IUI-clubje

IUI Forum
Mimimosa

Re: IUI-clubje

Bericht door Mimimosa » 11 september 2023, 15:52

Zitav schreef:
10 september 2023, 7:53
Mimimosa schreef:
9 september 2023, 21:53
Zitav schreef:
9 september 2023, 19:37

Ja, je weet nooit natuurlijk.. oh echt zo stom.. ik denk dat ik echt teleurgesteld en een beetje kwaad zou zijn!
Ik hoop zo hard mee met jou dat je nog een afspraak voor 4 oktober kan krijgen! De fout ligt eigenlijk bij hen he :/
Ja ben ik ook.. maandag gaan we nog eens bellen om te vragen of we niet al een ´2e´ afspraak kunnen vastleggen bij de counselor.. moest 4 okt niet kunnen door gaan.. dat we toch al een back up hebben en we niet dan nog moeten kijken voor een nieuwe datum..
Jij al meer nieuws wanneer je kan starten?
Ja, je hebt gelijk .. en zoveel mogelijk bellen om te zien of er toch niet een plaatsje vrij gekomen is ..
Wij kunnen opstarten bij de volgende menstruatie. Die zouden eind september moeten doorkomen. Met pcos ben ik niet regelmatig, maar sinds ik bevallen ben komen ze wel regelmatig. Ik heb een paar dagen terug ook een positieve ovulatietest gehad dus zal ze normaal ook effectief krijgen 🙈
Ohh spannend! Dan is het bijna zo ver 🤩
Ze hebben ons vandaag ook gebeld voor een afspraak bij de psycholoog.. morgen mogen we al gaan! Wel weer bij diezelfde psycholoog .. vraag me af waarom vorige afspraak dan geannuleerd moest worden 🤔😮💨
Wou ze ineens ook al deze week ons inplannen voor counseling ipv 4 oktober.. maar dat was praktisch niet haalbaar voor ons.. jammer 🙈😁

Zitav

Bericht door Zitav » 12 september 2023, 12:22

Mimimosa schreef:
11 september 2023, 15:52
Zitav schreef:
10 september 2023, 7:53
Mimimosa schreef:
9 september 2023, 21:53

Ja ben ik ook.. maandag gaan we nog eens bellen om te vragen of we niet al een ´2e´ afspraak kunnen vastleggen bij de counselor.. moest 4 okt niet kunnen door gaan.. dat we toch al een back up hebben en we niet dan nog moeten kijken voor een nieuwe datum..
Jij al meer nieuws wanneer je kan starten?
Ja, je hebt gelijk .. en zoveel mogelijk bellen om te zien of er toch niet een plaatsje vrij gekomen is ..
Wij kunnen opstarten bij de volgende menstruatie. Die zouden eind september moeten doorkomen. Met pcos ben ik niet regelmatig, maar sinds ik bevallen ben komen ze wel regelmatig. Ik heb een paar dagen terug ook een positieve ovulatietest gehad dus zal ze normaal ook effectief krijgen 🙈
Ohh spannend! Dan is het bijna zo ver 🤩
Ze hebben ons vandaag ook gebeld voor een afspraak bij de psycholoog.. morgen mogen we al gaan! Wel weer bij diezelfde psycholoog .. vraag me af waarom vorige afspraak dan geannuleerd moest worden 🤔😮💨
Wou ze ineens ook al deze week ons inplannen voor counseling ipv 4 oktober.. maar dat was praktisch niet haalbaar voor ons.. jammer 🙈😁
Ouh das kei goed nieuws wel! Jammer dat dat praktisch niet haalbaar was :(.
Maar gelukkig kan die van 4 oktober toch doorgaan zodat je niet nog langer moet wachten! 😊
Veel succes morgen!
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Zitav

Bericht door Zitav » 13 september 2023, 20:17

Mimimosa: hoe was jullie afspraak?
Kid / pcos

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 14 september 2023, 0:17

Zitav schreef:
13 september 2023, 20:17
Goed goed.. de psycholoog snapte zelf niet waarom de vorige afspraak geannuleerd werd gezien t nu terug bij haar was.. ook ging t gesprek vnl over t gebruik van een bepaalde donor, terwijl dat ook niet meer aan de orde was.. dus eig was het gesprek niet nodig 😬🙈 maar oke.. zijn weer n stapje verder 🤷‍♀️

Die psycholoog zei wel dat de wachttijd voor een Belgische donor 2j zou zijn 😳 terwijl de vroedvrouw sprak over 2 maanden.. en dan dacht ik toch dat ze ook over de Belgische donor sprak..
Maarja als dat effectief zo lang wachten is zullen we toch voor een Deense gaan..

Zitav

Bericht door Zitav » 14 september 2023, 16:48

Mimimosa schreef:
14 september 2023, 0:17
Zitav schreef:
Goed goed.. de psycholoog snapte zelf niet waarom de vorige afspraak geannuleerd werd gezien t nu terug bij haar was.. ook ging t gesprek vnl over t gebruik van een bepaalde donor, terwijl dat ook niet meer aan de orde was.. dus eig was het gesprek niet nodig 😬🙈 maar oke.. zijn weer n stapje verder 🤷‍♀️

Die psycholoog zei wel dat de wachttijd voor een Belgische donor 2j zou zijn 😳 terwijl de vroedvrouw sprak over 2 maanden.. en dan dacht ik toch dat ze ook over de Belgische donor sprak..
Maarja als dat effectief zo lang wachten is zullen we toch voor een Deense gaan..
Oeh amai dat zou wel een lange wachttijd zijn!
Hier geen Belgische donor, weet zelf niet of Gent werkt met Belgische.. wij hebben niet lang moeren wachten. Ze spraken van 6 tot 8 weken, maar hadden vrij snel een bericht dat ze een donor hadden gevonden.
Wouden jullie in eerste instantie een Belgische donor?
Kid / pcos

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 14 september 2023, 22:03

Zitav schreef:
14 september 2023, 16:48
Mimimosa schreef:
Zitav schreef:

Hier geen Belgische donor, weet zelf niet of Gent werkt met Belgische.. wij hebben niet lang moeren wachten. Ze spraken van 6 tot 8 weken, maar hadden vrij snel een bericht dat ze een donor hadden gevonden.
Ja inderdaad..
Op zich maakt het ons niet zo veel uit of het een Belgische of Deense donor is.. maar wel zowieso zonder id release. (Omdat de kindjes van mijn vriendin ook geen id release hebben)
Ik hoop dat de psycholoog t gewoon fout had en het indd 6 tot 8 weken zou zijn 🤞🤞

Zitav

Bericht door Zitav » 15 september 2023, 8:34

Mimimosa schreef:
14 september 2023, 22:03
Zitav schreef:
Mimimosa schreef:

Ja inderdaad..
Op zich maakt het ons niet zo veel uit of het een Belgische of Deense donor is.. maar wel zowieso zonder id release. (Omdat de kindjes van mijn vriendin ook geen id release hebben)
Ik hoop dat de psycholoog t gewoon fout had en het indd 6 tot 8 weken zou zijn 🤞🤞

Oei, mag ik misschien een stomme vraag stellen? Wat is een id release?
Kid / pcos

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 15 september 2023, 10:18

Zitav schreef:
15 september 2023, 8:34
Mimimosa schreef:
Zitav schreef:

Ja inderdaad..

Zo krijgen de kinderen op hun 18e het recht om bepaalde dingen van de donor te weten te komen. Dat kan gaan over foto´s, naam, persoonlijke gegevens, contact gegevens,.. hangt van de donor af wat hij wil prijs geven.

Zitav

Bericht door Zitav » 15 september 2023, 21:57

Mimimosa schreef:
15 september 2023, 10:18
Zitav schreef:
15 september 2023, 8:34
Mimimosa schreef:

Ja inderdaad..

Zo krijgen de kinderen op hun 18e het recht om bepaalde dingen van de donor te weten te komen. Dat kan gaan over foto´s, naam, persoonlijke gegevens, contact gegevens,.. hangt van de donor af wat hij wil prijs geven.
Oh amai, wist ik niet! Ik denk dat ze er in Gent niet met werken (kan natuurlijk helemaal verkeerd zijn). Ik meen mij te herinneren dat ze toen iets zeiden dat ze daar wel mee bezig waren. Maar is ondertussen al 3 jaar en half geleden dus dat zit ver.
Kid / pcos

Imkei

Bericht door Imkei » 21 september 2023, 11:12

Hey allemaal,

Ik plaatste al een aparte thread maar volgens Zita ben ik beter hier in het iui-clubje, dus bij deze 🤗.

Ik ben Imke, 34, en ondertussen 2,5 jaar aan het proberen zwanger te worden. Pas sinds maart dit jaar doen we dit ook met ovulatie inductie en inmiddels hebben we 4 iui’s (2 met letrozole en 2 met menopur) achter de rug. Bij mij, noch bij mijn vriend, is iets te vinden waardoor we niet zwanger worden. Mijn vriend is ook bewezen vruchtbaar want hij heeft al een zoon.

