IUI-clubje
-
Katy124
Re: IUI-clubje
@Michelle de inseminatie is gewoon doorgegaan, alles was toch al klaar. Maandag mochten we bellen voor de uitslag en het was heel slecht. Een vcm van amper 0.5 miljoen. Morgen hebben we een gesprek met onze arts maar ik weet dus al bijna zeker dat ze ICSI gaat voorstellen. Langs de ene kant boezemt me dat angst in, maar langs de anders kant heeft het ook geen zin om verder te doen met een behandeling die amper kans op slagen heeft.
Katy
Katy
Nov 2019: Pilstop
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer
Dec 2020-Jan 2021: 3 mislukte IUI’s
Maart 2021: start ICSI 1 ~ freeze all OHSS ~ 5 topembryo’s in de vriezer

-
LeRo
Hey Martha1,
Ik heb niet direct iets gevoeld na de overschakeling van Clomid naar Utrogestan.
Volgens de arts was Clomid het gewoon niet voor mijn lichaam en dus stelde hij voor om over te schakelen naar Gonal-F. Ik ging er toen van uit dat dit inderdaad wel deed wat het moest doen omdat ik van de eerste keer zwanger was.
Maar het zal dan toch geen wondermiddel zijn, want deze keer lijkt het dan toch niet gelukt.
Utrogestan is inderdaad geen pretje... Dagelijks die drie capsules opsteken (en hopen dat je er geen vergeet....) en dan al die witte smurrie in je onderbroek.... Niet fijn! Maar ja, ik heb het er wel voor over natuurlijk!
Wanneer mag je dan testen?
Ik heb niet direct iets gevoeld na de overschakeling van Clomid naar Utrogestan.
Volgens de arts was Clomid het gewoon niet voor mijn lichaam en dus stelde hij voor om over te schakelen naar Gonal-F. Ik ging er toen van uit dat dit inderdaad wel deed wat het moest doen omdat ik van de eerste keer zwanger was.
Maar het zal dan toch geen wondermiddel zijn, want deze keer lijkt het dan toch niet gelukt.
Utrogestan is inderdaad geen pretje... Dagelijks die drie capsules opsteken (en hopen dat je er geen vergeet....) en dan al die witte smurrie in je onderbroek.... Niet fijn! Maar ja, ik heb het er wel voor over natuurlijk!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
ICSI april 2021 - zwanger
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
-
Martha1
Jammer dat het langer blijkt te duren deze keer... Ik hoop dat je alsnog heel snel goed nieuws mag krijgen!LeRo schreef: ↑3 februari 2021, 10:46Hey Martha1,
Maar het zal dan toch geen wondermiddel zijn, want deze keer lijkt het dan toch niet gelukt.![]()
Utrogestan is inderdaad geen pretje... Dagelijks die drie capsules opsteken (en hopen dat je er geen vergeet....) en dan al die witte smurrie in je onderbroek.... Niet fijn! Maar ja, ik heb het er wel voor over natuurlijk!![]()
Het is toch wat hé, telkens van de hoop-zone naar de teleurstelling-zone, en weer terug. Wat een veerkracht moeten we toch aan de dag leggen. Mensen bij wie het gemakkelijk gaat, hebben echt geen idee. Veel goeie moed, meiden!
Ik mag volgende week woensdag testen (bloedname). Tot nu toe wist ik het altijd al, mijn ms waren al voorbij tegen de testdag
En jij LeRo?
-
LeRo
Ja, telkens die hoop - teleurstelling - hoop - .... Het went niet!!!
Mensen waarbij het wel vanzelf ging leven wel met u mee, maar ge merkt toch altijd dat ze niet volledig beseffen hoe zwaar dit is!
Gelukkig vergeet ge het grotendeels eens ge zwanger zijt.
Ik ga morgenvroeg een predictortest doen. Maar ik weet eigenlijk al dat het negatief gaat zijn omdat ik al sinds maandag buikpijn en soms hoofdpijn heb...
Hou ons op de hoogte van het verloop! Ik duim dat ge woensdag een positief resultaat krijgt!
En ik wens natuurlijk iedereen heel veel geluk toe!
Mensen waarbij het wel vanzelf ging leven wel met u mee, maar ge merkt toch altijd dat ze niet volledig beseffen hoe zwaar dit is!
Gelukkig vergeet ge het grotendeels eens ge zwanger zijt.
Ik ga morgenvroeg een predictortest doen. Maar ik weet eigenlijk al dat het negatief gaat zijn omdat ik al sinds maandag buikpijn en soms hoofdpijn heb...
Hou ons op de hoogte van het verloop! Ik duim dat ge woensdag een positief resultaat krijgt!
En ik wens natuurlijk iedereen heel veel geluk toe!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
-
Lore1
@LeRo: heb je al een zwangerschapstest gedaan?
De wachtweken blijven toch telkens een lange periode... Zeker nu er weer wat hoop is. Ondertussen ook voor de eerste keer bezig met utrogestan 3x per dag.
De wachtweken blijven toch telkens een lange periode... Zeker nu er weer wat hoop is. Ondertussen ook voor de eerste keer bezig met utrogestan 3x per dag.
Start 2019
Jan 2021: IUI 1 - neg
Maart 2021: IUI 2 - neg
April 2021: IUI 3 - neg
Mei 2021: IUI 4 - positief!
Natuurlijk zwanger van brusje - uitgerekend mei 23

-
LeRo
Hey Lore,
Ja, deze ochtend een test gedaan en die was heel overtuigend negatief, helaas!
Nu dus even heel down....
Hopelijk krijg ik nu snel mijn menstruatie door, zodat ik "er weer kan invliegen"....
En hoe bevalt de Utrogestan u? Nogal een zootje, he?
Ik gebruik nu inbrenghulsen omdat de Utrogestan dan iets hoger komt te zitten. (Is er 2 keer uit gevallen de vorige keren).
Jouw hoeveelste poging is dit?
En wanneer mag je testen?
Ja, deze ochtend een test gedaan en die was heel overtuigend negatief, helaas!
Hopelijk krijg ik nu snel mijn menstruatie door, zodat ik "er weer kan invliegen"....
Ik gebruik nu inbrenghulsen omdat de Utrogestan dan iets hoger komt te zitten. (Is er 2 keer uit gevallen de vorige keren).
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
-
Lore1
Zo jammer... Hopelijk komt de menstruatie er vlug door en dan kan je weer verder. Nieuwe kansen komen eraan, de moed niet verliezen!LeRo schreef: ↑4 februari 2021, 8:35Hey Lore,
Ja, deze ochtend een test gedaan en die was heel overtuigend negatief, helaas!![]()
Utrogestan is een vuiligheid maar los daarvan heb ik er geen last van. Meer last van de zwangerschapssymptomen door pregnyl eigenlijk...
Ik gebruik ook een inbrenghuls, beetje properder en dan zal het altijd wel goed zitten zeker?
Dit is onze eerste inseminatie geweest, hiervoor 2x dat het te laat was en 1x dat de cyclus te traag verliep. Aantal pogingen in totaliteit, ik denk poging 18 ondertussen maar dus nog maar de eerste onder medische begeleiding.
Wij mogen 14 februari testen (Valentijsdag dus). Maar nu de kans bestaat dat het eindelijk zou kunnen lukken, duurt het wachten precies nog langer...
Start 2019

-
LeRo
Goh, al bij al dus een lang parcours al? Dat zal wel wegen!!
Hopelijk is het snel 14/2! Valentijnsdag zal hopelijk wel geluk brengen!
Hopelijk is het snel 14/2! Valentijnsdag zal hopelijk wel geluk brengen!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
-
Lore1
Ja, toch wel... Maar nu hebben we weer iets om naar uit te kijken natuurlijk, met de hulp vergroten de kansen toch iets of wat. Is het bij jou/jullie ook al een heel parcours?
Ik tel de dagen af... Het mocht er al zijn!
Ik tel de dagen af... Het mocht er al zijn!
Start 2019

-
LeRo
Het is vooral al een lastig parcours geweest....
Plots een heel lange cyclus en dan weer een héél korte....
In november liet ik een hysteroscopie doen omdat ik altijd bloedde de dagen voor de inseminatie (en soms ook erna nog). Dat bleek toen een cyste. Wat op zich geen kwaad kan, maar ze hebben ze toch verwijderd.
Ook heb ik een gevoelige baarmoederhals, waardoor ik voor het minste bloed...
Vorige maand, ondanks de Utrogestan, toch een doorbraakbloeding gekregen op dag 11 van mijn luteale fase... Uiteraard zorgde dat ook weer voor paniek.
Allemaal kleine en onschuldige dingen, maar het zorgt wel telkens voor heel veel paniek.
En ik ben nogal een doemdenker....
Ik heb al een dochtertje via een donor en wil van dezelfde donor een kindje.
Ik had daarvoor 5 stalen gereserveerd, dus de stress nam toe toen die opgeraakten.
Uiteindelijk bleken er toch nog stalen te zijn. Maar nu moet ik elke maand op tijd een staal reserveren. Ook financieel begint het dus bij poging 7 financieel wel te wegen (en ik moet staal 8 nu al reserveren zodat die op tijd beschikbaar is...)
Al die kleine beetjes + het feit dat ik alleenstaande ben en het dus alleen moet verwerken (in deze eenzame Corona-tijden), wegen nu echt wel door! Ook zit mijn dochtertje in haar "horrible 2" en zijn de nachten soms kort....
Het is dus even op de tanden bijten.
Maar ik hou het eindresultaat voor ogen!
Ik tel met u de dagen af!
Plots een heel lange cyclus en dan weer een héél korte....
In november liet ik een hysteroscopie doen omdat ik altijd bloedde de dagen voor de inseminatie (en soms ook erna nog). Dat bleek toen een cyste. Wat op zich geen kwaad kan, maar ze hebben ze toch verwijderd.
Ook heb ik een gevoelige baarmoederhals, waardoor ik voor het minste bloed...
Vorige maand, ondanks de Utrogestan, toch een doorbraakbloeding gekregen op dag 11 van mijn luteale fase... Uiteraard zorgde dat ook weer voor paniek.
Allemaal kleine en onschuldige dingen, maar het zorgt wel telkens voor heel veel paniek.
En ik ben nogal een doemdenker....
Ik heb al een dochtertje via een donor en wil van dezelfde donor een kindje.
Ik had daarvoor 5 stalen gereserveerd, dus de stress nam toe toen die opgeraakten.
Uiteindelijk bleken er toch nog stalen te zijn. Maar nu moet ik elke maand op tijd een staal reserveren. Ook financieel begint het dus bij poging 7 financieel wel te wegen (en ik moet staal 8 nu al reserveren zodat die op tijd beschikbaar is...)
Al die kleine beetjes + het feit dat ik alleenstaande ben en het dus alleen moet verwerken (in deze eenzame Corona-tijden), wegen nu echt wel door! Ook zit mijn dochtertje in haar "horrible 2" en zijn de nachten soms kort....
Het is dus even op de tanden bijten.
Maar ik hou het eindresultaat voor ogen!
Ik tel met u de dagen af!
IUI aug 2020 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
IUI sept 2020 - neg
IUI okt 2020 - neg
IUI dec 2020 - neg
IUI dec2 2020 - neg
IUI jan 2021 - neg
IUI feb 2021 - neg
-
Lore1
Veel respect, LeRo dat je dit als alleenstaande doet!
Die cyclussen toch hé, alsof het zo allemaal al niet lastig genoeg is moeten die dan ook nog eens tegenwerken
Gelukkig heb ik daar nu eens geen last van, altijd heel regelmatig.
Ik heb het er nu vooral lastig mee dat je zoveel voelt maar dat het allemaal "niet echt" is omdat het door de pregnyl komt. Maar op zich blijf ik er nog rustig en positief bij, we zijn nog nooit zo dicht als nu geweest. Maar ik begrijp dat je je om het kleinste zorgen maakt, je wil het ook zó hard hé.
Het is wel al veel dat je weet dat het mogelijk is aangezien je al een dochter hebt. Duurde het toen lang om zwanger te worden?
Die cyclussen toch hé, alsof het zo allemaal al niet lastig genoeg is moeten die dan ook nog eens tegenwerken
Ik heb het er nu vooral lastig mee dat je zoveel voelt maar dat het allemaal "niet echt" is omdat het door de pregnyl komt. Maar op zich blijf ik er nog rustig en positief bij, we zijn nog nooit zo dicht als nu geweest. Maar ik begrijp dat je je om het kleinste zorgen maakt, je wil het ook zó hard hé.
Het is wel al veel dat je weet dat het mogelijk is aangezien je al een dochter hebt. Duurde het toen lang om zwanger te worden?
Start 2019

-
michellefee2020
@katy124 hoe is je gesprek gegaan ? Ook icsi ? Xx
Mijne is vervroegd. Ik mag volgende maand al starten.
Mijne is vervroegd. Ik mag volgende maand al starten.
Start 2017.
juli 2020.. 6x iui negatief.
Februari 2021 start icsi..
17 maart - tp blasto
positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤
15 weken - het word een meisje
17 maart - tp blasto

positief ❤16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤

-
mich75
Michelle dat is goed nieuws, als je het ziet zitten tenminste.
Als je je hebt ingesteld op april en 2 maanden rust is dit wel ineens een aanpassing, maar waarschijnlijk liever een maandje vroeger dan later.
Als je je hebt ingesteld op april en 2 maanden rust is dit wel ineens een aanpassing, maar waarschijnlijk liever een maandje vroeger dan later.
-
mich75
Dames,
Voor een aantal onder jullie is IUI de oplossing, maar de helft of misschien iets meer zal verdere stappen moeten ondernemen.
Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar als er na 3 pogingen geen zwangerschap (ook al loopt ze mis) is geweest, is de kans klein, maar niet onbestaande dat het bij de volgende wel gaat lukken.
Bij alleenstaanden en lesbische koppels blijven ze soms (veel) langer verder doen met IUI onder het mom dat heterokoppels ook eerst een jaar moeten proberen.
Als je met donorzaad werkt heb je sowieso daar al een voorsprong, dus als het daar niet mee lukt na enkele pogingen zou ik toch eens een gesprek houden met je gyn.
Als je icsi denkt aan te kunnen dan zou ik toch overwegen van niet te lang bij IUI te blijven hangen.
Icsi is wel wat duurder dan IUI, maar de kansen liggen een pak hoger en je moet maar 1 rietje per poging gebruiken en je hebt meestal meerdere embryo's terwijl je nu niet eens weet of er bevruchting plaatsvindt.
Voor een aantal onder jullie is IUI de oplossing, maar de helft of misschien iets meer zal verdere stappen moeten ondernemen.
Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar als er na 3 pogingen geen zwangerschap (ook al loopt ze mis) is geweest, is de kans klein, maar niet onbestaande dat het bij de volgende wel gaat lukken.
Bij alleenstaanden en lesbische koppels blijven ze soms (veel) langer verder doen met IUI onder het mom dat heterokoppels ook eerst een jaar moeten proberen.
Als je met donorzaad werkt heb je sowieso daar al een voorsprong, dus als het daar niet mee lukt na enkele pogingen zou ik toch eens een gesprek houden met je gyn.
Als je icsi denkt aan te kunnen dan zou ik toch overwegen van niet te lang bij IUI te blijven hangen.
Icsi is wel wat duurder dan IUI, maar de kansen liggen een pak hoger en je moet maar 1 rietje per poging gebruiken en je hebt meestal meerdere embryo's terwijl je nu niet eens weet of er bevruchting plaatsvindt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm
03/15: overstap Jette 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6) 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal

2014: start mmm
03/15: overstap Jette 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6) 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal

-
michellefee2020
Hey mich, ik had me inderdaad ingesteld op 2 maanden rust maar ik ben nu wel blij dat ik weer snel mag starten en dankbaar dat ik zo snel een kans krijg.
Ik heb me aangemeld bij het icsi groepje

Ik heb me aangemeld bij het icsi groepje

Start 2017.
17 maart - tp blasto
positief ❤
16 april 1e echo.. kloppend hartje ❤
12 weken echo goed ❤