2022, 19:58
Hey ben toch nog voor poging 2 IUI gegaan nu 2 dagen geleden en zeer veel buikpijn krampen en opgeblazen gevoel heeft hier nog iemand last van gehad of komt dit van pregnyl spuit ?
Hey lena,

Hoe gaat het nu met je?

Hopelijk wat beter!
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 27 januari 2022, 7:45

Polly101 schreef: ↑
25 januari 2022, 19:35
Dag Sproetje,
De fertiliteitsarts zie ik pas terug eind maart, na de 6 pogingen. Ik heb het wel gisteren eens telefonisch aangekaart bij de vroedvrouw, maar zij zei dat ze sowieso het advies geven om 6 pogingen te doorlopen... dus doen we voorlopig nog dapper verder 😊
Veel succes met de terugplaatsing!
Ik wens je alvast veel succes Polly101. Het is misschien wel vervelend dat je nog moet wachten om verder te gaan naar een volgende stap, maar voor hetzelfde geld is het de volgende poging gewoon raak. Ik duim alvast!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 2 februari 2022, 13:16

Hey!

Hoe was jouw ervaring met IUI? Ben je de wachtweken goed doorgekomen?

toekomstigebam schreef: ↑
21 januari 2022, 12:16
Ik ben vandaag voor men eerste inseminatie geweest. Dus over 2 dagen kan ik je eventueel mijn ervaring meedelen :D veel succes allesinds in je wachtweken
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 β€”> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 β€”> zwanger van verse TP op dag 5

Lena8
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 november 2021, 17:19

Re: IUI-clubje

Bericht door Lena8 » 2 februari 2022, 20:35

Hey,

Hier juist 2 streepjes op de test .πŸ₯° zal voor jullie duimen 🀞🀞veel succes allemaal blijf erin geloven .

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 3 februari 2022, 6:55

Lena8 schreef: ↑
2 februari 2022, 20:35
Hey,

Hier juist 2 streepjes op de test .πŸ₯° zal voor jullie duimen 🀞🀞veel succes allemaal blijf erin geloven .
Oh kei tof!! Hele dikke proficiat!! Ik weet het zaterdag normaalπŸ™ˆgezien. Heb je al last van symptomen of bespaart je wondertje jou hier nog inπŸ˜‰
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 3 februari 2022, 6:59

ingevr84 schreef: ↑
2 februari 2022, 13:16
Hey!

Hoe was jouw ervaring met IUI? Ben je de wachtweken goed doorgekomen?

toekomstigebam schreef: ↑
21 januari 2022, 12:16
Ik ben vandaag voor men eerste inseminatie geweest. Dus over 2 dagen kan ik je eventueel mijn ervaring meedelen :D veel succes allesinds in je wachtweken
Mijn ervaring hierin in zeer goed. Ik heb een topdokter waarbij ik echt het gevoel heb dat hij er alles voor doet om het te doen slagen. Als ik vragen heb wordt daar antwoord op gegeven. Volgt me heel goed op ook.ik raad het iedereen aan. Men wachtweken lopen tot zaterdag maar die zijn moeilijk op te vullen. Elke dag is er 1 teveel😊 proberen bezig te blijven das het enige wat ik kan aanraden. Ben jij al gestart of moet je nog beginnen?
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 3 februari 2022, 7:49

Hey toekomstigebam,

Ik heb een eerste IUI poging gehad op 28/1. Bijna een weekje verder, maar zo lastig omdat je continu zoekt naar symptomen of iets dat erop wijst dat je zwanger bent :)
Nog een week te gaan, en die laatste lijkt me moeilijker omdat je dan elke dag je regels kan verwachten... Voorlopig voel ik niks anders dan anders, en probeer ik positief te blijven denken.
Hoe groot was jouw follikel de dag voor de inseminatie?
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 β€”> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 β€”> zwanger van verse TP op dag 5

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 3 februari 2022, 22:19

ingevr84 schreef: ↑
3 februari 2022, 7:49
Hey toekomstigebam,

Ik heb een eerste IUI poging gehad op 28/1. Bijna een weekje verder, maar zo lastig omdat je continu zoekt naar symptomen of iets dat erop wijst dat je zwanger bent :)
Nog een week te gaan, en die laatste lijkt me moeilijker omdat je dan elke dag je regels kan verwachten... Voorlopig voel ik niks anders dan anders, en probeer ik positief te blijven denken.
Hoe groot was jouw follikel de dag voor de inseminatie?
Hey ingevr84

Ik heb ook even gezocht naar symptomen maar dan maakte ik mezelf gekπŸ˜‰ ik heb dat enkele dagen gedaan. En dan me ingesteld om niet achter iets te zoeken. Dat hielp ook wel in de tijd die sneller ging omdat ik me er niet op focuste maar net op andere dingen. Ik heb nu sinds enkele dagen gevoelige borsten en wat krampen in men onderbuik. Dus kan van men regels zijn die krampen of iets anders. En die gevoelige borsten kan eventueel ook van de hormoonpillen zijn die ik 3 x per dag moet innemen.

Mijn follikel was 17mm de dag erna moest ik pregnyl spuiten en de dag daarna moest ik binnen voor de inseminatie. Overmorgen weet ik de uitslag... zo spannendπŸ₯°

Hoe groot was jou follikel?

Lieve grtjs
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 4 februari 2022, 8:02

Hey Toekomstigebam,

Ja vooral omdat de symptomen van ongesteld worden en zwanger zijn wat op elkaar lijken. Ik ben ook elke dag op zoek naar veranderingen of iets dat anders aanvoelt in mijn buik. De echte zwangerschapssymptomen komen pas later, dus dat is idd een manier om jezelf gek te maken :-)
Ik heb enkel Letrozole genomen van dag 3-7 van mijn cyclus en een spuit Pregnyl op de dag voor de inseminatie. Mijn follikel was toen al 25mm groot, dus ik vrees een beetje voor de timing... Zou kunnen dat het net te laat was ofzo, dat zit zo in mijn hoofd :?

Ik duim met je mee voor een positieve test!! :D
Laat zeker iets weten!!

groetjes,
Inge
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 β€”> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 β€”> zwanger van verse TP op dag 5

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 4 februari 2022, 10:33

ingevr84 schreef: ↑
4 februari 2022, 8:02
Hey Toekomstigebam,

Ja vooral omdat de symptomen van ongesteld worden en zwanger zijn wat op elkaar lijken. Ik ben ook elke dag op zoek naar veranderingen of iets dat anders aanvoelt in mijn buik. De echte zwangerschapssymptomen komen pas later, dus dat is idd een manier om jezelf gek te maken :-)
Ik heb enkel Letrozole genomen van dag 3-7 van mijn cyclus en een spuit Pregnyl op de dag voor de inseminatie. Mijn follikel was toen al 25mm groot, dus ik vrees een beetje voor de timing... Zou kunnen dat het net te laat was ofzo, dat zit zo in mijn hoofd :?

Ik duim met je mee voor een positieve test!! :D
Laat zeker iets weten!!

groetjes,
Inge
Hey ingevr84,

Voel je al wel verandering of nog niets.

Ik denk niet dat je te laat was hoor aangezien ze je nog een pregnylspuit hebben laten zetten. Hebben ze toen bloed getrokken?

Ik heb van dag 5 tot 9 clomid moeten nemen, daarna 2 dagen voor inseminatie die pregnylspuit. En vanaf de inseminatie moet ik 3 x per dag utrogeen opsteken tot morgen. En dan de 24ste en 29ste nog een spuit pregnyl. Als ik zwanger blijk te zijn moet tot week 12 die utrogeen blijven innemen.

Waar doe jij je traject?

Lieve groetjes
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

ingevr84
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 augustus 2021, 15:13

Re: IUI-clubje

Bericht door ingevr84 » 4 februari 2022, 10:41

Hey toekomstigebam,

Ik voel geen verandering tot nu toe. Heb nog een week te gaan...
Voel jij iets?

Ja ik heb 2 follikelmetingen gehad en er werd ook 2 keer bloed getrokken. De eerste keer waren mijn waarden wat laag, en de tweede keer was het dus echt aan het pieken.
Heb je veel last van de extra medicatie die je moet nemen?

Ik doe het in Imelda Bonheiden, jij?

Het is voor mij geen inseminatie met donorsperma, maar ik doe het samen met mijn partner. De procedure is wel ongeveer hetzelfde. Alleen heb ik maar 1 spuit Pregnyl moeten zetten en neem ik geen hormonen. Er was afgesproken om eerst 3 pogingen zonder hormonen te doen.

Groetjes,
Inge
IUI : 3 x negatief
ICSI 1 : juni 2022 β€”> 4 eicellen rijp, 1 bevrucht --> TP negatief
ICSI 2: augustus 2022 β€”> zwanger van verse TP op dag 5

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 9 gasten