IUI-clubje

IUI Forum
Imkei

Re: IUI-clubje

Bericht door Imkei » 25 september 2023, 21:29

Hey!

Deze cyclus deden we met hormonen maar zonder iui, ik had effe nood aan spontaniteit. Maar jammer genoeg geen succes, mijn regels kwamen vannacht door. Effe serieus balen en bekomen dus.
Je moet eerst met een counselor spreken voor je iui mag doen? Is toch wel straf eigenlijk he, dat hetero’s gewoon mogen beginnen en jullie niet. Moet ook erg frustrerend zijn! Succes alleszins!!

Zitav

Bericht door Zitav » 26 september 2023, 8:30

Imkei schreef:
24 september 2023, 19:31
Dankjewel!
‘ t is toch behoorlijk zenuwslopend. Vooralsnog blijven mijn regels uit, doen mijn borsten vreselijk zeer en deze middag toch niet kunnen inhouden en getest: een heel licht streepje. Zegt niet veel vrees ik, of t is de ovitrelle die nog in mijn lijf zit of t is toch positief. Nog even vol spanning afwachten dus 😅.
Ik weet niet of pregnyl uit de handel is - ik kreeg het eerder dit jaar nog maar ovitrelle is blijkbaar sterker en geeft dus meer kansen. Fingers crossed ✌🏻
Zitten jullie ook in de wachtweken?

Liefs Imke
Nee helaas nog geen wachtweken. Wij wachten nog steeds op mijn menstruatie. Zit nu aan cyclusdag 34 ofzo. Indien binnen paar dagen geen regels, dan zal ik zelf eens bellen om te laten checken waar men cyclus ergens zit.
Kid / pcos
1e IUI Ma 21: Neg.
2e IUI April 21: Neg.
3e IUI Mei 21: Neg.
4e IUI Juni 21: Positief 💕 dochter geboren op 08/03/22

2023: Start brusje:
1e IUI Okt 23: Neg.
2e IUI Nov 23: Positief 💕

Zitav

Bericht door Zitav » 26 september 2023, 8:31

Oh Imke, balen dat je regels deze nacht doorkwamen. Is altijd zo'n teleurstelling hé :(
Bekom maar even en dan terug verder met goede moed!
Kid / pcos

Onjuist

Bericht door Onjuist » 26 september 2023, 9:11

Hoi lieve Meiden

Ik heb een heel kort cyclus ongeveer 21 dagen.
5 september 1e menstruatiedag.
Vanaf 7 september Gonal F gespoten 75e
14 september 21.30 uur ovitrelle gespoten
16 september 10.00 uur inseminatie

Vanochtend hele lichte positieve test

Kan dit nog van de ovitrelle of kan ik voorzichtig blij zijn ?

Zitav

Bericht door Zitav » 26 september 2023, 10:37

Dag onjuist,

Ik geloof dat ovitrelle tot 14 dagen in je bloed kan zitten.. best nog eens binnen twee dagen testen. Als het streepje donkerder wordt is het goed nieuws.
Een bloedtest is natuurlijk het meest betrouwbaar.

Ik teste ook telkens te vroeg en had regelmatig zo tuurlijntjes. Toen ik effectief zwanger was dan was dit op dag 12 of 14 (ik weet het niet meer zo goed) echt een knalstreep.
Veel succes!
Kid / pcos

mich75

Bericht door mich75 » 26 september 2023, 10:54

Dag Onjuist,

Ik volg Zitav, maar wil er nog wel aan toevoegen dat je wel een erg korte cyclus hebt. Neem je iets extra als Utrogestan of Amelgen?

Als je luteale fase te kort is dan loopt het bijna altijd mis omdat je bms te snel afbreekt.

Als je bv Utrogestan neemt dan houdt dit meestal je ms tegen waardoor je 'overtijd' gaat.

Over 2 daagjes nog eens testen. Succes.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Onjuist

Bericht door Onjuist » 26 september 2023, 12:14

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik neem niets extra

Heb altijd een kort cyclus en altijd regelmatig

Wij hebben al 2 kinderen 8 en 4 maar de 3e wil niet vanzelf. Allebij overigens goed gezond.

mich75

Bericht door mich75 » 26 september 2023, 12:19

Proficiat met je kindjes, het kan dus, mogelijks is je korte cyclus wel de oorzaak waarom het moeilijker lukt.

Als deze poging niet zou lukken kan je misschien vragen of volgende keer iets bij te nemen. Dit kan ook als je het via de natuurlijke weg wil proberen.
Eventueel orale progesteron nemen.

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 27 september 2023, 10:04

Imkei schreef:
25 september 2023, 21:29
Hey!

Deze cyclus deden we met hormonen maar zonder iui, ik had effe nood aan spontaniteit. Maar jammer genoeg geen succes, mijn regels kwamen vannacht door. Effe serieus balen en bekomen dus.
Je moet eerst met een counselor spreken voor je iui mag doen? Is toch wel straf eigenlijk he, dat hetero’s gewoon mogen beginnen en jullie niet. Moet ook erg frustrerend zijn! Succes alleszins!!
Jammer dat het niets geworden is!
Ja de counselor is gewoon voor de bestelling te doen van het donor zaad. Wel zijn we ook langs de psycholoog gemoeten.. vond ikzelf een beetje dwaas.. zoveel mensen die niet capabel zijn kunnen zoveel kinderen maken.. en 2 vrouwen met een stabiel leven en goede job moeten eerst goedkeuring krijgen van de psycholoog.. 🤷‍♀️ maar soit, het gesprek leek al meteen maar een formaliteit te zijn.. nu dus aan het aftellen tot 4 oktober!!

mich75

Bericht door mich75 » 27 september 2023, 11:47

Die goedkeuring van de psycholoog is niet omdat jullie 2 vrouwen zijn, maar wel omdat je met een donor werkt.

Wij hebben dat als heterokoppel ook moeten doen toen we overschakelden op een donor.

Mimimosa

Bericht door Mimimosa » 27 september 2023, 12:52

mich75 schreef:
27 september 2023, 11:47
Die goedkeuring van de psycholoog is niet omdat jullie 2 vrouwen zijn, maar wel omdat je met een donor werkt.

Wij hebben dat als heterokoppel ook moeten doen toen we overschakelden op een donor.
Ja klopt. Ik begreep dat het was omdat we met een donor werken. Ik bedoelde maar dat we 2 vrouwen samen zijn en een donor nodig hebben 😊

Zitav

Bericht door Zitav » 28 september 2023, 14:12

Pff wachten op menstruatie duurt lang als ze niet op tijd doorkomen :(. Cyclusdqg 36. Indien maandag nog steeds geen menstruatie ga ik toch zelf eens bellen denk ik .. :(
Kid / pcos

Imkei

Bericht door Imkei » 29 september 2023, 9:17

Zitav schreef:
26 september 2023, 8:31
Oh Imke, balen dat je regels deze nacht doorkwamen. Is altijd zo'n teleurstelling hé :(
Bekom maar even en dan terug verder met goede moed!
Dankje Zita! Ik ben toch een paar daagjes thuis gebleven en heb mezelf wat extra in de watten gelegd. Eerlijk gezegd vind ik het hele traject bijzonder zwaar, zelfs als zitten we nog maar aan inseminaties. Het voelt soms wel alsof de kinderwens de controle over je leven neemt als je in een traject zit vind ik. Het constante afwachten, hopen, dan slecht nieuws krijgen en balen en weer moeten rechtstaan en doordoen, jawadde!

Wat rot dat je regels niet doorkomen Zita. Je bent aan het wachten tot je een nieuwe cyclus kan opstarten vermoed ik? Inderdaad, ik zou toch eens bellen, op den duur zit je toch ook gefrustreerd te wachten kan ik me voorstellen…

Imkei

Bericht door Imkei » 29 september 2023, 9:20

Mimimosa schreef:
27 september 2023, 10:04
Imkei schreef:
25 september 2023, 21:29
Hey!

Jammer dat het niets geworden is!
Ja de counselor is gewoon voor de bestelling te doen van het donor zaad. Wel zijn we ook langs de psycholoog gemoeten.. vond ikzelf een beetje dwaas.. zoveel mensen die niet capabel zijn kunnen zoveel kinderen maken.. en 2 vrouwen met een stabiel leven en goede job moeten eerst goedkeuring krijgen van de psycholoog.. 🤷‍♀️ maar soit, het gesprek leek al meteen maar een formaliteit te zijn.. nu dus aan het aftellen tot 4 oktober!!
Ja dat van die psycholoog vind ik echt belachelijk. Mijn beste vriendin kreeg met haar vrouw ook een kind via inseminatie en zij vertelde dat de psycholoog vroeg achter psychische problemen in het verleden. Ik snap niet hoe dat relevant is. Geen enkel hetero koppel moet gaan uitleggen of ze al een depressie of burn-out hadden in het verleden, en daarenboven maakt het je geen minder goede ouder mocht dat wel zo zijn. Ik vind dat niet helemaal rechtvaardig persoonlijk

mich75

Bericht door mich75 » 29 september 2023, 11:19

Imkei schreef:
29 september 2023, 9:20

Ja dat van die psycholoog vind ik echt belachelijk. Mijn beste vriendin kreeg met haar vrouw ook een kind via inseminatie en zij vertelde dat de psycholoog vroeg achter psychische problemen in het verleden. Ik snap niet hoe dat relevant is. Geen enkel hetero koppel moet gaan uitleggen of ze al een depressie of burn-out hadden in het verleden, en daarenboven maakt het je geen minder goede ouder mocht dat wel zo zijn. Ik vind dat niet helemaal rechtvaardig persoonlijk
Men heeft vastgelegd dat je soms eerst een psycholoog moeten passeren die zijn fiat moet geven. Dit is niet enkel het geval bij donatie maar bv ook bij een gastric bypass.
In meer dan 95% is ee geen probleem en is het een formaliteit, maar soms is het nodig om iemand te weigeren.
Ten tijde van ons gesprek was ik in opname ten gevolge van een burn-out en dubbele depressie, ik vreesde het ergste, maar het tegendeel was waar, de psychologe zei dat ik mijn probleem aanpakte en we kregen een go.
Hoe de sessie bij de psycholoog wordt ingevuld is zijn/haar keuze. Bij de ene is het een gezellige babbel en bij de andere word je op de rooster gelegd.
Lesbische koppels en alleenstaande mama's in spé weten dat er een donor aan te pas komt. Bij heterokoppels komt dit vaak onverwacht en is er soms wel wat tijd nodig om hier aan te wennen, rijzen er ook heel wat vragen en hierbij kan de psycholoog ook helpen.
Je kan dan zeggen, enkel een psycholoog voor de heterokoppels, maar dat is dan ook weer niet eerlijk en wat als je als alleenstaande/lesbische vrouw moet overschakelen op eiceldonatie?

Het zou misschien niet slecht zijn om iedereen die in een traject stapt eens bij de psycholoog te laten passeren. Niet om 'goegekeurd' te worden maar eerder als reality check. Heel veel mensen weten niet hoe zwaar een traject kan wegen, wat het mentaal met je doet.
Ik vrees alleen dat er enorme wachttijden zouden ontstaan want er zitten heel veel mensen in de mmm, maar de meesten lopen er niet mee te koop.

Plaats reactie