IUI-clubje

IUI Forum
Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 2 februari 2023, 16:50

Hey allemaal,

een hele week al ziek, zwaar ziek. Maandagmorgen toch naar Leuven geweest voor bloed, ik moest ineens bij de dokter komen voor een echo (wist ik niet ) . Follikel nog maar 10... Morgen terug. Vermoed wel dat het nu helemaal naar de vaantjes zal zijn aangezien ik zo ziek ben. Dus weeral bang afwachten, want zou eindelijk graag met IUI starten, mijn tijd tikt zo voorbij..
Ik ga ook nog eens vragen waarom eerst dat en geen IVF direct. Ik heb een afspraak gemaakt voor acupunctuur.. Iemand ervaring mee? Koffie zou zeer slecht zijn voor een ontregelde cyclus?

Ik duim heel erg mee hier voor de positieve testen!!!
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 2 februari 2023, 20:57

FienG schreef:
30 januari 2023, 14:28
ElineH schreef:
24 januari 2023, 22:41
FienG schreef:
24 januari 2023, 17:32



Hey Eline,

Bedankt voor je berichtje!
Inderdaad is echt super frustrerend.. Ik hoop zo hard dat dit eindelijk onze maand gaat worden.
Inderdaad, de accupunctuur zei ook dat er al heel veel vrouwen zijn geweest bij haar met een verstoorde cyclus, door de vaccin.
Het deed wel deugd om daar langs te gaan, eens een andere kijk dan alle andere artsen. Zij stelde voor (als het niet gelukt is, laat ons hopen van wel) om 3 maanden te resetten, niets van medicatie. En verschillende behandelingen bij haar, waardoor mijn cyclus weer optimaal zal worden en zo er een vruchtje kan innestelen.
Natuurlijk, weer 3 maanden verder.. Maar ik ga er even niet aandenken, positieve gedachten dat het deze maand gelukt is. Want mijn gynaecologe zou graag verder doen met IVF hierna. Maar opnieuw nog niet aandenken..

Wow, heftig verhaal van jou. Pff, is toch niet eerlijk hé? Hopelijk niet te veel pijn gehad?
Ik wens je enorm veel succes! Ik zal zeker aan je denken!
De kaarsjes zullen iedere dag branden :). Hopelijk kunnen we binnen een paar weken goed nieuws aan elkaar geven.

Veel succes!!!!
Fien
Hey Fien,

Bizar hé dat het dan blijkbaar zo vaak voorkomt. Kan me voorstellen dat het fijn is om op een andere manier gehoord en geholpen te worden. 3 maanden vind ik persoonlijk ook wel lang, wat maakt dat zij dit niet parallel met een fertiliteitsbehandeling kan doen? Het zou wel een meerwaarde kunnen zijn natuurlijk als dit effectief zo'n positief effect heeft.

Bij mij hebben ze vandaag ook opnieuw over IVF gesproken als het nu niet lukt. Wij moeten 8/2 op bespreking bij onze behandelend arts om de rest van ons traject te bespreken. Tegen dan zou ik normaal ook al moeten weten of deze poging positief uitgedraaid is. Zo spannend inderdaad! Maar zoals je zegt, proberen nog niet teveel aan te denken.

Fysiek heb ik wel enkele weken wat last gehad van de operatie, maar ben er volledig van hersteld. Moet zeggen dat de emotionele klap voor mij een paar weken later pas kwam. Het is inderdaad niet eerlijk allemaal. Zulke zaken wens je niemand toe. Konden we maar allemaal meteen zwanger geraken vanaf dat het begint te kriebelen hé!

Dankjewel, zal ook zeker voor jou duimen! Hopelijk is het voor ons beiden derde keer, goede keer! 😊🍀

Hey Eline,

Inderdaad, ik zal dat ook sowieso niet doen. 3 maanden is te lang. Maar zoals zegt, kan ze wel tijdens het traject ook ondersteuning geven. Dus stel dat het niet zou gelukt zijn zal ik wel nog een paar keer gaan in combinatie met de behandelingen in het ziekenhuis.
Momenteel nog niet super veel bloedingen gehad zoals de vorige keren, 3dagen een klein beetje verlies, dus laat ons hopen dat ik donderdag een positieve test heb!

Ik kan dat geloven, is echt niet makkelijk! De ene dag voel je je oke en de andere dag is het allemaal te zwaar. Ondertussen ook heel veel mensen in mijn omgeving zwanger, dus dat maakt het ook moeilijk!

Ik wens je enorm veel succes, ik hou je op de hoogte :-).
Ik duim voor jou!

Veel groetjes
Fien
Hey Fien,

Heb je ondertussen al getest? 🤗

Absoluut, het is allemaal niet gemakkelijk. Zeker niet omdat, zoals jij zegt, in mijn omgeving ook iedereen opeens zwanger lijkt te zijn 😮 Blij voor hen allen natuurlijk, maar confronterend voor ons…

Ik zit vandaag op 9dpo en heb wel weeral vanalles gevoeld, maar ik probeer er nuchter in te blijven. Denk dat ik zondag of maandag een testje zal wagen.

Groetjes,
Eline
2022: Diagnose PCOS en start fertiliteitstraject
• 3x IUI: 1x buitenbaarmoederlijke en 1x biochemische zwangerschap

2023: Opstart ICSI met PGT (fragiele X)
• ICSI 1 - MA 8w4d d.m.v. Cytotec

2024:
• ICSI 2 - 2.1: 🍀 / nog 2 cryo’s

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 2 februari 2023, 21:09

Wensje07 schreef:
2 februari 2023, 16:50
Hey allemaal,

een hele week al ziek, zwaar ziek. Maandagmorgen toch naar Leuven geweest voor bloed, ik moest ineens bij de dokter komen voor een echo (wist ik niet ) . Follikel nog maar 10... Morgen terug. Vermoed wel dat het nu helemaal naar de vaantjes zal zijn aangezien ik zo ziek ben. Dus weeral bang afwachten, want zou eindelijk graag met IUI starten, mijn tijd tikt zo voorbij..
Ik ga ook nog eens vragen waarom eerst dat en geen IVF direct. Ik heb een afspraak gemaakt voor acupunctuur.. Iemand ervaring mee? Koffie zou zeer slecht zijn voor een ontregelde cyclus?

Ik duim heel erg mee hier voor de positieve testen!!!
Hey Wensje07,

Zo jammer dat je in dit stadium van je traject net erg ziek wordt. Frustrerend lijkt me, maar kan je jammer genoeg niets aan veranderen 🥴
Kan zeker zijn dat dit van invloed is, maar voor hetzelfde geld is die follikel volgende controle mooi gegroeid.

IUI is natuurlijk minder invasief dan IVF, maar IVF heeft doorgaans wel een hogere slaagkans. Ik snap wel dat je jezelf die vraag stelt gezien jouw situatie. Ben benieuwd wat hun antwoord hierop gaat zijn!

Ik heb zelf geen ervaring met accupunctuur, maar heb er wel al goede dingen over gelezen.

Ik wens je veel beterschap! 🍀

Groetjes!
2022: Diagnose PCOS en start fertiliteitstraject
• 3x IUI: 1x buitenbaarmoederlijke en 1x biochemische zwangerschap

2023: Opstart ICSI met PGT (fragiele X)
• ICSI 1 - MA 8w4d d.m.v. Cytotec

2024:
• ICSI 2 - 2.1: 🍀 / nog 2 cryo’s

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 6 februari 2023, 16:24

hier was het vrijdag alweer slecht nieuws, het follikel had echt niks gedaan pfff zo frustrerend. Direct starten met twee pilletjes femara... en vrijdag weer bloed laten nemen en echo. Ik begin nu al stilaan te denken dat we gewoon niet gaan kunnen starten met iUI, compleet ontmoedigd.

Hoe gaat het met de anderen hier? Positieve testen?
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 6 februari 2023, 19:08

Wensje07 schreef:
6 februari 2023, 16:24
hier was het vrijdag alweer slecht nieuws, het follikel had echt niks gedaan pfff zo frustrerend. Direct starten met twee pilletjes femara... en vrijdag weer bloed laten nemen en echo. Ik begin nu al stilaan te denken dat we gewoon niet gaan kunnen starten met iUI, compleet ontmoedigd.

Hoe gaat het met de anderen hier? Positieve testen?
Oh wat jammer 🥺 Inderdaad zeer frustrerend!
Wij zijn in augustus ‘22 gestart met Clomid, maar heeft wel echt 2 maanden geduurd voordat we bij de juiste dosis uitkwamen die voldoende stimuleerde… De moed nog niet opgeven! Al is dat op zulke momenten moeilijk om vast te houden natuurlijk. Ik duim voor je dat de dubbele dosis wel zijn werk doet 🍀🍀🍀

Ik heb inmiddels al 3 dagen achter elkaar getest (vanaf 11dpo, morgen dus 14dpo). Hele vage streepjes zichtbaar, lijken op te lopen maar absoluut niet duidelijk! Ben dus echt aan het twijfelen of het niet aan de testen ligt.
Bij mijn bbz had ik in het begin ook zo’n vage testen, dus het jaagt wel wat angst aan moet ik zeggen 🥴
Nog afwachten wat de test van morgen zegt en woensdag moeten we sowieso op gesprek bij onze behandelend arts om te bespreken hoe verder indien het nu niet gelukt is…
2022: Diagnose PCOS en start fertiliteitstraject
• 3x IUI: 1x buitenbaarmoederlijke en 1x biochemische zwangerschap

2023: Opstart ICSI met PGT (fragiele X)
• ICSI 1 - MA 8w4d d.m.v. Cytotec

2024:
• ICSI 2 - 2.1: 🍀 / nog 2 cryo’s

Ikke1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 november 2018, 19:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ikke1984 » 7 februari 2023, 8:59

Wensje07 schreef:
6 februari 2023, 16:24
hier was het vrijdag alweer slecht nieuws, het follikel had echt niks gedaan pfff zo frustrerend. Direct starten met twee pilletjes femara... en vrijdag weer bloed laten nemen en echo. Ik begin nu al stilaan te denken dat we gewoon niet gaan kunnen starten met iUI, compleet ontmoedigd.

Hoe gaat het met de anderen hier? Positieve testen?
Dag Wensje, wat doet de femara eigenlijk? Waarom moet je deze nemen?

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 7 februari 2023, 9:27

Ikke1984 schreef:
7 februari 2023, 8:59
Wensje07 schreef:
6 februari 2023, 16:24
hier was het vrijdag alweer slecht nieuws, het follikel had echt niks gedaan pfff zo frustrerend. Direct starten met twee pilletjes femara... en vrijdag weer bloed laten nemen en echo. Ik begin nu al stilaan te denken dat we gewoon niet gaan kunnen starten met iUI, compleet ontmoedigd.

Hoe gaat het met de anderen hier? Positieve testen?
Dag Wensje, wat doet de femara eigenlijk? Waarom moet je deze nemen?
Hallo, dat zorgt ervoor dat ik een eisprong heb. omdat mijn regels onregelmatig beginnen worden door vroege overgang, moet ik wel om iets te kunnen doen, een eisprong hebben. Dat doet die femara... En 1 pilletje was normaal voldoende, maar nu dus al niet meer :(
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 7 februari 2023, 9:32

ElineH schreef:
6 februari 2023, 19:08
Wensje07 schreef:
6 februari 2023, 16:24
hier was het vrijdag alweer slecht nieuws, het follikel had echt niks gedaan pfff zo frustrerend. Direct starten met twee pilletjes femara... en vrijdag weer bloed laten nemen en echo. Ik begin nu al stilaan te denken dat we gewoon niet gaan kunnen starten met iUI, compleet ontmoedigd.

Hoe gaat het met de anderen hier? Positieve testen?
Oh wat jammer 🥺 Inderdaad zeer frustrerend!
Wij zijn in augustus ‘22 gestart met Clomid, maar heeft wel echt 2 maanden geduurd voordat we bij de juiste dosis uitkwamen die voldoende stimuleerde… De moed nog niet opgeven! Al is dat op zulke momenten moeilijk om vast te houden natuurlijk. Ik duim voor je dat de dubbele dosis wel zijn werk doet 🍀🍀🍀

