IUI-clubje

IUI Forum
Elvira

Re: IUI-clubje

Bericht door Elvira » 24 juli 2020, 14:59

Pindanootje schreef: ↑
24 juli 2020, 8:40
Startecho was prima dus vanavond beginnen inderdaad de spuitjes al. Spannend. Over een week controleren hoe het ervoor staat.. Ze vroegen nu plots of ik de goedkeuring voor die spuiten had van m'n ziekenkas. Ahnee. Niemand me uitgelegd. Ah zei ze normaal mag je dan niet starten maar zullen het toch doen.
Straks snel dat papier dan maar binnendoen.. Die voor de ivf ook al ineens gekregen nu maar.

Zijn de bijwerkingen van spuitjes erg verschillend dan die van clomid?
Fijn dat de startecho goed was! Bij mij deze week ook alles in orde, volgende week woensdag (dag 10) mijn volgende echo. Ik heb geen spuitjes maar pilletjes, Letrozole. Laatste keer IUI voor ons!
Trouwens mijn gynaecoloog was erg vriendelijk over de echo tijdens mijn regels, ze zei dat ze dat echt gewoon zijn en dat ik me daar niet druk om moest maken :wink:

Hopelijk gaat het binnenkort weer de goede kant op met corona inderdaad, wij blijven extra voorzichtig want zou graag doorgaan met de behandelingen zolang het nodig is...
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Josie21

Bericht door Josie21 » 25 juli 2020, 9:13

@ Pindanootje Veel succes met de spuitjes!

@ Svezso Heb je je bloedtest al gehad? Ben benieuwd naar het resultaat.

Ik zit hier met de zoveelste negatieve test. Het zal dus IVF worden. Mijn gyn heeft het gesprek wel verplaatst ‘wegens omstandigheden’ waardoor ik pas in september zal kunnen starten. Als Corona dan weer niet alles verpest tenminste. Ik twijfel of ik nog een vijfde iui zou doen in augustus.
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 25 juli 2020, 16:03

Oh wat jammer Josie :( echt spijtig dat het niet is gelukt...
Misschien is een maandje rust ook wel prettig voordat ivf start? Gaat ook weer heftig zijn tenslotte. Maar is een persoonlijke afweging natuurlijk.
Met eerste spuitje viel het goed mee moet ik zeggen. Minder erg dan ik verwacht had. Wel veel hoofdpijn vandaag maarja..
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021❤️

Elvira

Bericht door Elvira » 25 juli 2020, 19:26

Oh Josie wat jammer 😢 sterkte de komende dagen... dikke knuffel!
jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos! 💛 bevallen op 13 sept 2021

Melissa00

Bericht door Melissa00 » 25 juli 2020, 19:38

Josie21 schreef: ↑
25 juli 2020, 9:13

Ik zit hier met de zoveelste negatieve test. Het zal dus IVF worden. Mijn gyn heeft het gesprek wel verplaatst ‘wegens omstandigheden’ waardoor ik pas in september zal kunnen starten. Als Corona dan weer niet alles verpest tenminste. Ik twijfel of ik nog een vijfde iui zou doen in augustus.
Zo jammer! Als ik in jouw plaats was, zou ik nog een poging doen. Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt, een maandje rust zal je lichaam zeker goed doen.
16/3/2020: IUI 1 - biochem. zwangerschap
12/6/2020: IUI 2 - negatief
8/07/2020: IUI 3 - negatief
1/08/2020: IUI 4 - zwanger 🌸 23/04/2021

Babske84

Bericht door Babske84 » 25 juli 2020, 21:57

Dag dames,

Ik zit nog steeds op scoutskamp en alles verloopt goed en fijn!
Sinds deze avond heb ik een lichte bloeding...we zitten op 8 dagen na de inseminatie...het lijkt me te vroeg voor mn menstruatie...
Zou ik morgen een vroege test doen? (Ik heb er eentje bij van clearblue die detecteert vanaf 6 dagen voor menstruatie... of raden jullie aan te wachten? Spannend en ook wel beetje onrustwekkend....
Fijn weekend!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Atalanta

Bericht door Atalanta » 25 juli 2020, 22:22

Babske84 schreef: ↑
25 juli 2020, 21:57
Dag dames,

Sinds deze avond heb ik een lichte bloeding...we zitten op 8 dagen na de inseminatie...het lijkt me te vroeg voor mn menstruatie...
Zou ik morgen een vroege test doen? (Ik heb er eentje bij van clearblue die detecteert vanaf 6 dagen voor menstruatie... of raden jullie aan te wachten? Spannend en ook wel beetje onrustwekkend....
Fijn weekend!
Hej Babske,
Spannend! Zou een innesteling kunnen zijn, of wat afbraak van het slijmvlies... kan nog alle kanten op!
Heb je Pregnyl moeten spuiten? Pas dan op met vroege tests, die zou een vals positief kunnen geven.
Zo niet.. als je echt niet kan wachten, waarom niet testen? :) de betrouwbaarheid van de test zal misschien nog niet zo hoog zijn? En dan ben je wel je test kwijt..
Ik zit ook op dag 8, ik heb me voorgenomen ten vroegste woensdag te testen. Good luck!
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos

Babske84

Bericht door Babske84 » 25 juli 2020, 23:46

Atalanta schreef: ↑
25 juli 2020, 22:22
Babske84 schreef: ↑
25 juli 2020, 21:57
Dag dames,

Fijn weekend!
Hej Babske,
Spannend! Zou een innesteling kunnen zijn, of wat afbraak van het slijmvlies... kan nog alle kanten op!
Heb je Pregnyl moeten spuiten? Pas dan op met vroege tests, die zou een vals positief kunnen geven.
Zo niet.. als je echt niet kan wachten, waarom niet testen? :) de betrouwbaarheid van de test zal misschien nog niet zo hoog zijn? En dan ben je wel je test kwijt..
Ik zit ook op dag 8, ik heb me voorgenomen ten vroegste woensdag te testen. Good luck!
Ja, ik heb op 14/7 pregnyl moeten spuiten en had gelezen dat je dan zeker 10dagen moest wachten. Ik heb ook zeurende buik en rugpijn dus geen idee wat dat is...gelukkig ben ik op kamp en heb ik voldoende afleiding, ook van heel het Corona gebeuren.
Veel succes voor jou woensdag! Ik probeer een beetje jullie verhalen te volgen de komende dagen!
BAM :wink:
IUI 1: 16 juli: ❌
IUI 2: 13 augustus: ✅
27/4/21: welkom Juliette

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 26 juli 2020, 0:12

Die pijn en bloedverlies kan best ook wel eens goed nieuws voor je betekenen Babs, leuk, hoop 't voor je!!

Ik had vanavond even een minder moment :( moesten naar een etentje toe.. Groepje die niks weet van ons fert. Traject of kinderwens überhaupt. Bleek er plots een meisje uit die groep zwanger te zijn, iemand waarvan we 't absoluut niet verwacht hadden, meteen tweeling ook nog. Ik viel uit de lucht en vond 't enorm confronterend. Ze kwam even later aan m'n vriend de "foto van haar babies" laten zien, kon echt niet kijken naar die echo.. Ze is 4maand nu en je zag echt al buikje. Hele gesprek ging dan meteen over wat ze wel en niet mocht eten. Tijdens 't eten kwam ze dan ook nog naast me zitten, en vertellen over hoe ze gestopt was met de pil toen ze 30 werd want dat leek haar oud genoeg (ik ben 32) en meteen de maand erna prijs. En hoe ze dat eigenlijk toch onhandig vond want ivm haar werk was het toch beter als het pas de 5e maand was gelukt dusja moeilijk voor haar nu zeg. Moest echt even de andere kant opkijken en me inhouden. Hier zit ik dan met m'n 2jaar aan mislukte pogingen en m'n buik inspuiten voor ik naar het etentje moest gaan. Bah. Kon ook totaal geen gesprek erover voeren met haar, heb enkel gevraagd of ze kwaaltjes had uit beleefdheid en meer kon ik niet opbrengen. Het is niet dat ik het haar niet gun of niet blij ben maar ik kan hier gewoon niet mee om nu..
7/2018 pilstop

Sarah94

Bericht door Sarah94 » 26 juli 2020, 8:56

Hallo,
Ik heb maandag 20 juli een cryo terugplaatsing gehad, van wanneer raden jullie aan dat ik ten vroegste een zwangerschapstest kan doen? Vrijdag 31 juli is pas bloedafname....

Minosh

Bericht door Minosh » 26 juli 2020, 8:58

@Babs: Klinkt als innestelingsbloed... ik hoop het heel hard voor jou. Je kan altijd paar dagen voor nod testen... 🍀🍀🍀

@Pindanootje: Het is heel normaal hoe je voelt en dat je het geluk van een ander er niet bij kan nemen, je hoeft hier ook niet schuldig over te voelen, jullie zijn zo hard jullie best aan het doen voor jullie eigen geluk, wat niet gezien kan worden door andere....
Vind het echt spijtig dat de avond zo heeft moeten verlopen...
Ik hoop het zo hard mee dat het deze maand met de spuitjes lukt!!! Dikke knuffel 🧸

Minosh

Bericht door Minosh » 26 juli 2020, 8:59

Sarah94 schreef: ↑
26 juli 2020, 8:56
Hallo,
Ik heb maandag 20 juli een cryo terugplaatsing gehad, van wanneer raden jullie aan dat ik ten vroegste een zwangerschapstest kan doen? Vrijdag 31 juli is pas bloedafname....
Hey Sarah, geen idee, mss vragen in het Ivf groepje, die weten dat misschien 😀

Minosh

Bericht door Minosh » 26 juli 2020, 9:04

Josie21 schreef: ↑
25 juli 2020, 9:13

Wat jammer Josie!!!
Je moet doen waar jij je goed bijvoelt!
Veel succes de komende dagen.

Josie21

Bericht door Josie21 » 26 juli 2020, 10:01

Pindanootje schreef: ↑
26 juli 2020, 0:12
Die pijn en bloedverlies kan best ook wel eens goed nieuws voor je betekenen Babs, leuk, hoop 't voor je!!

Ik had vanavond even een minder moment :( moesten naar een etentje toe.. Groepje die niks weet van ons fert. Traject of kinderwens überhaupt. Bleek er plots een meisje uit die groep zwanger te zijn, iemand waarvan we 't absoluut niet verwacht hadden, meteen tweeling ook nog. Ik viel uit de lucht en vond 't enorm confronterend. Ze kwam even later aan m'n vriend de "foto van haar babies" laten zien, kon echt niet kijken naar die echo.. Ze is 4maand nu en je zag echt al buikje. Hele gesprek ging dan meteen over wat ze wel en niet mocht eten. Tijdens 't eten kwam ze dan ook nog naast me zitten, en vertellen over hoe ze gestopt was met de pil toen ze 30 werd want dat leek haar oud genoeg (ik ben 32) en meteen de maand erna prijs. En hoe ze dat eigenlijk toch onhandig vond want ivm haar werk was het toch beter als het pas de 5e maand was gelukt dusja moeilijk voor haar nu zeg. Moest echt even de andere kant opkijken en me inhouden. Hier zit ik dan met m'n 2jaar aan mislukte pogingen en m'n buik inspuiten voor ik naar het etentje moest gaan. Bah. Kon ook totaal geen gesprek erover voeren met haar, heb enkel gevraagd of ze kwaaltjes had uit beleefdheid en meer kon ik niet opbrengen. Het is niet dat ik het haar niet gun of niet blij ben maar ik kan hier gewoon niet mee om nu..
Dat lijkt me een lange, pijnlijk avond. Ik denk dat ik hetzelfde zou reageren in jouw plaats. Je gaat als het ware een beetje in overleefmodus, je wil die avond doorkomen zonder dat ter plekke te beginnen huilen dus je sluit je wat af voor alles wat dat zou triggeren. Vervelend ook dat het dan een hele avond over niks anders lijkt te gaan. Ik merk dat wel vaak precies, als een vrouw begint over haar zwangerschap of baby, komen ineens alle verhalen boven en gaat het over niks anders meer. Is het iemand die je vaak ziet?
12/19 1e iui: neg
01/20 iui kan niet doorgaan
02/20 2e iui: biochemische zwangerschap
06/20 3e iui:neg
07/20 4e iui:neg
5/8: Gesprek ivf
https://www.mamazonderkind.be

Pindanootje

Bericht door Pindanootje » 26 juli 2020, 10:16

Merci voor jullie lieve reacties dames. Nee gelukkig is het iemand die we amper zien.. En ook echt geen "mama type" dus het onverwachte ervan kwam gewoon extra hard aan denk ik. Iemand die er totaal niet mee bezig is en geen enkele moeite voor doet en hup meteen 1ste poging tweeling. Bij thuiskomst heb ik er traantjes om moeten laten en vanmorgen alweer. Ergens is het heel stom. Maar zal er wel bij horen zeker. Als ik nu wist dat het bij ons ook volgende poging zou lukken dan kon ik het allemaal makkelijk loslaten en oprecht blij zijn voor elke zwangere vrouw. Maar het is die onzekerheid over de toekomst dat het zo moeilijk maakt.
En omdat niemand vh groepje over onze situatie wist, bleven ze ook extra lang over die zwangerschap door ratelen natuurlijk. En toen was het ook de moment niet meer om te zeggen "ah toevallig van je babies want wij zijn onverklaard onvruchtbaar".. 🙄
7/2018 pilstop

Plaats reactie