Het niet weten waarom het niet lukt valt me best zwaar. Ik probeer het los te laten maar toch worstel ik met schuldgevoelens. Ik durf af en toe nog eens een sigaretje te roken - na 2,5 jaar me heilig gedragen wordt dat soms wel moeilijk. Maar goed, aan die occasionele sigaret zal het ook niet liggen.

Het is moeilijk om te blijven geloven dat het mogelijks met iui nog kan lukken, aangezien we nu met onze 5de poging starten. Zijn er onder jullie die zwanger werden bij de laatste iui’s? Het idee dat het kan geeft me momenteel wat hoop :). Enerzijds omdat het nu wel lang begint te duren, maar anderzijds ben ik eerlijk gezegd ook wel wat bang voor ivf, ik ervaar het traject nu al als bijzonder heftig.

Deze maand hebben we mijn cyclus ondersteund met Menopur maar heb ik geen inseminatie laten doorgaan, ik voelde het even niet en wou op de “gewone manier” proberen. Dit weekend moet ik normaal mijn regels krijgen en mijn borsten doen ontzettend zeer - heb ik normaal nooit dus hopes are up! Het ziekenhuis gaf aan dat ik mocht testen op zondag, maar ik test niet meer sinds ik 2 vals positieve testen had - de ovitrelles die gebruikt worden om de innesteling te bevorderen zitten altijd keilang in mijn bloed, soms nog tot 2 weken erna. Best vervelend, want testen is dus geen optie. Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Bedankt allemaal!
Lieve groetjes
Imke

Zitav

Bericht door Zitav » 21 september 2023, 20:06

Welkom Imke!

Ik heb geen ervaring met ovitrelle, vorige pogingen waren telkens met prignyl als ik mij niet mistyp.
Volgende cyclus is wel met ovitrelle. Ben benieuwd!
Kid / pcos

Imkei

Bericht door Imkei » 22 september 2023, 9:20

Hey Zita,

Pregnyl is volgens mij praktisch hetzelfde als ovitrelle. Beide bevatten zwangerschapshormonen waardoor je dus vals positief kan testen 🙈.
Ik heb ook al de beide gehad - weet niet goed waarom ze soms het 1 en dan weer het andere geven. Succes bij je volgende cyclus!

Groetjes
Imke

Zitav

Bericht door Zitav » 22 september 2023, 12:13

Ja inderdaad. Ik dacht dat pregnyl uit de handel was, maar toch niet dan?
Jij veel succes! Hopelijk is het toch op de natuurlijke manier gelukt 🤞
Kid / pcos

Imkei

Bericht door Imkei » 24 september 2023, 19:31

Dankjewel!
‘ t is toch behoorlijk zenuwslopend. Vooralsnog blijven mijn regels uit, doen mijn borsten vreselijk zeer en deze middag toch niet kunnen inhouden en getest: een heel licht streepje. Zegt niet veel vrees ik, of t is de ovitrelle die nog in mijn lijf zit of t is toch positief. Nog even vol spanning afwachten dus 😅.
Ik weet niet of pregnyl uit de handel is - ik kreeg het eerder dit jaar nog maar ovitrelle is blijkbaar sterker en geeft dus meer kansen. Fingers crossed ✌🏻
Zitten jullie ook in de wachtweken?

Liefs Imke

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 25 september 2023, 15:35

Imkei schreef:
24 september 2023, 19:31
Dankjewel!
‘ t is toch behoorlijk zenuwslopend. Vooralsnog blijven mijn regels uit, doen mijn borsten vreselijk zeer en deze middag toch niet kunnen inhouden en getest: een heel licht streepje. Zegt niet veel vrees ik, of t is de ovitrelle die nog in mijn lijf zit of t is toch positief. Nog even vol spanning afwachten dus 😅.
Ik weet niet of pregnyl uit de handel is - ik kreeg het eerder dit jaar nog maar ovitrelle is blijkbaar sterker en geeft dus meer kansen. Fingers crossed ✌🏻
Zitten jullie ook in de wachtweken?

Liefs Imke
Spannend!! Hopelijk goed nieuws.. was dit iui5 of ben ik mis?
Ik mag 4 okt pas naar de counselor gaan.. wij doen iui D (2 vrouwen) 😏 voor ons moet het echte werk dus nog beginnen 🙈

Plaats reactie