Ik heb inmiddels al 3 dagen achter elkaar getest (vanaf 11dpo, morgen dus 14dpo). Hele vage streepjes zichtbaar, lijken op te lopen maar absoluut niet duidelijk! Ben dus echt aan het twijfelen of het niet aan de testen ligt.
Bij mijn bbz had ik in het begin ook zo’n vage testen, dus het jaagt wel wat angst aan moet ik zeggen 🥴
Nog afwachten wat de test van morgen zegt en woensdag moeten we sowieso op gesprek bij onze behandelend arts om te bespreken hoe verder indien het nu niet gelukt is…
Amai Eline ik hoop zo HARD voor jou!!!!! eCHT...
Dankjewel, alleen erg frustrerend dat de tijd verloren gaat.. en eerst een pilletje voldoende was en nu niet meer aanslaat.. Mag vandaag naar de gyn voor een extra echo, want anders vrijdag te laat misschien.. hopelijk doet het nu iets met me...
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Ikke1984
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 november 2018, 19:49

Re: IUI-clubje

Bericht door Ikke1984 » 7 februari 2023, 9:36

Dag Wensje,

Laat je nog maar niet ontmoedigen.
Ik heb je mijn verhaal in een ander topic geschreven.
Ik was dus ook opnieuw zwanger geraakt in december (AMH onmeetbaar), maar helaas is dit vorige week een miskraam geworden op 10 weken. :(
Maar ik wil maar zeggen, het kan echt nog wel. Juiste timing, opvolging,... 1 eitje kan voldoende zijn.
Bij mij is het trouwens laatste keer gelukt via ICSI.

Veel succes nog!

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 7 februari 2023, 13:22

Ikke1984 schreef:
7 februari 2023, 9:36
Dag Wensje,

Laat je nog maar niet ontmoedigen.
Ik heb je mijn verhaal in een ander topic geschreven.
Ik was dus ook opnieuw zwanger geraakt in december (AMH onmeetbaar), maar helaas is dit vorige week een miskraam geworden op 10 weken. :(
Maar ik wil maar zeggen, het kan echt nog wel. Juiste timing, opvolging,... 1 eitje kan voldoende zijn.
Bij mij is het trouwens laatste keer gelukt via ICSI.

Veel succes nog!
Zo lief van je! Zo erg voor jou, amai mijn hart... Oh wat erg. Lukt het een beetje om het te plaatsen? Ik hoop zo hard dat het je lukt! je woorden doen echt heel veel deugd, ik put er kracht uit. Het is zo ontmoedigend he...
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 13 februari 2023, 0:43

Wensje07 schreef:
7 februari 2023, 9:32
ElineH schreef:
6 februari 2023, 19:08
Wensje07 schreef:
6 februari 2023, 16:24
hier was het vrijdag alweer slecht nieuws, het follikel had echt niks gedaan pfff zo frustrerend. Direct starten met twee pilletjes femara... en vrijdag weer bloed laten nemen en echo. Ik begin nu al stilaan te denken dat we gewoon niet gaan kunnen starten met iUI, compleet ontmoedigd.

Hoe gaat het met de anderen hier? Positieve testen?
Oh wat jammer 🥺 Inderdaad zeer frustrerend!
Wij zijn in augustus ‘22 gestart met Clomid, maar heeft wel echt 2 maanden geduurd voordat we bij de juiste dosis uitkwamen die voldoende stimuleerde… De moed nog niet opgeven! Al is dat op zulke momenten moeilijk om vast te houden natuurlijk. Ik duim voor je dat de dubbele dosis wel zijn werk doet 🍀🍀🍀

Ik heb inmiddels al 3 dagen achter elkaar getest (vanaf 11dpo, morgen dus 14dpo). Hele vage streepjes zichtbaar, lijken op te lopen maar absoluut niet duidelijk! Ben dus echt aan het twijfelen of het niet aan de testen ligt.
Bij mijn bbz had ik in het begin ook zo’n vage testen, dus het jaagt wel wat angst aan moet ik zeggen 🥴
Nog afwachten wat de test van morgen zegt en woensdag moeten we sowieso op gesprek bij onze behandelend arts om te bespreken hoe verder indien het nu niet gelukt is…
Amai Eline ik hoop zo HARD voor jou!!!!! eCHT...
Dankjewel, alleen erg frustrerend dat de tijd verloren gaat.. en eerst een pilletje voldoende was en nu niet meer aanslaat.. Mag vandaag naar de gyn voor een extra echo, want anders vrijdag te laat misschien.. hopelijk doet het nu iets met me...
Hey Wensje07, hoe is het verder nog gelopen bij jou? 😊

Ik had afgelopen woensdag een HCG van 14. Veel te laag natuurlijk, maar wel positief. Gezien mijn eerdere ervaring met bbz willen ze dit wel goed opvolgen en moet ik donderdag terug voor een bloedname. Nu heb ik sinds gisteren (zaterdag) bloedverlies, dus ik denk dat het om een biochemische zwangerschap gaat en ik momenteel dus een 'vroege miskraam' heb...😕 Afwachten wat de waarden donderdag zijn.

Hierna zullen we ook sowieso met IVF starten...
2022: Diagnose PCOS en start fertiliteitstraject
• 3x IUI: 1x buitenbaarmoederlijke en 1x biochemische zwangerschap

2023: Opstart ICSI met PGT (fragiele X)
• ICSI 1 - MA 8w4d d.m.v. Cytotec

2024:
• ICSI 2 - 2.1: 🍀 / nog 2 cryo’s

FienG
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 januari 2023, 16:15

Re: IUI-clubje

Bericht door FienG » 13 februari 2023, 16:15

ElineH schreef:
2 februari 2023, 20:57
FienG schreef:
30 januari 2023, 14:28
ElineH schreef:
24 januari 2023, 22:41


Hey Fien,

Bizar hé dat het dan blijkbaar zo vaak voorkomt. Kan me voorstellen dat het fijn is om op een andere manier gehoord en geholpen te worden. 3 maanden vind ik persoonlijk ook wel lang, wat maakt dat zij dit niet parallel met een fertiliteitsbehandeling kan doen? Het zou wel een meerwaarde kunnen zijn natuurlijk als dit effectief zo'n positief effect heeft.

Bij mij hebben ze vandaag ook opnieuw over IVF gesproken als het nu niet lukt. Wij moeten 8/2 op bespreking bij onze behandelend arts om de rest van ons traject te bespreken. Tegen dan zou ik normaal ook al moeten weten of deze poging positief uitgedraaid is. Zo spannend inderdaad! Maar zoals je zegt, proberen nog niet teveel aan te denken.

Fysiek heb ik wel enkele weken wat last gehad van de operatie, maar ben er volledig van hersteld. Moet zeggen dat de emotionele klap voor mij een paar weken later pas kwam. Het is inderdaad niet eerlijk allemaal. Zulke zaken wens je niemand toe. Konden we maar allemaal meteen zwanger geraken vanaf dat het begint te kriebelen hé!

Dankjewel, zal ook zeker voor jou duimen! Hopelijk is het voor ons beiden derde keer, goede keer! 😊🍀

Hey Eline,

Inderdaad, ik zal dat ook sowieso niet doen. 3 maanden is te lang. Maar zoals zegt, kan ze wel tijdens het traject ook ondersteuning geven. Dus stel dat het niet zou gelukt zijn zal ik wel nog een paar keer gaan in combinatie met de behandelingen in het ziekenhuis.
Momenteel nog niet super veel bloedingen gehad zoals de vorige keren, 3dagen een klein beetje verlies, dus laat ons hopen dat ik donderdag een positieve test heb!

Ik kan dat geloven, is echt niet makkelijk! De ene dag voel je je oke en de andere dag is het allemaal te zwaar. Ondertussen ook heel veel mensen in mijn omgeving zwanger, dus dat maakt het ook moeilijk!

Ik wens je enorm veel succes, ik hou je op de hoogte :-).
Ik duim voor jou!

Veel groetjes
Fien
Hey Fien,

Heb je ondertussen al getest? 🤗

Absoluut, het is allemaal niet gemakkelijk. Zeker niet omdat, zoals jij zegt, in mijn omgeving ook iedereen opeens zwanger lijkt te zijn 😮 Blij voor hen allen natuurlijk, maar confronterend voor ons…

Ik zit vandaag op 9dpo en heb wel weeral vanalles gevoeld, maar ik probeer er nuchter in te blijven. Denk dat ik zondag of maandag een testje zal wagen.

Groetjes,
Eline

Hey Eline,

Sorry dat ik nu pas antwoord op je berichtje, mijn test was helaas negatief. Ik had eventjes wat tijd nodig voor alles te verwerken, was plots een realitycheck hoelang we al bezig zijn.
Ik was zo teleurgesteld, ik voelde mij zo slecht in mijn vel. Ik heb zelf een paar dagen thuis geweest van mijn werk.
We hebben dan een goed gesprek gehad met de gynaecoloog en ik wou graag nog eens inseminatie proberen maar ipv femara, menopur injecties. Ondertussen neem ik die al 11 dagen, mijn lichaam reageert er 'redelijk' goed op maar alles gaat terug super traag.
Nu 2 follikels van 16mm en slijmvlies 5,9mm. Dus voorlopig nog spuitjes zetten en dan woensdag terug voor een echo en bloed. Ondertussen weer veel bloedverlies, terwijl mijn regels al een week gepasseerd zijn, dus weer frustrerend.
Ik hoop zo hard dat het nu zal lukken, als het nu niet lukt zal ze ons doorsturen naar Jette of Gent. Omdat ze het ook heel raar vindt dat ik al die bloedingen heb en ze geen oorzaak kunnen vinden.
We blijven positief na een paar heel moeilijke dagen. Hoe is het bij jou?

Veel groetjes
Fien

Groetjes
Fien

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 16 februari 2023, 8:18

ElineH schreef:
13 februari 2023, 0:43
Wensje07 schreef:
7 februari 2023, 9:32
ElineH schreef:
6 februari 2023, 19:08


Oh wat jammer 🥺 Inderdaad zeer frustrerend!
Wij zijn in augustus ‘22 gestart met Clomid, maar heeft wel echt 2 maanden geduurd voordat we bij de juiste dosis uitkwamen die voldoende stimuleerde… De moed nog niet opgeven! Al is dat op zulke momenten moeilijk om vast te houden natuurlijk. Ik duim voor je dat de dubbele dosis wel zijn werk doet 🍀🍀🍀

Ik heb inmiddels al 3 dagen achter elkaar getest (vanaf 11dpo, morgen dus 14dpo). Hele vage streepjes zichtbaar, lijken op te lopen maar absoluut niet duidelijk! Ben dus echt aan het twijfelen of het niet aan de testen ligt.
Bij mijn bbz had ik in het begin ook zo’n vage testen, dus het jaagt wel wat angst aan moet ik zeggen 🥴
Nog afwachten wat de test van morgen zegt en woensdag moeten we sowieso op gesprek bij onze behandelend arts om te bespreken hoe verder indien het nu niet gelukt is…
Amai Eline ik hoop zo HARD voor jou!!!!! eCHT...
Dankjewel, alleen erg frustrerend dat de tijd verloren gaat.. en eerst een pilletje voldoende was en nu niet meer aanslaat.. Mag vandaag naar de gyn voor een extra echo, want anders vrijdag te laat misschien.. hopelijk doet het nu iets met me...
Hey Wensje07, hoe is het verder nog gelopen bij jou? 😊

Ik had afgelopen woensdag een HCG van 14. Veel te laag natuurlijk, maar wel positief. Gezien mijn eerdere ervaring met bbz willen ze dit wel goed opvolgen en moet ik donderdag terug voor een bloedname. Nu heb ik sinds gisteren (zaterdag) bloedverlies, dus ik denk dat het om een biochemische zwangerschap gaat en ik momenteel dus een 'vroege miskraam' heb...😕 Afwachten wat de waarden donderdag zijn.

