IUI-clubje

IUI Forum
Katy124

Re: IUI-clubje

Bericht door Katy124 » 30 januari 2021, 12:08

@sproetjes 7.5mm is prima hoor voor je baarmoederslijmvlies. Ik zit altijd ronde de 8-9mm en dat vinden ze geweldig, maar iets minder is ook goed hoor.

Ik vrees dat het IUI verhaal voor mij binnenkort stopt. Vandaag IUI 3 en omdat het weekend is, hebben ze het staal nog niet helemaal geanalyseerd, maar op het eerste zicht zag het er niet goed uit...maandag mogen we bellen voor de definitieve waarde. Zo wordt al je hoop en spanning die je hebt opgebouwd weer op 1 seconde de kop ingeslagen... Gelukkig had ik me er al op voorbereid en hebben we volgende week een gesprek met onze behandelende arts. Maar ik besef dus nu dat het ivf/ICSI zal worden voor ons. Ben al een uur aan het huilen.

Veel succes Lore en Sproetje, ik hoop dat jullie beter nieuws krijgen deze ronde!!!

Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer ❤️

mich75

Bericht door mich75 » 30 januari 2021, 13:01

Dames, ik kom even inbreken omdat ik hier weer dingen lees waar ik telkens van schrik.

IUI is nog een relatief makkelijke procedure en qua timing heb je meer speling dan bij ivf/icsi, maar als ze in het weekend niet werken, of maar gedeeltelijk, dan kan je toch niet de beste resultaten verwachten.

Ik heb er gisteren nog met mijn arts over gesproken, hoeveel kansen die verloren gaan omdat men in het weekend niet werkt of in de week maar tot een bepaald uur telefonisch beschikbaar is, met als gevolg dat er heel veel misloopt en de slaagkansen veel lager liggen dan op plaatsen waar men wel op een deftige manier werkt.

De structuur van je bms is belangrijker dan de dikte, het moet 3-lijnig zijn en min 6mm.

Lore1

Bericht door Lore1 » 30 januari 2021, 13:28

Katy124 schreef: ↑
30 januari 2021, 12:08
@sproetjes 7.5mm is prima hoor voor je baarmoederslijmvlies. Ik zit altijd ronde de 8-9mm en dat vinden ze geweldig, maar iets minder is ook goed hoor.

Ik vrees dat het IUI verhaal voor mij binnenkort stopt. Vandaag IUI 3 en omdat het weekend is, hebben ze het staal nog niet helemaal geanalyseerd, maar op het eerste zicht zag het er niet goed uit...maandag mogen we bellen voor de definitieve waarde. Zo wordt al je hoop en spanning die je hebt opgebouwd weer op 1 seconde de kop ingeslagen... Gelukkig had ik me er al op voorbereid en hebben we volgende week een gesprek met onze behandelende arts. Maar ik besef dus nu dat het ivf/ICSI zal worden voor ons. Ben al een uur aan het huilen.

Veel succes Lore en Sproetje, ik hoop dat jullie beter nieuws krijgen deze ronde!!!

Katy
Jammer dat het niet zo vlot loopt, het is een moeilijke periode en dan komt het dubbel zo hard aan als het niet goed loopt zeker niet "omdat het weekend is"... Het is nu een tegenslag maar hopelijk zorgt ivf /icsi voor een oplossing om jullie geluk te bereiken.
Bij ons gaat de inseminatie morgen door, bij ons gaat alles gelukkig wel door in het weekend (en dus zelfs op zondag).
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief! ❤️
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23 ❤️

Sproetje

Bericht door Sproetje » 30 januari 2021, 20:41

Lore1 schreef: ↑
30 januari 2021, 10:19
Sproetje schreef: ↑
29 januari 2021, 23:04
Hey meiden

Hier beginnen we dinsdag weer met een eerste follikelmeting. Wel een beetje zenuwen.. ik hoop dat er eentje is en dat ie deze keer beter groeit.
De verslagen staan ondertussen ook online en daarin staat dat vorige maand mijn follikel de eerste meting 14,8 mm was en 2 dagen later maar 15,5. Groeide dus heel erg traag.. dag erna was al de inseminatie. Wat me ook opvalt is dat de dikte van mijn baarmoederslijmvlies de eerste meting 9mm was en de 2de maar 7,5 meer... kan zijn natuurlijk dat het niet overal even dik is ofzo maar ik vond dit toch vreemd.

@michelle wel jammer maar je had je er wel al wat op voorbereid. Geniet maar even van de rust. En veel succes in je volgende hoofdstuk!

Grtjs

Sproetje
Is de inseminatie in je natuurlijke cyclus of neem je bv. clomid? Door de clomid deze cyclus op dag 12 al een follikel van 21mm tgv vorige cyclus op dag 18 maar 17mm (zonder clomid). Denk dat de metingen afhangen van hoe ze juist meten en van het moment maar als het baarmoederslijmvlies 7, 5 is dan is het ook nog prima dus ik zou er mij geen zorgen over maken en niet teveel terugkijken maar vooruitkijken!
Veel succes!
Dag Lore

Bij mij voorlopig nog natuurlijke manier zonder medicatie dus. Na deze keer moet ik op gesprek en zal ik wellicht wel aan de medicatie moeten denk ik.
1ste poging was mijn follikel 16,8mm. Ze zijn dus nooit echt heel groot op het moment van mijn eisprong. Benieuwd naar deze cyclus. Aangezien die 30 á 32 dagen is schat ik dat dinsdag de follikel (als er eentje is) nog klein zal zijn. Ik ben dan pas op dag 12. IUI 1 was ook op dinsdag de eerste meting, vrijdag nog een meting en de zaterdag inseminatie. Ik verwacht voor volgende week dus weer ongeveer hetzelfde scenario.
Lesbische relatie - geen gekende medische problemen
Dec 20 - Jun 21: 6 x IUI Neg
Sept 21: ICSI 1: 16 eicellen - 13 bevrucht - 9 embryo’s (OHSS + Freeze all)
Nov 21: Tp 1.1 (niet doorgegaan)
Mei 22: poging 2 Tp 1.1 Miskraam
Sept 22: TP 1.2 💙🍀 31/05/23

Sproetje

Bericht door Sproetje » 30 januari 2021, 20:42

Katy124 schreef: ↑
30 januari 2021, 12:08

Katy
Ik zou zeggen, nog niet wanhopig. Er is altijd een kans, ook al is deze zeer klein. Ik brand alvast een kaarsje voor je. Succes!

Lore1

Bericht door Lore1 » 30 januari 2021, 21:32

30 januari 2021, 20:41
29 januari 2021, 23:04
Hey meiden

Hier beginnen we dinsdag weer met een eerste follikelmeting. Wel een beetje zenuwen.. ik hoop dat er eentje is en dat ie deze keer beter groeit.
De verslagen staan ondertussen ook online en daarin staat dat vorige maand mijn follikel de eerste meting 14,8 mm was en 2 dagen later maar 15,5. Groeide dus heel erg traag.. dag erna was al de inseminatie. Wat me ook opvalt is dat de dikte van mijn baarmoederslijmvlies de eerste meting 9mm was en de 2de maar 7,5 meer... kan zijn natuurlijk dat het niet overal even dik is ofzo maar ik vond dit toch vreemd.

@michelle wel jammer maar je had je er wel al wat op voorbereid. Geniet maar even van de rust. En veel succes in je volgende hoofdstuk!

Grtjs

Sproetje
Is de inseminatie in je natuurlijke cyclus of neem je bv. clomid? Door de clomid deze cyclus op dag 12 al een follikel van 21mm tgv vorige cyclus op dag 18 maar 17mm (zonder clomid). Denk dat de metingen afhangen van hoe ze juist meten en van het moment maar als het baarmoederslijmvlies 7, 5 is dan is het ook nog prima dus ik zou er mij geen zorgen over maken en niet teveel terugkijken maar vooruitkijken!
Veel succes!
Dag Lore

Bij mij voorlopig nog natuurlijke manier zonder medicatie dus. Na deze keer moet ik op gesprek en zal ik wellicht wel aan de medicatie moeten denk ik.
1ste poging was mijn follikel 16,8mm. Ze zijn dus nooit echt heel groot op het moment van mijn eisprong. Benieuwd naar deze cyclus. Aangezien die 30 á 32 dagen is schat ik dat dinsdag de follikel (als er eentje is) nog klein zal zijn. Ik ben dan pas op dag 12. IUI 1 was ook op dinsdag de eerste meting, vrijdag nog een meting en de zaterdag inseminatie. Ik verwacht voor volgende week dus weer ongeveer hetzelfde scenario.
Beetje gelijkaardige cyclus en follikel grootte zonder de clomid dus. Mijn cyclus is normaal ook ongeveer 30a31 dagen maar eisprong pas rond dag 20 waardoor ik nu clomid moest nemen om alles wat te versnellen en follikel meer te laten groeien en dat heeft dus voor een goed resultaat gezorgd. Nog een kleine week geduld dus voor jou. Morgen eerste inseminatie, spannend!
Start 2019

Sproetje

Bericht door Sproetje » 31 januari 2021, 8:39

30 januari 2021, 21:32

Veel succes!
Dag Lore

Beetje gelijkaardige cyclus en follikel grootte zonder de clomid dus. Mijn cyclus is normaal ook ongeveer 30a31 dagen maar eisprong pas rond dag 20 waardoor ik nu clomid moest nemen om alles wat te versnellen en follikel meer te laten groeien en dat heeft dus voor een goed resultaat gezorgd. Nog een kleine week geduld dus voor jou. Morgen eerste inseminatie, spannend!
Succes Lore!

Lore1

Bericht door Lore1 » 31 januari 2021, 18:08

31 januari 2021, 8:39
30 januari 2021, 21:32

Dag Lore

Succes Lore!
Bedankt! Alles vlotjes verlopen, sperma staal was goed zei ze (geen waarden gehad) en alles was goed eigenlijk dus nu afwachten tot 14 februari!
Start 2019

Sproetje

Bericht door Sproetje » 2 februari 2021, 8:48

Goeiemorgen meiden

Vandaag dag 12. Follikelmeting: Links speelde weer verstoppertje maar vond ze dan nog snel. Rechts was de grootste follikel 10mm. Veel te vroeg dus. Zal een lange cyclus zijn weer. Zaterdag mag ik terug voor meting en bloed. Dan zitten we op dag 16.

Ik vind het toch weer allemaal vrij spannend. Ook al weet ik wat er komt.

Grtjs Sproetje

LeRo

Bericht door LeRo » 2 februari 2021, 11:25

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en zal me dus kort even voorstellen.
Ik ben al (alleenstaande) mama van een dochtertje van 2.
Sinds augustus ben ik bezig voor een tweede kindje.
Ik zit dus nu aan mijn 6e poging IUI en moet donderdag testen. Ik heb helaas al lage buikpijn en hoofdpijn. Ondertussen heb ik genoeg ervaring om te weten dat dat mijn menstruatie is die aan het wroeten is. ☹
Omdat ik al een keertje via IUI zwanger kon geraken (na 5 pogingen), gaan ze er nu ook van uit dat het gaat lukken en mag ik 8 pogingen doen… De goedkeuring van de mutualiteit voor IVF is al wel in orde….
Ik ben sinds poging 6 gestart met Gonal-F. De pogingen voordien moest ik enkel de Pregnyl-spuit zetten en Utrogestan gebruiken na de inseminatie.

Mede door de Corona-eenzaamheid valt dit traject me heel zwaar… :(

Ik hoop bij jullie een hart onder de riem te vinden en die ook aan jullie te kunnen geven!

Zo, nu kennen jullie mij en kan ik jullie verder volgen.

Ik hoop op snelle successen voor jullie allemaal!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

Martha1

Bericht door Martha1 » 2 februari 2021, 13:05

Hi iedereen,
Ook ik sluit me aan bij dit clubje :) .
Zoals velen lees (en leef) ik hier al even mee. Omdat ik in mijn eigen omgeving niemand ken die in een fertiliteitstraject zit, geven jullie verhalen me al een hele tijd veel steun, ongelooflijk veel informatie en vooral het gevoel niet alleen te zijn.

Ik zit in de wachtweken na een derde IUI. Volgens het gekende stramien: telkens cyclusdag 3-7 clomid, en dan meestal rond dag 11-12 tonen bloedwaarden en echo's al dat het tijd is voor Pregnyl. En dan uiteraard 36u later inseminatie.

Ik heb korte cycli, altijd gehad, en vaak een erg korte luteale fase (soms maar 8 of 9 dagen). Het heeft wat moeite gekost mijn arts en vroedvrouw hiervan te overtuigen (ik track nochtans mijn cyclus al jaren rigoreus). Enfin, dat proberen we deze maand te verhelpen. Ik moet een tweede Pregnyl-inspuiting zetten een week na inseminatie (= morgen).

Zelf had ik verwacht dat ik progesteron zou voorgeschreven krijgen.
Iemand ervaring met deze manier van werken?

Succes aan jullie allemaal, en voor iedereen die in de wachtweken zit: zolang je niets weet, is alles nog mogelijk. :wink:

LeRo

Bericht door LeRo » 2 februari 2021, 13:24

Hallo Martha1,

Mijn cyclus loopt ongeveer gelijkaardig.
Ik moet enkel de eerste dagen van mijn menstruatie Gonal-F spuitjes zetten ipv Clomid.
Ik heb 3 jaar geleden, bij de pogingen voor mijn dochtertje, ook Clomid moeten nemen. Maar uiteindelijk bleek Gonal-F me beter af te gaan (toen na de 1e poging Gonal-F zwanger).

Ik moet nu vanaf de avond na de inseminatie dagelijks 3 progesteron pilletjes (suppo's) opsteken.
Dat heb ik altijd moeten doen omdat mijn luteale fase maar 12 dagen was.
Een extra spuit Pregnyl zou hetzelfde effect hebben volgens mijn behandelende arts.

Veel succes!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger

michellefee2020

Bericht door michellefee2020 » 2 februari 2021, 14:13

@katy hoe gaat het nu. Heb je de inseminatie alsnog gehad ? En was het staal goed.. wanneer heb je je gesprek voor ivf/icsi. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het even zwaar hebt. Het is ook heel zwaar allemaal. Je bent niet alleen 😘

Lore. Testen op valentijnsdag dus ? Spannend.

Sproetje.. langere cyclus idd maar gelukkig groeit er wat ook al gaat het niet snel, weer een kans dus deze maand.

Ik lees af en toe nog mee met jullie. Ik ga morgen beginnen met de pil op dag 3 van mijn menstruatie. Ondertussen besproken wat ik kan verwachten qua medicatie bij icsi. En dat is een stuk meer als wat we met iui doen. Daarom ga ik mij deze 2 maanden even lekker focussen op me lichaam en weer sterk maken want het doet toch wat met je al die medicatie in je lijf. Zo achteraf na 6 iui rondes achter elkaar ben je er wel even klaar mee. Dus nu even rust vind ik niet erg, had ik ook niet verwacht van mezelf.

Welkom nieuwe meiden/leden.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..

17 maart - tp blasto🤞🍀 positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje 💖

CaroCaro

Bericht door CaroCaro » 2 februari 2021, 15:27

Martha1, tijdens mijn IUI's, zette ik ook steeds 2x pregnyl, 1x voor de eisprong en dan een week later... Mij werd toen gezegd dat dit ook ter ondersteuning was van de innesteling... en dit in plaats van utrogestan etc (ik had er ook naar gevraagd omdat ik het hier ook van veel dames las...). Een variant op Utrogestan ben ik pas gaan gebruiken eens ik richting IVF ben gegaan... Ik vermoed dat dit ook iets van centrum tot centrum zal zijn (en ik was er niet rouwig om omdat ik toen las dat dit toch een boeltje was en ik me dat niet zo zag inbrengen...ondertussen al goed gewend aan de Utro ;-)) Maar géén idee waarom bij IUI 2x pregnyl en bij IVF dan wel utro...

Martha1

Bericht door Martha1 » 3 februari 2021, 10:27

LeRo schreef: ↑
2 februari 2021, 13:24
Hallo Martha1,

Mijn cyclus loopt ongeveer gelijkaardig.
Ik moet enkel de eerste dagen van mijn menstruatie Gonal-F spuitjes zetten ipv Clomid.
Ik heb 3 jaar geleden, bij de pogingen voor mijn dochtertje, ook Clomid moeten nemen. Maar uiteindelijk bleek Gonal-F me beter af te gaan (toen na de 1e poging Gonal-F zwanger).

Ik moet nu vanaf de avond na de inseminatie dagelijks 3 progesteron pilletjes (suppo's) opsteken.
Dat heb ik altijd moeten doen omdat mijn luteale fase maar 12 dagen was.
Een extra spuit Pregnyl zou hetzelfde effect hebben volgens mijn behandelende arts.

Veel succes!
Hmm interessant, op welke manier reageerde jouw lichaam anders op de Gonal-F dan bij Clomid?
Goed om te horen (ook van CaroCaro) dat een tweede Pregnyl-injectie een beproefd recept is voor het verlengen van luteale fase. Heb 'm net gezet. Spannend. :)
Inderdaad al veel verhalen gelezen over Utrogestan. Ach, alles went, zeker? Of toch het meeste :).

Plaats reactie