IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
Cdj

Re: IUI-clubje

Bericht door Cdj » 21 april 2023, 16:51

Succes aan wie hier nieuw terechtgekomen is.
Wel leuk als er even wat meer mensen mee praten, al hoeven jullie hier hopelijk niet te lang te blijven natuurlijk :)

@Molski: dat lijkt toch ok? Gewoon nog te vroeg? Tegen maandag zal alles wel wat de hoogte in gegaan zijn.
Succes trouwen dook met de voorbereidingen van je trouw.

Hier onderweg naar ronde 3, volgende week vrijdag echo.
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = πŸ’™
2018-2019: 3x IUI = ❀️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Molski

Bericht door Molski » 21 april 2023, 18:54

Cdj schreef: ↑
21 april 2023, 16:51
Succes aan wie hier nieuw terechtgekomen is.
Wel leuk als er even wat meer mensen mee praten, al hoeven jullie hier hopelijk niet te lang te blijven natuurlijk :)

@Molski: dat lijkt toch ok? Gewoon nog te vroeg? Tegen maandag zal alles wel wat de hoogte in gegaan zijn.
Succes trouwen dook met de voorbereidingen van je trouw.

Hier onderweg naar ronde 3, volgende week vrijdag echo.
Vorige x was het follikel al 18mm op de eerste echo.
Nu goed, zal het maandag wel zien.
Weet enkel niet of ze dan de inseminatie maandag doen of voor dinsdag inplannen. (Als de waardes en het formaat goed zijn).

Hoeveel pogingen iui hebben ze aan jou voorgesteld?
Neem je ook Femara?
iui 1: ❌️
iui 2: ❀️
04 januari 2024: S πŸ’™

Cdj

Bericht door Cdj » 21 april 2023, 21:30

Molski schreef: ↑
21 april 2023, 18:54
Weet enkel niet of ze dan de inseminatie maandag doen of voor dinsdag inplannen. (Als de waardes en het formaat goed zijn).

Neem je ook Femara?
Mijn ene eierstok is β€˜sneller’ dan de andere, verschilt niet zoveel, maar er zit toch een verschil op. Misschien bij jou ook zoiets ☺️
Probeer je er niet te snel zorgen om te maken.

Ik heb een lesbische relatie en zit daarom in iui. Dus de situatie ligt iets anders dan bij jou. Het zou ons derde kindje zijn. Mijn vriendin is bevallen van de oudste (na 7x iui), ikzelf van ons tweede kindje (3x iui).
Geen medicatie omdat alles er goed uit ziet en het vorige keer ook gelukt is zonder.

Ik wil heel graag nog een kindje, voor mijn vriendin hoeft het niet. De β€˜deal’ is dat we de resterende rietjes sperma gebruiken met iui, dat waren er 5 (nu dus nog 3).
Van de artsen mocht ivf onmiddellijk omwille van het beperkt aantal rietjes (we willen enkel met dezelfde donor verder, en er zijn verder geen rietjes meer). Maar dat is dus niet de afspraak tussen ons…
Lesbische relatie
2017-2018: partner 7x IUI = πŸ’™
2018-2019: 3x IUI = ❀️
2023: poging brusje - uitgerekende datum 14/03/2024

Blablabla

Bericht door Blablabla » 21 april 2023, 22:52

Dag dames,

Ik voeg me ook bij het gesprek. Vandaag eerste echo en bloedafname gehad voor een eerste iui poging. Alles is dus nieuw voor mij. Ik heb enkel meegekregen dat er een eitje aanwezig is aan de linker zijde, maar dat die nog heel klein was. De arts heeft de grootte niet gemeten; is dit iets dat standaard wel gedaan wordt? Ook niets over de dikte van mijn baarmoederslijmvlies gezegd.

Ik moet wel zeggen dat het een andere arts was dan mijn eigen fertiliteitsarts. En vond ze communicatief toch veeeeel minder als mijn eigen fertiliteitsarts. Misschien dat het daaraan ligt😬 Nu ik jullir berichtjes lees, begin ik mij zorgen te maken.

(Ik zit bij Klina in Brasschaat bij dokter Sugihara. Vandaag bij Zemstova geweest op consultatie)

Hillie

Bericht door Hillie » 21 april 2023, 23:02

kayleighs schreef: ↑
21 april 2023, 11:17

Hier nog altijd aan het wachten op mijn OD. Al vier dagen bruinverlies maar de echte menstruatie blijft momenteel uit. :roll: Ik vroeg mij af, als ik die in het weekend krijg, kan je dan nog altijd bellen naar het ziekenhuis? of moet je wachten tot maandag om te bellen? Ik ben in behandeling in UZ Leuven.

Groetjes
Ze hebben echt wel liefst dat je in het weekend belt (alle, dat was voor IVF/icsi toch, een half jaar geleden). Rechtstreeks naar fertiliteit bellen gaat dan niet want dat is gesloten, maar je moet dan naar algemeen nummer bellen en dan vragen om je door te verbinden met fertiliteit πŸ˜‰
Mei 2020: Start zwangerschapswens
April 2021: icsi 1 - verse TP mislukt - 1 cryo
Mei 2021: zwanger van enige cryo!
Januari 2022: dochtertje geboren
Oktober 2022: opstart icsi 2 --> niet doorgegaan want onverwacht op natuurlijke wijze zwanger!?!

kayleighs

Bericht door kayleighs » 22 april 2023, 15:57

Dag iedereen,

Uiteindelijk heb ik ze gisteren nog gekregen en heb ik nog kunnen bellen :) Morgen mijn eerste echo en blijkbaar ook bloedprikken. Ik ben benieuwd.

@Millie, Dank je wel voor de uitleg. Dat is goed om weten voor de volgende keer. ^_^
Lieveheersbeestje4 schreef: ↑
21 april 2023, 15:40
@kayleighs, heel vervelend dat wachten:( heb je dat al vaker gehad voorafgaand aan je menstruatie?

@Molski, zo slecht is het nog niet toch? En het is de eerste echo geweest van deze ronde. Wat suf zeg dat je dan niet even mag plassen als de volle blaas zo in de weg ligt..

@lieveheersbeestje4: Ja dat is normaal voor mij! best wel vervelend.

@Molski: Ik weet momenteel nog heel weinig van wat goed of minder goed nieuws is. Maar ik hoop in ieder geval dat je maandag beter nieuws krijgt!
onbegrepen Subfertiliteit met lage AMH

IuI 1: 16/05/2023 --> Negatief
IUI 2: 11/06/2023 --> Negatief
IUI 3: 10/07/2023 --> Negatief
Pauze
ICSI 1: 6/11/2023 --> Terugplaatsing embryo πŸ€

Molski

Bericht door Molski » 22 april 2023, 19:48

kayleighs schreef: ↑
22 april 2023, 15:57
Dag iedereen,

Uiteindelijk heb ik ze gisteren nog gekregen en heb ik nog kunnen bellen :) Morgen mijn eerste echo en blijkbaar ook bloedprikken. Ik ben benieuwd.

@Millie, Dank je wel voor de uitleg. Dat is goed om weten voor de volgende keer. ^_^
Lieveheersbeestje4 schreef: ↑
21 april 2023, 15:40
@kayleighs, heel vervelend dat wachten:( heb je dat al vaker gehad voorafgaand aan je menstruatie?

@Molski, zo slecht is het nog niet toch? En het is de eerste echo geweest van deze ronde. Wat suf zeg dat je dan niet even mag plassen als de volle blaas zo in de weg ligt..

@lieveheersbeestje4: Ja dat is normaal voor mij! best wel vervelend.

@Molski: Ik weet momenteel nog heel weinig van wat goed of minder goed nieuws is. Maar ik hoop in ieder geval dat je maandag beter nieuws krijgt!
Ben er zelf ook niet zo in thuis hoor. Dit wordt de 2de poging. En vorige x was het follikel bij de eerste echo al 18mm.
Het zal nog wel wat gegroeid zijn tegen maandag 🀞🏻
Dank je 😊

Molski

Bericht door Molski » 22 april 2023, 19:53

Cdj schreef: ↑
21 april 2023, 21:30
Molski schreef: ↑
21 april 2023, 18:54

Neem je ook Femara?
Mijn ene eierstok is β€˜sneller’ dan de andere, verschilt niet zoveel, maar er zit toch een verschil op. Misschien bij jou ook zoiets ☺️
Probeer je er niet te snel zorgen om te maken.

Ik heb een lesbische relatie en zit daarom in iui. Dus de situatie ligt iets anders dan bij jou. Het zou ons derde kindje zijn. Mijn vriendin is bevallen van de oudste (na 7x iui), ikzelf van ons tweede kindje (3x iui).
Geen medicatie omdat alles er goed uit ziet en het vorige keer ook gelukt is zonder.

Ik wil heel graag nog een kindje, voor mijn vriendin hoeft het niet. De β€˜deal’ is dat we de resterende rietjes sperma gebruiken met iui, dat waren er 5 (nu dus nog 3).
Van de artsen mocht ivf onmiddellijk omwille van het beperkt aantal rietjes (we willen enkel met dezelfde donor verder, en er zijn verder geen rietjes meer). Maar dat is dus niet de afspraak tussen ons…
Oh oke! Ja dan ligt het wat anders 😊.
Wel super dat het al 2x gelukt is en dat je vriendin evengoed nog voor een derde wilt gaan.
Blijft wel evengoed spannend.

Bij ons is het helaas mijn leeftijd (bijna 39) die een verminderde vruchtbaarheid geeft.
Vorige x was ik redelijk overdonderd en wist niet goed wat op me afkwam. Nu weet ik een beetje beter wat me te wachten staat. Maar evengoed blijft het wel even zoeken als het niet is zoals de eerste iui.

Lieveheersbeestje4

Bericht door Lieveheersbeestje4 » 23 april 2023, 11:20

Hoi allemaal,

Blehh vervelend nieuws. Gisteren toch weer ongesteld worden:(. Op de tennisbaan nog welπŸ˜… gelukkig nog wel gewonnen haha.

Ik heb op dag 7 (aankomende vrijdag) al weer follikel meting staan omdat mijn eitjes hard groeien. En vanavond mag ik al weer beginnen met spuiten. Gaan we weer ronde 5 iui.

Zit er soms echt wel doorheen hoor en het is lastig om hoop te blijven houden. Aankomende week ook weer een gesprek met mijn hoofdbehandelaar.
Iui 1 t/m 6 ❌
IVF πŸ€

Wensje07

Bericht door Wensje07 » 23 april 2023, 14:50

Dames... Als het zo is dan kunnen mirakels gebeuren.
Maar ik ben zeer voorzichtig

Ik moest testen voor de Prp dinsdag
De tweede...

Ik deed de test legde hem op de wc en was de was aan het doen toen mijn vriend riep :hier staat een 3+op

Niet te geloven echt niet.
39 jaar
AMH 0,06 Nakende (erfelijk) :cry: menopauze)
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

mich75

Bericht door mich75 » 23 april 2023, 15:44

Wat een verrassing Wensje, alvast een voorzichtige proficiat!

Dan zou je ongeveer 5 weken zijn? Ga morgen maar voor bn.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Wensje07

Bericht door Wensje07 » 23 april 2023, 15:48

mich75 schreef: ↑
23 april 2023, 15:44
Wat een verrassing Wensje, alvast een voorzichtige proficiat!

Dan zou je ongeveer 5 weken zijn? Ga morgen maar voor bn.
Dankjewel! Ja niet normaal hΓ©. Ze hadden me 0%gegeven natuurlijke weg.
13 maart dag menstruatie dus volgens app al morgen zes weken maar ja... Pfff heel spannend...
39 jaar
de artsen gaven me quasi 0% om met eigen eicel nog natuurlijk zwanger te worden..
traject van femara, hysteroscopie, 1 IUI, 1PRP en nu natuurlijk zwanger , uitgerekend 18/12, een echt wonder

mich75

Bericht door mich75 » 23 april 2023, 15:53

Zolang je een eisprong hebt is een zwangerschap mogelijk. Als je cyclus onregelmatig is en soms wegvalt us het veel moeilijker, maar niet onmogelijk.

Toch goed dat het al 6 weken is, da's al een weekje verder πŸ˜‰, dan kan je je eerste echo al inplannen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Wensje07

Bericht door Wensje07 » 23 april 2023, 16:14

mich75 schreef: ↑
23 april 2023, 15:53
Zolang je een eisprong hebt is een zwangerschap mogelijk. Als je cyclus onregelmatig is en soms wegvalt us het veel moeilijker, maar niet onmogelijk.

Toch goed dat het al 6 weken is, da's al een weekje verder πŸ˜‰, dan kan je je eerste echo al inplannen.

Klopt maar toch straf als ze zeggen 0%
Nu, ik heb wel de week ervoor die prp gehad.. Dus wie weet is het dat hΓ©
39 jaar

toekomstigebam

Bericht door toekomstigebam » 23 april 2023, 21:45

Wensje07 schreef: ↑
23 april 2023, 14:50
Dames... Als het zo is dan kunnen mirakels gebeuren.
Maar ik ben zeer voorzichtig

Ik moest testen voor de Prp dinsdag
De tweede...

Ik deed de test legde hem op de wc en was de was aan het doen toen mijn vriend riep :hier staat een 3+op

Niet te geloven echt niet.
Wauw hele dikke proficiat!!! Tis jullie gegund!!!
Start BAM 28 oktober 2021(PCOS)
Iui 1: 21 Januari 2022 --> negatief
Iui 2: 26 Juni 2022 --> negatief
Iui 3: 25 november --> zwanger --> miskraam 8 weken
Iui 4: 11 mei --> negatief
Iui 5: 7 nov--> zwanger πŸ’™

Plaats reactie