IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Liesjeb
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 september 2021, 15:02

Re: IUI-clubje

Bericht door Liesjeb » 16 augustus 2022, 13:45

Blosom schreef: ↑
15 augustus 2022, 16:56
Hoi Dames,
Ik ben nieuw op het forum, na twee negatieve IUI en nu in de wachtweek zijnde van de derde poging zocht ik wat positieve verhalen πŸ₯°
In mijn wachtweek voel ik mij hetzelfde als de vorige keren, dus ik vrees ervoor…
Mentaal begint het wel wat te wegen, mijn leeftijd van 39jaar is ook geen pluspunt natuurlijk.
Heeft iemand ervaring met acupunctuur? Helpt het echt om de kansen op zwangerschap te vergroten?
Alvast bedankt en dikke knuffel
Hey Blosom, hier op m'n 37ste begonnen met IUI in combinatie met letrozole maar zonder succes. Daarna op aanraden van de gyn overgeschakeld naar IVF. Ben na m'n pick-up begonnen met accupunctuur, ter voorbereiding van de terugplaatsing en ook erna om de innesteling te bevorderen. Nu op m'n 38ste zwanger :)
2021: IUI 1-2 (x)
02/22: IVF 1 OHSS & freeze-all - 1 cryo
05/22: IVF 1.1 tp cryo 23/5 - bn 3/6 pos
Baby boy geboren 27/01/23 πŸ’™

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: IUI-clubje

Bericht door Margootje » 16 augustus 2022, 13:59

Liesjeb schreef: ↑
16 augustus 2022, 13:45
Ben na m'n pick-up begonnen met accupunctuur, ter voorbereiding van de terugplaatsing en ook erna om de innesteling te bevorderen.
idem!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 16 augustus 2022, 16:33

Blosom schreef: ↑
15 augustus 2022, 16:56
Hoi Dames,
Ik ben nieuw op het forum, na twee negatieve IUI en nu in de wachtweek zijnde van de derde poging zocht ik wat positieve verhalen πŸ₯°
In mijn wachtweek voel ik mij hetzelfde als de vorige keren, dus ik vrees ervoor…
Mentaal begint het wel wat te wegen, mijn leeftijd van 39jaar is ook geen pluspunt natuurlijk.
Heeft iemand ervaring met acupunctuur? Helpt het echt om de kansen op zwangerschap te vergroten?
Alvast bedankt en dikke knuffel
Bij mij was derde keer goede keer. πŸ˜‰ Ik voelde ook trouwens niets tot na mijn positieve test. Ik was overtuigd dat het niets ging zijn. Geen ervaring met acupunctuur hier. Dat is niet echt mijn ding. Ik denk dat het belangrijkste is om zo stressvrij te proberen leven (gemakkelijker gezegd dan gedaan!). Als dat jou daarmee helpt, dan kan je het zeker proberen.

Binnenkort ga ik weer dit clubje binnen mogen, denk ik. We hebben een intake gesprek gepland voor begin september voor een brusje. Niet dat ik direct verwacht te beginnen want ik zal waarschijnlijk eerst nog moeten stoppen met borstvoeding. Maar we willen wel graag een kindje dat niet veel scheelt qua leeftijd met onze dochter dus we willen liever eerder dan later alles eens bespreken. Niet dat ik echt uitkijk naar het traject. Ik vond dat echt heel intens, al helpt het wel om te weten dat het al eens gelukt is.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Blosom
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 augustus 2022, 15:32

Re: IUI-clubje

Bericht door Blosom » 19 augustus 2022, 23:48

Oh hoe leuk om te lezen, bedankt allemaal! Proficiat met je zwangerschap liesjeb! En hopelijk lukt het snel weer Glow. Hier is het nog even met spanning afwachten, de laatste dagen zijn het meest verwarrendπŸ€žπŸ’™
Je weet ergens wel dat je niet de enige bent die dit Fertiliteitsproces aan het meemaken is, maar het is toch fijn om de berichtjes te lezen en het gevoel te hebben dat je niet alleen bent in deze soms toch wel mentaal zware periode β€οΈβ€πŸ©Ή
Jun β€˜22 - IUI 1: neg
Jul β€˜22 - IUI 2: neg
Aug β€˜22 - IUI 3: pos

Kath25
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juni 2021, 1:00

Re: IUI-clubje

Bericht door Kath25 » 22 augustus 2022, 16:10

Blosom schreef: ↑
15 augustus 2022, 16:56
Hoi Dames,
Ik ben nieuw op het forum, na twee negatieve IUI en nu in de wachtweek zijnde van de derde poging zocht ik wat positieve verhalen πŸ₯°
In mijn wachtweek voel ik mij hetzelfde als de vorige keren, dus ik vrees ervoor…
Mentaal begint het wel wat te wegen, mijn leeftijd van 39jaar is ook geen pluspunt natuurlijk.
Heeft iemand ervaring met acupunctuur? Helpt het echt om de kansen op zwangerschap te vergroten?
Alvast bedankt en dikke knuffel
Hier ook 3de keer raak. Niet echt ervaring met acupuntuur.

Mik22
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 januari 2022, 23:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mik22 » 22 augustus 2022, 22:29

toekomstigebam schreef: ↑
25 juni 2022, 21:33
Gelukkig kreeg ik gisteren goed nieuws. Er was 1 eitje van 20 en 1 van 14mm dus ze gaan het deze cyclus toch door laten gaan. Morgen heb ik men inseminatie😊

Lieve groetjes jessie
Hoe gaat het met je Jessie?

Ik begin in september weer met IUI, heb een lange nasleep en uiteindelijk curettage gehad voor restweefsel en wacht nu op de nieuwe cyclus die hopelijk volgende week gaat starten.

Over acupunctuur: ik ga er aanstaande maandag ook aan beginnen, gericht op de miskramen in mijn geval. Ik raak bijna elke IUI zwanger maar het blijft niet zitten of is geen levensvatbare zwangerschap (leeg vruchtzakje laatste keer). Dus ben ook benieuwd en blij met wat antwoorden hier. Ik ga ook starten met een trits aan vitaminen, ik vrees dat mijn leeftijd (bijna 40) meespeelt met de kwaliteit van de eitjes.

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 23 augustus 2022, 1:51

Mik22 schreef: ↑
22 augustus 2022, 22:29
toekomstigebam schreef: ↑
25 juni 2022, 21:33
Gelukkig kreeg ik gisteren goed nieuws. Er was 1 eitje van 20 en 1 van 14mm dus ze gaan het deze cyclus toch door laten gaan. Morgen heb ik men inseminatie😊

Lieve groetjes jessie
Hoe gaat het met je Jessie?

Ik begin in september weer met IUI, heb een lange nasleep en uiteindelijk curettage gehad voor restweefsel en wacht nu op de nieuwe cyclus die hopelijk volgende week gaat starten.

Over acupunctuur: ik ga er aanstaande maandag ook aan beginnen, gericht op de miskramen in mijn geval. Ik raak bijna elke IUI zwanger maar het blijft niet zitten of is geen levensvatbare zwangerschap (leeg vruchtzakje laatste keer). Dus ben ook benieuwd en blij met wat antwoorden hier. Ik ga ook starten met een trits aan vitaminen, ik vrees dat mijn leeftijd (bijna 40) meespeelt met de kwaliteit van de eitjes.
Hey Mik22,

Met mij alles goed,ik sta terug op de wachtlijst die waarschijnlijk 3 a 4 maanden duurd volgens de fertiliteitsarts. Ik hoop dat je lichaam zijn routine aanhoud en je cyclus volgende week start! Zo spannend😁 ik ga duimen dat het deze keer met behulp van accupunctuur gaat lukken🀞
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Mani90
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 oktober 2022, 16:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mani90 » 17 oktober 2022, 16:22

Hi allemaal,

Mag ik hier meeschrijven? Deze maand onze eerste IUI behandeling na bijna 4 jaar proberen voor een kindje.

Vandaag dag 4 van het prikken van de Gonal-F en vrijdag een echo voor de follikel meting. Denk dan zaterdag of zondag de eerste inseminatie?

Vind het erg spannend allemaal..

Groetjes Mani

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 17 oktober 2022, 20:25

Hey Mani,

Welkom in dit clubje! Hopelijk hoef je hier niet lang te verblijven. Spannend idd. Zelf geen ervaring met gonal F. Moet je dat lang prikken?

Hier gaan we voor een brusje, na een dochter via IUI. Ik ben nu al een paar dagen bezig met duphaston om zo mijn cyclus op te starten. Ik verwacht dan volgende week mijn menstruatie en start echo. Deze keer gebruik ik letrozole ipv clomid. Ik ben benieuwd! Bij clomid had ik overstimulatie (minstens 2 follikels), maar de gyn zei dat dit bij letrozole minder snel gebeurt. Het is altijd wel een beetje spannend hoe ik zal reageren.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Dromer3
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 oktober 2022, 15:50

Re: IUI-clubje

Bericht door Dromer3 » 18 oktober 2022, 16:07

Hey iedereen!

Ik ben nieuw hier, ik zocht wat mentale steun denk ik.
Wij zijn sinds begin 2020 bezig met onze kinderwens. Had mijn eerste IUI achter de rug maar het resultaat blijkt negatief te zijn... ik heb PCOS maar met gebruik van gonal F is er al vaak zo'n grote kans geweest maar toch lukt het telkens niet... Onlangs hoorde ik van een vriendin dat zij een eileider doorspoeling had gehad, en direct hierna zwanger was. (Dit vond ik hierover op internet: "Het gebruik van oliecontrastmiddel bij het testen van de doorgankelijkheid van de eileiders bevordert de vruchtbaarheid van vrouwen met een onvervulde kinderwens. Met het doorspuiten van de eileiders wordt eventueel afvalmateriaal van cellen en slijmproppen in de eileiders weggespoeld"). Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 18 oktober 2022, 16:24

Dromer3 schreef: ↑
18 oktober 2022, 16:07
Hey iedereen!

Ik ben nieuw hier, ik zocht wat mentale steun denk ik.
Wij zijn sinds begin 2020 bezig met onze kinderwens. Had mijn eerste IUI achter de rug maar het resultaat blijkt negatief te zijn... ik heb PCOS maar met gebruik van gonal F is er al vaak zo'n grote kans geweest maar toch lukt het telkens niet... Onlangs hoorde ik van een vriendin dat zij een eileider doorspoeling had gehad, en direct hierna zwanger was. (Dit vond ik hierover op internet: "Het gebruik van oliecontrastmiddel bij het testen van de doorgankelijkheid van de eileiders bevordert de vruchtbaarheid van vrouwen met een onvervulde kinderwens. Met het doorspuiten van de eileiders wordt eventueel afvalmateriaal van cellen en slijmproppen in de eileiders weggespoeld"). Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Ik vermoed dat je hiermee naar een hyfosy verwijst? Ik heb dit gehad bij start van mijn eerste traject. Het zou inderdaad in verband gebracht worden met grotere slaagkansen. Ik denk niet dat het voor mij uitgemaakt heeft. Ik ben pas na IUI 3 (6 maanden na de hyfosy) zwanger geworden. Maar ik heb ook al van anderen succesverhalen gehoord. De procedure zelf is vrij simpel, maar wel niet heel aangenaam, als ik het me goed herinner. Ik denk wel dat je zeker eens kan vragen bij de arts.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Sproetje
Berichten: 770
Lid geworden op: 4 december 2020, 15:14

Re: IUI-clubje

Bericht door Sproetje » 18 oktober 2022, 19:36

Glow schreef: ↑
17 oktober 2022, 20:25
Hey Mani,

Welkom in dit clubje! Hopelijk hoef je hier niet lang te verblijven. Spannend idd. Zelf geen ervaring met gonal F. Moet je dat lang prikken?

Hier gaan we voor een brusje, na een dochter via IUI. Ik ben nu al een paar dagen bezig met duphaston om zo mijn cyclus op te starten. Ik verwacht dan volgende week mijn menstruatie en start echo. Deze keer gebruik ik letrozole ipv clomid. Ik ben benieuwd! Bij clomid had ik overstimulatie (minstens 2 follikels), maar de gyn zei dat dit bij letrozole minder snel gebeurt. Het is altijd wel een beetje spannend hoe ik zal reageren.
Oh Glow,

Zo fijn dat je hoor een brusje gaat! Veel succes!
Ik ben ondertussen een 2de keer zwanger van een terugplaatsing. Vorige keer niet goed afgelopen. Dit keer hopelijk meer geluk!
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 πŸ’™πŸ€ 31/05/23

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 18 oktober 2022, 20:23

Sproetje schreef: ↑
18 oktober 2022, 19:36
Glow schreef: ↑
17 oktober 2022, 20:25
Hey Mani,

Welkom in dit clubje! Hopelijk hoef je hier niet lang te verblijven. Spannend idd. Zelf geen ervaring met gonal F. Moet je dat lang prikken?

Hier gaan we voor een brusje, na een dochter via IUI. Ik ben nu al een paar dagen bezig met duphaston om zo mijn cyclus op te starten. Ik verwacht dan volgende week mijn menstruatie en start echo. Deze keer gebruik ik letrozole ipv clomid. Ik ben benieuwd! Bij clomid had ik overstimulatie (minstens 2 follikels), maar de gyn zei dat dit bij letrozole minder snel gebeurt. Het is altijd wel een beetje spannend hoe ik zal reageren.
Oh Glow,

Zo fijn dat je hoor een brusje gaat! Veel succes!
Ik ben ondertussen een 2de keer zwanger van een terugplaatsing. Vorige keer niet goed afgelopen. Dit keer hopelijk meer geluk!
Oh, Sproetje, zo blij voor jou!! Ik wens je een zalige zwangerschap! πŸ₯°
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Mani90
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 oktober 2022, 16:07

Re: IUI-clubje

Bericht door Mani90 » 18 oktober 2022, 22:13

Glow schreef: ↑
17 oktober 2022, 20:25
Hey Mani,

Welkom in dit clubje! Hopelijk hoef je hier niet lang te verblijven. Spannend idd. Zelf geen ervaring met gonal F. Moet je dat lang prikken?

Hier gaan we voor een brusje, na een dochter via IUI. Ik ben nu al een paar dagen bezig met duphaston om zo mijn cyclus op te starten. Ik verwacht dan volgende week mijn menstruatie en start echo. Deze keer gebruik ik letrozole ipv clomid. Ik ben benieuwd! Bij clomid had ik overstimulatie (minstens 2 follikels), maar de gyn zei dat dit bij letrozole minder snel gebeurt. Het is altijd wel een beetje spannend hoe ik zal reageren.
Dankjewel! Als het goed is deze week al de inseminatie.. En dan wachtennnn… Zie wel op tegen het wachten hoor.
De Gonal F moet ik inderdaad elke avond prikken. Ben ook al begonnen met mama multivitamines met foliumzuur. Als het goed is begint morgen mijn vruchtbare periode.

Ik heb een zoon van 14 dus alles is voor mij superlang geleden. Weet niet eens meer goed hoe alles rondom een zwangerschap voelt. Denk dat het voor mij (mocht het lukken natuurlijk) echt een hele andere ervaring zal zijn.

Voor jou ook heel spannend! HEEEL veel succes

Gnoofje
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 oktober 2022, 23:38

Re: IUI-clubje

Bericht door Gnoofje » 18 oktober 2022, 23:46

Heyhey,

Wij ook nieuw hier. Het traject wordt hier toch ook maar lastig. Ik en mijn vriendin hebben ondertussen een 5de IUI poging achter de rug. Vandaag de boodschap gekregen dat deze weer niet aansloeg. πŸ˜” Het valt toch wel zwaarder dan gedacht. We zijn een jong lesbisch stel van 25. Dan hoop je toch dat alles wat vlotter gaat.

Hopelijk kunnen we hier wat steun vinden. In welk ziekenhuis volgen jullie het traject? Hyfosy was bij ons ook na de 3de IUI..
Nov '21: Start KID
Feb '22: IUI 1 - neg
Apr '22: IUI 2 - neg
Mei '22: IUI 3 - neg
Sept '22: IUI 4 - neg
Okt '22: IUI 5 - neg
Dec '22: start ICSI

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten