IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 20 maart 2023, 13:24

Molski schreef: ↑
20 maart 2023, 12:58
πŸ˜” stom dat het allemaal zo lang duurt he.

Ik ben al heel de voormiddag mijn kop aan het breken over komende vrijdag.
Donderdag 16/3 was dag1 van mijn cyclus.
Zaterdag 18/3 ben ik begonnen met Femara. Dit moet ik tem woensdag nemen (5dagen). En vrijdag 24/3 is dus de bloedafname en echo. Maar dan ben ik toch maar op dag 9 van mijn cyclus.
Dan gaat een follikel toch nooit groot genoeg zijn?
Om zaterdag een eventuele inseminatie te hebben.
Mijn natuurlijke cyclus geeft aan dat dit pas op cd15 is...

Beinvloed de medicijnen het zo erg dat dit veel vroeger zou kunnen?
(Snap ook wel dat ik mogelijks vaker moet gaan).
Maar cd9 tov cd15.
Ik breek nog even in hier. Maar ik zou er niet teveel over stressen. De dokters gaan nooit verder als de situatie niet goed is. Ik vind het zelf ook vroeg, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk. Die inseminatie is niet 'set in stone' en het is beter dat ze een beetje vroeger checken dan later. Waarschijnlijk willen ze vooral in de gaten houden dat je niet al spontaan aan het ovuleren bent. Grote kans inderdaad dat je nog voor controles zal moeten gaan. Dat laten ze je vrijdag wel weten. Veel succes!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos πŸ’•
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos πŸ’•
Zoon geboren op 30.07.2023

Blablabla
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 maart 2023, 22:01

Re: IUI-clubje

Bericht door Blablabla » 20 maart 2023, 14:40

Cdj schreef: ↑
20 maart 2023, 7:57
Blablabla schreef: ↑
19 maart 2023, 8:51

Hier in het UZ Gent raden ze altijd aan om je afspraak alvast in te plannen met de gynae over de instap naar ivf. Dan verlies je geen wachttijd na je pogingen iui. En lukt die iui, dan annuleer je gewoon de afspraak.

Hier is het op naar de volgende poging. Ik was even vergeten hoe stom zo’n mislukte poging voelt, ook al was het nog maar de eerste.
Is wel een goede tip, bedankt!πŸ˜€ Ik zal eraan denken als ik zie dat het na een x aantal pogingen nog niet raak is ( hopelijk komt het zover niet natuurlijk maar ja…).

Spijtig dat het deze poging niet is gelukt. Met de volgende poging hopelijk meer geluk πŸ€

Blablabla
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 maart 2023, 22:01

Re: IUI-clubje

Bericht door Blablabla » 20 maart 2023, 14:40

Cdj schreef: ↑
20 maart 2023, 7:57
Blablabla schreef: ↑
19 maart 2023, 8:51

Hier in het UZ Gent raden ze altijd aan om je afspraak alvast in te plannen met de gynae over de instap naar ivf. Dan verlies je geen wachttijd na je pogingen iui. En lukt die iui, dan annuleer je gewoon de afspraak.

Hier is het op naar de volgende poging. Ik was even vergeten hoe stom zo’n mislukte poging voelt, ook al was het nog maar de eerste.
Is wel een goede tip, bedankt!πŸ˜€ Ik zal eraan denken als ik zie dat het na een x aantal pogingen nog niet raak is ( hopelijk komt het zover niet natuurlijk maar ja…).

Spijtig dat het deze poging niet is gelukt. Met de volgende poging hopelijk meer geluk πŸ€

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 20 maart 2023, 15:48

Dames, ik ga naar het IFV bankje binnenkort hoogstwaarschijnlijk. Ben in Leuven geweest en na de PRP resultaten zou ik nu moeten wachten op mijn maandstonden en een maand de pil terug nemen. Vreemd, maar dus om exact te weten wanneer ik ovuleer. Ik krijg dan een schema midden mei en begin juni zouden we starten met IVF.
Is het toch niet wat het moet zijn, zouden we die poging toch nog IUi doen.
het genetisch onderzoek gaf wel alleen goede resultaten, dus mijn dochters moeten niet vrezen, oef!

Ik lees nog wel mee hoor naar jullie verhalen , hier wordt het dus wachten op mijn maandstonden...
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Molski
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 21 maart 2023, 14:46

Wensje07 schreef: ↑
20 maart 2023, 15:48
Dames, ik ga naar het IFV bankje binnenkort hoogstwaarschijnlijk. Ben in Leuven geweest en na de PRP resultaten zou ik nu moeten wachten op mijn maandstonden en een maand de pil terug nemen. Vreemd, maar dus om exact te weten wanneer ik ovuleer. Ik krijg dan een schema midden mei en begin juni zouden we starten met IVF.
Is het toch niet wat het moet zijn, zouden we die poging toch nog IUi doen.
het genetisch onderzoek gaf wel alleen goede resultaten, dus mijn dochters moeten niet vrezen, oef!

Ik lees nog wel mee hoor naar jullie verhalen , hier wordt het dus wachten op mijn maandstonden...
Ach πŸ˜” nog wachten.
Hopelijk dat de prp resultaten niet te lang op zich laten wachten. Heb je niet meer kans dan mt IVF?

Supergoed nieuws voor de dochters ❀️

X
iui 1: ❌️
iui 2: ❀️
04 januari 2024: S πŸ’™

Molski
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 24 maart 2023, 13:16

Deze ochtend fm en bloedafname gehad.
Ik had maar 1 follikel en deze was 18mm (cd9).
Met wat geluk is het morgen de inseminatie.
Alleen gingen ze me voormiddag bellen, mbt ovitrelle te spuiten of niet. Afhankelijk vd bloedwaarden.
Maar helaas hebben ze me noet gebeld. Zelf maar gebeld, waren ze in pauze. Ze zouden me om 13u terug bellen... niet dus. 😑

Ik heb zelf mijn bloedwaarden al even opgevraagd en lijkt me niet dat de piek eraankomt van nature.
Fsh: 5.1
Ls: 3.9
Oestradiol: 69.8
Progestron: <0.15

Zo benieuwd of ik morgen kan gaan of als het maandag of dinsdag wordt.
iui 1: ❌️
iui 2: ❀️
04 januari 2024: S πŸ’™

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 24 maart 2023, 13:35

Molski schreef: ↑
24 maart 2023, 13:16
Deze ochtend fm en bloedafname gehad.
Ik had maar 1 follikel en deze was 18mm (cd9).
Met wat geluk is het morgen de inseminatie.
Alleen gingen ze me voormiddag bellen, mbt ovitrelle te spuiten of niet. Afhankelijk vd bloedwaarden.
Maar helaas hebben ze me noet gebeld. Zelf maar gebeld, waren ze in pauze. Ze zouden me om 13u terug bellen... niet dus. 😑

Ik heb zelf mijn bloedwaarden al even opgevraagd en lijkt me niet dat de piek eraankomt van nature.
Fsh: 5.1
Ls: 3.9
Oestradiol: 69.8
Progestron: <0.15

Zo benieuwd of ik morgen kan gaan of als het maandag of dinsdag wordt.
elaba !! ik zoek mijn bloedresultaten op en stuur je zo meteen even prive!
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 24 maart 2023, 15:30

Molski schreef: ↑
24 maart 2023, 13:16
Deze ochtend fm en bloedafname gehad.
Ik had maar 1 follikel en deze was 18mm (cd9).
Met wat geluk is het morgen de inseminatie.
Alleen gingen ze me voormiddag bellen, mbt ovitrelle te spuiten of niet. Afhankelijk vd bloedwaarden.
Maar helaas hebben ze me noet gebeld. Zelf maar gebeld, waren ze in pauze. Ze zouden me om 13u terug bellen... niet dus. 😑

Ik heb zelf mijn bloedwaarden al even opgevraagd en lijkt me niet dat de piek eraankomt van nature.
Fsh: 5.1
Ls: 3.9
Oestradiol: 69.8
Progestron: <0.15

Zo benieuwd of ik morgen kan gaan of als het maandag of dinsdag wordt.
Jouw eisprong zit er nog niet aan te komen, je E2 waarde is te laag om al van een rijp eitje te spreken.
In Genk houden ze weinig tot geen rekening met de hormoonwaarden en durven ze al Ovitrelle laten spuiten vanaf een follikel 16mm is, zeker als dit beter past in hun planning.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Molski
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 24 maart 2023, 20:14

mich75 schreef: ↑
24 maart 2023, 15:30
Molski schreef: ↑
24 maart 2023, 13:16
Deze ochtend fm en bloedafname gehad.
Ik had maar 1 follikel en deze was 18mm (cd9).
Met wat geluk is het morgen de inseminatie.
Alleen gingen ze me voormiddag bellen, mbt ovitrelle te spuiten of niet. Afhankelijk vd bloedwaarden.
Maar helaas hebben ze me noet gebeld. Zelf maar gebeld, waren ze in pauze. Ze zouden me om 13u terug bellen... niet dus. 😑

Ik heb zelf mijn bloedwaarden al even opgevraagd en lijkt me niet dat de piek eraankomt van nature.
Fsh: 5.1
Ls: 3.9
Oestradiol: 69.8
Progestron: <0.15

Zo benieuwd of ik morgen kan gaan of als het maandag of dinsdag wordt.
Jouw eisprong zit er nog niet aan te komen, je E2 waarde is te laag om al van een rijp eitje te spreken.
In Genk houden ze weinig tot geen rekening met de hormoonwaarden en durven ze al Ovitrelle laten spuiten vanaf een follikel 16mm is, zeker als dit beter past in hun planning.
Helaas wel πŸ˜”
Ik had teruggebeld en de gyne vond de waardes te laag voor inseminatie. Morgenochtend moet ik terug, echo eΒ΄ bloedafname.
Maar ik vraag me af of het op 1 dag kan wijzigen 😏
Ze zouden zaterdag het wel uitvoeren als het genoeg zou gestegen zijn (wat ik dus betwijfel). Anders maandag weer terug.

Ik ga trouwens ook in Genk. Dit zou ook de eerste poging zijn.
Tot nu t
iui 1: ❌️
iui 2: ❀️
04 januari 2024: S πŸ’™

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 24 maart 2023, 21:42

Wees blij met deze beslissing! Als je vandaag Ovitrelle had moeten zetten dan was je poging sowieso mislukt.

Morgen ga je toch al een evolutie zien in je waarden. Ik gok dat je eisprong ten vroegste maandag is.

Of ze voor of na je eisprong insemineren hangt af van ziekenhuis tot ziekenhuis.

Ik weet dat je in Genk ik behandeling bent, daarom dat ik reageerde, ik ben er lang geleden al vertrokken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Molski
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 25 maart 2023, 6:30

mich75 schreef: ↑
24 maart 2023, 21:42
Wees blij met deze beslissing! Als je vandaag Ovitrelle had moeten zetten dan was je poging sowieso mislukt.

Morgen ga je toch al een evolutie zien in je waarden. Ik gok dat je eisprong ten vroegste maandag is.

Of ze voor of na je eisprong insemineren hangt af van ziekenhuis tot ziekenhuis.

Ik weet dat je in Genk ik behandeling bent, daarom dat ik reageerde, ik ben er lang geleden al vertrokken.
Ja ben ik ook wel. Was anders een beurt weggegooid zeg maar. Had het alleen anders gehoopt natuurlijk πŸ˜….

Weet je of door de hormoonpilletjes de cyclus anders loopt als natuurlijk?
Want k heb in mijn natuurlijke cyclus pas rond dag 15-16 meestal mij eisprong. Merk dit ook vaak aan mijn afscheiding.
iui 1: ❌️
iui 2: ❀️
04 januari 2024: S πŸ’™

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 25 maart 2023, 11:03

Moeilijk te zeggen of die pilletjes invloed gaan hebben qua timing.

In principe heb je ze niet nodig als je een regelmatige cyclus hebt met telkens een eisprong.

De pilletjes zorgen voor de groei, maar hierbij is de dosis ook belangrijk. Indien te laag geen invloed en dus ook geen groei bij dames waarbij dit wel nodig is, bij te hoog de mogelijkheid dat er meerdere follikels gaan groeien.

Het kan zijn dat jouw eisprong iets vervroegd gaat zijn door de hormonen, maar evengoed niet.

In Genk moet je nu eenmaal vaak gaan voor echo en bn, ik was hier telkens heel veel tijd mee kwijt, maar dacht dat het normaal was.
Toen ik naar Jette overstapte moest ik maar 1x voor echo + bn gaan en soms een 2e keer voor bn, wat een verademing. Het was voor mij minstens 1u rijden enkel naar Jette, maar dan nog was ik minder tijd kwijt dan in Genk.

Je zal wel ondervinden dat een traject veel geduld en planning vraagt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 27 maart 2023, 14:22

Molski schreef: ↑
24 maart 2023, 20:14
Ik had teruggebeld en de gyne vond de waardes te laag voor inseminatie. Morgenochtend moet ik terug, echo eΒ΄ bloedafname.
Maar ik vraag me af of het op 1 dag kan wijzigen 😏
Ze zouden zaterdag het wel uitvoeren als het genoeg zou gestegen zijn (wat ik dus betwijfel). Anders maandag weer terug.

Ik ga trouwens ook in Genk. Dit zou ook de eerste poging zijn.
Tot nu t
Hoe is het intussen nog gelopen? Ik vermoed dat je eerste poging intussen een feit is? ☺️
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = πŸ’™
2018-2019: 3x IUI = ❀️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Molski
Berichten: 292
Lid geworden op: 16 maart 2023, 18:59

Re: IUI-clubje

Bericht door Molski » 27 maart 2023, 16:01

De eerste poging is een feit.

Zaterdagochtend had ik een 2de bloedname en echo.
Zaterdag was het nog steeds 1 follikel van 18mm.
Oestradiol was gestegen tot 112 en lh van 3.9 naar 4.5.
Dus eigenlijk nog te laag voor zaterdag te insemineren.

Zondag heb ik voormiddag de ovitrelle moeten spuiten.
En deze namiddag is de inseminatie gebeurd. 11 april moet ik terug vr bloed te trekken. 🀞🏻🀞🏻🀞🏻

Ik ben benieuwd of we bij de gelukkige 15% zitten.
Maar ben er me heel goed van bewust dat het eerder anders kan uitdraaien.
Laatst gewijzigd door Molski op 28 maart 2023, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
iui 1: ❌️
iui 2: ❀️
04 januari 2024: S πŸ’™

Wensje07
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 december 2022, 11:24

Re: IUI-clubje

Bericht door Wensje07 » 27 maart 2023, 20:41

Molski schreef: ↑
27 maart 2023, 16:01
De eerste poging is een feit.

Zaterdagochtend had ik een 2de bloedname en echo.
Zaterdag was het nog steeds 1 follikel van 18mm.
Oestradiol was gestegen tot 112 en lh van 3.9 naar 4.5.
Dus eigenlijk nog te laag voor zaterdag te inseminateren.

Zondag heb ik voormiddag de ovitrelle moeten spuiten.
En deze namiddag is de inseminatie gebeurd. 11 april moet ik terug vr bloed te trekken. 🀞🏻🀞🏻🀞🏻

Ik ben benieuwd of we bij de gelukkige 15% zitten.
Maar ben er me heel goed van bewust dat het eerder anders kan uitdraaien.
Oh wat spannend!!! SUper dat het gelukt is! Ik duim zo hard mee voor je!
Alles goed verlopen? Gaat snel he?
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten