Moeilijke en pijnlijke IUI

IUI Forum
Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 25 oktober 2010, 16:54

Moggy: wat een vreselijk horrorverhaal! Meid toch. Wat een ellende. Ik hoop dat de bloedklonter snel mag verdwijnen. Maar, je bent zwanger!! Ik krijg hier bijna tranen in de ogen. En ik versta erg goed dat je erg ongerust bent. Het is nog zo pril maar blijf erin geloven! Rust goed uit. Neem de nodige medicatie en troost jezelf me de gedachte dat je momenteel alvast zwanger bent.
Ik blijf verder voor je duimen en zal vrijdag extra aan je denken :D

Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 27 oktober 2010, 10:18

kmag vrijdagavond ook op consultatie gaan, ik voel mij nog altijd slecht en kzou normaal moeten beginnen werken zaterdag, maar gelijk ik mij nu voel gaat dat niet gaan. Het vocht wil niet weg en kheb voortdurend diarree. Kan bijna niet eten ook, dus kheb vanmorgen gebeld dat ik toch nog eens bij hem kon komen, kmag vrijdag.

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 27 oktober 2010, 19:13

Moggy: ik zou niet gaan werken. Het zal je waarschijnlijk alleen nog maar zieker maken. Ik heb in juni ook langer moeten rusten dan verwacht en het is het enige dat echt kan helpen om de lichamelijke ongemakken te verhelpen. Beter de nodige tijd nemen dan achteraf een dubbel zware prijs te moeten betalen. Dus laat je niet opjagen, neem je tijd. Goed dat je aangedrongen hebt op een consultatie. Ik heb dat toen ook gedaan want het leek mij allemaal niet echt normaal en werken lukte niet naar behoren dus ik wilde zijn opinie horen en ik moest er tijdens de consultatie zelfs niet achter vragen. Hij zei meteen dat ik onmiddellijk moest gaan rusten.
Probeer zoveel mogelijk te drinken. Een mens kan langere tijd zonder eten maar drinken daarentegen niet. Ik hoop voor jou dat de diarree snel mag overgaan! Ik had 3 weken geleden het begin van een buikgriep en ik mocht 1x per dag enterol nemen. Dat heeft mij toen goed geholpen. Andere medicijnen waren echter verboden op Dafalgan na maar dat helpt natuurlijk niet tegen diarree.
Veel succes hoor Moggy en ik blijf voor je duimen! De klachten kunnen echt wel wijzen op een duidelijke zwangerschap :wink:

Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 29 oktober 2010, 20:00

Ik ben dus duidelijk zwanger; mijn waarde is door de 6000 en ik heb een vruchtzakje gezien! Ik heb wel nog heel veel vocht in mn buik, maar kheb nog bijgekregen tem 15/11 om te rusten. Ik mag ook enterol nemen tegen de diarree, ik moet proberen 7x maal te eten per dag (kleine hoeveelheden) en primperan op voorhand nemen want ik ben enorm misselijk.

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 29 oktober 2010, 20:24

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAW :P :P :P :P :P :P :P :P
PROFICIAT!! Ik ben al gans de dag aan het kijken of er een berichtje van je staat. O, ik ben zo blij voor je. Dit is gewoon super goed nieuws! En je hebt meteen een vruchtzakje gezien. Gewoonweg super.
Meid toch. Eindelijk! 3e keer goeie keer.
Jammer dat je nu zo misselijk bent. Maar je weet nu dat het veroorzaakt wordt door iets wonderbaarlijks moois. Vele kleine beetjes eten helpt idd tegen de misselijkheid. Mocht je op gesprek gaan bij de vroedvrouw (je hebt die affiche waarschijnlijk wel al zien hangen in de wachtzaal bij Dr D thuis of in het ziekenhuis) dan zal ze je ook die tip geven. Het helpt als je je maag nooit helemaal leeg laat worden volgens haar. En primperan wordt door veel vrouwen genomen tegen de misselijkheid.
Ik ben echt zo gelukkig met jouw goed nieuws. Dit is gewoon het beste nieuws van de maand.
Dus 1 vruchtzakje of is het nog te vroeg om een 2e te zien?
En nu heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel rusten en proberen te genieten van het wondertje die aan het groeien is, ook al is het nog zo pril.
Altijd al geweten dat oktober een magische maand is :lol:

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 1 november 2010, 21:43

Moggy, wanneer is je volgende controle bij de dokter? Al enig idee wanneer je kindje zou verwacht worden?

Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 2 november 2010, 12:27

Mijn volgende echo staat gepland voor 15/11 om 15 uur. Ik denk dat het bij 1 vruchtzakje blijft maar kben daar eigenlijk wel heel blij mee, een tweeling zou zwaar zijn denk ik na die overstimu. Volgens dat ik zelf uitgerekend heb ben ik uitgerekend voor 24 juni, een heel mooie datum ;-) zo vlak voor de zomer. Kheb nog altijd veel schrik maar kprobeer d er nu toch ook in te geloven dat het gewoon gelukt is nu ;-)
Hoe is het met jouw zwangerschap? Als mn 8 weken echo goed is ga ik anders verhuizen v topic, waar schrijf jij nu vooral?

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 2 november 2010, 19:54


Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 2 november 2010, 22:41

Tot hoe laat kan je s'avonds gaan bij dr Demeyere? Kwist niet dat hij ook na 20uur consultatie deed, is handig om te weten, zo kan mn partner mee als het 12 weken echo is (die is toch wat uitgebreider?)
Als mn 8 weken echo goed is kom ik anders daar ook meeschrijven, we blijven hier maar met ons 2 niet meer over hé.
Tot hoelang moet je nog werken?

De misselijkheid is er nog steeds maar die primperan doet wonderen en kan alweer beetje eten. De diarree is ook verbeterd maar nog niet helemaal weg.

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 3 november 2010, 12:25

Op maandag en donderdag zit hij tot 21h30 (als ik me niet vergis). Ik ga altijd 's avonds na 20h zodat mijn man steeds mee kan. Het is fijner met 2 en zo kan hij zijn zoon/dochter ook al beginnen bewonderen.
12 weken is een mooie echo omdat hij/zij dan echt al een mini-mensje is. Dat zijn tot nu toe de mooiste foto's. Alle echofoto's nadien trekken op niet veel. En nu zeker niet meer want de baby is te groot en kan niet meer in 1 beeld getrokken worden.
Op 12 weken meten ze de nekplooi en trekken ze bloed voor de tripple test (tenzij je dat niet wil, dan doen ze die testen niet). Op 8 weken is het vooral nog een scampietje met een heel mooi kloppend hartje.
De uitgebreide echo is pas op 20 weken. Die duurt het langst omdat dan alle organen en ledematen bekeken worden. Daarvoor moet je naar Sint-Lucas omdat de machine bij de dokter thuis niet voldoende resolutie heeft.

Ik ben bediende dus ik moet werken tot het einde. Tot midden februari als alles goed blijft verlopen. Ik ga misschien wat vroeger stoppen en verlof nemen als het te zwaar wordt. Ik zal zien. Wanneer mag jij stoppen?

Ik ben blij te horen dat de misselijkheid en de diarree al wat beter is. Elke dag erbij is een goeie.
Ben je niet te moe? Ik had daar erg veel last van de eerste weken van mijn zwangerschap. Ik kon overal en gelijk wanneer overdag in slaap vallen. Vreselijk vermoeiend.

Ik kijk al uit naar je komst in het andere clubje!

Groetjes,
Stefi

Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 3 november 2010, 20:04

Ik weet nog niet wanneer ik mag stoppen op mn werk, ze weten nog v niks, kben nu nog efkes in ziekteverlof dus khou het nog efkes voor mn eigen. En ik wil toch eerst het hartje zien kloppen :)

Kben blij dat hij s avonds ook werkt want mn vriend en ik zijn allebei de dinsdag thuis maar dan werkt de gyn ook juist niet.

Ik ben inderdaad heel moe, maar ik ga op regelmatige uren slapen en kdoe dikwijls middagdutje.

Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 14 november 2010, 13:33

hey stefi , hoe is het nog?

Hier is het niet zo goed, kheb mij een paar dagen goed gevoeld maar dan ist weer verlsecht. Kben de hele tijd door misselijk, kan bijna niet eten, kvoel mij echt zwak, kzou de hele tijd slapen. Vanaf ik iets v inspanning doe ben ik weer buiten adem (kbegin mij af te vragen of dat met die trombose te maken heeft), ksta volledig in uitslag sinds 2 dagen... Kga blij zijn dat het morgen is en ik naar de gyn kan. Het is erg om te zeggen maar ik vrees da knog ziekteverlof ga moeten vragen, ik kan zo niet werken ;-((
sorry voor efkes mijn klaagzang

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 15 november 2010, 8:52

Hey Moggy, meid toch. Zo afzien. Nee, op die manier ben je niet in staat om te werken. Maar, trek je daar vooral niets van aan. Er groeit iets wonderbaarlijks in je buik en al de rest is niet belangrijk. Klaag er maar gerust op los. Daarvoor dient DVO. Tegen wie mogen we anders ongestoord lopen zagen?
De klachten van misselijkheid en vermoeidheid zijn typisch de eerste weken. Je zal zien als je naar het zwangere clubje gaat op DVO dat er veel vrouwen de eerste weken afzien. Probeer je te troosten met de gedachte dat dit eigenlijk een goed teken is. Je bent zwanger en het vruchtje is zich goed aan het nestelen. Maar als je je zo mottig voelt zoals jij nu kan ik me inbeelden dat je daar weinig boodschap aan hebt.
De eerste 12 weken schieten de hormonen pijlsnel de hoogte in waardoor je lichaam zich enorm moet aanpassen. Emobuien, uitslag, vermoeidheid, misselijkheid...het kan er allemaal bij komen kijken (nu met 6 maanden zwangerschap heb ik nog soms emobuien dus ik vrees dat dit de volle 9 maanden zal duren :? maar dat is een "eenvoudig" kwaaltje die gelukkig even snel overgaat als dat ze gekomen is). En die trombose zal het er idd niet gemakkelijker op maken. Een geluk dat je vandaag naar de gyn kan. Die zal verder raad weten. Alvast heel veel succes en ik hoop dat je je snel beter mag voelen. Laat je straks iets weten?

Moggy
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 november 2009, 23:41

Bericht door Moggy » 15 november 2010, 17:09

Hey Stefi,

ik heb een hartje gezien, echo zag er goed uit. Water is bijna verdwenen uit mn buik. DE misselijkheid en vermoeidheid zijn inderdaad vd zwangerschap, maar ik heb een afspraak moeten maken met de vasculaire arts, DR.Coppin om nog eens te controleren, want die kortademigheid zou nu niet meer mogen komen v overstimu. Kheb een afspraak 7 december. Kheb nog verlenging gekregen tem 30 november v ziekteverlof, op het briefke staat nu dat ik zwanger ben, op mn werk weten ze v niks, kheb al schrik om het morgen te gaan zeggen...
Maar kben blij, super v mn echo!

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 15 november 2010, 19:30

Joepie Moggy! Een kloppend hartje. Zalig hé. En het vocht is bijna weg dus dat is allemaal prima.
Pfew, ik zou ook verschieten mocht de dokter zo vroeg op het briefje gezet hebben dat ik zwanger ben. Toen ik 12 weken ver was, vond ik het nog te vroeg om het op mijn werk te vertellen maar ja, de buik begon te groeien en de collega's begonnen het in de gaten te hebben.
Kan je je directeur vragen om het nog even stil te houden? Dat het nog zo pril is?
Ik hoop dat de kortademigheid snel mag overgaan. Hopelijk is het ergste voorbij voor je bij de dokter kan.
Alvast een dikke proficiat meid. Je bent overduidelijk zwanger :D
Heeft de dokter nu de bevallingsdatum kunnen vastleggen op basis van de echo?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten