Kostenplaatje

IUI Forum
Plaats reactie
Kim*
Berichten: 61
Lid geworden op: 5 februari 2008, 22:07

Kostenplaatje

Bericht door Kim* » 15 februari 2008, 14:36

Hoi iedereen

wat is de gemiddelde kostprijs van een IUI behandeling. Bestaan hier richtprijzen voor of is dit gewoon afhankelijk van het ziekenhuis waar je in behandeling bent? En wat met de terugbetaling door het ziekenfonds?

Greetz
Kim

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 15 februari 2008, 14:54

Hey Kim,

Ik denk dat de prijzen overal wat verschillen.

Wij betaalden voor een IUI 75€ voor het voorbereiden van het spermastaal (dat wordt niet terugbetaald door de mutualiteit) en 27€ voor de consultatie (daarvan wordt 13,55€ terugbetaald).

Tel daarbij de kosten van alle bloedafnames (bij ons 8,70€ per bloedafname zelf te betalen), alle consultaties en de genomen medicatie tijdens de cyclus en dan krijg je een eerste zicht op het totale kostenplaatje per cyclus. Veel hangt natuurlijk af van hoeveel keer je op controle moet, of ze al dan niet elke keer bloed afnemen, hoeveel medicatie je moet nemen, welke medicatie je moet nemen, ...

Ik heb al gehoord dat andere instellingen een ander bedrag vragen voor de voorbereiding van het staal.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

florence
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 november 2007, 9:12

Bericht door florence » 15 februari 2008, 17:31

hallo kim,

bij ons (birth in brugge) kost het prepareren van het spermastaal 50 euro.

groetjes
florence

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 15 februari 2008, 22:27

Oei, dat verschilt inderdaad sterk
In St-Augustinus betaal je 100 euro voor de voorbereiding van het staal (volledig zelf te betalen).
Ong. 13 euro per bloedanalyse (waarvan je niks terugtrekt),
50 euro per consultatie met echo (daarvan krijg je 30 euro terugbetaald), ...
Om dan nog te zwijgen van de medicatie.
Maar de kosten bij IUI vallen nog mee tov IVF (als dat een geruststelling mag zijn :? ).

Groetjes,

Anneleen

Jada
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 april 2008, 17:35

Bericht door Jada » 29 april 2008, 17:46

Halo Anneleen,

Ik wil een afpraak maken in Augustinus of Middelheim .
Welke arts raad je aan ?

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 8 mei 2008, 10:58

Ons hebben ze gezegd (UZ Leuven) dat de prijs voor een volledige IUI behandeling (dus incl medicijnen, bloed prikken, consultaties, echo's, administratie enz) ongeveer gelijk is aan een IVF behandeling, voor de patient tenminste. IVF is veel duurder maar daar komt het ziekenfonds tussen. IUI wordt niet terugbetaald, maar is goedkoper.

We zouden moeten rekenen op een 4 à 500 € per keer (zowel voor IUI als IVF), maar dat is dus alles inbegrepen. Bovendien moet je maar onderzoekje per onderzoekje betalen, het is niet zo dat je in één keer 500 € moet ophoesten.
Ik moet wel mijn eerste IUI nog krijgen, dus ik kan nog niet spreken uit ervaring.

kathleenchris
Berichten: 371
Lid geworden op: 8 februari 2007, 10:59

Bericht door kathleenchris » 12 mei 2008, 20:47

Hallo Loeki,

IN het magazine 'goed gevoel' van mei staat een algemeen beeld en kosten voor de verschillende behandelingen. Het is allemaal vrij persoonlijk en afhankelijk hoe en waar je gaat voor de behandelingen, maar voor mij komen de suggesties heel representatief en realistisch over.
groetjes
mama van een bengel en een engel.

Marloesie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 juli 2010, 0:03

Bericht door Marloesie » 25 juli 2010, 0:07

http://www.chu-brugmann.be/nl/edu/fertil/iiu.asp

brugmann ziekenhuis zegt dit (in bovenstaande link):

Kostprijs van de intra-uteriene inseminaties (IUI) met partnerzaad
Wat kost een IUI in het UVC Brugmann ?

Gonadotrofines 3x3 87 euro
10.000 UI hCG 30 euro
2 dos. E2 - PRG 55 euro
3 echografieën 112 euro
3 raadplegingen 37 euro
Voorbereiding sperma 25 euro
Totaal 346 euro

Het betreft hier een bruto kostprijsbegroting zonder rekening te houden met de terugbetaling door de sociale zekerheid. Voor patiënten aangesloten aan een ziekenfonds komt één cyclus IUI op minder dan 50 Euro.



xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten