IUI-clubje
-
mich75
Re: IUI-clubje
Ik heb altijd getest met de gewone testen van de Action en was altijd correct.
Zowel positief als negatief, had ook eens positief maar heel licht en 3 dagen later iets donkerder, maar naar mijn gevoel veel te licht en wad uiteindelijk ook een biochemische zwangerschap.
Ik testte meestal enkele dagen voor bn en dan op de dag van bn nog eens, als het positef was, anders niet.
Normaal is de Pregnyl er al uit, maar er zijn uitzonderingen waarbij het langer duurt, misschien rekening mee houden voor een volgende keer.
Zowel positief als negatief, had ook eens positief maar heel licht en 3 dagen later iets donkerder, maar naar mijn gevoel veel te licht en wad uiteindelijk ook een biochemische zwangerschap.
Ik testte meestal enkele dagen voor bn en dan op de dag van bn nog eens, als het positef was, anders niet.
Normaal is de Pregnyl er al uit, maar er zijn uitzonderingen waarbij het langer duurt, misschien rekening mee houden voor een volgende keer.
-
Babske84
Ik begrijp dat het inslaat als een bom en dat je je slecht voelt. Is ook normaal he, het zou erg zijn als het je niets doet he. Zoek iets wat je graag doet zodat je wat afleiding hebt of zoals ik onlangs al zei tegen iemand: je mag gerust zen baaldag hebben en eraan toegeven. Vaak is dat nog het gemakkelijkste ipv er tegen te vechten.Johanna1991 schreef: ↑29 augustus 2020, 12:13@Babs: IUI was op 16/08 bij mij. Voor een eerste IUI ging het ook echt goed vond ik. Ook de omstandigheden errond, het was op een zondag dus lekker rustig overal, daarna op vakantie geweest... het slaat gewoon altijd in als een bom.
@Minosh: ik neem 3x per dag Utrogestan. Heel vervelend vind ik dat, dat ik dat nu nog tot maandagochtend moet nemen voor die 1% kans dat de test verkeerd was. Dat vond ik vorige cyclus ook. Het stelt je menstruatie alleen maar langer uit.
Alleszins, ik blijf hopen voor jullie allemaal natuurlijk dat het goed komt ooit!! Ergens was het wel beter decennia geleden dat je helemaal niet zo snel kon testen, dan had ik nu die stress niet, maar ik ben ook veel te rationeel en pietje precies op dat vlak, ik wil echt weten wat er in mijn lichaam gebeurt, zo snel mogelijk.
Ik mag maandag bloedonderzoek laten doen en dan weet ik zeker op de test gelijk had. Ook spannend want ik voel helemaal niets...
Kop op meid en morgen vol goeie moed naar de nieuwe poging

BAM
IUI 1: 16 juli:
IUI 2: 13 augustus:
27/4/21: welkom Juliette

-
Atalanta
Hej Johanna, je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen. Eerst hoop krijgen en het je dan weer ontnomen worden, er is niets dat erger is.. ik begrijp ook je frustratie dat je precies doorhebt waar je lichaam faalt, maar niemand er precies naar omkijkt. Ze zouden ons eens 4 weken moeten opnemen en continu alles monitoren :lol
Okt 2018: pilstop
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos
Pcos, 4x IUI: neg
Nov 2020: IVF/ICSI
13 jan: TP 1: mk 4,5w
22 maart: TP 2: mk 7,5w
21 juni TP 3: neg
20 juli TP 4: mk 5w
Okt 2021: IVF/ICSI
TP 5&6: neg
Feb 2022: ICSI (4 blasto’s)
19 april TP 7: pos
-
Johanna1991
Dankjewel dames!!
Ik begin nu wel meer en meer te vermoeden dat dat streepje van donderdag een indrooglijntje was. Weer een nieuw woord geleerd... oké, in de bijsluiter staat dat je na 10 minuten het resultaat niet meer mag aflezen, dus "ik had het moeten weten", maar waarom schrijven ze er dan niet gewoon bij op die bijsluiter wat een indrooglijntje is. Da's wat ik in het ziekenhuis ook altijd denk: geef mensen toch zoveel mogelijk informatie, in plaats van maar wat uit te proberen.
Gelukkig was ik zo slim om bij de start van mijn cyclus al meteen een consultatie met de arts te plannen voor als deze cyclus zou mislukt zijn. Die gaat door volgende donderdag. Ik hoop echt dat ze daar eens deftig mijn dossier lezen en me eventueel nog iets anders kunnen geven van hormonen dat helpt bij de innesteling.
Ik begin nu wel meer en meer te vermoeden dat dat streepje van donderdag een indrooglijntje was. Weer een nieuw woord geleerd... oké, in de bijsluiter staat dat je na 10 minuten het resultaat niet meer mag aflezen, dus "ik had het moeten weten", maar waarom schrijven ze er dan niet gewoon bij op die bijsluiter wat een indrooglijntje is. Da's wat ik in het ziekenhuis ook altijd denk: geef mensen toch zoveel mogelijk informatie, in plaats van maar wat uit te proberen.
Gelukkig was ik zo slim om bij de start van mijn cyclus al meteen een consultatie met de arts te plannen voor als deze cyclus zou mislukt zijn. Die gaat door volgende donderdag. Ik hoop echt dat ze daar eens deftig mijn dossier lezen en me eventueel nog iets anders kunnen geven van hormonen dat helpt bij de innesteling.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
- CMV pauze -
-
Babske84
Inderdaad, we moeten alle info zelf zoeken en dr. google is soms een hulp, maar kan soms ook tot piekergedachten leiden.Johanna1991 schreef: ↑29 augustus 2020, 20:30Dankjewel dames!!
Bij mij hebben ze, na aanmelding voor IUI, dadelijk een hysteroscopie gedaan. Een onderzoek van baarmoeder en toegankelijkheid van eileiders. Dit onderzoek bracht geen problemen aan het licht en had 10/10. Ik vond dit raar aangezien ik me aanmeldde als BAM en had, voor zover ik wist geen vruchtbaarheidsproblemen. Achteraf vond ik het wel goed dat dat onderzoek gebeurd is...toen ik aan IUI1 begon wist ik dat ik “medisch” geen problemen had en dat moeder natuur dus haar werk moest doen.
Ik snap dus volledig dat je het gevoel hebt dat je je lichaam beter kent dan de dokters maar dat ze niet naar je luisteren (of toch niet goed). Als je problemen hebt met de innesteling zou die doorgangkelijkheid van de eileiders mss ns moeten bekeken worden (als dat nog niet gedaan is, uiteraard!!). Het is maar een tip die ik je geef...zelf heb ik al veel gehad aan de tips van de andere dames hier want zoals gezegd: we moeten het vaak zelf allemaal uitzoeken.
Probeer toch wat te slapen, take care

BAM

-
mich75
Ik had niet gesproken over het indrooglijntje omdat je dit bij de 2de test niet had en ik er van uitging dat de 2de test dezelfde was.Johanna1991 schreef: ↑29 augustus 2020, 20:30Dankjewel dames!!
Verder wil ik zeker geen negatief nieuws brengen, maar IUI is een hulpmiddel en geen wondermiddel. De slaagkans per IUI is 10-15%, als je het anders bekijkt wordt er maar 1 op 7-10 vrouwen zwanger.
De kansen zijn beter voor dames die met donorzaad werken of waarbij de partner een heel goede zaadkwaliteit heeft.
Na 6 IUI is 40% zwanger, met zaad van eigen partner en 60% met donorzaad.
Bij IUI is het zo goed als onmogelijk om te zeggen dat de innesteling niet lukt, tenzij je veel vroege miskramen hebt. Ze weten gewoon niet of er al dan niet bevruchting is.
Het enige wat ze kunnen doen is Utrogestan of iets gelijkaardigs voorschrijven, zeker als de luteale te kort is. Er zijn nog wel enkele dingen die kunnen, maar die worden eigenlijk enkel bij IVF/ICSI gedaan omdat daar effectief een embryo is dat zich moet innestelen en daar kan je dan ook spreken van een "innestelingsprobleem". Wat er dan ook nog zelden is, meestal is het te wijten aan de kwaliteit van de ei- of zaadcel of het embryo.
Als je weet dat maar ongeveer 1 op 3 embryo's innestelen en erbij IUI niet altijd een embryo is dan is echt niet abnormaal dat het niet lukt.
Ik weet dat velen onder jullie ongeduldig zijn en dat jullie vaak al een hele tijd wachten op dat wondertje, maar probeer ook realistisch te blijven.
Er is een reden waarom jullie in de mmm stappen en bij de ene is er meer nodig dan bij de andere.
Zoals Babske zegt, als ze de meeste dingen al onderzoeken, dan weet je of natuurlijk proberen of IUI zin hebben. Veel gyns doen IUI zonder enig onderzoek, het is voldoende dat het gedurende 1 jaar proberen niet lukt.
Na een aantal IUI schakelen ze dan over naar IVF en dan komen er soms problemen naar boven waaruit blijkt dat IUI geen zin had.
Het is zeker goed om het van kortbij op te volgen en vragen te stellen, maar verwacht niet dat het van de eerste keer lukt, als dit wel het geval is, dan is dit natuurlijk fantastisch.
Ik vind ook dat dokters veel te weinig zeggen wat de eigenlijke kansen zijn, ze doen altijd alsof ze een wondermiddeltje hebben en dat je in no time zwanger bent.
-
Mitte
-
Pindanootje
Oh meid wat ontzettend jammer dat het negatief was, zeker als je eerst een heel licht streepje meent te zien dan ga je automatisch toch hopen hé.. Ongelofelijk Balen. Neem zeker tijd voor jezelf om de klap te verwerken en daarna zal je vanzelf de moed weer bijeen kunnen rapen voor een nieuwe poging. We zijn allemaal sterker en weerbaarder dan we soms denken op die slechte momenten.
De kansen liggen inderdaad niet bijster hoog zoals Mich ook aangeeft, 10 tot 15 procent per keer is gewoon treurig in feite. Als je een auto moet kopen die maar 15 procent kans heeft om te gaan rijden zou je 't niet doen, maar met dit investeren we een hoop van onszelf in die kleine kans, en verwachten we er succes voor terug. We kunnen ook moeilijk anders, het is de enige optie..
De dag dat je goed nieuws krijgt komt zeer wss nog wel, weten alleen niet wanneer, bij de een snel en bij de ander tergend traag, het is als een loterij.. Hou moed
De kansen liggen inderdaad niet bijster hoog zoals Mich ook aangeeft, 10 tot 15 procent per keer is gewoon treurig in feite. Als je een auto moet kopen die maar 15 procent kans heeft om te gaan rijden zou je 't niet doen, maar met dit investeren we een hoop van onszelf in die kleine kans, en verwachten we er succes voor terug. We kunnen ook moeilijk anders, het is de enige optie..
De dag dat je goed nieuws krijgt komt zeer wss nog wel, weten alleen niet wanneer, bij de een snel en bij de ander tergend traag, het is als een loterij.. Hou moed

7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021

-
Johanna1991
Ik weet ook inderdaad dat ik altijd te veel hoop, maar je moest mijn partner zijn gezicht zien toen we naar huis gingen na de IUI. Hij blinkte van trots. De dokter had gezegd dat zijn staal zeer goed was, iets van 39 miljoen teruggeplaatst en ze hebben tenminste 5 miljoen nodig. Ik was op dat moment ook blij om dat te horen, en ik had ook zoiets van: 39 miljoen... is het nu zo moeilijk dat er één daarvan voor een bevruchting en innesteling zorgt?? Maar nadien begon ik natuurlijk ook te denken: nu is het nóg duidelijker dat alles aan mij ligt en niet aan hem...
@Extra onderzoeken: hyfosie (doorgankelijkheid eileiders) heb ik gelukkig in februari al gehad, die was helemaal in orde. Hysteroscopie zal ik donderdag naar vragen of dat zin heeft. Ik heb ook gelezen dat ze dat kunnen combineren met endometriumbiopsie. Lijkt me misschien wel interessant.
@Indrooglijntje: ik blijf het ook vreemd vinden dat ik op de testen daarna dan géén indrooglijntje had. Ik moet altijd denken aan Rachel haar opmerking in Friends over het plassen op een staafje: "how many ways are there to do that??"
Maar goed, ik heb er genoeg van om over mezelf te praten haha. Ik heb dat boek Innesteling toch maar besteld. Ik moet iets doen, voel me machteloos anders.
En morgen duim ik heel hard voor jou Babs dat je goed nieuws krijgt!!
@Extra onderzoeken: hyfosie (doorgankelijkheid eileiders) heb ik gelukkig in februari al gehad, die was helemaal in orde. Hysteroscopie zal ik donderdag naar vragen of dat zin heeft. Ik heb ook gelezen dat ze dat kunnen combineren met endometriumbiopsie. Lijkt me misschien wel interessant.
@Indrooglijntje: ik blijf het ook vreemd vinden dat ik op de testen daarna dan géén indrooglijntje had. Ik moet altijd denken aan Rachel haar opmerking in Friends over het plassen op een staafje: "how many ways are there to do that??"
Maar goed, ik heb er genoeg van om over mezelf te praten haha. Ik heb dat boek Innesteling toch maar besteld. Ik moet iets doen, voel me machteloos anders.
En morgen duim ik heel hard voor jou Babs dat je goed nieuws krijgt!!
PCOS+slechte morfologie
- CMV pauze -
- CMV pauze -
-
mich75
Ik heb hier zo mee gelachen, maar wel een mooie vergelijking. Zo zie je maar wat een kinderwens allemaal met je doet.Pindanootje schreef: ↑29 augustus 2020, 22:23
-
Elvira
Ik heb hier ook zeker niet naar geluisterd bij onze consultaties!!
Ik had vandaag mijn laatste echo voor ICSI, dinsdag pickup maar wel freeze all, dus een cyclus overslaan voor de terugplaatsing
Ik post hier wat minder nu maar blijf jullie verhalen volgen en voor jullie duimen!

jun 2019 - aug 2020: 10x IUI: neg
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos!
bevallen op 13 sept 2021
sept - dec 2020: ICSI pick up & 3 TP
6 jan 2021: vierde TP - pos!
bevallen op 13 sept 2021-
Pindanootje
Johanna1991 schreef: ↑30 augustus 2020, 11:00Ik weet ook inderdaad dat ik altijd te veel hoop, maar je moest mijn partner zijn gezicht zien toen we naar huis gingen na de IUI. Hij blinkte van trots. De dokter had gezegd dat zijn staal zeer goed was, iets van 39 miljoen teruggeplaatst en ze hebben tenminste 5 miljoen nodig. Ik was op dat moment ook blij om dat te horen, en ik had ook zoiets van: 39 miljoen... is het nu zo moeilijk dat er één daarvan voor een bevruchting en innesteling zorgt?? Maar nadien begon ik natuurlijk ook te denken: nu is het nóg duidelijker dat alles aan mij ligt en niet aan hem...
Hoe bedoel je 39m terug geplaatst? En 5m houden..
Ik heb gelezen dat een staal wel 200miljoen zaadcellen kan bevatten. Maar er minimum 15m moeten zijn anders haalt Iui niks uit. Het zaad wordt opgewerkt en alle bruikbare zaadcellen ingebracht.
En niet enkel 't aantal is van belang, maar ook de beweeglijkheid enz.
Er zijn duizenden factoren die de bevruchting bepalen, veel meer dan wat ze kunnen testen, waarom 't nog niet lukt is niemand z'n schuld, trek je dat iig niet aan. Het zal wel eens gebeuren..
7/2018 pilstop

-
Pindanootje
Elvira schreef: ↑30 augustus 2020, 13:00Ik heb hier ook zeker niet naar geluisterd bij onze consultaties!!Dacht dat het bij ons wel in een keer zou lukken met super donor zaad... Ach, na 10 keer IUI hoop ik dat een van jullie bij die 10 tot 15% mag zitten!!
Ik had vandaag mijn laatste echo voor ICSI, dinsdag pickup maar wel freeze all, dus een cyclus overslaan voor de terugplaatsingHad zo gehoopt dat we niet weeeeeer moesten wachten, maar dat is nu eenmaal part of the game zeker?
Ik post hier wat minder nu maar blijf jullie verhalen volgen en voor jullie duimen!![]()
Oh geen terugplaatsing deze maand, wat jammer. Waarom niet??
7/2018 pilstop

-
Johanna1991
Ze hebben er dus 39 miljoen teruggeplaatst bedoel ik bij mijn IUI, ik weet niet wat het 'originele' aantal was dat we bij het labo hebben binnengebracht. En de arts deed dat toch klinken alsof dat heel veel was. Misschien zei hij dat alleen maar om ons een goed gevoel te geven. Ik ga me er niet meer over opwinden, zijn beweeglijkheid was ook altijd goed dus hopelijk is het echt gewoon een kwestie van geduld hebben... zo cliché... :pPindanootje schreef: ↑30 augustus 2020, 13:01Hoe bedoel je 39m terug geplaatst? En 5m houden..
Ik heb gelezen dat een staal wel 200miljoen zaadcellen kan bevatten. Maar er minimum 15m moeten zijn anders haalt Iui niks uit. Het zaad wordt opgewerkt en alle bruikbare zaadcellen ingebracht.
En niet enkel 't aantal is van belang, maar ook de beweeglijkheid enz.
Er zijn duizenden factoren die de bevruchting bepalen, veel meer dan wat ze kunnen testen, waarom 't nog niet lukt is niemand z'n schuld, trek je dat iig niet aan. Het zal wel eens gebeuren..
En je vergelijking met een auto kopen is er inderdaad boenk op
PCOS+slechte morfologie
- CMV pauze -
- CMV pauze -
-
Babske84
10x is idd frustrerend...bij mij zouden ze maar 6x proberen. Ook dus weer afhankelijk van centrum tot centrum precies. Hebben ze bij jou, bij de start van het traject onderzoeken gedaan? Of zijn ze dadelijk gestart in de veronderstelling dat medisch alles ok is?Elvira schreef: ↑30 augustus 2020, 13:00Ik heb hier ook zeker niet naar geluisterd bij onze consultaties!!Dacht dat het bij ons wel in een keer zou lukken met super donor zaad... Ach, na 10 keer IUI hoop ik dat een van jullie bij die 10 tot 15% mag zitten!!
Ik had vandaag mijn laatste echo voor ICSI, dinsdag pickup maar wel freeze all, dus een cyclus overslaan voor de terugplaatsingHad zo gehoopt dat we niet weeeeeer moesten wachten, maar dat is nu eenmaal part of the game zeker?
Ik post hier wat minder nu maar blijf jullie verhalen volgen en voor jullie duimen!![]()
Heel jammer dat je weer n maand moet wachten....de tijd gaat zo traag voorbij als je er zo naar verlangt

BAM