IUI-clubje

IUI Forum
roezepoetoes

Re: IUI-clubje

Bericht door roezepoetoes » 26 juni 2024, 16:02

Luna2206 schreef:
26 juni 2024, 15:54
roezepoetoes schreef:
26 juni 2024, 15:49
Succes met nummer 3 Luna.
Hopelijk nu wel een plakker 🍀 en dan geen last tijdens je reis 👀
Dank je! Zelfs al heb ik veel last, nummertje 3 mag wel blijven nu 🤭
Hoe gaat t met jou? Al resultaten van de NIPT ondertussen?!
Still miserable as f* op 15w. Zwanger zijn is niets meer voor mij. Dankbaar 🙏 maar ik ga blij zijn als het december is.
NIPT was dik ok 😊

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 26 juni 2024, 16:28

roezepoetoes schreef:
26 juni 2024, 16:02
Luna2206 schreef:
roezepoetoes schreef:
26 juni 2024, 15:49
Succes met nummer 3 Luna.
Hopelijk nu wel een plakker 🍀 en dan geen last tijdens je reis 👀
Still miserable as f* op 15w. Zwanger zijn is niets meer voor mij. Dankbaar 🙏 maar ik ga blij zijn als het december is.
NIPT was dik ok 😊

❤️ Super goed nieuws!!
Kan me idd niet goed inbeelden hoe t moet zijn om je blijvend mottig te voelen. Hopelijk vanaf de helft beter & anders: draag veeeeel zorg vr jezelf en laat je maar wat bedienen 😉
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. 💕

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 1 juli 2024, 19:29

Luna2206 schreef:
26 juni 2024, 16:28
roezepoetoes schreef:
26 juni 2024, 16:02
Luna2206 schreef:

NIPT was dik ok 😊

❤️ Super goed nieuws!!
Kan me idd niet goed inbeelden hoe t moet zijn om je blijvend mottig te voelen. Hopelijk vanaf de helft beter & anders: draag veeeeel zorg vr jezelf en laat je maar wat bedienen 😉
Probeer ik te doen 😅 jullie succes met de volgende poging 😘

Avocado

Bericht door Avocado » 2 juli 2024, 22:29

Pnrrrr schreef:
10 juni 2024, 21:08
Dag damess,
Ik lees hier vanalles over letrozole en iui, dus ik hoop dat iemand even raad weet.

Wij zitten aan poging twee van iui met femara/letrozol 2.5 mg.
Sinds ik deze medicatie slik, doet mijn lichaam gekke dingen. Ik heb normaliter een lange en onregelmatige cyclus, ongeveer 35 dagen waarbij mijn eisprond rond dag 22 is. Ik merk dit ook aan mijn lichaam (vruchtbaar slijm, pijnlijke eierstokken etc.).
In de eerste ronde met letrozol heb ik 3 echo’s gehad. Op dag 10 leek alles normaal, vervolgens op dag 13 was mijn oestrogeen ineens gedaald tov dag 10 (heel vreemd). Ze hebben mij dan nog een keertje op dag 15 laten komen. Op dag 15 waren de oestrogeenwaardes heel goed, maar bleek dat mijn progesteron al lichtelijk verhoogd was en mijn follikel niet verder was gegroeid. Het gevolg hiervan iui afbreken.
Nu zit ik aan de tweede ronde cyclusdag 9. Vandaag echo gehad, follikel 12 mm, baarmoederslijmvlies nog dun, wel triple. In mijn bloedwaarden daarentegen was het progesteron weeral lichtelijk verhoogd. Momenteel staat het op 1.08, grens is 1-1.5 ongeveer vertelde de consulente mij. Niemand kan verklaren wat er in de eerste cyclus is gebeurd, dus die daling oestrogeen, en waarom nu progesteron lichtelijk verhoogd is op cyclusdag 9. Ze ontkennen dat dit komt door de femara.. ik zit echt met mijn handen in het haar want ik volg een traject om zwanger te geraken, maar ik heb nu meer het gevoel dat zij alles om zeep aan het helpen zijn door de medicatie die ze me geven. Heeft iemand gelijkaardigs meegemaakt? In mijn natuurlijke cyclus was alles ok volgens echo en bloedwaardes, enkel een langere cyclus van 35 dagen. Ik ben zo kwaad geworden vandaag dat ik ee afspraak in Jette heb genomen omdat niemand mij fatsoenlijk uitleg kan geven. Heel frustrerend dit.
Late reactie, maar ik was in Jette bezig met IUI op Letrozole. Ik moest heel vaak langskomen voor echo, ze vertelden mij dat bloedresultaten minder betrouwbaar worden door Letrozole. De exacte resultaten worden mij wel nooit gedeeld, ik ga hier eens achter vragen. Bij mij is die cyclus ook heel vreemd verlopen, eitje groeide maar niet en uiteindelijk plots eisprong gemist.

Wanneer is je afspraak in Jette? Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar ook niet zo tevreden ben over de uitleg. Je krijgt altijd andere mensen, die elkaar soms tegenspreken, en het moet altijd snel gaan... En nu besef ik dus dat je ergens anders blijkbaar uitgebreid je bloedwaarden krijgt? Ik weet niet eens wat ze meten en wat normale waarden zijn.

Ik stel mij nu de vraag waarom ik eigenlijk Letrozole moet pakken, als er naar hun zeggen niks mis is met mijn natuurlijke cyclus. En vraag mij dan ook af waarom ze Letrozole niet eerst voorschrijven vóór te beginnen met IUI behandelingen. Ik lees op NL fora veel vrouwen die zelf gewoon zwanger geraken met Letrozole pilletjes.
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

Avocado

Bericht door Avocado » 2 juli 2024, 22:54

Luna2206 schreef:
11 juni 2024, 17:06
Nu heb 'k wat voor!

Ik doe die Kruidvat-test deze ochtend (dik spijt van btw, maar achteraf natuurlijk gemakkelijk gezegd). Super wit. Na 15min komt er een streep. En een vriendin zag hem ook, dus het zat niet in mijn hoofd.
Dus ik snel snel naar kruidvat voor ClearBlue Ultravroeg en die geeft een - .

Dus conclusie: nu kom ik nog meer zot dan als ik zou wachten gewoon op mijn NOD :shock:
Dat is de beruchte indroogstreep :lol: waarvoor ze waarschuwen dat je het resultaat na 5 minuten niet meer mag lezen. Ik hoop heel hard mee dat het deze maand lukt!!
Wij hebben het op reis gezellig proberen maken, ik denk dat ik nu op 13-14 dpo zit, ben de 19de om 5u 's ochtends wakker geworden van een felle steek links. Heb nu zware PMS klachten, ook links pijn, maar vandaag witter dan wit getest :|
UZ Jette

Avocado

Bericht door Avocado » 2 juli 2024, 23:03

Chaqie schreef:
13 juni 2024, 20:26
Hoi allemaal,

In mijn zoektocht naar wat meer informatie over mijn baarmoederafwijking en IUI kwam ik op dit forum terecht.

Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat ik maar “een halve baarmoeder” heb (uterus unicornus). Om onze kinderwens te vervullen, zijn we net gestart met kunstmatige inseminatie.

Ik heb gisteren mijn eerste poging achter de rug. Nu is het twee weekjes afwachten. Dit voelt heeeeeeeeeel raar en ongemakkelijk.

Zijn er hier nog vrouwen met een (soortgelijke) baarmoederafwijking?
En eventuele tips om de twee weken zonder al te veel stress te overbruggen? :?
Ik heb volgens 1 vroedvrouw een hartvormige baarmoeder, maar de dokter heeft er verder niks over gezegd, dus ik weet het niet zo goed. Ze zeiden mij dat dat geen oorzaak kan zijn van niet zwanger worden, wel mogelijk van niet zwanger blijven (moest het kind te weinig ruimte hebben om te groeien). Maar dat is dan precies tegenstrijdig met jouw verhaal.
Ik herinner mij ook hoe raar die eerste keer was! Maar het went daarna wel. De wachtweken gewoon volproppen met activiteiten waardoor de tijd vliegt en je niet teveel stilstaat bij dingen :) dat is het enige dat helpt denk ik.
UZ Jette

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 8 juli 2024, 8:04

Heeey,

Hoe gaat het hier met iedereen? Nog mensen in hun wachtweken?

Mijn 3e IUI is geweest. 🙏 Als deze negatief is, zijn onze rietjes op dus zit er al sowieso één wachtmaand tussen (misschien 2). Op zich niet zo erg, want het is vakantie, maar spontaan zwanger worden zit er bij ons niet in 😉 (2 vrouwen). We kregen ook al onze papieren voor nieuw doorsperma en maken al een nieuw contract op, maar dat zou dan vernietigd worden als we toch zwanger blijken te zijn.

Hierna moet ik ook een eileideronderzoek doen. Heb daar een beetje zenuwen voor, maar dan krijgen we natuurlijk meer info 😊

Wachtweek 1 vlooooog voorbij, wachtweek 2 zullen een andere paar mouwen zijn. Heb ook net een gigantische verkoudheid gehad en bijna 3 dagen in mijn bed gelegen. Vanaf vandaag een beetje beter..

Hoe gaat het met de rest? Houden jullie moed? 🍀
-

Chaqie

Bericht door Chaqie » 8 juli 2024, 10:51

Avocado schreef:
2 juli 2024, 23:03
Chaqie schreef:
Hoi allemaal,

In mijn zoektocht naar wat meer informatie over mijn baarmoederafwijking en IUI kwam ik op dit forum terecht.

Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat ik maar “een halve baarmoeder” heb (uterus unicornus). Om onze kinderwens te vervullen, zijn we net gestart met kunstmatige inseminatie.

Ik heb gisteren mijn eerste poging achter de rug. Nu is het twee weekjes afwachten. Dit voelt heeeeeeeeeel raar en ongemakkelijk.

Ik heb volgens 1 vroedvrouw een hartvormige baarmoeder, maar de dokter heeft er verder niks over gezegd, dus ik weet het niet zo goed. Ze zeiden mij dat dat geen oorzaak kan zijn van niet zwanger worden, wel mogelijk van niet zwanger blijven (moest het kind te weinig ruimte hebben om te groeien). Maar dat is dan precies tegenstrijdig met jouw verhaal.
Ik herinner mij ook hoe raar die eerste keer was! Maar het went daarna wel. De wachtweken gewoon volproppen met activiteiten waardoor de tijd vliegt en je niet teveel stilstaat bij dingen :) dat is het enige dat helpt denk ik.
Bij mij zou het probleem eerder de innesteling zijn, en dan natuurlijk ook meer kans op een miskraam, vroeggeboorte, ... . Dus de bevruchting zelf lijkt me ook geen extra probleem te zijn (met mijn halve baarmoeder) al heb ik ook wel maar 1 eileider.

Bij elk vrouw zal het wel een beetje anders zijn. Een hartvormige baarmoeder klinkt wel romantisch by the way! :lol:
Diagnose: uterus unicornis (halve baarmoeder)
Juni-dec 2024: IUI 1 t.e.m. 6 (neg)
2025: start IVF

Chaqie

Bericht door Chaqie » 8 juli 2024, 10:55

Luna2206 schreef:
8 juli 2024, 8:04
Heeey,

Mijn 3e IUI is geweest. 🙏 Als deze negatief is, zijn onze rietjes op dus zit er al sowieso één wachtmaand tussen (misschien 2). Op zich niet zo erg, want het is vakantie, maar spontaan zwanger worden zit er bij ons niet in 😉 (2 vrouwen). We kregen ook al onze papieren voor nieuw doorsperma en maken al een nieuw contract op, maar dat zou dan vernietigd worden als we toch zwanger blijken te zijn.

Hierna moet ik ook een eileideronderzoek doen. Heb daar een beetje zenuwen voor, maar dan krijgen we natuurlijk meer info 😊

Wachtweek 1 vlooooog voorbij, wachtweek 2 zullen een andere paar mouwen zijn. Heb ook net een gigantische verkoudheid gehad en bijna 3 dagen in mijn bed gelegen. Vanaf vandaag een beetje beter..

Ik duim heeeeel erg mee, derde keer, goede keer!

Bedoel je met eileideronderzoek een echo die ze maken met contrastvloeistof? Dit heb ik namelijk moeten laten doen, zo hebben ze ontdekt dat ik een baarmoederafwijking heb. De baarmoeder was veel te klein en ze vonden maar 1 eileider. Nadien MRI laten nemen ter bevestiging. Het onderzoek zelf (met de contrastvloeistof) vond ik vergelijkbaar met een IUI. Ze spuiten dit in en nemen dan gelijk een echo. Duurt hoop en al 5 minuutjes.

Ik heb deze ochtend mijn echo gehad en bloed laten prikken. Straks bellen ze me op.
Vermoedelijk woensdag onze tweede poging IUI.

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 8 juli 2024, 12:28

Chaqie schreef:
8 juli 2024, 10:55
Luna2206 schreef:
Heeey,

Bedoel je met eileideronderzoek een echo die ze maken met contrastvloeistof? Dit heb ik namelijk moeten laten doen, zo hebben ze ontdekt dat ik een baarmoederafwijking heb. De baarmoeder was veel te klein en ze vonden maar 1 eileider. Nadien MRI laten nemen ter bevestiging. Het onderzoek zelf (met de contrastvloeistof) vond ik vergelijkbaar met een IUI. Ze spuiten dit in en nemen dan gelijk een echo. Duurt hoop en al 5 minuutjes.

Ik heb deze ochtend mijn echo gehad en bloed laten prikken. Straks bellen ze me op.

Oh, zo lief, dank je!

Ja, inderdaad, ik bedoel dat onderzoek. De gyneacoloog vond dat -in het begin- nog niet noodzakelijk maar wou dit wel na 3x proberen. Ook omdat wij niet gaan overstappen op hormoonstimulatie (vb. Clomid), wegens persoonlijke overwegingen. Dus de aankomende IUI’s zijn ook gewoon in natuurlijke cyclus.

Klopt het dan wel dat je -ondanks je baarmoederafwijking- gewoon de procedure van IUI kan volgen? Of is er een stap tussen geweest?

Heel veel succes met je 2e poging 🤞🏻
Xx
-

Chaqie

Bericht door Chaqie » 8 juli 2024, 13:23

Luna2206 schreef:
8 juli 2024, 12:28
Chaqie schreef:
8 juli 2024, 10:55
Luna2206 schreef:
Heeey,

Oh, zo lief, dank je!

Ja, inderdaad, ik bedoel dat onderzoek. De gyneacoloog vond dat -in het begin- nog niet noodzakelijk maar wou dit wel na 3x proberen. Ook omdat wij niet gaan overstappen op hormoonstimulatie (vb. Clomid), wegens persoonlijke overwegingen. Dus de aankomende IUI’s zijn ook gewoon in natuurlijke cyclus.

Klopt het dan wel dat je -ondanks je baarmoederafwijking- gewoon de procedure van IUI kan volgen? Of is er een stap tussen geweest?

Heel veel succes met je 2e poging 🤞🏻
Xx
Ik denk dat het wel goed is dat je het onderzoek doet, dan ben je zeker dat er nergens geen obstakels zijn. En indien wel, dan ben je er ineens van op de hoogte. Je moet er zeker geen schrik voor hebben!

Bij ons liep de procedure als volgt: natuurlijke zwangerschap lukte niet (wisten toen nog niet de reden), dus wij werden door de gynaecoloog doorgestuurd naar de fertiliteitsafdeling van het ziekenhuis. Daar hadden we een intakegesprek en deden wij volgende onderzoeken: onderzoek met contractvloeistof, mijn partner zijn zaad werd gecontroleerd en beide een bloedonderzoek. Uit die controles bleek dus dat er bij mij een afwijking is, dat werd nog afgecheckt met een MRI. Bij mijn partner was alles in orde.

Nu volgen wij de gebruikelijke procedure van IUI met een natuurlijke cyclus. Ik moest vorige keer Ovitrelle spuiten om de eisprong wat te stimuleren. Verder geen extra pilletjes, spuiten, hormonen, ... .

Deze ochtend echo + bloed (voor tweede poging IUI). Werd zonet opgebeld dat de eisprong al voor vandaag zou zijn dus ik vertrek zo dadelijk naar het ziekenhuis. Geen Ovitrelle deze keer nodig dus, wel wat extra spanning!

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 8 juli 2024, 13:35

Heel veel succes!!!
-

Avocado

Bericht door Avocado » 9 juli 2024, 20:34

Chaqie schreef:
8 juli 2024, 10:51
Avocado schreef:
2 juli 2024, 23:03
Chaqie schreef:
Hoi allemaal,

Bij mij zou het probleem eerder de innesteling zijn, en dan natuurlijk ook meer kans op een miskraam, vroeggeboorte, ... . Dus de bevruchting zelf lijkt me ook geen extra probleem te zijn (met mijn halve baarmoeder) al heb ik ook wel maar 1 eileider.

Bij elk vrouw zal het wel een beetje anders zijn. Een hartvormige baarmoeder klinkt wel romantisch by the way! :lol:
Haha een unicorn baarmoeder klinkt ook cool :lol:
Domme vraag misschien, maar hoe helpt IUI bij de innesteling? Of is het gewoon een kwestie van de kansen optimaliseren.
Dat is iets waar ik ook mee bezig ben, of het daar misschien misloopt. Bij ons is nooit echt iets duidelijk uit de testen gekomen.
Veel succes de komende weken!
UZ Jette

Avocado

Bericht door Avocado » 9 juli 2024, 20:55

Luna2206 schreef:
Heeey,

Jij ook veel succes, hopelijk met leuk nieuws de zomer in!
Dat onderzoek heb ik moeten doen om aan IUI te starten, ik had schrik voor de pijn, maar het voelde maar even kort als menstruatiekrampen, niets wat we niet gewoon zijn :wink: Een bevalling zal erger zijn :lol:

Wij zijn nu ook maar gestart met ronde 5, gewoon omdat het de snelste manier is om naar IVF te kunnen (daar ligt in mijn hoofd nu alle hoop)
Laatst gewijzigd door Avocado op 10 juli 2024, 8:26, 1 keer totaal gewijzigd.
UZ Jette

Avocado

Bericht door Avocado » 10 juli 2024, 8:25

Amai vannacht werd ik om 4u wakker van een helse pijn in mijn eierstok, ik was doodsbang :cry: We hebben zelfs overwogen om naar de spoed te rijden, maar uiteindelijk ging het toch weg. Ik vrees overstimulatie van de Letrozole, hopelijk was dat nog geen eisprong, ik zit vandaag op dag 8... Vrijdag mocht ik voor de eerste echo langskomen, dus gelukkig weet ik dan meer.
UZ Jette

Plaats reactie