Hierna zullen we ook sowieso met IVF starten...
Hallo!! bedankt om te informeren, allereerst oh ik vind het zo erg dat je weer met die stress moet zitten? Weet je al iets meer intussen of vandaag pas. Ik duim zo hard voor je dat het toch ok is...
Hier echt niet goed, ik reageer niet op de letrazole dubbele portie. Niks doet lichaam nog, drie keer bloed en echo en steeds hetzelfde, geen follikelgroei :( En elke keer het deuntje: menopauzale waarde, erg slecht .Ze willen niks anders geven van medicatie. Alleen PRP behandeling, 1300 euro. IK heb een afspraak 14 maart voor die ingreep en is laatste kans. We gaan 9 maart ook wel naar Jette voor second opninion. EN ik doe accupuntuur. Stilaan erg veel en nog weinig tijd dus ik sta stijf van de stress :(
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 16 februari 2023, 10:49

FienG schreef:
13 februari 2023, 16:15
ElineH schreef:
2 februari 2023, 20:57
FienG schreef:
30 januari 2023, 14:28



Hey Eline,

Inderdaad, ik zal dat ook sowieso niet doen. 3 maanden is te lang. Maar zoals zegt, kan ze wel tijdens het traject ook ondersteuning geven. Dus stel dat het niet zou gelukt zijn zal ik wel nog een paar keer gaan in combinatie met de behandelingen in het ziekenhuis.
Momenteel nog niet super veel bloedingen gehad zoals de vorige keren, 3dagen een klein beetje verlies, dus laat ons hopen dat ik donderdag een positieve test heb!

Ik kan dat geloven, is echt niet makkelijk! De ene dag voel je je oke en de andere dag is het allemaal te zwaar. Ondertussen ook heel veel mensen in mijn omgeving zwanger, dus dat maakt het ook moeilijk!

Ik wens je enorm veel succes, ik hou je op de hoogte :-).
Ik duim voor jou!

Veel groetjes
Fien
Hey Fien,

Heb je ondertussen al getest? 🤗

Absoluut, het is allemaal niet gemakkelijk. Zeker niet omdat, zoals jij zegt, in mijn omgeving ook iedereen opeens zwanger lijkt te zijn 😮 Blij voor hen allen natuurlijk, maar confronterend voor ons…

Ik zit vandaag op 9dpo en heb wel weeral vanalles gevoeld, maar ik probeer er nuchter in te blijven. Denk dat ik zondag of maandag een testje zal wagen.

Groetjes,
Eline

Hey Eline,

Sorry dat ik nu pas antwoord op je berichtje, mijn test was helaas negatief. Ik had eventjes wat tijd nodig voor alles te verwerken, was plots een realitycheck hoelang we al bezig zijn.
Ik was zo teleurgesteld, ik voelde mij zo slecht in mijn vel. Ik heb zelf een paar dagen thuis geweest van mijn werk.
We hebben dan een goed gesprek gehad met de gynaecoloog en ik wou graag nog eens inseminatie proberen maar ipv femara, menopur injecties. Ondertussen neem ik die al 11 dagen, mijn lichaam reageert er 'redelijk' goed op maar alles gaat terug super traag.
Nu 2 follikels van 16mm en slijmvlies 5,9mm. Dus voorlopig nog spuitjes zetten en dan woensdag terug voor een echo en bloed. Ondertussen weer veel bloedverlies, terwijl mijn regels al een week gepasseerd zijn, dus weer frustrerend.
Ik hoop zo hard dat het nu zal lukken, als het nu niet lukt zal ze ons doorsturen naar Jette of Gent. Omdat ze het ook heel raar vindt dat ik al die bloedingen heb en ze geen oorzaak kunnen vinden.
We blijven positief na een paar heel moeilijke dagen. Hoe is het bij jou?

Veel groetjes
Fien

Groetjes
Fien
Hey Fien,

Wat verdrietig om te horen. Ik kan er zeer goed inkomen dat je even tijd voor jezelf nodig had. Het is een zwaar en allesoverheersend proces.

Het feit dat je nu met Menopur injecties bent begonnen en er goed op reageert, klinkt wel veelbelovend!
Al blijft het vreemd dat je zoveel last blijft hebben van dat tussentijds bloedverlies.
Wat is er nog uit de bloedname en echo van gisteren gekomen?

Ik duim met je mee dat het gaat lukken nu 🍀

Ik had dus positieve testen en vanuit de bloedname bleek mijn HCG-waarde 14 te zijn. Erg laag dus en weinig hoop op een goede afloop.
Ik ben vanmorgen terug geweest voor een bloedname, deze namiddag bellen ze met het resultaat.
Aangezien ik sinds zaterdag krampen en bloedverlies heb, denk ik dat de HCG wel zal gedaald zijn. Mijn symptomen zijn ook volledig weg nu.
Als dat het geval is, zal ik terug met de pil moeten beginnen ter voorbereiding van het IVF-proces.

Groetjes,

Eline
2022: Diagnose PCOS en start fertiliteitstraject
• 3x IUI: 1x buitenbaarmoederlijke en 1x biochemische zwangerschap

2023: Opstart ICSI met PGT (fragiele X)
• ICSI 1 - MA 8w4d d.m.v. Cytotec

2024:
• ICSI 2 - 2.1: 🍀 / nog 2 cryo’s

ElineH
Berichten: 62
Lid geworden op: 3 oktober 2022, 12:47

Re: IUI-clubje

Bericht door ElineH » 16 februari 2023, 11:06

Wensje07 schreef:
16 februari 2023, 8:18
ElineH schreef:
13 februari 2023, 0:43
Wensje07 schreef:
7 februari 2023, 9:32


Amai Eline ik hoop zo HARD voor jou!!!!! eCHT...
Dankjewel, alleen erg frustrerend dat de tijd verloren gaat.. en eerst een pilletje voldoende was en nu niet meer aanslaat.. Mag vandaag naar de gyn voor een extra echo, want anders vrijdag te laat misschien.. hopelijk doet het nu iets met me...
Hey Wensje07, hoe is het verder nog gelopen bij jou? 😊

Ik had afgelopen woensdag een HCG van 14. Veel te laag natuurlijk, maar wel positief. Gezien mijn eerdere ervaring met bbz willen ze dit wel goed opvolgen en moet ik donderdag terug voor een bloedname. Nu heb ik sinds gisteren (zaterdag) bloedverlies, dus ik denk dat het om een biochemische zwangerschap gaat en ik momenteel dus een 'vroege miskraam' heb...😕 Afwachten wat de waarden donderdag zijn.

Hierna zullen we ook sowieso met IVF starten...
Hallo!! bedankt om te informeren, allereerst oh ik vind het zo erg dat je weer met die stress moet zitten? Weet je al iets meer intussen of vandaag pas. Ik duim zo hard voor je dat het toch ok is...
Hier echt niet goed, ik reageer niet op de letrazole dubbele portie. Niks doet lichaam nog, drie keer bloed en echo en steeds hetzelfde, geen follikelgroei :( En elke keer het deuntje: menopauzale waarde, erg slecht .Ze willen niks anders geven van medicatie. Alleen PRP behandeling, 1300 euro. IK heb een afspraak 14 maart voor die ingreep en is laatste kans. We gaan 9 maart ook wel naar Jette voor second opninion. EN ik doe accupuntuur. Stilaan erg veel en nog weinig tijd dus ik sta stijf van de stress :(
Hey!

Ze bellen me straks met het resultaat van de bloedname, maar vermoedelijk zal de HCG-waarde gedaald zijn en zal ik terug de pil moeten nemen ter voorbereiding van het IVF-proces dat zal opgestart worden.

Oh nee, vind het zo erg voor jou dat de Letrozole niet aanslaat 🥺 Al je hoop hierop ingesteld en dan draait het op niets uit, erg frustrerend.

Heb de PRP behandeling even opgezocht. Het zou wel een mooie kans kunnen bieden! Spijtig dat het zoveel kost, maar ik snap wel dat je alle kansen die je hebt wilt benutten.
Goed dat je ook naar Jette gaat voor een second opinion, wie weet komt daar nog iets positiefs uit. Zo niet, dan ben je in elk geval zeker dat de PRP behandeling een goede volgende zet is.

Kan me voorstellen dat je op bent van de stress dat dit proces teweeg brengt… Probeer ondanks alles toch ook nog aan zelfzorg te doen. Ik leef met je mee en hoop dat je eens wat positief nieuws mag ontvangen 🍀
2022: Diagnose PCOS en start fertiliteitstraject
• 3x IUI: 1x buitenbaarmoederlijke en 1x biochemische zwangerschap

2023: Opstart ICSI met PGT (fragiele X)
• ICSI 1 - MA 8w4d d.m.v. Cytotec

2024:
• ICSI 2 - 2.1: 🍀 / nog 2 cryo’s

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten