IUI-clubje

IUI Forum
toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 7 juni 2023, 18:25

Molski schreef:
7 juni 2023, 18:07
toekomstigebam schreef:
6 juni 2023, 3:34
@Molski nog 1 dagje en je ziet jullie kleine spruit, spannend!! .. hou ons zeker op de hoogte he hoe het is geweest🤞🤞
De echo zit erop 😃
Hartje klopte mooi. Alles zag er goed uit.
Is 1.7cm en alles klopte met het termijn vd zwangerschap 🥰

Gelukkig ook wat voor geschreven gekregen voor het misselijk zijn en braken.
Oh kei tof! Ben super blij voor je!! Geniet er maar dubbel en dik van en hopelijk minder de misselijkheid ook snel x
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Lieveheersbeestje4
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 april 2023, 18:42

Re: IUI-clubje

Bericht door Lieveheersbeestje4 » 8 juni 2023, 8:35

@Molski, wat fijn zeg! Nu echt lekker genieten van je zwangerschap🥳 en hopelijk neemt misselijkheid wat af
Iui 1 t/m 6 ❌
IVF 🍀

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 8 juni 2023, 12:03

@Kayleighs en lieveheersbeestje4, jullie zitten ook nog op het wachtbankje toch? Lukt het nog wat?

@toekomstigebam: ligt dat dan vast, zo’n 3 maanden wachttijd, of kan daar ineens wat schot in komen?

Hier net een afspraak gehad om toch over te stappen naar IVF/ICSI, om al alle info te krijgen.
In theorie zit ik nog op de wachtbank, maar een vroege test vanmorgen zei niks en nu is het even wachten op het resultaat van de bloedtest. Om IVF op te starten gingen ze toch bloed trekken (amh bepaling), dus ze konden evengoed mee het hcg testen. Maar het zal wellicht niks zijn. (Intussen toch proberen niet om de 5min op cozo te kijken 😅)

We zouden dan nog 1 ronde IUI doen en indien nog niet gelukt, met het laatste rietje IVF/ICSI. 🍀
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 8 juni 2023, 13:11

Cdj schreef:
8 juni 2023, 12:03
@Kayleighs en lieveheersbeestje4, jullie zitten ook nog op het wachtbankje toch? Lukt het nog wat?

@toekomstigebam: ligt dat dan vast, zo’n 3 maanden wachttijd, of kan daar ineens wat schot in komen?

Hier net een afspraak gehad om toch over te stappen naar IVF/ICSI, om al alle info te krijgen.
In theorie zit ik nog op de wachtbank, maar een vroege test vanmorgen zei niks en nu is het even wachten op het resultaat van de bloedtest. Om IVF op te starten gingen ze toch bloed trekken (amh bepaling), dus ze konden evengoed mee het hcg testen. Maar het zal wellicht niks zijn. (Intussen toch proberen niet om de 5min op cozo te kijken 😅)

We zouden dan nog 1 ronde IUI doen en indien nog niet gelukt, met het laatste rietje IVF/ICSI. 🍀
Ze hadden in het ziekenhuis aangegeven dat het ongeveer 2 a 3 maanden zou duren. En meestal klopt het wel wat ze zeggen dus ga maar uit van die tijd. Kan alleen maar meevallen als het sneller gaat.

Voor jou ook nog spannend wat je bloeduitslagen zal geven. Ga Jr nu nog 1x iui doen en dan ivf? Waar zijn jullie in behandeling?
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 8 juni 2023, 13:24

toekomstigebam schreef:
8 juni 2023, 13:11

Voor jou ook nog spannend wat je bloeduitslagen zal geven. Ga Jr nu nog 1x iui doen en dan ivf? Waar zijn jullie in behandeling?
Ja idd.
Om de papierwinkel in orde te brengen zouden we mijn volgende cyclus moeten overslaan voor ivf. We hebben dan beslist om die nog met iui te doen, dan hoeven we geen maand over te slaan (en lukt het, zoveel te beter).

De gynae had ook uitgelegd dat met 1 rietje wel meer dan 1 ivf-poging gedaan kan worden. Omdat je er minder zaadcellen voor nodig hebt. Ze halen er een deel uit en de rest gaat terug de vriezer in.

(Ook net de bloedresultaten binnen, zoals verwacht niet zwanger 😌)
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Lieveheersbeestje4
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 april 2023, 18:42

Re: IUI-clubje

Bericht door Lieveheersbeestje4 » 8 juni 2023, 20:48

@cjd, wat jammer dat het deze ronde niet is gelukt:(. Ben je beetje oke? Of erg verdrietig? Snap dat je je ook al aan het voorbereiden bent op het vervolgtraject. Hopelijk kan je moed blijven houden.

Hier inderdaad op het wachtbankje. Zit nu op 8 dagen na iui. Alle andere rondes ervoor zijn niet gelukt dus kans is klein dat het deze ronde wel gaat lukken denk ik..
Iui 1 t/m 6 ❌
IVF 🍀

kayleighs
Berichten: 29
Lid geworden op: 3 januari 2023, 12:53

Re: IUI-clubje

Bericht door kayleighs » 9 juni 2023, 8:19

@Cdj

Helaba,

Ja het wachten zit er bijna op. Maandag bloed laten prikken. Maar op het moment voel ik niets wat zou kunnen wijzen op een zwangerschap. Dus ik ga er al vanuit dat deze maand niets is.

Ooh spijtig dat het voor jou deze maand niet gelukt is. Wel goed dat er al een nieuw plan klaar ligt voor jullie. Brengt misschien terug een beetje hoop?


Groetjes
Kayleigh
onbegrepen Subfertiliteit met lage AMH

IuI 1: 16/05/2023 --> Negatief
IUI 2: 11/06/2023 --> Negatief
IUI 3: 10/07/2023 --> Negatief
Pauze
ICSI 1: 6/11/2023 --> Terugplaatsing embryo 🍀

toekomstigebam
Berichten: 203
Lid geworden op: 7 oktober 2021, 4:00

Re: IUI-clubje

Bericht door toekomstigebam » 9 juni 2023, 11:09

Cdj schreef:
8 juni 2023, 13:24
toekomstigebam schreef:
8 juni 2023, 13:11

Voor jou ook nog spannend wat je bloeduitslagen zal geven. Ga Jr nu nog 1x iui doen en dan ivf? Waar zijn jullie in behandeling?
Ja idd.
Om de papierwinkel in orde te brengen zouden we mijn volgende cyclus moeten overslaan voor ivf. We hebben dan beslist om die nog met iui te doen, dan hoeven we geen maand over te slaan (en lukt het, zoveel te beter).

De gynae had ook uitgelegd dat met 1 rietje wel meer dan 1 ivf-poging gedaan kan worden. Omdat je er minder zaadcellen voor nodig hebt. Ze halen er een deel uit en de rest gaat terug de vriezer in.

(Ook net de bloedresultaten binnen, zoals verwacht niet zwanger 😌)
@Cdj wel jammer dat het niet gelukt is maar goed dat je weer een poging gaat doen in afwachting van IVF ! Toi toi!!!

@Lieveheersbeestje4 heel veel succes komt allemaal goed.Elke ronde heeft kansen dus ook deze kan een kans hebben. Nooit de moed opgeven meid

@kayleighs ook voor jou heel veel succes!
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger 💙

kayleighs
Berichten: 29
Lid geworden op: 3 januari 2023, 12:53

Re: IUI-clubje

Bericht door kayleighs » 11 juni 2023, 7:57

Heaba iedereen,

Ik moet het even van mij afschrijven. Deze ochtend zijn mijn (pre)regels al begonnen dus dan weet ik dat het deze maand ook niet is. + negatieve zwangerschapstest :(
Ik begin zowat het geloof in mijn lichaam te verliezen. Nog nooit is er een positieve zwangerschapstest geweest. Die vraag waarom zit meer en meer in mijn hoofd, maar daar kunnen ze geen antwoord op geven. Het is echt zo klote!

Ik weet dat ik nog maar 2 IUI ver ben, maar nu al denk ik dat ik mijn tijd aan het verdoen ben! (even heel negatief in mijn hoofd). Sorry het is gewoon even te veel.

Groetjes Kayleigh
onbegrepen Subfertiliteit met lage AMH

IuI 1: 16/05/2023 --> Negatief
IUI 2: 11/06/2023 --> Negatief
IUI 3: 10/07/2023 --> Negatief
Pauze
ICSI 1: 6/11/2023 --> Terugplaatsing embryo 🍀

Glow
Berichten: 558
Lid geworden op: 10 mei 2021, 17:11

Re: IUI-clubje

Bericht door Glow » 11 juni 2023, 9:50

kayleighs schreef:
11 juni 2023, 7:57
Heaba iedereen,

Ik moet het even van mij afschrijven. Deze ochtend zijn mijn (pre)regels al begonnen dus dan weet ik dat het deze maand ook niet is. + negatieve zwangerschapstest :(
Ik begin zowat het geloof in mijn lichaam te verliezen. Nog nooit is er een positieve zwangerschapstest geweest. Die vraag waarom zit meer en meer in mijn hoofd, maar daar kunnen ze geen antwoord op geven. Het is echt zo klote!

Ik weet dat ik nog maar 2 IUI ver ben, maar nu al denk ik dat ik mijn tijd aan het verdoen ben! (even heel negatief in mijn hoofd). Sorry het is gewoon even te veel.

Groetjes Kayleigh
Hey, ik breek even in omdat dit heel herkenbaar is! Het is heel normaal om dit te voelen, ongeacht hoever je in een traject zit. In mijn hoofd was IUI de magische oplossing en na 2 mislukte, 1 gecancelde poging en een cyste werd ik ook moedeloos. Wat als er meer aan de hand was? Wat als het nooit zou lukken? Ik wou echt dat ik een glazen bol had die me zou kunnen zeggen dat het ooit zou lukken. Dat is ook gewoon het zwaarste, die onwetendheid. Maar dan werd ik zwanger van de derde poging en bij het gaan voor een brusje direct bij de eerste keer! Nooit verwacht. Ik liet mezelf toe om verdrietig te zijn op de dag van de negatieve test en dan was het weer op naar de volgende poging! Wie weet is die ineens raak. Je weet het nooit... Succes!
PCOS
Feb '21 - apr '21: IUI 1 & 2 - neg
Jun '21: IUI 3 - pos 💕
Dochter geboren op 01.03.2022

Start brusje
Nov '22: IUI 1 - pos 💕
Zoon geboren op 30.07.2023

Lieveheersbeestje4
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 april 2023, 18:42

Re: IUI-clubje

Bericht door Lieveheersbeestje4 » 12 juni 2023, 15:12

@kayleighs, om je een hart onder de riem te steken. Je bent niet alleen. Ik ben gisteren ook ongesteld geworden:(. Heb de laatste iui poging nu gehad. Iui is het niet voor ons geweest en wij gaan nu door maar IVF.

Het is inderdaad lastig om hoop te blijven houden of om in je lichaam te blijven geloven. Ik was gisteren een weekend weg met mijn schoonfamilie waarbij het broertje van mijn vriend en zijn vriendin op een roze wolk leven omdat ze binnen 4 maanden natuurlijk zwanger zijn geworden en ik moet dealen met ongesteldheid die komt aanzetten en moet spuiten. Wat een rare realiteit :(

Ik word er soms super verdrietig van, gefrustreerd en boos. En niemand weet hoe zwaar het is behalve de mensen die zo'n traject volgen of hebben gevolgd. Toch lukt het mij wel om op een andere dag weer door te gaan en moed te blijven houden.

Je hebt nog een aantal IUI pogingen te gaan. Hoop dat je de kracht vind om door te gaan en er zijn genoeg vrouwen die met latere pogingen toch zwanger zijn geworden.
Iui 1 t/m 6 ❌
IVF 🍀

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 14 juni 2023, 22:54

kayleighs schreef:
11 juni 2023, 7:57
Ik weet dat ik nog maar 2 IUI ver ben, maar nu al denk ik dat ik mijn tijd aan het verdoen ben! (even heel negatief in mijn hoofd). Sorry het is gewoon even te veel.

Groetjes Kayleigh
Of het nu de eerste of de zoveelste poging is, het is altijd k*t wanneer het negatief uitdraait. Je mag je zo voelen hè! Binnen een tweetal weken dan met goeie moed voor een nieuwe ronde gaan.

&lieveheersbeestje04: succes met je stap naar IVF! Hopelijk gaat het wat vlot en lukt het daar wel.

Hier gaat het wel ok, de tijd lijkt ineens wel snel te gaan, wat het wel makkelijker maakt. Misschien net omdat we al bezig zijn met die volgende stap, waardoor de focus een beetje weg gaat van die laatste IUI die er nog aan komt (maandag follikelmeting). Al hoop ik natuurlijk wel nog dat het daarmee prijs zal zijn :)
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Lieveheersbeestje4
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 april 2023, 18:42

Re: IUI-clubje

Bericht door Lieveheersbeestje4 » 17 juni 2023, 3:52

Hey meiden,

Ik kan niet slapen en voel mij beetje verdrietig. Dacht moet het even van mij afschrijven.
Ik spuit nu al een week decapeptyl. Het is niet de meest prettige spuit maar ach. Voel mij er wel een beetje anders door, misschien meer beladen.

De gynaecoloog heeft sinds vorig jaar gezegd dat het verstandig is voor alcohol max 2 glazen per dag te drinken. Dit is iets waar ik wel op let. Nu komt mijn vriend net dronken thuis van een avondje met zijn hockey team en moest hij net ook kotsen in de toilet. Ik snap dat het voor hem moeilijk is om op zo'n avond aan max 2 glazen te houden en dat ie misschien een keertje wat meer drinkt maar niet dat je zo dronken wordt.
Ik voel mij hierdoor eigenlijk best wel alleen. Alle zware behandelingen komen op mij aan in dit traject. Overigens is er niets mis met zijn zaad. Bij mij hebben ze ook niets gevonden (onverklaard onvruchtbaar).

Hebben jullie bepaalde afspraken mbt alcohol gebruik met jullie partner?
Iui 1 t/m 6 ❌
IVF 🍀

Cdj
Berichten: 177
Lid geworden op: 17 maart 2019, 6:34

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 18 juni 2023, 6:40

@Lieveheersbeestje04, wat jammer dat je met dat gevoel zit en er van wakker lag.
Wij drinken beide niet, dus hier geen afspraken rond alcohol (ook weinig invloed voor mijn vriendin, maar mochten we normaal wel iets drinken zou ik het wel fijn vinden mocht ze solidair zijn).
Maar voor één uitspatting zou ik nu wel niet boos zijn.
Al begrijp ik het gevoel wel en denk ook dat de hormonen het nu versterken, zoals je zelf ook aangeeft.

Ik kan mij ook wel soms eenzaam voelen in het traject hoor. Ik ben degene die het het liefste wil, voor mijn vriendin hoeft het niet per se, waardoor ze er ook wel minder mee bezig is op dit moment. Dat is een andere situatie dan bij jou, maar het gevoel komt op hetzelfde neer.

Hopelijk is het intussen uitgepraat of heb je het dat naast je neer kunnen leggen.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = 💙
2018-2019: 3x IUI = ❤️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Lieveheersbeestje4
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 april 2023, 18:42

Re: IUI-clubje

Bericht door Lieveheersbeestje4 » 18 juni 2023, 22:52

@cdj, thx voor je reactie. Er komt zoveel op de vrouw af dus dan denk ik ja kan je dan niet even je grens bewaken met de alcohol. Maargoed het heeft niet veel zin om er verder op door te gaan want het is gebeurd en hoop dat het inderdaad bij één uitspatting blijft. Ook hoop ik dat het geen invloed heeft op zn zaad kwaliteit natuurlijk :wink:

Wat vervelend dat je ook af en toe dat gevoel hebt. Kan mij voorstellen dat het soms fijn is dat je vriendin er juist wat makkelijker mee om gaat (zodat jezelf dingen kan relativeren) maar snap ook dat je je er soms verdrietig door kan voelen. Liefst wil je zo'n grote wens met zn tweeën hebben natuurlijk.
Iui 1 t/m 6 ❌
IVF 🍀

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten