IUI-clubje

IUI Forum
Avocado
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 oktober 2023, 14:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Avocado » 9 april 2024, 13:28

mich75 schreef:
6 april 2024, 8:17
Ik zit al (veel te) lang op dit forum en heb al heel veel verhalen gelezen.

Inseminaties (ook eicelpuncties) die te vroeg gebeuren omdat het beter uitkomt voor de planning van het ziekenhuis.
Of ze kijken niet naar het bloed, enkel naar de echo.

Sommige ziekenhuizen (artsen) weten precies niet waar ze mee bezig zijn en doen maar iets. Er zijn er ook die in iui-d als een goed verdienmodel zien, ze doen maar wat en dringen erop aan om verder te doen, ook als het niet lukt.
Heterokoppels worden vaak na 3 mislukte iui al doorverwezen naar ivf/icsi, maar in het geval van donorzaad is dit in sommige gevallen pas na 10-15x.

Ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is, maar feit is dat de timing soms niet optimaal is als er dagen zijn dat er geen iui gebeurt.

Het is misschien een teleurstelling dat deze poging niet kon doorgaan, maar beter zo dan een verloren piging.
Hier al 2x op zondag en nu op zaterdag. Blij dat het in Jette kan, of we zouden nog nergens staan (hoewel het nu ook mislukt was).
Ook mooi meegenomen dat ik nog geen verlof heb moeten pakken :lol:
11/23: eerste afspraak UZ Jette
01/24: IUI starten!
02/24: op naar ronde 2
03/24: op naar ronde 3
04/24: ronde 3 mislukt, verder evalueren

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 9 april 2024, 19:13

Ik was ook altijd blij als ik in het weekend kon gaan, dan was het 1u rijden enkele rit, op weekdagen vaak veel langer.
Ik liet bn en echo ook in Jette doen, dus wel wat ritjes gedaan.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Avocado
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 oktober 2023, 14:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Avocado » 12 april 2024, 8:01

Ik las het even opnieuw, is eigenlijk toch niet zo gek. Donorzaad is van topkwaliteit en dan is er normaal nog niet veel zelf ondernomen. Terwijl heterokoppels al een jaar zelf geprobeerd hebben en vaak met een reden daar belanden.
11/23: eerste afspraak UZ Jette
01/24: IUI starten!
02/24: op naar ronde 2
03/24: op naar ronde 3
04/24: ronde 3 mislukt, verder evalueren

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI-clubje

Bericht door mich75 » 12 april 2024, 9:26

Ik begrijp je redenering, maar onderzoek heeft uitgewezen dat de helft blijvend zwanger is na 3 pogingen met donorzaad of 4 pogingen met eigen zaad. Als het dan nog niet gelukt is, is de kans er nog wel, maar veel lager dat het nog gaat lukken.
Ben je bij die 3 of 4 eerste pogingen toch zwanger en gaat het mis, dan kan je opnieuw beginnen tellen.

Ieder doet wat hij wil, ik geef het maar mee.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Avocado
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 oktober 2023, 14:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Avocado » 13 april 2024, 11:30

Ik hoop echt dat het bij ons dan deze of volgende keer eens raak mag zijn. Bij ons is er volgens de testen niets mis en mijn cyclus is normaal heel regelmatig en makkelijk zelf op te volgen. Je bevestigt dus mijn gevoel dat 6x IUI een beetje tijd- en geldverspilling is. Maar juist omdat onze resultaten zo goed zijn, krijgen we geen andere opties. Ik ben ook "te jong" volgens hun, ik moet dit jaar nog 30 worden. Dus ik moet mijn "perfect in orde" vruchtbaarheid eerst nog wat laten achteruit gaan :wink:
11/23: eerste afspraak UZ Jette
01/24: IUI starten!
02/24: op naar ronde 2
03/24: op naar ronde 3
04/24: ronde 3 mislukt, verder evalueren

Luna2206
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 maart 2024, 9:40

Re: IUI-clubje

Bericht door Luna2206 » 14 april 2024, 19:51

Avocado schreef:
9 april 2024, 13:28
mich75 schreef:
6 april 2024, 8:17
Ik zit al (veel te) lang op dit forum en heb al heel veel verhalen gelezen.

Inseminaties (ook eicelpuncties) die te vroeg gebeuren omdat het beter uitkomt voor de planning van het ziekenhuis.
Of ze kijken niet naar het bloed, enkel naar de echo.

Sommige ziekenhuizen (artsen) weten precies niet waar ze mee bezig zijn en doen maar iets. Er zijn er ook die in iui-d als een goed verdienmodel zien, ze doen maar wat en dringen erop aan om verder te doen, ook als het niet lukt.
Heterokoppels worden vaak na 3 mislukte iui al doorverwezen naar ivf/icsi, maar in het geval van donorzaad is dit in sommige gevallen pas na 10-15x.

Ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is, maar feit is dat de timing soms niet optimaal is als er dagen zijn dat er geen iui gebeurt.

Het is misschien een teleurstelling dat deze poging niet kon doorgaan, maar beter zo dan een verloren piging.
Hier al 2x op zondag en nu op zaterdag. Blij dat het in Jette kan, of we zouden nog nergens staan (hoewel het nu ook mislukt was).
Ook mooi meegenomen dat ik nog geen verlof heb moeten pakken :lol:
Mijn eisprong gaat deze maand ook weer op zondag zijn. 😔 Ik hoop dat ze de zaterdag insemineren.
01/24: Eerste afspraak
02/24: Donorzaad aanwezig :)
03/24: eisprong gemist

roezepoetoes
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 17 april 2024, 12:58

Luna2206 schreef:
14 april 2024, 19:51
Avocado schreef:
9 april 2024, 13:28
mich75 schreef:
6 april 2024, 8:17
Ik zit al (veel te) lang op dit forum en heb al heel veel verhalen gelezen.

Inseminaties (ook eicelpuncties) die te vroeg gebeuren omdat het beter uitkomt voor de planning van het ziekenhuis.
Of ze kijken niet naar het bloed, enkel naar de echo.

Sommige ziekenhuizen (artsen) weten precies niet waar ze mee bezig zijn en doen maar iets. Er zijn er ook die in iui-d als een goed verdienmodel zien, ze doen maar wat en dringen erop aan om verder te doen, ook als het niet lukt.
Heterokoppels worden vaak na 3 mislukte iui al doorverwezen naar ivf/icsi, maar in het geval van donorzaad is dit in sommige gevallen pas na 10-15x.

Ik zeg niet dat dit bij jullie het geval is, maar feit is dat de timing soms niet optimaal is als er dagen zijn dat er geen iui gebeurt.

Het is misschien een teleurstelling dat deze poging niet kon doorgaan, maar beter zo dan een verloren piging.
Hier al 2x op zondag en nu op zaterdag. Blij dat het in Jette kan, of we zouden nog nergens staan (hoewel het nu ook mislukt was).
Ook mooi meegenomen dat ik nog geen verlof heb moeten pakken :lol:
Mijn eisprong gaat deze maand ook weer op zondag zijn. 😔 Ik hoop dat ze de zaterdag insemineren.
Als je follikel groot genoeg is, zullen ze wrs uitlokken om op zaterdag te kunnen doen 🤞🍀

Luna2206
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 maart 2024, 9:40

Re: IUI-clubje

Bericht door Luna2206 » 17 april 2024, 17:41

Oh, dank je wel om te laten weten.
Ik moet volgende week vrijdag gaan (dag 11).. Zal wel zien.
Hoe gaat het met jullie? Aan het genieten van je zwangerschap? 🍀
01/24: Eerste afspraak
02/24: Donorzaad aanwezig :)
03/24: eisprong gemist

Avocado
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 oktober 2023, 14:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Avocado » 18 april 2024, 8:34

Ik heb ondanks roezepoetoes haar verhaal nu toch weer een early test gedaan (13 dpo), omdat ik vorige cyclus ongezond hard aan het stressen was voor het telefoontje. Weer zo negatief als maar kan zijn :(
Moet echt zo aan die Einstein quote denken: Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Al 16x negatief zonder reden, ik kan het niet begrijpen...

Dus even niet meer aan het hopen, behalve voor jullie dat alles goed gaat!
11/23: eerste afspraak UZ Jette
01/24: IUI starten!
02/24: op naar ronde 2
03/24: op naar ronde 3
04/24: ronde 3 mislukt, verder evalueren

Luna2206
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 maart 2024, 9:40

Re: IUI-clubje

Bericht door Luna2206 » 18 april 2024, 9:18

Avocado schreef:
18 april 2024, 8:34
Ik heb ondanks roezepoetoes haar verhaal nu toch weer een early test gedaan (13 dpo), omdat ik vorige cyclus ongezond hard aan het stressen was voor het telefoontje. Weer zo negatief als maar kan zijn :(
Moet echt zo aan die Einstein quote denken: Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Al 16x negatief zonder reden, ik kan het niet begrijpen...

Dus even niet meer aan het hopen, behalve voor jullie dat alles goed gaat!
:( Klinkt heel frustrerend en pijnlijk. Kan me niet inbeelden wat een klap een negatief resultaat telkens moet zijn. Heb je wat ondersteuning? Netwerk of psy van fertiliteit? Knuffel!
01/24: Eerste afspraak
02/24: Donorzaad aanwezig :)
03/24: eisprong gemist

Avocado
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 oktober 2023, 14:06

Re: IUI-clubje

Bericht door Avocado » 18 april 2024, 10:47

Ja da's echt iets dat je niet gewoon wordt, blijft elke keer een klap.
Een aantal mensen weten er nu wel van en daar kan ik wel goed mee praten. Maar zal inderdaad ook eens informeren bij het ziekenhuis voor professionele begeleiding.
11/23: eerste afspraak UZ Jette
01/24: IUI starten!
02/24: op naar ronde 2
03/24: op naar ronde 3
04/24: ronde 3 mislukt, verder evalueren

MissDolly
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 april 2024, 19:32

Re: IUI-clubje

Bericht door MissDolly » 20 april 2024, 20:10

Hoi! Voor vandaag ben ik een beetje informatie-moe. Dus ik ga morgen wat teruglezen om de actieve kandidaat moeders wat te leren kennen. Maar ik post alvast een berichtje om dit topic snel terug te vinden. (Gloedjenieuw op dit forum en dit onderwerp.)

Ik heb volgende maand een intake in het Jan Palfijn om de spannende reis naar het solomoederschap in te zetten. (Ik kan mij niet zo vinden in de term BAM. Ik ben helemaal niet bewust alleen, maar kies inderdaad wel bewust voor een kind. A&BM?) Ik ben 34 jaar trouwens.

Ik speel al zeker een jaar met het idee maar toen ik uiteindelijk besloot te gaan bellen voor de afspraak was ik de hele dag misselijk van de spanning. Wat is dit eng in je eentje! Ondertussen heeft het idee dat het nu echt gaat beginnen wat kunnen landen en zijn alle twijfels weg. Ik maakte de afspraak met het idee dat ik het traject altijd kon stopzetten of vertragen, maar niet versnellen. Maar nu de angst naar de achtergrond is verdwenen blijft alleen het gevoel "ik wil dit!" over.

Succes iedereen! Dit is de rollercoaster waar niemand van ons in wilde maar helaas het meest geschikte vervoersmiddel naar onze bestemming.

Trouwens... zijn mensen die het traject alleen afleggen welkom hier of hebben "wij" een eigen topic? Die kon ik iig niet vinden.

roezepoetoes
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 22 april 2024, 7:24

Luna2206 schreef:
17 april 2024, 17:41
Oh, dank je wel om te laten weten.
Ik moet volgende week vrijdag gaan (dag 11).. Zal wel zien.
Hoe gaat het met jullie? Aan het genieten van je zwangerschap? 🍀
Genieten zou ik het niet noemen 😅 eerder vol angst afwachten op de eerste echo. Nu gaan er nog allerlei scenario's door mijn hoofd: misschien bbz? Ik heb regelmatig steken/zeurende pijn en dan gaan mijn gedachten alle kanten uit. Ook veel moeite met op m'n eten letten voor toxo. Door andere intoleranties erg beperkt in wat ik wel kan/mag eten. Ik ga pas gerust zijn als er een baby in m'n armen ligt, denk ik 🙈

roezepoetoes
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 22 april 2024, 7:30

Avocado schreef:
18 april 2024, 8:34
Ik heb ondanks roezepoetoes haar verhaal nu toch weer een early test gedaan (13 dpo), omdat ik vorige cyclus ongezond hard aan het stressen was voor het telefoontje. Weer zo negatief als maar kan zijn :(
Moet echt zo aan die Einstein quote denken: Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. Al 16x negatief zonder reden, ik kan het niet begrijpen...

Dus even niet meer aan het hopen, behalve voor jullie dat alles goed gaat!
Ach, zo frustrerend 😞 ik had het zo anders gehoopt voor jou!
Ik kan me inbeelden dat dat je enorm ontmoedigt. Waarom lukt dat toch maar niet. Die machteloosheid.. Wat zijn de volgende stappen voor jou?

roezepoetoes
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 maart 2024, 16:52

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 22 april 2024, 7:39

MissDolly schreef:
20 april 2024, 20:10
Hoi! Voor vandaag ben ik een beetje informatie-moe. Dus ik ga morgen wat teruglezen om de actieve kandidaat moeders wat te leren kennen. Maar ik post alvast een berichtje om dit topic snel terug te vinden. (Gloedjenieuw op dit forum en dit onderwerp.)

Ik heb volgende maand een intake in het Jan Palfijn om de spannende reis naar het solomoederschap in te zetten. (Ik kan mij niet zo vinden in de term BAM. Ik ben helemaal niet bewust alleen, maar kies inderdaad wel bewust voor een kind. A&BM?) Ik ben 34 jaar trouwens.

Ik speel al zeker een jaar met het idee maar toen ik uiteindelijk besloot te gaan bellen voor de afspraak was ik de hele dag misselijk van de spanning. Wat is dit eng in je eentje! Ondertussen heeft het idee dat het nu echt gaat beginnen wat kunnen landen en zijn alle twijfels weg. Ik maakte de afspraak met het idee dat ik het traject altijd kon stopzetten of vertragen, maar niet versnellen. Maar nu de angst naar de achtergrond is verdwenen blijft alleen het gevoel "ik wil dit!" over.

Succes iedereen! Dit is de rollercoaster waar niemand van ons in wilde maar helaas het meest geschikte vervoersmiddel naar onze bestemming.

Trouwens... zijn mensen die het traject alleen afleggen welkom hier of hebben "wij" een eigen topic? Die kon ik iig niet vinden.
Zo spannend! Die stap alleen zetten is geen klein ding!
Hopelijk heb je een goed netwerk rond je dat je wat kan ondersteunen.

Is er een specifieke reden dat je voor JP kiest?
Ik weet alleen dat donorsperma daar heel duur is (per rietje) en je voor elke poging weer op de wachtlijst belandt. Maar misschien is het net daarom.
Wij zijn voor die reden niet naar daar gegaan.

In elk geval, veel succes op de rollercoaster!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten