IUI-clubje

IUI Forum
Chaqie

Re: IUI-clubje

Bericht door Chaqie » 10 juli 2024, 13:15

Avocado schreef:
9 juli 2024, 20:34
Chaqie schreef:
8 juli 2024, 10:51
Avocado schreef:
2 juli 2024, 23:03

Ik heb volgens 1 vroedvrouw een hartvormige baarmoeder, maar de dokter heeft er verder niks over gezegd, dus ik weet het niet zo goed. Ze zeiden mij dat dat geen oorzaak kan zijn van niet zwanger worden, wel mogelijk van niet zwanger blijven (moest het kind te weinig ruimte hebben om te groeien). Maar dat is dan precies tegenstrijdig met jouw verhaal.
Ik herinner mij ook hoe raar die eerste keer was! Maar het went daarna wel. De wachtweken gewoon volproppen met activiteiten waardoor de tijd vliegt en je niet teveel stilstaat bij dingen :) dat is het enige dat helpt denk ik.
Bij mij zou het probleem eerder de innesteling zijn, en dan natuurlijk ook meer kans op een miskraam, vroeggeboorte, ... . Dus de bevruchting zelf lijkt me ook geen extra probleem te zijn (met mijn halve baarmoeder) al heb ik ook wel maar 1 eileider.

Bij elk vrouw zal het wel een beetje anders zijn. Een hartvormige baarmoeder klinkt wel romantisch by the way! :lol:
Haha een unicorn baarmoeder klinkt ook cool :lol:
Domme vraag misschien, maar hoe helpt IUI bij de innesteling? Of is het gewoon een kwestie van de kansen optimaliseren.
Dat is iets waar ik ook mee bezig ben, of het daar misschien misloopt. Bij ons is nooit echt iets duidelijk uit de testen gekomen.
Veel succes de komende weken!
Het is inderdaad een kwestie van de kansen te optimaliseren. Alles zo goed mogelijk opvolgen om de beste moment te kiezen (en het beste zaad van mijn partner). Maar het is zeker niet zo dat ik met IUI meer kans heb dan op de natuurlijke manier.
Wat bij mij wel goed gecontroleerd wordt is dat ik steeds maar 1 eicel heb die springt. Een tweeling zou voor mij extra risico's inhouden omdat de baarmoeder te klein is. En voorlopig insemineren wij ook enkel maar als ik een eisprong heb aan de kant waar er ook een eileider is (ik heb langs rechts wel een eierstok maar geen eileider). Mijn vorige en deze cyclus zat het gelukkig links, dus ik kon verder gaan.

Ik lees je berichtje ook van de hevige pijn. Hopelijk gaat alles verder goed met je?
Diagnose: uterus unicornis (halve baarmoeder)
Juni-dec 2024: IUI 1 t.e.m. 6 (neg)
2025: start IVF

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 11 juli 2024, 9:20

Luna2206 schreef:
8 juli 2024, 8:04
Heeey,

Hoe gaat het hier met iedereen? Nog mensen in hun wachtweken?

Mijn 3e IUI is geweest. 🙏 Als deze negatief is, zijn onze rietjes op dus zit er al sowieso één wachtmaand tussen (misschien 2). Op zich niet zo erg, want het is vakantie, maar spontaan zwanger worden zit er bij ons niet in 😉 (2 vrouwen). We kregen ook al onze papieren voor nieuw doorsperma en maken al een nieuw contract op, maar dat zou dan vernietigd worden als we toch zwanger blijken te zijn.

Hierna moet ik ook een eileideronderzoek doen. Heb daar een beetje zenuwen voor, maar dan krijgen we natuurlijk meer info 😊

Wachtweek 1 vlooooog voorbij, wachtweek 2 zullen een andere paar mouwen zijn. Heb ook net een gigantische verkoudheid gehad en bijna 3 dagen in mijn bed gelegen. Vanaf vandaag een beetje beter..

Hoe gaat het met de rest? Houden jullie moed? 🍀
Hey Luna, veel succes met nummer 3! Hopelijk is al de rest niet nodig en hebben jullie binnenkort een positieve test in handen. En zo niet, is de wachttijd hopelijk niet te lang tot je nieuwe rietjes hebt.

Zo raar, dat eileideronderzoek heb ik voorafgaand aan onze IUI gehad omdat de arts geen donorsperma wou 'verprutsen' als bleek dat ik een afwijking had waardoor ivf een betere keuze zou zijn. Ik vond dat wel geruststellend maar op zich vond ik het wel geen prettige ervaring. Heel veel druk op mijn buik. Erger dan regelpijn (en die heb ik héél erg neig). Ik raad aan om vooraf een paracetamolleke te nemen 😅

In elk geval, maak jezelf niet gek en soigneer je goed! De wachtweken eens je effectief in verwachting bent zijn ook best lastig, zeker zo lang je niets voelt van de baby. Het lijkt eindeloos lang te duren.

Bij mij voorlopig niet echt verbetering qua misselijkheid. Het blijft lastig. Maar begin wel bij te komen, een halve kg 😅 (en mijn buik begint zich stilaan te tonen). Nog 3 weken tot de belangrijke 20w echo 🙏 bijna halfweg dus.

kimmieh

Bericht door kimmieh » 11 juli 2024, 10:42

Wat duurt het lang tussen de IUI en de testdatum..
Hoe overbruggen jullie deze tijd? Behalve dan door te werken en op tijd te rusten en te eten? :roll:
* Traject BAM *
07/24 --> 1IUI (neg)
08/24 --> 2IUI (neg)
09/24 --> 3IUI (neg)
10/24 --> 4IUI (neg)
11/24 --> Hysteroscopie
12/24 --> kunstmatige menopauze met Zoladex
01/25 --> inspuitingen Zoladex (3 in totaal)

Avocado

Bericht door Avocado » 12 juli 2024, 11:47

Oei, zo zie je maar weer hoe anders elk lichaam reageert.

Ik wacht nu op telefoon, effectief heeft de Letrozole nu té goed gewerkt en heb ik langs elke kant een rijp eitje :o
Mijn eerste idee was direct "yes, dubbele kans", maar het gaat precies niet mogen doorgaan, tenzij ik er 1 laat wegprikken. Dat ga ik sowieso niet doen, kan precies niet in mijn hoofd, en doet naar het schijnt ook pijn.
Maar Chaqie dan lees ik jouw uitleg, is inderdaad wel logisch dat ze het wat strikter willen controleren allemaal.

Ik voel mij niet top, maar die extreme pijn is gelukkig niet meer teruggekeerd. Ik heb een cyste op mijn eierstok waar het misschien van kan komen, daar krijg ik straks ook meer nieuws van.
UZ Jette
jan-aug 24: 6 IUI rondes - negatief
okt-nov 24: IVF/ICSI - 6 cryo's - 1ste positief 💙

Avocado

Bericht door Avocado » 12 juli 2024, 11:51

kimmieh schreef:
11 juli 2024, 10:42
Wat duurt het lang tussen de IUI en de testdatum..
Hoe overbruggen jullie deze tijd? Behalve dan door te werken en op tijd te rusten en te eten? :roll:
De dagen volledig volplannen zodat je geen tijd hebt om erover na te denken :mrgreen:
Hoewel ik het soms ook wel leuk vind om te dagdromen wat je allemaal zou doen als...
UZ Jette

Luna2206

Bericht door Luna2206 » 13 juli 2024, 8:49

Ik ben opnieuw ongesteld geworden… 2 dagen te vroeg.
Voor ‘t eerst heb ik echt liggen wenen in bed. Vooral omdat er normaal 14dagen later al een nieuwe poging is en nu ik moet hopen dat het donorzaad voor eind augustus toekomt of er zitten 2 wachtmaanden tussen. ☹️ Dit is poging 3 en ik weet dat mensen langer moeten wachten vaak… Maar hier op het forum zag ik vooral succesverhalen na poging 1 of 2. Hmm… Binnenkort eileideronderzoek dus hopelijk is dat nog ok. Voor nu… Efkens serieus balen.
01/24: Eerste afspraak
-
03/24: IUI 0 - eisprong gemist - geen inseminatie
04/24: IUI 1 - neg.
05/24: IUI 2 - neg.
06/24: IUI 3 - neg.
Eileideronderzoek + nieuwe donor
09/24: IUI 4. Pos. 💕

Avocado

Bericht door Avocado » 13 juli 2024, 19:47

Oh Luna zo erg, ik begrijp heel goed je verdriet en frustratie :( zeker in jullie geval dat je nog extra geduld moet hebben. Veel goede moed jouw kant op!
UZ Jette

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 13 juli 2024, 20:52

Luna2206 schreef:
13 juli 2024, 8:49
Voor ‘t eerst heb ik echt liggen wenen in bed. Vooral omdat er normaal 14dagen later al een nieuwe poging is en nu ik moet hopen dat het donorzaad voor eind augustus toekomt of er zitten 2 wachtmaanden tussen. ☹️ Dit is poging 3 en ik weet dat mensen langer moeten wachten vaak… Maar hier op het forum zag ik vooral succesverhalen na poging 1 of 2. Hmm… Binnenkort eileideronderzoek dus hopelijk is dat nog ok. Voor nu… Efkens serieus balen.
Oh nee 😔😔
Enorm teleurstellend. Hopelijk kunnen jullie nieuwe rietjes er snel zijn en moet je geen 2 maanden wachten. Misschien kan je met het onderzoek al een en ander uitsluiten 🤞
Ga je voor een andere donor? Misschien kan dat ook al een verschil maken?

Avocado

Bericht door Avocado » 15 juli 2024, 10:55

Wij zijn net binnengeweest voor poging 5.
Tegen de verwachtingen in, toch groen licht gekregen van de dokter voor onze "tweeling eitjes"!
Die sprankel extra hoop was wel heel welkom, na onze verloren kans vorige keer. De dubbele fysieke klachten neem ik er zonder morren bij.

Wel stom, op de terugweg bedacht ik ineens dat er geen dubbelcheck is geweest op de namen. Normaal laten ze mij het staal zien, dat het wel degelijk van mijn vriend is. Nu heb ik heel de tijd in mijn hoofd, stel u voor dat het van de verkeerde man was :shock: :lol:

En nieuwe procedure blijkbaar in Jette: er moet 2x bloed genomen worden, na de eerste week om de progesteron te checken en na de tweede week om op zwangerschap te testen. Vind het wel heel veel bloedafnames, maar wel goed dat ze dan nog Utrogestan kunnen geven als het nodig blijkt.
UZ Jette

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 15 juli 2024, 11:42

Avocado schreef:
15 juli 2024, 10:55
Tegen de verwachtingen in, toch groen licht gekregen van de dokter voor onze "tweeling eitjes"!
Die sprankel extra hoop was wel heel welkom, na onze verloren kans vorige keer. De dubbele fysieke klachten neem ik er zonder morren bij.

Wel stom, op de terugweg bedacht ik ineens dat er geen dubbelcheck is geweest op de namen. Normaal laten ze mij het staal zien, dat het wel degelijk van mijn vriend is. Nu heb ik heel de tijd in mijn hoofd, stel u voor dat het van de verkeerde man was :shock: :lol:

En nieuwe procedure blijkbaar in Jette: er moet 2x bloed genomen worden, na de eerste week om de progesteron te checken en na de tweede week om op zwangerschap te testen. Vind het wel heel veel bloedafnames, maar wel goed dat ze dan nog Utrogestan kunnen geven als het nodig blijkt.
Oh! Goed nieuws! En extra spannend 🤞🤞🤞 ik duim!

Chaqie

Bericht door Chaqie » 16 juli 2024, 16:35

Luna2206 schreef:
13 juli 2024, 8:49
Ooh, heel jammer om te lezen :( :(
Hopelijk verloopt het eileideronderzoek vlot en kan je je daar weer aan optrekken!

Chaqie

Bericht door Chaqie » 16 juli 2024, 16:37

Avocado schreef:
15 juli 2024, 10:55

Amai, dubbel spannend! Ik duim mee!
Haha die namen-check, ik moet ook altijd naam en geboortedatum zeggen, 2x zelfs (1x bij de ondertekening van de papieren en 1x bij de inseminatie zelf). Daar kan nu volgens mij wel niets mee mislopen hoor, zeker niet van wakker liggen.

Avocado

Bericht door Avocado » 22 juli 2024, 14:42

Oh zeg de eerste week was ok, maar nu begint het toch wel spannend te worden hoor.
Ik had enorme last van de eisprong maar nu voel ik niet echt meer iets, progesteronwaarden zijn wel ok.

Ja het was vreemd, vorige keer ben ik zelfs speciaal mee naar een kantoortje gemoeten omdat de computer niet werkte en ze wilden bewijzen dat alles wel echt correct gekoppeld was. Nu heb ik mijn badge zelfs niet moeten afgeven en is er ook niks gevraagd. Moest ik nu zwanger zijn, ga ik het toch eens navragen, want wil het ons geen 9 maanden zitten afvragen :lol:
UZ Jette

roezepoetoes

Bericht door roezepoetoes » 24 juli 2024, 10:44

Avocado schreef:
22 juli 2024, 14:42
Oh zeg de eerste week was ok, maar nu begint het toch wel spannend te worden hoor.
Ik had enorme last van de eisprong maar nu voel ik niet echt meer iets, progesteronwaarden zijn wel ok.

Ja het was vreemd, vorige keer ben ik zelfs speciaal mee naar een kantoortje gemoeten omdat de computer niet werkte en ze wilden bewijzen dat alles wel echt correct gekoppeld was. Nu heb ik mijn badge zelfs niet moeten afgeven en is er ook niks gevraagd. Moest ik nu zwanger zijn, ga ik het toch eens navragen, want wil het ons geen 9 maanden zitten afvragen :lol:
Ben echt heel hard aan het duimen voor je! 🍀🍀🍀
Wanneer is je officiële testdag?

Avocado

Bericht door Avocado » 24 juli 2024, 15:35

Bedankt, volgende dinsdag bloedtest.
Maar gisterenavond voelde ik mij ineens ziek, en vandaag wil ik in foetushouding blijven liggen van de rugpijn :| En heel mijn onderlichaam voelt stijf. Ik kan mijn eierstokken soms voelen. Heb een urinetest gedaan maar die was negatief, is ook veel te vroeg natuurlijk. Maar heb zo schrik dat er vanalles aan het mislopen is... Of kan je echt al zoveel last hebben van eventueel de innesteling?
UZ Jette

Plaats reactie