Moeilijke en pijnlijke IUI

IUI Forum
Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 11 oktober 2010, 15:22

amai, de mottigheid; ik ben zo ziek gelijk iets. Kheb mn 3 nachten gedaan vant weekend en naar de dokter gegaan, ik moet antibiotica nemen, kheb nu wel beetje schrik voor mn ww maar blijkbaar kan het geen kwaad. Mijn buik begint ook weer op te zwellen, kga het in de gaten mogen houden. Met ziek te zijn heb ik een beetje minder gedronken de laatste dagen.

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 11 oktober 2010, 15:31

Hey Moggy, bel anders eens naar de Dr D voor je de antibiotica inneemt als je twijfelt. Die zal dan zekerheid kunnen bieden. Moet je antibiotica nemen tegen de misselijkheid?
Houd je buik zeker in de gaten en drink voldoende zodat hij niet verder zwelt. En rusten hé nu de nachten gedaan zijn :wink:
Hoho, het wordt met de dag spannender.

Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 11 oktober 2010, 18:14

kHeb gebeld naar de gyn; blijkbaar is koorts erger en kan vroege miskramen veroorzaken en moet ik zeker die antibiotica nemen. Van mn buik heb ik ook gesproken, als het weer erger wordt moet ik eens gaan naar hem. Enfin, ik ga veel rusten nu, want ik hoop echt dat het gelukt is van deze keer!

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 11 oktober 2010, 20:35

Goed gedaan Moggy. Ik zou ook gebeld hebben naar de gyn. Je moet er nu eenmaal rekening mee houden dat deze poging gelukt is dus je kan maar beter zeker zijn voor je medicatie neemt. Anders ga je je zorgen zitten maken of die medicatie geen kwaad kan als je vrijdag zou horen dat je zwanger bent :wink:
Toi toi toi en nu vooral veel rusten en voldoende drinken!

nelleke
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 augustus 2010, 16:25

Bericht door nelleke » 13 oktober 2010, 10:35

hoi Moggy en Steffi,

Sorry dat ik jullie kom storen, maar ik heb een vraagje. Ik heb gelezen dat jullie bij IUI zijn begonnen, dus misschien kunnen jullie me wat raad geven?
Deze maand ging de groei van mijn follikel echt niet goed. Het ging veel te traag en ik moest 3x extra menopur spuiten.
Gisteren heb ik dan eindelijk mijn 2e IUI gehad. De zaadkwaliteit was alles behalve goed; ze hadden het nog kunnen opwerken tot 50%. Het leek van te voren al een maat voor niets... De dokter zei ook dat we de volgende keer IVF doen als de zaadkwaliteit zo slecht blijft. De inseminatie ging niet vlot; het deed pijn. Hele dag in de zetel gelegen van de buikpijn. Vandaag opgestaan met opnieuw enorme buikpijn. Het lijkt er op alsof heel mijn baarmoeder in de kramp slaat. Ik zak gewoon door mijn benen. Kwas ongerust en heb gebeld naar het ZH daar kreeg ik het antwoord dat het kan zijn omdat een follikel bloed verliest...
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand dit een beetje verduidelijken?

Groetjes

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 13 oktober 2010, 10:49

Dag Nelleke,

Wat een pijnlijk verhaal. En erg herkenbaar.
Als de IUI zo slecht verloopt dan kan je daar zeker last van hebben. Tot zelfs enkele dagen nadien. Ik heb zelfs al gehoord van vrouwen bij wie de IUI wel vlot verliep dat ook zij last hadden van buikpijn. Dat zou door de ingreep komen en/of door het vocht dat vrijkomt wanneer de follikel openbarst en de eicel vrijlaat. Pijnstillers mag je nemen (zonder codeine dus bvb Dafalgan forte) en hopelijk kan de pijn daardoor onder de controle komen. Als de pijn niet overgaat, zou ik de gyn terug opbellen en om een echo vragen. Maar hoogstwaarschijnlijk gaan ze er niets aan kunnen doen.

Ik hoop voor jou dat deze IUI wel gelukt mag zijn ondanks de slechte kwaliteit. Er is maar 1 zaadje nodig om resultaat te hebben maar persoonlijk heb ik nooit erg geloofd in die IUI's. Ik vind dat ze IVF veel professioneler aanpakken en op het moment van de terugplaatsing hun tijd nemen om ervoor te zorgen dat het vlot en pijnloos mag verlopen. Ik hoop dat het niet nodig zal zijn maar als de zaadkwaliteit niet goed is, biedt IVF meer kansen.

Veel succes,
Stefi

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 15 oktober 2010, 9:03

Moggy: ik denk aan je en duim keihard voor goed nieuws!

sara85
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 oktober 2010, 19:43

Eerste maal

Bericht door sara85 » 15 oktober 2010, 9:57

Hello,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ben afkomstig van heist en ben 25 jaar.
Volgende maand mijn eerst IUI. Mijn man heeft geen zo'n goeie zwemmers maar bij mij alles in orde.

Ik moet geen medicatie nemen voordien maar wel een spuit pregnal.

Iemand advies of meningen voor mij?
Wat te verwachten?
Wat moet ik wel en niet doen?
Hoe is de slaagkans?

Groetjes sara x

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 15 oktober 2010, 13:47

Hoi Sara,

Alvast heel veel succes met de 1e IUI. Voor alle tips rond IUI kan je altijd terecht op het forum van IUI. Er bestaat zelfs een speciaal clubje met allemaal vrouwen die met IUI bezig zijn. Je moet maar eens zien.
Aangezien het de 1e IUI is, kan je niet echt veel doen behalve het allemaal ondergaan. Je zal regelmatig op controle moeten waarbij ze de follikelgroei zullen meten en wanneer die rijp genoeg is, zul je de pregnylspuit moeten laten zetten die de eisprong op gang zal brengen zodat ze heel gericht op tijd het zaad van je man in de baarmoeder kunnen brengen. Je hebt alvast veel geluk dat jij in orde bent en dat er niet meteen andere medicatie aan te pas zal komen. Na de inseminatie beginnen de wachtweken die meestal het lastigste zijn omdat je je zal afvragen: is het gelukt of niet?
Het is belangrijk om optimistisch te blijven en erin te geloven maar probeer je ook voor te bereiden op tegenslagen. Het zou super zijn mocht het in 1 keer lukken maar heel vaak zijn er meerdere pogingen nodig. Maar maak je daar nu nog maar geen zorgen over. Alles op zijn tijd en wie hopelijk gebeurt het allemaal sneller dan verwacht.

De slaagkansen bij IUI liggen rond de 15% dacht ik maar ik ben dat niet meer zeker. Je moet maar eens kijken op het IUI forum.

Veel succes,
Stefi

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 19 oktober 2010, 11:15

Moggy, ik hoop dat de stilte niet betekent dat je slecht nieuws hebt gekregen. En als het toch zo zou zijn: dikke knuffel meid! Geef de moed niet op.

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 20 oktober 2010, 13:43

zie dat er veel mensen met moggy inzitten....
heb haar gebeld...en ze ligt in het ziekenhuis met overstimulatie...voor de 2de keer...

ze vraagt hoe het met iedereen is ;-)....en veel knufs...

elske x

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 20 oktober 2010, 14:03

klavertje4: wil je haar heel veel liefs overbrengen en haar heel veel sterkte toewensn? Betekent de overstimu dat er positief nieuws te melden valt? Ik had overstimu en was zwanger...

klavertje4
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 januari 2010, 15:15

Bericht door klavertje4 » 20 oktober 2010, 14:07

ga ik zeker doen stefi...zal ze leuk vinden...

de rest is nog niet geweten...

elske x

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 20 oktober 2010, 14:18

elske: ooooooooooooooo, dan blijf ik keihard voor haar duimen. Dit heeft ze zo erg hard verdiend.

Stefi x

Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 24 oktober 2010, 15:01

ik heb efkes niet van mij laten horen, ik heb terug een hyperstimulatie gehad, kben nu net thuis na 12 dagen ziekenhuisopname. Kheb het terug zwaar gehad en het vocht is nog steeds niet weg (hopelijk begint het nu wel, ben 14 kg bijgekomen!) Ik heb ook een trombose gedaan, kzit met een bloedklonter boven mn linkersleutelbeen, dus kmoet blijven mn kousen dragen en iedere dag mijzelf prikken geven. Maar ik ben ook zwanger!! IK ben blij maar ook heel ongerust!! Mijn waarden gingen traag omhoog, nu dond had ik 380. Kmoet nu vrijdag die komt teruggaan voor bloedname en dan spreken we ook af voor een echo. Ik heb echt schrik, maar kprobeer erin te geloven!


Bedankt iedereen van aan mij te denken!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten