IUI-clubje
-
Sproetje
Re: IUI-clubje
Hoi hoi. Hoe snel de pijn gisteren is opgekomen, hoe snel het weer voorbij is. Vreemd hoe het lichaam reageert. Je voelt zoveel en tegelijk waarschijnlijk niets dat je het even niet meer weer.
Ik voel me dus met andere woorden veel beter. Ik schrijf alvast alles op, moest het toch een paar keer niet lukken dat ik dit kan voorleggen aan de fertiliteitsarts.
Hoe gaat het met de rest?
Grtjs
Sproetje
Ik voel me dus met andere woorden veel beter. Ik schrijf alvast alles op, moest het toch een paar keer niet lukken dat ik dit kan voorleggen aan de fertiliteitsarts.
Hoe gaat het met de rest?
Grtjs
Sproetje
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2
31/05/23

31/05/23-
Johanna1991
Ik heb sinds maandag mijn regels van mijn derde mislukte IUI. Aan de telefoon zeiden ze dat ze door de winterstop in de kerstvakantie geen behandeling meer gaan opstarten bij mij, maar vandaag bij de arts om mijn dossier nog eens te bespreken heb ik dan toch Menopur meegekregen en ze gaan dan nog zien of een IUI gaat of niet in de kerstvakantie, we kunnen ook altijd thuis proberen.
Een half jaar geleden zou ik me zo hard hebben opgewonden over zo'n slechte communicatie, en nu draai ik alleen met mijn ogen. Het zal allemaal wel.
De enige hoop die ik heb is dat die Menopur misschien beter is voor mijn baarmoederslijmvlies, dat nog nooit dikker is geweest dan 6,5mm.
Een half jaar geleden zou ik me zo hard hebben opgewonden over zo'n slechte communicatie, en nu draai ik alleen met mijn ogen. Het zal allemaal wel.
De enige hoop die ik heb is dat die Menopur misschien beter is voor mijn baarmoederslijmvlies, dat nog nooit dikker is geweest dan 6,5mm.
PCOS+slechte morfologie
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
08/20-12/20: 4x IUI neg
15/03/21: start IVF/ICSI - pick up freeze all - 8 cryo's
08/04/21: tp 1.1 pos: bevallen op 28/12/21
23/05/23: tp 1.2 neg
27/06/23: tp 1.3 neg
- CMV pauze -
18/01/24: tp 1.4 pos: bevallen op 09/10/24
-
Nikki123
@Johanna, bleh rotgevoel. Maar zonde dat ze net de kerstperiode je niet meer opnieuw willen laten opstarten? Heel eerlijk, bij mij hebben ze hier eigenlijk nog niets over gezegd. Uiteraard moet ik positief blijven en hopen dat deze 4de poging lukt. Maar als dat niet zo is, dan zou ik ook grote kans op het einde van de maand een volgende poging hebben.
@Sproetje wel goed inderdaad om alles te noteren. Doe ik ook, niet zozeer voor de arts maar gewoon voor mezelf.
Wat ik wel overigens doe is bij ELK ziekenhuis bezoek, maak ik een foto. Meestal in de lift omdat ik er dan toch alleen op sta. Maar gek genoeg ook wanneer ik in de stoel 10 min blijven liggen na inseminatie. Mijn plan is wel om ooit mijn verhaal de wijde wereld in te sturen. En ja, ik ben schuldig: Ik wil liefst mijn verhaal pas doen als het me uiteindelijk gelukt is. Alhoewel ik zelf zeg dat er te weinig mensen hun verhaal ervoor doen. Maar ik snap het anderzijds wel.... Ik wil niet constant 'medelijden' krijgen of reacties zoals 'het komt goed' want dan zou ik alleen nog maar bozer worden haha
@Sproetje wel goed inderdaad om alles te noteren. Doe ik ook, niet zozeer voor de arts maar gewoon voor mezelf.
Wat ik wel overigens doe is bij ELK ziekenhuis bezoek, maak ik een foto. Meestal in de lift omdat ik er dan toch alleen op sta. Maar gek genoeg ook wanneer ik in de stoel 10 min blijven liggen na inseminatie. Mijn plan is wel om ooit mijn verhaal de wijde wereld in te sturen. En ja, ik ben schuldig: Ik wil liefst mijn verhaal pas doen als het me uiteindelijk gelukt is. Alhoewel ik zelf zeg dat er te weinig mensen hun verhaal ervoor doen. Maar ik snap het anderzijds wel.... Ik wil niet constant 'medelijden' krijgen of reacties zoals 'het komt goed' want dan zou ik alleen nog maar bozer worden haha
aug '19: pilstop
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!
2020: 6x IUI: negatief
mei '21: IVF - 1 embryo - negatief
sept' 21: ICSI - 4 embryo's
-1ste tp: negatief (sept'21)
-2de tp (cryo) april'22- ZWANGER!
-
Katy124
Hoi hoi!
@Johanna: rot dat het niet gelukt is! In welk ziekenhuis ga je? Ik heb het ook deze week nagevraagd maar ze doen geen winterstop bij mij omdat ze door die Corona al genoeg achterlopen zei de arts.
@sproetje: handig om alles op te schrijven, doe ik normaal ook. Maar deze ronde heb ik er echt gewoon geen energie voor. Men hoofd zit zo hard met het idee dat het toch niks zal zijn. Ik zit nu een week voor de bloedname en dus week na eisprong en ik voel niks niks niks. Normaal gezien heb ik pijnlijke borsten en al heel wat steken in de wachtweken. Dan begin ik altijd te hopen. Maar het is dus nooit iets
. Wat ik wel heb: ik ben misselijk met vlagen, eigenlijk al een aantal dagen vooral ‘s avonds. Maar ik steek het op de pregnyl. Herkent er iemand misselijkheid door pregnyl? Tis wel al 9 dagen geleden dat ik die gezet heb.
Groetjes Katy
@Johanna: rot dat het niet gelukt is! In welk ziekenhuis ga je? Ik heb het ook deze week nagevraagd maar ze doen geen winterstop bij mij omdat ze door die Corona al genoeg achterlopen zei de arts.
@sproetje: handig om alles op te schrijven, doe ik normaal ook. Maar deze ronde heb ik er echt gewoon geen energie voor. Men hoofd zit zo hard met het idee dat het toch niks zal zijn. Ik zit nu een week voor de bloedname en dus week na eisprong en ik voel niks niks niks. Normaal gezien heb ik pijnlijke borsten en al heel wat steken in de wachtweken. Dan begin ik altijd te hopen. Maar het is dus nooit iets
. Wat ik wel heb: ik ben misselijk met vlagen, eigenlijk al een aantal dagen vooral ‘s avonds. Maar ik steek het op de pregnyl. Herkent er iemand misselijkheid door pregnyl? Tis wel al 9 dagen geleden dat ik die gezet heb. Groetjes Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer

-
Liefn
Hoi allemaal, vandaag een test gedaan om 6u00 (kon niet meer slapen) en ik zag niet meteen iets. Daarna terug een halfuurtje gaan liggen en toen ik terug ging kijken, was er een heeeeeeeeeeeeeeel licht streepje te zien... Denk niet dat het iets is, maar m'n regels zijn er ook nog niet... (vandaag twee weken na de inseminatie) Ik kan ook echt niet meer zeggen hoe lang ik gekeken heb. Dit kan twee minuten zijn, maar kan ook 30 sec geweest zijn
Morgen of in't weekend dus opnieuw testen als er nog geen regels komen. Wat een mindfuck is heel dit traject toch!
Sluiten ze een hele week tussen Kerst en Nieuw?
Ik vrees dat wij onze tweede poging niet kunnen laten doorgaan, jammer genoeg (feestdagen...)...
Liefs!
Morgen of in't weekend dus opnieuw testen als er nog geen regels komen. Wat een mindfuck is heel dit traject toch!
Ik vrees dat wij onze tweede poging niet kunnen laten doorgaan, jammer genoeg (feestdagen...)...
Liefs!
wensouders sinds juli 2019
onverklaarbare onvruchtbaarheid
3x clomid & pregnyl
1 x IUI (november 2020) Positieve test
3x clomid & pregnyl

-
Liefn
Hoi, ik lees net je reactie en had net hetzelfde in gedachten. Ben ook bij het begin van het traject foto's beginnen nemen. Best confronterend om te zien hoe het mapje telkens aangevuld wordt...Nikki123 schreef: ↑10 december 2020, 18:12@Johanna, bleh rotgevoel. Maar zonde dat ze net de kerstperiode je niet meer opnieuw willen laten opstarten? Heel eerlijk, bij mij hebben ze hier eigenlijk nog niets over gezegd. Uiteraard moet ik positief blijven en hopen dat deze 4de poging lukt. Maar als dat niet zo is, dan zou ik ook grote kans op het einde van de maand een volgende poging hebben.
3x clomid & pregnyl
3x clomid & pregnyl

-
Sproetje
Als ik het goed begrepen heb gaan ze hier ook gewoon door tijdens de kerstvakantie. Van mij is het de eerste keer dus ik weet niet wat ik wel of niet moet voelen. Ik zit nu op dag 5. Vandaag voel ik amper nog iets. Is dat een goed teken of net niet. Ik heb er geen idee van. Al veel horen zeggen dat je er echt niet op kan voort gaan. Mensen die veel symptomen hadden en niet zwanger waren en dan geen symptomen en dan denken dat ze niet zwanger zijn en toch verrast worden. Voor jou dan mss een goed teken als het anders is dan de vorige keren?Katy124 schreef: ↑10 december 2020, 19:21Hoi hoi!
@sproetje: handig om alles op te schrijven, doe ik normaal ook. Maar deze ronde heb ik er echt gewoon geen energie voor. Men hoofd zit zo hard met het idee dat het toch niks zal zijn. Ik zit nu een week voor de bloedname en dus week na eisprong en ik voel niks niks niks. Normaal gezien heb ik pijnlijke borsten en al heel wat steken in de wachtweken. Dan begin ik altijd te hopen. Maar het is dus nooit iets. Wat ik wel heb: ik ben misselijk met vlagen, eigenlijk al een aantal dagen vooral ‘s avonds. Maar ik steek het op de pregnyl. Herkent er iemand misselijkheid door pregnyl? Tis wel al 9 dagen geleden dat ik die gezet heb.
Groetjes Katy
Ik heb de pregnyl niet moeten zetten. Waarden toonden aan dat de ovulatie al goed op gang was dus moest de dag erop al meteen voor de inseminatie.
@johanna heel spijtig. Kan me voorstellen dat dit een hele teleurstelling is. Maar ik hoop dat de 4de keer prijs is.
Bij mij nog maar de eerste keer en ik weet nu al dat ik heel teleurgesteld zal zijn.
31/05/23

31/05/23-
michellefee2020
Hey meiden, de klachten kunnen van alles zijn. Vooral door de pregnyl kan je klachten houden weet ik uit ervaring. Ik ben op de 3e dag van mijn cyclus en bezig met iui 6.. ik kan nog net voor de feestdagen glippen, maar ik heb echt 4 maanden klachten gehad, en dat was uiteindelijk niets en afgelopen maand had ik goeie hoop omdat ik totaal geen klachten had. Helemaal niets en dat is uiteindelijk ook niets geworden. Je lichaam speelt een behoorlijk spelletje met je en jij moet de gene zijn die gaat winnen.. ik herken het. Want ik speur elk dingetje die ik voel af op internet maar niemand anders kan je de garantie geven dat het wat is. Alleen de test en daarom duurt wachten zo lang. Wat ik laatst had gelezen op internet was dat iemand een positieve test had bij iui 7. Dus hou hoop dames. Wel of geen klachten, je hebt kans.. 

Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..
17 maart - tp blasto
positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje
17 maart - tp blasto

positief ❤16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤

-
Sproetje
Hey meisjes
Hoe gaat het met jullie? Hier zo en zo. Vandaag beetje last van duizeligheid en wat mottig. Beetje flauw en moe gevoel. Ik voel me gewoon heel erg vreemd. Dat de tijd maar snel vooruit gaat zodat ik kan testen. Wanneer moeten jullie testen? Mij hebben ze gezegd dag 14 na de inseminatie. Ik veronderstel dan dat ik de dag van de inseminatie niet mag meetellen? Ik zou eigenlijk graag een beetje vroeger testen, namelijk de dag van mijn vermoedelijke ms. Maar dat is donderdag al. 14 dagen na de inseminatie is pas zaterdag... toch wachten tot zaterdag? Of een middenweg kiezen en vrijdag testen? Haha ik maak mezelf weer zot op die manier.
Ik wens iedereen een rustig en vredig weekend toe. Probeer wat te ontspannen en doe iets leuks!
Grtjs
Sproetje
Hoe gaat het met jullie? Hier zo en zo. Vandaag beetje last van duizeligheid en wat mottig. Beetje flauw en moe gevoel. Ik voel me gewoon heel erg vreemd. Dat de tijd maar snel vooruit gaat zodat ik kan testen. Wanneer moeten jullie testen? Mij hebben ze gezegd dag 14 na de inseminatie. Ik veronderstel dan dat ik de dag van de inseminatie niet mag meetellen? Ik zou eigenlijk graag een beetje vroeger testen, namelijk de dag van mijn vermoedelijke ms. Maar dat is donderdag al. 14 dagen na de inseminatie is pas zaterdag... toch wachten tot zaterdag? Of een middenweg kiezen en vrijdag testen? Haha ik maak mezelf weer zot op die manier.
Ik wens iedereen een rustig en vredig weekend toe. Probeer wat te ontspannen en doe iets leuks!
Grtjs
Sproetje
31/05/23

31/05/23-
michellefee2020
Liefjen. Heb je vandaag nog een test gedaan ?? Ben heel benieuwd.
Sproetje ik zou de middenweg kiezen..

Sproetje ik zou de middenweg kiezen..

Start 2017.
17 maart - tp blasto
positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
17 maart - tp blasto

positief ❤16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤

-
Sproetje
Ik ben ook erg benieuwd!michellefee2020 schreef: ↑11 december 2020, 21:36Liefjen. Heb je vandaag nog een test gedaan ?? Ben heel benieuwd.
Sproetje ik zou de middenweg kiezen..![]()

31/05/23

31/05/23-
Liefn
Hoi, bedankt voor jullie berichtjes!Sproetje schreef: ↑11 december 2020, 21:40Ik ben ook erg benieuwd!michellefee2020 schreef: ↑11 december 2020, 21:36Liefjen. Heb je vandaag nog een test gedaan ?? Ben heel benieuwd.
Sproetje ik zou de middenweg kiezen..![]()
![]()
Als er morgenvroeg nog geen ‘beweging’ is, doe ik opnieuw een test! Vandaag is dag 15 na de inseminatie, inseminatie zelf ook meegerekend (pas om 18u00 geïnsemineerd)...
Ik hou jullie op de hoogte

3x clomid & pregnyl
3x clomid & pregnyl

-
jessica1990
Het zou een indrooglijntje kunnen zijn denk ik. Je moet binnen de opgegeven tijd kijken. Maar het kan natuurlijk ook positief zijn. Hopelijk komen je ms niet door en is het positief. Ik duim mee ! In Genk zei Dr ombemet mij dat ze 10 dagen toe zijn maar ik weet niet of dat volledig is. Ik heb 24e 's morgens eerste echo (normaal 1 of 2 dagen later maar kon dus niet). Ik denk dat elk ziekenhuis ook anders is op vlak van sluiten of niet. En die mindfuck die herken ik. Zelfs nu ik positief getest heb, blijf ik bij elk krampje ofzo twijfelen. Het is een niet te onderschatten traject. Ik mis ook echt de aanwezigheid van mijn door die hele corona.Liefn schreef: ↑10 december 2020, 20:13Hoi allemaal, vandaag een test gedaan om 6u00 (kon niet meer slapen) en ik zag niet meteen iets. Daarna terug een halfuurtje gaan liggen en toen ik terug ging kijken, was er een heeeeeeeeeeeeeeel licht streepje te zien... Denk niet dat het iets is, maar m'n regels zijn er ook nog niet... (vandaag twee weken na de inseminatie) Ik kan ook echt niet meer zeggen hoe lang ik gekeken heb. Dit kan twee minuten zijn, maar kan ook 30 sec geweest zijn![]()
Liefs!
09/16 stop pil
05/19 1e consult fertiliteit Genk
Onvruchtbaarheid man bevestigd
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
11/20 3e KID pos. (miskraam 01 21)
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!
-
jessica1990
In Genk als ik bijvoorbeeld op donderdag inseminatie heb, is het twee weken later op vrijdag bloedtest. Ik heb de laatste keer zelf de avond ervoor getest (te veel stress en kon het wachten niet meer aan.) Ongeveer 14 dagen na eisprong getest. Doe gewoon waar je je prettig bij voelt. Eerste 2 pogingen deed ik niet zelf een test, 3e poging werd het mij te veel en deed ik wel een. Veel succes! Hopelijk een mooi kerstgeschenk.Sproetje schreef: ↑11 december 2020, 20:57Hey meisjes
Grtjs
Sproetje

09/16 stop pil
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!
08/20 1e KID neg.
09/20 2e KID neg.
12/21 ingreep baarmoeder
01/22 4e KID neg.
02/22 5e KID positief!
-
Pindanootje
Johanna1991 schreef: ↑10 december 2020, 17:50Ik heb sinds maandag mijn regels van mijn derde mislukte IUI. Aan de telefoon zeiden ze dat ze door de winterstop in de kerstvakantie geen behandeling meer gaan opstarten bij mij, maar vandaag bij de arts om mijn dossier nog eens te bespreken heb ik dan toch Menopur meegekregen en ze gaan dan nog zien of een IUI gaat of niet in de kerstvakantie, we kunnen ook altijd thuis proberen.
Hey Johanna, ik heb ook praktisch altijd te dun bms, heb je al eens progynova moeten bij nemen? Anders moet je dat eens bespreken!?
7/2018 pilstop
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021
2020: 4x IUI
2021 : IVF, TP2 op 10/2 : zoontje gekregen 4/11/2021