IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
paulien94

Re: IUI-clubje

Bericht door paulien94 » 16 juli 2020, 9:11

Net telefoon gekregen dat de bloedtest positief is! Ik kan het niet geloven...

Ik heb geen specifieke waardes gevraagd (ik weet dat ik er anders zou over stressen - al vrees ik wel dat ik op een bepaald moment toch eens in de COZO-app ga piepen :wink: ) maar heb wel de extra bevestiging gevraagd of het er goed uitzag of ik eerder nog voorzichtig moest zijn, en de gynaecoloog zei dat ze het er erg goed vond uitzien!

Sinds vrijdag heb ik heel regelmatig buikkrampen, waardoor ik er zondag echt van overtuigd was dat m'n maandstonden zouden doorkomen. Ik heb deze krampen nog steeds af en toe, maar blijkbaar is dat normaal en komt het vaak voor.

Er breken spannende tijden aan... 3 augustus onze eerste echo!
06/20: IUI-D 1 - zwanger - dochtertje geboren 03/21
05/23: start voor tweede kindje
05/23: IUI-D 1: negatief

Melissa00

Bericht door Melissa00 » 16 juli 2020, 10:15

Oh super! Heel blij voor jou πŸ₯°
Ik heb hele dag zeurbuikpijn, soms voel ik iets in mijn borsten en gisterenavond veel steekjes in baarmoeder. Ook wel wat lage rugpijn. Lijkt alsof ik ongesteld ga worden, maar daarvoor is het nog veel te vroeg. Heb woensdag 8/7 iui gehad.
Ik durf niet hopen want misschien is het weer een bijwerking van de amelgen πŸ™„.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Babske84

Bericht door Babske84 » 16 juli 2020, 10:22

paulien94 schreef: ↑
16 juli 2020, 9:11

Ik heb geen specifieke waardes gevraagd (ik weet dat ik er anders zou over stressen - al vrees ik wel dat ik op een bepaald moment toch eens in de COZO-app ga piepen :wink: ) maar heb wel de extra bevestiging gevraagd of het er goed uitzag of ik eerder nog voorzichtig moest zijn, en de gynaecoloog zei dat ze het er erg goed vond uitzien!

Sinds vrijdag heb ik heel regelmatig buikkrampen, waardoor ik er zondag echt van overtuigd was dat m'n maandstonden zouden doorkomen. Ik heb deze krampen nog steeds af en toe, maar blijkbaar is dat normaal en komt het vaak voor.

Super leuk nieuws! Dikke proficiat πŸ₯³ hopelijk kan je er wat van genieten en heb je niet te veel last van kwaaltjes...3 augustus is niet meer zo ver weg. Ik duim voor je!
Ik heb deze middag mn eerste inseminatie, spannend πŸ€—
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: βœ…
27/4/21: welkom Juliette

Melissa00

Bericht door Melissa00 » 16 juli 2020, 10:27

Veel succes babske β˜ΊοΈπŸ€

Babske84

Bericht door Babske84 » 16 juli 2020, 10:50

Melissa00 schreef: ↑
16 juli 2020, 10:27
Veel succes babske β˜ΊοΈπŸ€
Thx! Ik kan niet veel doen, de natuur is vanaf nu aan zet 😊🀩

Babske84

Bericht door Babske84 » 16 juli 2020, 10:51

Melissa00 schreef: ↑
16 juli 2020, 10:15
Oh super! Heel blij voor jou πŸ₯°
Ik heb hele dag zeurbuikpijn, soms voel ik iets in mijn borsten en gisterenavond veel steekjes in baarmoeder. Ook wel wat lage rugpijn. Lijkt alsof ik ongesteld ga worden, maar daarvoor is het nog veel te vroeg. Heb woensdag 8/7 iui gehad.
Ik durf niet hopen want misschien is het weer een bijwerking van de amelgen πŸ™„.
Dat kan ook innestelingspijn zijn he. Gisteren even opgezocht wat ik de komende 2 weken op kamp kan voelen en alles wag jij beschrijft, hoort onder innestelingspijn. Dus fingers crossed op een positief resultaat bij jou. Take care! πŸ‘ŠπŸΌπŸ‘ŠπŸΌ

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 16 juli 2020, 10:55

Proficiat Paulien!! Wat een fijn nieuws. 3aug zal er zijn voordat je het weet :)

Succes vandaag Babske!! πŸ€

Klinkt hoopvol Melissa, het is je gegund!! :) fingers crossed
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❀️

SOHN

Bericht door SOHN » 16 juli 2020, 11:12

Hallo iedereen,

Me even 2 weken afgeschermd, 3 juli inseminatie gehad.

@paulien dikke proficiat! Het zal er idd snel zijn 3 augustus, hopelijk blijft alles goed verlopen
@babske: hier ook dikke duimen voor vandaag
Ik heb even niet meer gevolgd maar iedereen in de wachtweken veel succes en aan iedereen die aan het aanmodderen is met de medicatie: ook veel moed, het is niet makkelijk...

Ik heb vanmorgen een urinetest gedaan (dus 14 dagen na inseminatie) en die is negatief helaas. Ik moest wel nog een bloedtest ook laten doen om 100% zeker te zijn dat het niets is omdat ik utrogestan moet opsteken om bloedingen tegen te gaan dus ik krijg daar ook geen MS van. Als ik nu miraculeus wel zwanger zou zijn moet ik die blijven gebruiken om een miskraam te vermijden...

Ik ben wel niet zo tevreden van het uz als ik alles samenneem. Ik voel me daar soms echt een nummertje.
Mijn zoontje is via AZ Sint Lucas verwekt destijds (2017) omdat er toen een wachttijd van 6 maand was in het UZ voor intake gesprek en ik daar na 2 weken al kon gaan. Mijn gynaecoloog die mijn zwangerschap opvolgde is ondertussen gelinkt (1 dag per week) aan fertiliteit van UZ en vandaar dat ik nu naar het UZ ga, zo kan ik makkelijk de bloedafnames en echos dichtbij huis laten doen en moet ik enkel naar het UZ voor de inseminatie of als ik daar toevallig eens passeer op weg van/naar het werk. Een groot nadeel aan het UZ vind ik is dat je daar enkel tijdens de kantooruren bereikbaar zijn. In AZ Sint Lucas had je de fertifoon en die was via een wachtsysteem 24/24 7/7 bij een VV of arts en dus kon je daar altijd naar bellen en je had direct respons. Ik heb daar destijds nu zelf maar 1 keer moeten naar bellen, maargoed, het was toen wel heel nuttig want het was iets dringend. In het UZ had ik nu spoedinseminatie en er was mij iets niet duidelijk (of ik de dag voor inseminatie nog menopur moest spuiten) en ik heb dus om 19u nog proberen bellen en het heeft eerst bijna een half uur geduurd voor ik binnen geraakt via allerlei omwegen op de dienst fertiliteit (wantja als je na 16u30 belt is het antwoordapparaat) en als ik dan uiteindelijk een arts aan de lijn had, heeft het hem nog zeker 10 minuten gekost om uit mijn dossier uit te zoeken of ik nu nog wel of niet menopur moest zetten, vond ik heel jammer.

Dan ook bij de inseminatie van mijn zoontje in 2017 had ik dus pregnyl moeten spuiten de dag voor de insemnatie en een week erna nog eens om innesteling te bevorderen. Nu had ik geen pregnyl moeten spuiten omdat ik sowieso mijn eisprong zou krijgen op basis van een LH piek, maar als ik dan vroeg of ik pregnyl moest spuiten na een week dan viel die arts uit de lucht, "Dat is toch niet nodig, in natuurlijke cyclus", ik zei "Nee, mijn eisprong is opgewekt met menopur" (ik was al lichtjes geirriteerd dat hij zelfs niet de moeite had gedaan om dat even na te kijken in mijn dossier), "Ahja ja, nee maar dan nog, dat is uit recente studies gebleken dat dat niet noodzakelijk een positief effect heeft pregnyl na een week dus we doen dat niet".

Ok, ik heb dat zo gelaten omdat de wetenschap inderdaad constant nieuwe dingen ontdekt, maar 5 dagen na mijn inseminatie kreeg ik dus hevige felrode bloedingen, alsof ik mijn menstruatie al had. Ik bel naar mijn gynaecoloog die gelinkt is met het UZ en ze zegt, "oei, je moet onmiddelijk 3 keer per dag utrogestan opsteken om je bloedingen tegen te gaan". Nuja ik ben van nature uit nogal onderzoekend dus ik zoek dat allemaal op en wat blijkt dus dat die pregnyl injecties ook je progesteron omhoog brengen en dus inderdaad innesteling bevorderen en bloedingen tegengaan en dat utrogestan pure progesteron is. Ik vraag me nu dus continu af of daar geen fout is gebeurd, want had ik misschien van in het begin utro gebruikt of pregnyl mogen spuiten had ik mogelijk nooit bloedingen gehad en ging er misschien wel innesteling geweest zijn. Ik ben echt een beetje boos.
Ik begrijp dat dokter niet alles tot in het detail kunnen checken, maar ik voel mij toch echt niet goed bij dit alles. Ben ik nu te veeleisend? Ik ga de volgende poging echt op mijn strepen proberen staan en wel die progesteron boosts vragen.

Voor dames die ook via hormooninjecties eicelrijping moeten krijgen: moeten jullie 1 van deze voorzorgen nemen in je wachtweken? Hoe zit dat in jullie klinieken?
Sorry dat ik hier misschien even zaag en heel kritisch ben, maar ik voel me hier toch niet goed bij.

Nog veel succes aan iedereen en goede moed, hier zit de moed eventjes heel diep in mijn schoenen.
Sept 2016 - pilstop
April 2017- PCOS
Aug- Okt 2017: IUI 2 met menopur positief - zoontje juli '18
Nov 2019 - pilstop 2
Mei 2020 - Heropstart IUI UZ Gent, IUI 1 neg, IUI 2 en 3 afgebroken door overreactie
Okt/Nov 2020 - Overstap naar IVF

Fie1992

Bericht door Fie1992 » 16 juli 2020, 12:49

Hoi Paulien,

Proficiat met dit prille geluk!
De krampen zijn inderdaad heel normaal. Heb dit ook bijna 2 weken gevoeld. Daarna was het voorbij. Lijkt me wel een goed teken.

We tellen mee af tot 3 augustus. Hoe ver ben je dan precies?
❀ feb 2021

Fie1992

Bericht door Fie1992 » 16 juli 2020, 12:56

SOHN schreef: ↑
16 juli 2020, 11:12
Hallo iedereen,

@paulien dikke proficiat! Het zal er idd snel zijn 3 augustus, hopelijk blijft alles goed verlopen
Ik heb even niet meer gevolgd maar iedereen in de wachtweken veel succes en aan iedereen die aan het aanmodderen is met de medicatie: ook veel moed, het is niet makkelijk...

Ik heb vanmorgen een urinetest gedaan (dus 14 dagen na inseminatie) en die is negatief helaas. Ik moest wel nog een bloedtest ook laten doen om 100% zeker te zijn dat het niets is omdat ik utrogestan moet opsteken om bloedingen tegen te gaan dus ik krijg daar ook geen MS van. Als ik nu miraculeus wel zwanger zou zijn moet ik die blijven gebruiken om een miskraam te vermijden...

Ik ben wel niet zo tevreden van het uz als ik alles samenneem. Ik voel me daar soms echt een nummertje.
Mijn zoontje is via AZ Sint Lucas verwekt destijds (2017) omdat er toen een wachttijd van 6 maand was in het UZ voor intake gesprek en ik daar na 2 weken al kon gaan. Mijn gynaecoloog die mijn zwangerschap opvolgde is ondertussen gelinkt (1 dag per week) aan fertiliteit van UZ en vandaar dat ik nu naar het UZ ga, zo kan ik makkelijk de bloedafnames en echos dichtbij huis laten doen en moet ik enkel naar het UZ voor de inseminatie of als ik daar toevallig eens passeer op weg van/naar het werk. Een groot nadeel aan het UZ vind ik is dat je daar enkel tijdens de kantooruren bereikbaar zijn. In AZ Sint Lucas had je de fertifoon en die was via een wachtsysteem 24/24 7/7 bij een VV of arts en dus kon je daar altijd naar bellen en je had direct respons. Ik heb daar destijds nu zelf maar 1 keer moeten naar bellen, maargoed, het was toen wel heel nuttig want het was iets dringend. In het UZ had ik nu spoedinseminatie en er was mij iets niet duidelijk (of ik de dag voor inseminatie nog menopur moest spuiten) en ik heb dus om 19u nog proberen bellen en het heeft eerst bijna een half uur geduurd voor ik binnen geraakt via allerlei omwegen op de dienst fertiliteit (wantja als je na 16u30 belt is het antwoordapparaat) en als ik dan uiteindelijk een arts aan de lijn had, heeft het hem nog zeker 10 minuten gekost om uit mijn dossier uit te zoeken of ik nu nog wel of niet menopur moest zetten, vond ik heel jammer.

Dan ook bij de inseminatie van mijn zoontje in 2017 had ik dus pregnyl moeten spuiten de dag voor de insemnatie en een week erna nog eens om innesteling te bevorderen. Nu had ik geen pregnyl moeten spuiten omdat ik sowieso mijn eisprong zou krijgen op basis van een LH piek, maar als ik dan vroeg of ik pregnyl moest spuiten na een week dan viel die arts uit de lucht, "Dat is toch niet nodig, in natuurlijke cyclus", ik zei "Nee, mijn eisprong is opgewekt met menopur" (ik was al lichtjes geirriteerd dat hij zelfs niet de moeite had gedaan om dat even na te kijken in mijn dossier), "Ahja ja, nee maar dan nog, dat is uit recente studies gebleken dat dat niet noodzakelijk een positief effect heeft pregnyl na een week dus we doen dat niet".

Ok, ik heb dat zo gelaten omdat de wetenschap inderdaad constant nieuwe dingen ontdekt, maar 5 dagen na mijn inseminatie kreeg ik dus hevige felrode bloedingen, alsof ik mijn menstruatie al had. Ik bel naar mijn gynaecoloog die gelinkt is met het UZ en ze zegt, "oei, je moet onmiddelijk 3 keer per dag utrogestan opsteken om je bloedingen tegen te gaan". Nuja ik ben van nature uit nogal onderzoekend dus ik zoek dat allemaal op en wat blijkt dus dat die pregnyl injecties ook je progesteron omhoog brengen en dus inderdaad innesteling bevorderen en bloedingen tegengaan en dat utrogestan pure progesteron is. Ik vraag me nu dus continu af of daar geen fout is gebeurd, want had ik misschien van in het begin utro gebruikt of pregnyl mogen spuiten had ik mogelijk nooit bloedingen gehad en ging er misschien wel innesteling geweest zijn. Ik ben echt een beetje boos.
Ik begrijp dat dokter niet alles tot in het detail kunnen checken, maar ik voel mij toch echt niet goed bij dit alles. Ben ik nu te veeleisend? Ik ga de volgende poging echt op mijn strepen proberen staan en wel die progesteron boosts vragen.

Voor dames die ook via hormooninjecties eicelrijping moeten krijgen: moeten jullie 1 van deze voorzorgen nemen in je wachtweken? Hoe zit dat in jullie klinieken?
Sorry dat ik hier misschien even zaag en heel kritisch ben, maar ik voel me hier toch niet goed bij.

Nog veel succes aan iedereen en goede moed, hier zit de moed eventjes heel diep in mijn schoenen.

Hey Sohn,

Ik snap je frustratie, maar ik denk dat je wel mag vertrouwen op de kennis van het UZ. Een tweede dosis pregnyl wordt inderdaad in sommige centra gegeven omdat het ondersteunend zou werken in de tweede helft van je cyclus, maar het hoeft niet en erg onderbouwd is het ook niet denk ik. Bovendien kan het aanleiding geven tot vals positieve zwangerschapstesten en je voelt je er ook echt zwanger door. Het geven van progesteron (utrogestan, progebel) gebeurt wel vaker, maar is ook vooral bestudeerd bij IVF.
Ik krijg het zelf ook wegens een te korte luteale fase, maar heb gelezen dat er veel debat bestaat of dat nu daadwerkelijk helpt of niet.

Wat er ook van aan is: je moet je goed voelen bij je arts of je team. Als je twijfels hebt of het gevoel hebt dat ze jou niet kunnen geruststellen... dan moet je misschien op zoek naar een andere plaats. Eens je het advies van je arts begint te wantrouwen, ben je vertrokken in een negatieve spiraal. Een fertiliteitstraject geeft al veel stress. Dit kan je dus missen. Misschien eens nadenken of een wissel niet aan de orde is!
❀ feb 2021

Elvira

Bericht door Elvira » 16 juli 2020, 13:52

Proficiat Paulien, wat een geluk moment moet dat zijn geweest! :)

Succes Babske, ik duim voor je mee!! πŸ€

Melissa, ik heb dit ook de laatste dagen, sinds dit weekend lage rugpijn en nu de laatste dagen steekjes in mijn lage buik... ik hoop dat dit een goed teken is maar word er ook nerveus van natuurlijk haha :shock: We zitten vrij gelijk want ik had op 5 juli inseminatie, dit weekend zou ik moeten kunnen testen. Fingers crossed dus!!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Melissa00

Bericht door Melissa00 » 16 juli 2020, 13:58

Elvira schreef: ↑
16 juli 2020, 13:52
Proficiat Paulien, wat een geluk moment moet dat zijn geweest! :)

Succes Babske, ik duim voor je mee!! πŸ€

Melissa, ik heb dit ook de laatste dagen, sinds dit weekend lage rugpijn en nu de laatste dagen steekjes in mijn lage buik... ik hoop dat dit een goed teken is maar word er ook nerveus van natuurlijk haha :shock: We zitten vrij gelijk want ik had op 5 juli inseminatie, dit weekend zou ik moeten kunnen testen. Fingers crossed dus!!

Idd! Ik had iui op 8/7 ☺️.
Heb er ook een dubbel gevoel bij, maar ik hoop mee 🀞🏼

Elvira

Bericht door Elvira » 16 juli 2020, 14:02

Hey Sohn,
Wat jammer dat je vandaag een negatieve test had, dat is altijd zo een teleurstelling he. Dikke knuffel!! En dan maken ze het je precies ook niet gemakkelijk in de kliniek.
Ik zit al sinds vorig jaar bij het UZ Gent en moet zeggen dat ik best tevreden ben. De uitleg is duidelijk en ik vind ze over het algemeen ook vrij vriendelijk. Ik heb ze wel nog nooit 's avonds moeten bereiken dus ik snap dat het vervelend is als je dan aan je lot wordt overgelaten. Ik denk ook dat je je zelf er goed bij moet voelen, dus als je nu te veel twijfelt, is het misschien beter om eens ergens anders te gaan kijken? Vind dat zeker niet veeleisend, het is toch een belangrijk traject en daar hebben zij een grote invloed op!
Veel succes
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! πŸ’› bevallen op 13 sept 2021

Minosh

Bericht door Minosh » 16 juli 2020, 15:09

Proficiat!!!
Geniet er van :-)

Minosh

Bericht door Minosh » 16 juli 2020, 15:15

SOHN schreef: ↑
16 juli 2020, 11:12
Hallo iedereen,

Hallo Sohn,

Ik vind het spijtig om te lezen dat je een negatieve test hebt.
Op zich is er niets mis mee om kritisch te zijn wanneer je in dit traject zit, maar het mag je geen extra stress bezorgen, want dit is al stressy genoeg.
Ik spuit menopur en moet standaard hierna wel utrogestan opsteken, ookal is mijn baarmoederslijm dik genoeg en lutale fase lang genoeg. Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan om een extra ondersteuning te hebben, maar ik denk dat iedere fertiliteit hier anders naar kijk. Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij de manier waarop ze in UZ te werk gaan. En zoals Fie al schreef, als je begint te wantrouwen dan is het misschien wel eens goed om voor een 2de opinie te horen.
Dikke knuffel en veel succes de komende periode.

Plaats reactie