IUI Forum
-
Luna2206
Bericht
door Luna2206 » 9 juni 2024, 21:43
roezepoetoes schreef: ↑9 juni 2024, 21:39
Luna2206 schreef: ↑9 juni 2024, 17:32
9 dagen DPO en ik kom bijna gek.
Ik testte vorige keer pas op mijn NOD (negatief) en wil het nu uitstellen tot als ik al dan niet mijn menstruatie krijg en gewoon “afwachten” maar ik lees overal bijna dat mensen al testen op 11/12DPO. Ben ik dan dom om zo lang te wachten of deden dat nog mensen hier?
Ik heb ook gewacht tot NOD omdat ik wou vermijden dat ik een innestelling opspoorde maar dan toch nog een miskraam zou krijgen ofzo en dan teleurstelling zou volgen. Mensen maken zichzelf echt gek door veel te testen.
Ondertussen nog niets van symptomen?
Vanmorgen wakker geworden van de menstruatiekrampen… Heel neig. Kon niet terug in slaap vallen, maar ondertussen is dat weer verdwenen. Wel gevoelige (en grote

) borsten, maar heb dat ook af en toe voor mijn menstruatie…
Vrijdag NOD maar ga tot zaterdagmiddag wachten om te testen. Heb ergens hoop, maar voel -denk ik- ‘te weinig’.
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos.

-
roezepoetoes
Bericht
door roezepoetoes » 9 juni 2024, 22:26
Luna2206 schreef: ↑9 juni 2024, 21:43
Luna2206 schreef: ↑9 juni 2024, 17:32
9 dagen DPO en ik kom bijna gek.
Ik testte vorige keer pas op mijn NOD (negatief) en wil het nu uitstellen tot als ik al dan niet mijn menstruatie krijg en gewoon “afwachten” maar ik lees overal bijna dat mensen al testen op 11/12DPO. Ben ik dan dom om zo lang te wachten of deden dat nog mensen hier?
Ik heb ook gewacht tot NOD omdat ik wou vermijden dat ik een innestelling opspoorde maar dan toch nog een miskraam zou krijgen ofzo en dan teleurstelling zou volgen. Mensen maken zichzelf echt gek door veel te testen.
Vanmorgen wakker geworden van de menstruatiekrampen… Heel neig. Kon niet terug in slaap vallen, maar ondertussen is dat weer verdwenen. Wel gevoelige (en grote

Vrijdag NOD maar ga tot zaterdagmiddag wachten om te testen. Heb ergens hoop, maar voel -denk ik- ‘te weinig’.
Ik voelde soortgelijke dingen hoor. Ik ben 's nachts moeten opstaan door echt pijnlijke krampen en dacht dat mijn regels er waren, nog 3 dagen voor NOD. Maar was een pijnlijke innestelling. Dan zijn die 'klachten' gebleven. Is alleszins heel verwarrend want ze leken op menstruatieklachten, maar waren dus de eerste symptomen van de zwangerschap. Dus wie weet...

-
Luna2206
Bericht
door Luna2206 » 10 juni 2024, 6:47
roezepoetoes schreef: ↑9 juni 2024, 22:26

Ik voelde soortgelijke dingen hoor. Ik ben 's nachts moeten opstaan door echt pijnlijke krampen en dacht dat mijn regels er waren, nog 3 dagen voor NOD. Maar was een pijnlijke innestelling. Dan zijn die 'klachten' gebleven. Is alleszins heel verwarrend want ze leken op menstruatieklachten, maar waren dus de eerste symptomen van de zwangerschap. Dus wie weet...
Merci voor de steun

DPO10 hup hup
Heb je al de uitslagen van de NIPT eig?
-

-
roezepoetoes
Bericht
door roezepoetoes » 10 juni 2024, 8:28
Luna2206 schreef: ↑10 juni 2024, 6:47
roezepoetoes schreef: ↑9 juni 2024, 22:26

Merci voor de steun

DPO10 hup hup
Heb je al de uitslagen van de NIPT eig?
You've got this
Nog niet, duurt 7 a 10 werkdagen dacht ik. Dus nog even tanden bijten

-
Pnrrrr
Bericht
door Pnrrrr » 10 juni 2024, 21:08
Dag damess,
Ik lees hier vanalles over letrozole en iui, dus ik hoop dat iemand even raad weet.
Wij zitten aan poging twee van iui met femara/letrozol 2.5 mg.
Sinds ik deze medicatie slik, doet mijn lichaam gekke dingen. Ik heb normaliter een lange en onregelmatige cyclus, ongeveer 35 dagen waarbij mijn eisprond rond dag 22 is. Ik merk dit ook aan mijn lichaam (vruchtbaar slijm, pijnlijke eierstokken etc.).
In de eerste ronde met letrozol heb ik 3 echo’s gehad. Op dag 10 leek alles normaal, vervolgens op dag 13 was mijn oestrogeen ineens gedaald tov dag 10 (heel vreemd). Ze hebben mij dan nog een keertje op dag 15 laten komen. Op dag 15 waren de oestrogeenwaardes heel goed, maar bleek dat mijn progesteron al lichtelijk verhoogd was en mijn follikel niet verder was gegroeid. Het gevolg hiervan iui afbreken.
Nu zit ik aan de tweede ronde cyclusdag 9. Vandaag echo gehad, follikel 12 mm, baarmoederslijmvlies nog dun, wel triple. In mijn bloedwaarden daarentegen was het progesteron weeral lichtelijk verhoogd. Momenteel staat het op 1.08, grens is 1-1.5 ongeveer vertelde de consulente mij. Niemand kan verklaren wat er in de eerste cyclus is gebeurd, dus die daling oestrogeen, en waarom nu progesteron lichtelijk verhoogd is op cyclusdag 9. Ze ontkennen dat dit komt door de femara.. ik zit echt met mijn handen in het haar want ik volg een traject om zwanger te geraken, maar ik heb nu meer het gevoel dat zij alles om zeep aan het helpen zijn door de medicatie die ze me geven. Heeft iemand gelijkaardigs meegemaakt? In mijn natuurlijke cyclus was alles ok volgens echo en bloedwaardes, enkel een langere cyclus van 35 dagen. Ik ben zo kwaad geworden vandaag dat ik ee afspraak in Jette heb genomen omdat niemand mij fatsoenlijk uitleg kan geven. Heel frustrerend dit.
-
Luna2206
Bericht
door Luna2206 » 11 juni 2024, 6:51
Ik was gisteren weer lekker onuitstaanbaar (emotioneel), waarop mijn partner zei: “Als -het weten- je meer rust geeft, test dan gewoon.”, waarop ik deze ochtend (11DPO) negatief testte. Zo dom van mezelf, maar ‘t heeft me wel met de voetjes op de grond gezet. Ik weet dat “het nog kan” maar de kans is maar 20%. Dus ik denk dat we naar ronde 3 overstappen.

-

-
Luna2206
Bericht
door Luna2206 » 11 juni 2024, 6:52
Pnrrrr schreef: ↑10 juni 2024, 21:08
Dag damess,
Ik lees hier vanalles over letrozole en iui, dus ik hoop dat iemand even raad weet.
Sinds ik deze medicatie slik, doet mijn lichaam gekke dingen. Ik heb normaliter een lange en onregelmatige cyclus, ongeveer 35 dagen waarbij mijn eisprond rond dag 22 is. Ik merk dit ook aan mijn lichaam (vruchtbaar slijm, pijnlijke eierstokken etc.).
In de eerste ronde met letrozol heb ik 3 echo’s gehad. Op dag 10 leek alles normaal, vervolgens op dag 13 was mijn oestrogeen ineens gedaald tov dag 10 (heel vreemd). Ze hebben mij dan nog een keertje op dag 15 laten komen. Op dag 15 waren de oestrogeenwaardes heel goed, maar bleek dat mijn progesteron al lichtelijk verhoogd was en mijn follikel niet verder was gegroeid. Het gevolg hiervan iui afbreken.
Nu zit ik aan de tweede ronde cyclusdag 9. Vandaag echo gehad, follikel 12 mm, baarmoederslijmvlies nog dun, wel triple. In mijn bloedwaarden daarentegen was het progesteron weeral lichtelijk verhoogd. Momenteel staat het op 1.08, grens is 1-1.5 ongeveer vertelde de consulente mij. Niemand kan verklaren wat er in de eerste cyclus is gebeurd, dus die daling oestrogeen, en waarom nu progesteron lichtelijk verhoogd is op cyclusdag 9. Ze ontkennen dat dit komt door de femara.. ik zit echt met mijn handen in het haar want ik volg een traject om zwanger te geraken, maar ik heb nu meer het gevoel dat zij alles om zeep aan het helpen zijn door de medicatie die ze me geven. Heeft iemand gelijkaardigs meegemaakt? In mijn natuurlijke cyclus was alles ok volgens echo en bloedwaardes, enkel een langere cyclus van 35 dagen. Ik ben zo kwaad geworden vandaag dat ik ee afspraak in Jette heb genomen omdat niemand mij fatsoenlijk uitleg kan geven. Heel frustrerend dit.
Ik kan jou niet helpen, maar heb wel geleerd om naar je buikgevoel te luisteren en desnoods een second opinie te gaan vragen. Succes

-

-
roezepoetoes
Bericht
door roezepoetoes » 11 juni 2024, 16:05
Luna2206 schreef: ↑11 juni 2024, 6:51
Ik was gisteren weer lekker onuitstaanbaar (emotioneel), waarop mijn partner zei: “Als -het weten- je meer rust geeft, test dan gewoon.”, waarop ik deze ochtend (11DPO) negatief testte. Zo dom van mezelf, maar ‘t heeft me wel met de voetjes op de grond gezet. Ik weet dat “het nog kan” maar de kans is maar 20%. Dus ik denk dat we naar ronde 3 overstappen.
Argh, da's dik balen. Het kán echt wel nog. Ik heb nacht van 11-12dpo pas innestelling gehad. Maar bij de meesten is het inderdaad wel sneller dan dat... Het is zo onvoorspelbaar hé. En je hebt er zelf niets van invloed op... Veel moed

je hebt maar 1tje nodig dat goed blijft plakken

hebben jullie nog genoeg rietjes?
-
roezepoetoes
Bericht
door roezepoetoes » 11 juni 2024, 16:07
Pnrrrr schreef: ↑10 juni 2024, 21:08
Dag damess,
Sorry, geen ervaring met deze medicatie

Wel heel bizar allemaal. Ik zou ook overwegen om ergens een tweede opinie te vragen als ik dat zo lees. Hopelijk kunnen ze je in Jette beter helpen.. Veel goeie moed. Hopelijk weet je snel meer.

-
Luna2206
Bericht
door Luna2206 » 11 juni 2024, 17:06
Nu heb 'k wat voor!
Ik doe die Kruidvat-test deze ochtend (dik spijt van btw, maar achteraf natuurlijk gemakkelijk gezegd). Super wit. Na 15min komt er een streep. En een vriendin zag hem ook, dus het zat niet in mijn hoofd.
Dus ik snel snel naar kruidvat voor ClearBlue Ultravroeg en die geeft een - .
Dus conclusie: nu kom ik nog meer zot dan als ik zou wachten gewoon op mijn NOD

-

-
roezepoetoes
Bericht
door roezepoetoes » 11 juni 2024, 18:36
Luna2206 schreef: ↑11 juni 2024, 17:06
Nu heb 'k wat voor!
Ik doe die Kruidvat-test deze ochtend (dik spijt van btw, maar achteraf natuurlijk gemakkelijk gezegd). Super wit. Na 15min komt er een streep. En een vriendin zag hem ook, dus het zat niet in mijn hoofd.
Is dat een digitale? Die analoge van clearblue zijn wel niet echt betrouwbaar. Die van action zijn ook wel nog goed.
Of sensitest/telano.
Het was geen indroogstreep? Ik zie testen niet tekenen als er niets van hcg in uw urine zit, dus wie weet is het nog pril?

-
Luna2206
Bericht
door Luna2206 » 11 juni 2024, 19:07
roezepoetoes schreef: ↑11 juni 2024, 18:36
Nu heb 'k wat voor!
Is dat een digitale? Die analoge van clearblue zijn wel niet echt betrouwbaar. Die van action zijn ook wel nog goed.
Of sensitest/telano.
Het was geen indroogstreep? Ik zie testen niet tekenen als er niets van hcg in uw urine zit, dus wie weet is het nog pril?
T was idd een digitale, maar wel met middagurine en ik drink ong 2L water op een halve dag (heb altijd dorst). Dus ook weer niet echt betrouwbaar.
Bon, nu wachten tot vrijdag. Dan weet ik het écht.

-

-
Chaqie
Bericht
door Chaqie » 13 juni 2024, 20:26
Hoi allemaal,
In mijn zoektocht naar wat meer informatie over mijn baarmoederafwijking en IUI kwam ik op dit forum terecht.
Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat ik maar “een halve baarmoeder” heb (uterus unicornus). Om onze kinderwens te vervullen, zijn we net gestart met kunstmatige inseminatie.
Ik heb gisteren mijn eerste poging achter de rug. Nu is het twee weekjes afwachten. Dit voelt heeeeeeeeeel raar en ongemakkelijk.
Zijn er hier nog vrouwen met een (soortgelijke) baarmoederafwijking?
En eventuele tips om de twee weken zonder al te veel stress te overbruggen?

-
roezepoetoes
Bericht
door roezepoetoes » 14 juni 2024, 8:46
Luna2206 schreef: ↑11 juni 2024, 19:07
roezepoetoes schreef: ↑11 juni 2024, 18:36
Nu heb 'k wat voor!
Of sensitest/telano.
T was idd een digitale, maar wel met middagurine en ik drink ong 2L water op een halve dag (heb altijd dorst). Dus ook weer niet echt betrouwbaar.
Bon, nu wachten tot vrijdag. Dan weet ik het écht.

D-day!
Benieuwd naar je testje vandaag! Ik duim!

-
roezepoetoes
Bericht
door roezepoetoes » 14 juni 2024, 8:52
Chaqie schreef: ↑13 juni 2024, 20:26
Hoi allemaal,
In mijn zoektocht naar wat meer informatie over mijn baarmoederafwijking en IUI kwam ik op dit forum terecht.
Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat ik maar “een halve baarmoeder” heb (uterus unicornus). Om onze kinderwens te vervullen, zijn we net gestart met kunstmatige inseminatie.
Ik heb gisteren mijn eerste poging achter de rug. Nu is het twee weekjes afwachten. Dit voelt heeeeeeeeeel raar en ongemakkelijk.
Zijn er hier nog vrouwen met een (soortgelijke) baarmoederafwijking?
En eventuele tips om de twee weken zonder al te veel stress te overbruggen?
Hey hey, geen ervaring met de baarmoederafwijking helaas. Moet wel eng zijn om dat nieuws te vernemen! Maar gelukkig kan je wel inseminatie doen.
Een tip om de 2 weken door te komen? Plan veeeeel leuke dingen zodat je je gedachten zoveel mogelijk kunt verzetten. Laat je niet gek maken door alle info die je online vindt want alles spreekt elkaar tegen en veel klopt er niet van

de wachtweken zijn sowieso spannend en je hebt veel vragen, maar ik heb me compleet laten opfokken door het internet en dat was (als ik nu terugkijk) niet zo'n goed plan. Uiteindelijk heb je er weinig vat op. Zorg gewoon goed voor jezelf, eet gezond, slaap voldoende en hou evt. je buik wat warm (ik gebruikte kersenpitjes). Ze beweren dat ananas eten en granaatappelsap drinken ook kan helpen maar dat heb ik niet gedaan.
Veel succes, ik duim voor een plakker!