IUI-clubje

IUI Forum
ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 17 november 2022, 13:16

Glow schreef:
17 november 2022, 13:04
ElineH schreef:
17 november 2022, 12:49
Glow schreef:
17 november 2022, 12:36
Hier even een updateje. Gisteren werd ik ineens enorm misselijk tot overgeven toe en weinig eetlust. Even schoot het in mijn hoofd dat ik misschien zwanger was maar symptomen zo vroeg (10 dpo) leek me onwaarschijnlijk. Deze ochtend voor de zekerheid een test gedaan en die geeft een licht streepje aan. Ik ben 11 dpo en 13 dagen na de ovitrelle dus ik denk dat de kans wel vrij klein is dat het daardoor komt. Wel meer last beginnen krijgen van mijn darmen dus naar de dokter geweest. Verdict is buikgriep maar potentieel dus ook zwanger. Hij heeft geen bloedafname gedaan omdat hij het te vroeg vond maar ik moet gewoon dit weekend weer testen en als het nog positief is gaan voor een bloedafname. Ik ben voorzichtig optimistisch (maar dus ook wel ziek 😕).
Oh Glow, wat spannend! Het zou zo leuk zijn moest het van de eerste poging gewoon al raak zijn, maar ik begrijp je voorzichtigheid zeker en vast.
Ikzelf had ook 13 en 14 dpo buikgriepklachten (vooral overgeven terwijl ik meestal vooral last heb van de darmen), en sindsdien ongeziene last van obstipatie 😅 Tot op heden nog steeds last van, maar zal wel mede door de operatie komen.
Ik duim mee voor je dat de testen mooi oplopen en wens je erg veel beterschap! 🍀
Ja, de misselijkheid herkende ik direct van mijn eerste zwangerschap. Maar mijn darmen en de gevolgen daarvan. Het is totaal het tegenovergestelde van obstipatie. 🙈 Dus dat maakt wel duidelijk dat het buikgriep is. Ik zou tegen zaterdag beter moeten zijn. En dan nog eens testen. 🤞

Hoe gaat het met jou?
Heb wel eens gehoord dat je in het prille begin een lagere weerstand hebt door alle hormonale veranderingen in je lichaam, met als gevolg dat je dus vatbaarder bent voor ziekte. Het kan dus wel! Nog 2 dagen doorbijten en duimen dan 🤞🏻🍀
Met mij gaat het dag per dag wat beter, kan de pijnstilling wel nog steeds niet volledig laten. Morgen naar het UZA voor een bloedname. Zou dinsdag terug moeten beginnen werken, maar maak me wel zorgen rond het fysieke aspect, aangezien ik met een ouderen populatie werk waarbij toch wel wat hefwerk komt kijken… Heb al last bij het opheffen van een volle wasmand hier thuis 😅 Even bekijken wat ze daarover te zeggen hebben dus en hopen dat mijn HCG al flink gedaald is.

Goedgelukje
Berichten: 378
Lid geworden op: 30 april 2021, 12:03

Re: IUI-clubje

Bericht door Goedgelukje » 17 november 2022, 23:35

Glow schreef:
17 november 2022, 12:36
Hier even een updateje. Gisteren werd ik ineens enorm misselijk tot overgeven toe en weinig eetlust. Even schoot het in mijn hoofd dat ik misschien zwanger was maar symptomen zo vroeg (10 dpo) leek me onwaarschijnlijk. Deze ochtend voor de zekerheid een test gedaan en die geeft een licht streepje aan. Ik ben 11 dpo en 13 dagen na de ovitrelle dus ik denk dat de kans wel vrij klein is dat het daardoor komt. Wel meer last beginnen krijgen van mijn darmen dus naar de dokter geweest. Verdict is buikgriep maar potentieel dus ook zwanger. Hij heeft geen bloedafname gedaan omdat hij het te vroeg vond maar ik moet gewoon dit weekend weer testen en als het nog positief is gaan voor een bloedafname. Ik ben voorzichtig optimistisch (maar dus ook wel ziek 😕).
Hey glow, ik kom hier even piepen in jullie groepje omdat ik nieuwsgierig was naar hoe jullie heropstart verloopt! Ik lees dat je mss al zwanger zou zijn. Zou zo fijn zijn om dat traject maar 1x te moeten doorlopen he. Ik duim in elk geval mee voor een positieve test zondag 😉! Wij woe 23/11 bloedname, maar denk dat ik maandag of dinsdag al eens ga testen. 🤞🏻

Hopelijk voel je je snel weer beter!
07/19: stop pil
09/20-10/20 pcos en verminderde zaadkwaliteit
01/21-03/21: 3 x IUI ❌❌❌
04/21: ICSI 1.1 Verse tp ❌
06/21: ICSI 1.2 ❤️ Dochtertje geboren 🥰
10/22: ICSI 1.3 💙 Zoontje geboren 🥰

Hillie
Berichten: 223
Lid geworden op: 8 mei 2021, 15:55

Re: IUI-clubje

Bericht door Hillie » 17 november 2022, 23:45

Oh Glow, dat zou wel fijn zijn! Schelen onze kindjes wéér een anderhalve maand 😁
Ik had het vorige week ook zitten, 3 dagen super felle buikgriep, en nu is die omgeslagen in obstipatie, alsof we alleen nog maar voor uitersten gaan... Ik kreeg er dan ook nog eens enorme hoofdpijn van, door uitdroging en het niet opnemen v suikers. Dus best ORS drankje nemen om niet té veel impact op je lichaam te hebben, en gewoon geduld... Dat zijn we hier toch al allemaal gewoon :D
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 18 november 2022, 10:15

@elineH: lijkt me inderdaad goed om aan te geven dat je denkt dat je nog niet klaar bent daarvoor. Werkhervatting voor een bureaujob of voor zo'n fysieke job totaal iets anders. Ik duim voor een goede evolutie in jouw hcg!

@goedgelukje: het zou inderdaad heel fijn zijn dat het direct raak zou zijn! Zowel voor jou als voor mij. 🤞

@Hillie: dat zou wel leuk zijn! Zitten we wel deze keer niet in hetzelfde clubje. 😅 Die uitdroging is wel fel! Ik drink op aanraden van de huisarts aquarius. Mijn man heeft ook een bouillonsoepje gemaakt en het is me ook gelukt om gisteren wat beschuitjes te kunnen eten. Vandaag voel ik me gelukkig al een pak beter!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 18 november 2022, 11:52

@Glow: Ben vandaag op controle geweest en alles ziet er binnenin goed uit. Er is terug een laagje baarmoederslijmvlies aan het opbouwen en mijn HCG is al gedaald naar 26, dus dat is ook positief. Ben nog wel een weekje extra thuis geschreven, doorgaans is het toch wel 2 weken recupereren na de operatie zei hij. Volgende week donderdag terug op controle 👍🏻

Blij te horen dat jij je al wat beter voelt. Ben mee benieuwd naar jouw test van morgen 🤞🏻

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 19 november 2022, 9:50

Mijn test was duidelijker donkerder! Niet helemaal hetzelfde als het controlestreepje maar toch bijna. Ik heb dan ook naar het ziekenhuis gebeld maar kreeg direct al een beetje onder mijn voeten dat ik te vroeg getest heb (want hun dag 18 is zo realistisch 🙄). Ik mag dinsdag pas gaan voor een bloedafname, aangezien ze bloed pas plannen op dag 16. Nog een paar daagjes geduld dus! Ik ben voorzichtig blij. Ik kan niet direct geloven dat ik al zoveel geluk zou hebben.
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 19 november 2022, 12:24

Glow schreef:
19 november 2022, 9:50
Mijn test was duidelijker donkerder! Niet helemaal hetzelfde als het controlestreepje maar toch bijna. Ik heb dan ook naar het ziekenhuis gebeld maar kreeg direct al een beetje onder mijn voeten dat ik te vroeg getest heb (want hun dag 18 is zo realistisch 🙄). Ik mag dinsdag pas gaan voor een bloedafname, aangezien ze bloed pas plannen op dag 16. Nog een paar daagjes geduld dus! Ik ben voorzichtig blij. Ik kan niet direct geloven dat ik al zoveel geluk zou hebben.
Dan kan het niet meer van de Ovitrelle geweest zijn hé 😉 Proficiat! 🤩
Bij ons was het ook bij de allereerste poging raak, alleen spijtig genoeg bbz. Maar het kan dus zeker!
Nu afwachten tot je via bloedname ook je zekerheid hebt (want zo enkel via een test lijkt het uit eigen ervaring vaak nog minder reëel). Wel vreemd dat je ziekenhuis zo laat pas test, maarja niets aan te doen 🤷🏼‍♀️ Ik blijf mee duimen!

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 22 november 2022, 13:31

@Glow: En weet je al meer? ☺️

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 22 november 2022, 14:23

Ja, een mooie hcg van 286 en progesteron van 29. Donderdag weer een bloedafname om te zien of er een mooie stijging is. 🤞 Hoe gaat het met jou?
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 22 november 2022, 15:35

Glow schreef:
22 november 2022, 14:23
Ja, een mooie hcg van 286 en progesteron van 29. Donderdag weer een bloedafname om te zien of er een mooie stijging is. 🤞 Hoe gaat het met jou?
Wauw dat zijn mooie waarden, dikke proficiat! 🤩
Met mij gaat het elke dag een beetje beter.
Benieuwd naar wanneer wij terug zouden kunnen starten met ons IUI-traject.

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 23 november 2022, 6:44

Glow schreef:
22 november 2022, 14:23
Ja, een mooie hcg van 286 en progesteron van 29. Donderdag weer een bloedafname om te zien of er een mooie stijging is. 🤞 Hoe gaat het met jou?

Wauw super, proficiat!! Hopelijk heb je morgen weer een mooie stijging! We duimen hier mee
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 23 november 2022, 8:55

@elineH: dank je! Hopelijk kan je snel dit hoofdstuk afsluiten!

@toekomstigebam: merci! Fijn om je weer hier te zien. Ik zie in jouw onderschrift dat je binnenkort weer een inseminatie hebt?
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 23 november 2022, 12:48

Glow schreef:
23 november 2022, 8:55
@elineH: dank je! Hopelijk kan je snel dit hoofdstuk afsluiten!

@toekomstigebam: merci! Fijn om je weer hier te zien. Ik zie in jouw onderschrift dat je binnenkort weer een inseminatie hebt?
Ja ik ben idd gelukkig ook weer aan de beurt. Maandag echo dag 10 gehad en ben nu int ziekenhuis voor echo van dag 12. Dr.decleer had gezegd dat het normaal voor vrijdag zou zijn dus ben benieuwd of het nog steeds zo zal zijn na de echo van zometeen
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Margootje
Berichten: 249
Lid geworden op: 17 oktober 2021, 21:17

Re: IUI-clubje

Bericht door Margootje » 23 november 2022, 12:59

ma amai @toekomstigebam, moet jij zo lang wachten telkens? Is dat omdat je moet wachten tot er donorzaad is of wegens de PCOS?

In mijn ervaring moet je als BAM best assertief zijn. Als je maar 3 inseminaties per jaar krijgt, dan kan het lang duren (maar hopelijk niet en hopelijk is het gewoon straks raak!).
Ik zou dan precies toch toekomstperspectief willen krijgen, zo van: hoeveel inseminaties moet ik doen vooraleer ik het ivf traject mag aangaan?

@Glow, wauw proficiat!!!
40 j. (B)AM met gekende donor
IUI 1-3 (Herfst '21): x
Hysteroscopie: vaststelling cervicale stenose
ICSI1 (Lente '22): 18 rijp > 12 bevrucht > OHSS & freeze-all van 2 cryo's
Zomer '22: In verwachting

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 23 november 2022, 17:50

Margootje schreef:
23 november 2022, 12:59
ma amai @toekomstigebam, moet jij zo lang wachten telkens? Is dat omdat je moet wachten tot er donorzaad is of wegens de PCOS?

In mijn ervaring moet je als BAM best assertief zijn. Als je maar 3 inseminaties per jaar krijgt, dan kan het lang duren (maar hopelijk niet en hopelijk is het gewoon straks raak!).
Ik zou dan precies toch toekomstperspectief willen krijgen, zo van: hoeveel inseminaties moet ik doen vooraleer ik het ivf traject mag aangaan?

@Glow, wauw proficiat!!!
Er zit bij mij helaas elke keer een wachtlijst van een 4 a 5 maanden tussen wegens het vinden van een match donor. Dus die tijd ertussen duurd een eeuwigheid. Maar heb deze keer die tijd goed benut en via een accupunctuur me laten behandelen voor men pcos en tot men verbazing is dit de eerste keer dat ik gewoon 2 eitjes had I.p.v. heel veel kleine(pcos) dus dat was voor mij al een goed teken. Nu hopen dat het raak is te vrijdag 🤞 ben jij nu nog bezig of sta je ook op de wachtlijst of op een cyclus aant wachten of,...?
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten