SOHN schreef: β16 juli 2020, 11:12
Hallo iedereen,
Me even 2 weken afgeschermd, 3 juli inseminatie gehad.
@paulien dikke proficiat! Het zal er idd snel zijn 3 augustus, hopelijk blijft alles goed verlopen
@babske: hier ook dikke duimen voor vandaag
Ik heb even niet meer gevolgd maar iedereen in de wachtweken veel succes en aan iedereen die aan het aanmodderen is met de medicatie: ook veel moed, het is niet makkelijk...
Ik heb vanmorgen een urinetest gedaan (dus 14 dagen na inseminatie) en die is negatief helaas. Ik moest wel nog een bloedtest ook laten doen om 100% zeker te zijn dat het niets is omdat ik utrogestan moet opsteken om bloedingen tegen te gaan dus ik krijg daar ook geen MS van. Als ik nu miraculeus wel zwanger zou zijn moet ik die blijven gebruiken om een miskraam te vermijden...
Ik ben wel niet zo tevreden van het uz als ik alles samenneem. Ik voel me daar soms echt een nummertje.
Mijn zoontje is via AZ Sint Lucas verwekt destijds (2017) omdat er toen een wachttijd van 6 maand was in het UZ voor intake gesprek en ik daar na 2 weken al kon gaan. Mijn gynaecoloog die mijn zwangerschap opvolgde is ondertussen gelinkt (1 dag per week) aan fertiliteit van UZ en vandaar dat ik nu naar het UZ ga, zo kan ik makkelijk de bloedafnames en echos dichtbij huis laten doen en moet ik enkel naar het UZ voor de inseminatie of als ik daar toevallig eens passeer op weg van/naar het werk. Een groot nadeel aan het UZ vind ik is dat je daar enkel tijdens de kantooruren bereikbaar zijn. In AZ Sint Lucas had je de fertifoon en die was via een wachtsysteem 24/24 7/7 bij een VV of arts en dus kon je daar altijd naar bellen en je had direct respons. Ik heb daar destijds nu zelf maar 1 keer moeten naar bellen, maargoed, het was toen wel heel nuttig want het was iets dringend. In het UZ had ik nu spoedinseminatie en er was mij iets niet duidelijk (of ik de dag voor inseminatie nog menopur moest spuiten) en ik heb dus om 19u nog proberen bellen en het heeft eerst bijna een half uur geduurd voor ik binnen geraakt via allerlei omwegen op de dienst fertiliteit (wantja als je na 16u30 belt is het antwoordapparaat) en als ik dan uiteindelijk een arts aan de lijn had, heeft het hem nog zeker 10 minuten gekost om uit mijn dossier uit te zoeken of ik nu nog wel of niet menopur moest zetten, vond ik heel jammer.
Dan ook bij de inseminatie van mijn zoontje in 2017 had ik dus pregnyl moeten spuiten de dag voor de insemnatie en een week erna nog eens om innesteling te bevorderen. Nu had ik geen pregnyl moeten spuiten omdat ik sowieso mijn eisprong zou krijgen op basis van een LH piek, maar als ik dan vroeg of ik pregnyl moest spuiten na een week dan viel die arts uit de lucht, "Dat is toch niet nodig, in natuurlijke cyclus", ik zei "Nee, mijn eisprong is opgewekt met menopur" (ik was al lichtjes geirriteerd dat hij zelfs niet de moeite had gedaan om dat even na te kijken in mijn dossier), "Ahja ja, nee maar dan nog, dat is uit recente studies gebleken dat dat niet noodzakelijk een positief effect heeft pregnyl na een week dus we doen dat niet".
Ok, ik heb dat zo gelaten omdat de wetenschap inderdaad constant nieuwe dingen ontdekt, maar 5 dagen na mijn inseminatie kreeg ik dus hevige felrode bloedingen, alsof ik mijn menstruatie al had. Ik bel naar mijn gynaecoloog die gelinkt is met het UZ en ze zegt, "oei, je moet onmiddelijk 3 keer per dag utrogestan opsteken om je bloedingen tegen te gaan". Nuja ik ben van nature uit nogal onderzoekend dus ik zoek dat allemaal op en wat blijkt dus dat die pregnyl injecties ook je progesteron omhoog brengen en dus inderdaad innesteling bevorderen en bloedingen tegengaan en dat utrogestan pure progesteron is. Ik vraag me nu dus continu af of daar geen fout is gebeurd, want had ik misschien van in het begin utro gebruikt of pregnyl mogen spuiten had ik mogelijk nooit bloedingen gehad en ging er misschien wel innesteling geweest zijn. Ik ben echt een beetje boos.
Ik begrijp dat dokter niet alles tot in het detail kunnen checken, maar ik voel mij toch echt niet goed bij dit alles. Ben ik nu te veeleisend? Ik ga de volgende poging echt op mijn strepen proberen staan en wel die progesteron boosts vragen.
Voor dames die ook via hormooninjecties eicelrijping moeten krijgen: moeten jullie 1 van deze voorzorgen nemen in je wachtweken? Hoe zit dat in jullie klinieken?
Sorry dat ik hier misschien even zaag en heel kritisch ben, maar ik voel me hier toch niet goed bij.
Nog veel succes aan iedereen en goede moed, hier zit de moed eventjes heel diep in mijn schoenen.