IUI-clubje

IUI Forum
Jecca

Bericht door Jecca » 24 september 2009, 19:14

Hey dames,

Afgelopen dinsdag waren mijn twee wachtweken voorbij. juist dinsdag kreeg ik een beetje bruinverlies. Woensdag is dat gestopt. Uiteindelijk heb ik mijn bloed laten testen vandaag. Net gehoord dat mijn waarde 13 is. blijkbaar bij niet zwanger moet die nul zijn. Nu ik heb wel 13 maar dat is voor dag 14 bijzonder weining waardoor ik maandag opnieuw moet testen. Hopelijk zijn mijn waarden dan goed. zoniet zal het niets worden :cry: . Maar we blijven hopen al is het soms moeilijk. Ik kreeg nochtans de indruk dat ze me niet echt veel hoop wouden geven.
Pff nog een aantal dagen langer wachten.
ik duim nog altijd mee voor jullie allemaal hoor.

Kippie jij hebt nadien ook nog eens moeten bellen was dat oom dezelfde reden of was je waarde meer?

wat is er mis?

Bericht door wat is er mis? » 24 september 2009, 19:31

Jecca, ik had een hcg van 35 de 15de dag na de IUI. Dit was niet zo hoog. Maar het steeg netjes. Ze zeiden wel aan de foon dat ze het positief beschouwden vanaf 25 (maar jij hebt een dag vroeger getest dan?). Ik duim dat ze netjes stijgen!

Kippie, het spijt me vreselijk voor je. Ik vind het super rot. Als het hcg daalt, lijkt het me idd niet zo positief MAAR ik hoop toch dat je een uitzondering mag wezen! Ik blijf duimen!!!

Liefs,

Bokje

Jecca

Bericht door Jecca » 24 september 2009, 19:41

@ kippie: succes hoor meid. We duimen voor jou dat alles slim komt. geef de moed niet op hoor!

@ wat is er mis: dinsdag was het exact 2 weken vanaf de pregnyl gerekend. Ik denk echt dat mijn lichaam 'twijfelt'. plotseling is mijn bruinverlies gestopt terwijl het netjes na twee weken op gang begon te komen. vandaag is het dus net twee weken na het vrijen. dokter zei dat ik vanaf 12 dagen mocht testen. ik weet het nu niet wat het eigenlijk is hé. Nog een paar dagen spannend afwachten dus. zenuwslopend.

Kippie

Bericht door Kippie » 24 september 2009, 19:41

Zaterdag ben ik terug geweest (op aanraden van verpleegster omdat ik niet gerust in telefoontje was.)

Dus toen was ze goed gestegen... wat ik me nu afvraag, als ik zaterdag niet geweest was en enkel vandaag, dan hadden ze gezegd dat het nu goed was...Neen?

Enfin, op den duur zou ik het niet meer weten.... gelukkig heb ik veel steun aan jullie en aan mijn ventje....

Tam

Bericht door Tam » 24 september 2009, 19:47

oh kippie ik hoopte zo dat je positief nieuws zou gekregen hebben.Wacht nu af wat er komt!! Succes en sterkte

Vraagje: na de kid hebben ze mij aangeraden om het rustig te houden dus niet te verhuizen etc... maar waar letten jullie op? Helpt het echt om erna plat te liggen ofzo? Ik heb dat de eerste keer niet gedaan, ik heb mij gewoon rustig gehouden dus geen zware dingen gedragen etc...

grtjs

wat is er mis?

Bericht door wat is er mis? » 24 september 2009, 20:16

Jecca, dan denk ik dat het dezelfde dag is. Ik hoop toch dat het netjes verder stijgt.

Kippie, misschien dat ze dan idd zouden gezegd hbb dat het goed zat. Omdat je toch op de rand zit van en binnen de grenzen. Maar dan had je ook een week later terug moeten gaan. Was bij mij toch zo in Jette. Ik duim echt dat het verder stijgt.

Tam, ik heb alles verder gedaan zoals altijd. Ik ging zelfs werken direct na mijn IUI. Dus denk niet dat dat een invloed heeft. Veel succes!

Liefs,

Bokje

Jecca

Bericht door Jecca » 24 september 2009, 21:19

Tam, ik ben gewoon alles gedaan zoals anders. Ik heb nu wel geen fysiek zware job maar ga wel twee maal per week gaan volleyballen. Ook al moet ik utrogestan nemen voor de innesteling. Ik voel me goed bij het sporten en kan mijn gedachten dan op iets anders zetten. Dat was voor mij heel belangrijk!
En kijk, ik weet niet of ik zwanger ben maarheb wel een kansje.

sahra

Bericht door sahra » 24 september 2009, 22:58

Dag Dames,
bedankt voor de feedback! Ondertussen heb ik het mijn dokter gevraagd en blijkbaar is bloedafname een alternatief voor een echo. Hij verkiest echo omdat bloedafname zeer tijdsrovend is voor alle partijen.

Ik heb, met serieuze assistentie van mijn vriend, mijn eerste pregylspuit gezet. Uit controle van vandaag bleek nl. dat mijn follikel iets meer dan 18 mm is en is dus de eerste iui gepland op zaterdagmorgen. ‘k ben ongelofelijk zenuwachtig….

@bokje: ik heb in het verleden een paar keer gechat met je tijdens moeilijke periodes. Ik heb daar altijd veel aan gehad. Ik ben blij dat je het goed stelt!

@Jecca en Kippie: ik hoop echt het beste voor julllie. Ik hoop mee met jullie op goed nieuws.

@Tam: ik heb net mijn zaterdag volgepland waardoor ik mijn verstand op andere dingen kan zetten. Mijn dokter vertelde me dat ik meteen erna gewoon kan doen wat ik normaal doe. Ik zal het zaterdag nog eens vragen.

Groetjes,
Sahra

wat is er mis?

Bericht door wat is er mis? » 25 september 2009, 7:58

Sahra,

Eerst en vooral wil ik je heel veel succes wensen!!! Ik hoop dat je eerste IUI direct een succes is.
Wat je zegt over een bloedafname: in Jette is het niet of of. Maar krijg je zowel een echo als een bloedafname. En aan beide parameters bepalen ze wanneer de IUI het beste plaatsvindt (en dus ook de Pregnyl-spuit).

Liefs,

Bokje

Vereltje

Bericht door Vereltje » 25 september 2009, 14:35

Kippie, sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik leef met je mee! Ik duim heel hard dat alles de goeie kant op gaat!

Ik moet nog maar 4 dagen wachten voor ik weet of het gelukt is of niet... Eerst nog lekker genieten van het weekend! :D

L***

Bericht door L*** » 25 september 2009, 20:34

woehoeoeo vereltje,
nog maar 4 dagen en je klinkt heel positief, super! ik duim alleszins en pak t er maar van dit weekend!
kippie, wanneer weet je meer? sterkte meid!

lyse

Bericht door lyse » 26 september 2009, 10:55

Hey iedereen,
Lukt het wat met het wachten op NOD/IUI? Vereltje, er is al weer een dag voorbij, nog 3 te gaan, fingers crossed here...

Kippie, Jecca, hoe gaat het nog met jullie? Is er nog nieuws?

Gisteren voor bn en fm geweest. Alles was mooi op schema, maandag is voor ons dan ook de volgende D-Day.

Aftellen naar NOD:
Angelaa, 1e iui (clomid), NOD +/- 24/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Kleinke, 1e IUI (clomid & pregnyl) 30/09?
Glenys, 6e IUI (menopur, pregnyl, utro), NOD 05/10

Aftellen naar IUI:
L***, 2e IUI, recuperatie laparo, FM midden oktober
Teetje, 6de iui (clomid en pregnyl), FM: 22/09, IUI?
Jo'tje, 4e IUI (Menopur, utro), halverwege oktober
Lyse, 5e iui, 28/09
Tam, 2e IUI (KID), +/- 4/10
Fee, 1e IUI (clomid), 7/10?

Zwanger:
Kippie, na 1ste iui

fee

Bericht door fee » 26 september 2009, 15:57

hoi,

@sahra, en hoe is uw eerste IUI geweest. Alles een beetje meegevallen?

@kippie, gelukkig zijn je waarden weer goed gestegen é. we blijven voor je duimen.

Volgende week donderdag mag ik op FM, ik zit dan op de 11e dag. Ik hoop maar dat ik een gegroeide follikel heb of ze zullen mij mogen samenvegen. Ik heb al een maand verloren door die HSG en wil nu terug geen verliezen. Ik kijk zo uit naar mijn eerste IUI

fee

Bericht door fee » 26 september 2009, 16:00

nog 'ns hoi

Ik vroeg me af hoe oud jullie allemaal zijn, misschien kunnen we onderstaand lijstje vervolledigen met onze leeftijd. Ik zet er alvast de mijne bij.

Aftellen naar NOD:
Angelaa, 1e iui (clomid), NOD +/- 24/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Kleinke, 1e IUI (clomid & pregnyl) 30/09?
Glenys, 6e IUI (menopur, pregnyl, utro), NOD 05/10

Aftellen naar IUI:
L***, 2e IUI, recuperatie laparo, FM midden oktober
Teetje, 6de iui (clomid en pregnyl), FM: 22/09, IUI?
Jo'tje, 4e IUI (Menopur, utro), halverwege oktober
Lyse, 5e iui, 28/09
Tam, 2e IUI (KID), +/- 4/10
Fee,29j, 1e IUI (clomid), 7/10?

Zwanger:
Kippie, na 1ste iui

Angela, Kleinke en Teetje, waarvoor dienen jullie clomid te nemen en welke dosis?

sahra

Bericht door sahra » 26 september 2009, 19:35

Hoi Fee en iedereen,
momenteel zwemmen miljoenen zaadcellekes in mijn baarmoeder en hoop ik dat moeder natuur me gunstig is gestemd de komende weken.
Ik heb nl. deze morgen mijn eerste iui gehad. Ik verschoot van het weinige volume dat ze inspoten, maar alles verliep zeer snel.
Sindsdien zet ik mijn verstand op andere dingen. Het lukt me redelijk, maar het is allemaal wel een beetje raar... Uiteraard rouw ik om het feit dat dit niet zomaar toevallig gebeurt zoals bij vele anderen, maar het is nu eenmaal zo.
Ik heb wel een opgezette buik en toch serieuze krampen...
De gynaecoloog vertelde me dat ik geen symptomen kan voelen van een zwangerschap. Beamen jullie dit? Op 11 oktober mag ik een zwangerschapstest doen en als ik mijn regels nog niet heb op 14 oktober mogen we een (voorzichtige) gat in de lucht springen.
Het aftellen is begonnen. I Joined the club!
Groetjes en een goed weekend aan iedereen.

Plaats reactie