IUI-clubje

IUI Forum
Plaats reactie
wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 19 september 2009, 9:19

Proficiat Kippie!!!!

Waar ben je in behandeling? Ik kreeg ook een "raar" telefoontje bij de eerste bloedafname.
Dus een dikke proficiat!!!!!

Liefs,

Bokje

ANGELAA
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 juli 2009, 20:12

Bericht door ANGELAA » 19 september 2009, 11:41

Jaaaa, gefeliciteerd Kippie! Ow, wat ben ik blij voor je! De eerste IUI en nu "al" prijs!

Je gaf al vrij snel aan dat je vanalles voelde he? Mag ik vragen wat dan allemaal? Was je ook misselijk of dat niet?

Ikzelf heb nl gevoelige tepels en dat heb ik maar een paar keer in die 2,5jaar gehad...Vaak krijg ik ook een week na mijn eisprong al een beetje lichtbruin bloedverlies, maar dat het ik nog niet.... Ik ben nerveus, maar ook zo bang dat het een teleurstelling gaat worden.., ook omdat de gyn ons weinig kans gaf door de slechte spermakwaliteit...

Geniet van je zwangerschap meid!

kleinke
Berichten: 89
Lid geworden op: 5 juli 2009, 22:26

Bericht door kleinke » 19 september 2009, 15:26

hey dames,

ik heb is een vraagske.
op 16/09 heb ik iui gehad en op 18/09 heb ik betrekking gehad en heb toen gezien dat er wat bloed bij was... wat zou dit kunne geweest zijn? mss een beetje te hevig geweest :lol: innesteling kan dit nog niet geweest zijn of wel???

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 20 september 2009, 10:05

Kleinke,

Neem je utrogestan? Door de utrogestan (of ook wel soms de natuurlijke progesteron dat een verhoogde productie kent na de eisprong) kan je baarmoederhals weker worden en dus kwetsbaarder. Hierdoor kan het dus gemakkelijker bloeden.
Innesteling is nog te vroeg. Als er op 16/09 een bevruchting was, dan is je embieke normaal nu nog onderweg in je eileider. De innesteling is pas na 7à8 dagen. Maar zeker nog niet na 2 dagen.

Liefs,

Bokje

kleinke
Berichten: 89
Lid geworden op: 5 juli 2009, 22:26

Bericht door kleinke » 20 september 2009, 11:08

hey bokje,

bedankt voor je antwoord... neen ik neem geen utrogestan, ik neem alleen clomid en pregnyl.
dacht het al wel dat het niet van innesteling kon zijn maar je weet nooit natuurlijk, daarom dat ik het hier eens vroeg, dan was ik direct zeker :)

groetjes
kleinke

Jecca
Berichten: 119
Lid geworden op: 16 september 2009, 19:23

Bericht door Jecca » 20 september 2009, 11:35

Hey,

Ik lees jullie berichten af en toe mee maar heb nooit de moed gevonden om eerder een berichtje te sturen.
Nu eindelijk wel. vooral omdat ik merk dat jullie elkaar zo steunen!!
Proficiat kippie!!

effe kort mijn verhaal: inspuitingen met fostimon en pregnyl. Na pregnyl moet ik utro (bah, vieze boel)nemen omdat de vorige keer mijn regels vroeger dan verwacht doorgekomen zijn. Nu derde poging achter de rug en dinsdag zou ik mijn regels NIET mogen krijgen. Ik had drie eitjes. Wij hebben het tot nu toe zonder inseminatie gedaan omdat het sperma van mijn vriend heel goed is (thank god). Toch denken we er aan als het nu niets wordt toch te kiezen voor inseminatie omdat ik nu 2 cysten heb links en als ik nu niet zwanger zou zijn dan moet ik 1 maand overslaan :(
Het is echt spannend afwachten. Hoe dichter dienen dag komt, hoe meer stressen. In tegenstelling tot andere keren voel ik deze keer niets. Anders veel rare dingen te voelen en nu niets. Ik weet alleen niet of dat goed of slecht is....

Meiden, ik hoop met ieder van jullie mee!!

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 20 september 2009, 15:31

Hallo,

Is er nog een plaatsje voor mij?

Even kort mijn situatie schetsen. Wij zijn vorig jaar in augustus gestopt met de pil. Ik heb 6 maand geen ms gehad, wat bleek ... ik had PCO (=vele kleine follikels). Zijn hier trouwens nog dames met PCO? Het sperma van mijn man is goed maar niet super. Ik heb 5 maand clomid genomen, begonnen met 50 maar geen reactie dan 100 1x reactie en 1x niet en dan 150 en 2x reactie. Vorige maand heb ik een hysterosalpingografie gehad, maar eileiders lijken doorgankelijk. Ik ben nu net gestopt met duphaston en ik wacht op mijn ms om terug met clomid te starten. Begin oktober zal ik normaal gezien starten met mijn 1ste IUI. Hoeveel dagen op voorhand weten jullie wanneer jullie mogen binnengaan voor de IUI?
Hopelijk hebben we snel resultaat want het wachten begint me zwaar te wegen.

Ahja Kippie proficiat met jullie zwangerschap!!!

Groetjes

kleinke
Berichten: 89
Lid geworden op: 5 juli 2009, 22:26

Bericht door kleinke » 20 september 2009, 17:13

welkom free en jecca

free, ik wist op maandag dat er woensdag iui zou gebeuren, dus 2 dagen op voorhand.
het hangt er vanaf hoeveel eitjes je hebt en hoe groot ze zijn bij je fm. ikzelf had op maandag 2 eitjes (1 van14,5mm en 1 van 18mm) de gyn zei me dezelfde avond pregnyl te spuiten en dan de woensdag in de voormiddag iui
de iui duurt niet lang hoor, een paar minuten en het is voorbij, pijnlijk was het ook niet. ik vond het een raar gevoel omdat er iets in je zit en dat kriebelt, kweet ni hoe ik het anders kan uitleggen

veel succes

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 20 september 2009, 21:11

proficiat kippie!
ik ben net terug van ardennenweekend en blij dit goeie nieuws te lezen. waw, gelukzak, na de 1ste IUI!! heb je ook utrogestan moeten gebruiken?
geniet ervan

Teetje
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2009, 14:30

Bericht door Teetje » 20 september 2009, 21:48

amai, hier wordt enthousiast geschreven! moeilijk om alle verhalen bij te houden maar de grote lijnen zullen we wel een beetje vast kunnen houden zeker?

en vooral: wat een super geweldig nieuws voor jou, kippie! wat een heerlijk gevoel he? of durf je ook nog niet voluit te genieten?
op naar de volgende zwangere!!!!!!!!!!! Spannend wie dat gaat zij he ;-) iemand van ons in elk geval, das al iets ;-)

hier weet ik meestal ook twee dagen op voorhand wanneer IUI zal zijn idd, omwille van de pregnyl. ben eens benieuwd voor deze eerste echo. is voor dinsdag. rond 10u! moeilijk om je werk altijd te regelen vind ik. krijgen jullie het altijd gemakkelijk georganiseerd? bij mij op het werk zijn ze wel op de hoogte, mijn naaste medewerkers want anders is het gewoon niet te doen om op lastige momenten even te "ontsnappen"...

allez, dikke zoen voor jullie allemaal en tot snel!

Teetje
Berichten: 178
Lid geworden op: 19 mei 2009, 14:30

Bericht door Teetje » 20 september 2009, 21:50

even nog het lijstje omhoog halen, dan kunnen de nieuwelingen zich er bij op zetten als ze zin hebben! het is in elk geval wel handig om elkaars lotgevallen goed te kunnen volgen:

Aftellen naar NOD:
Kippie, 1ste iui (pregnyl) NOD 17/9
Lyse, 4de iui (pregnyl & Utro), NOD & bn 17/09
Angelaa, 1e iui (clomid), NOD +/- 24/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Kleinke, 1e IUI (clomid & pregnyl) 30/09?

Aftellen naar IUI:
L***, 2e IUI, recuperatie laparo, FM midden oktober
Glenys, 6e IUI (menopur, pregnyl, utro) +/- 22/09
Teetje, 6de iui (clomid en pregnyl), FM: 22/09, IUI?
Jo'tje, 4e IUI (Menopur, utro), halverwege oktober

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 20 september 2009, 22:31

Hoi allemaal,
Wat een gezellige drukte hier! Welkom Fee en Jecca en proficiat, Kippie, met je geweldig nieuws!

Bedankt voor jullie lieve woorden. Het gaat al weer wat beter met me. De :twisted: hebben niet lang op zich laten wachten deze keer dus kunnen we weer aftellen naar de volgende poging.

Mijn nieuwe plaats in ons lijstje is dus:

Aftellen naar NOD:
Kippie, 1ste iui (pregnyl) NOD 17/9
Angelaa, 1e iui (clomid), NOD +/- 24/09
Vereltje, 2e iui (pregnyl), NOD 29/9
Kleinke, 1e IUI (clomid & pregnyl) 30/09?

Aftellen naar IUI:
L***, 2e IUI, recuperatie laparo, FM midden oktober
Glenys, 6e IUI (menopur, pregnyl, utro) +/- 22/09
Teetje, 6de iui (clomid en pregnyl), FM: 22/09, IUI?
Jo'tje, 4e IUI (Menopur, utro), halverwege oktober
Lyse, 5e iui, +/- 28/09?

Hey Kleinke, ik heb al eens een beetje bloedverlies gehad in de dagen na de iui. Wat wat irritatie of een wondje of zo op de baarmoederhals denk ik. De iui zelf was toen ook wel niet zo vlot (en nogal pijnlijk) verlopen.

ANGELAA
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 juli 2009, 20:12

Bericht door ANGELAA » 21 september 2009, 8:10

Sinds vanochtend heb ik buikpijn (zo voel het altijd een paar dagen voor menstruatie) en licht bruinverlies............... Volgens mij kan ik van het lijstje met mogelijke zwangeren in september geschrapt worden. Ik zie t ff helemaal niet meer zitten :cry:

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 21 september 2009, 8:46

Oei, druk geschreven tijdens het weekend!

Eerst en vooral: Proficiat Kippie!!!!!! De september-eer is dan toch gered!

Angelaa, zo jammer dat het voor jou weer niks is deze maand. Wat een rotgevoel he! Sterkte hoor, ik snap dat je het nu heel moeilijk hebt. Dikke knuffel van mij voor jou!

Ook welkom aan de nieuwelingen! Het wordt al een hele club hier!

Ik ben bijna in de helft van mijn wachtweken, en ik moet zeggen dat het redelijk goed gaat. Ik heb me nog niet te veel gefocust op wat ik allemaal voel, en de tijd gaat ook goed vooruit. Nog een dikke week en we zijn er weer vanaf!

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 21 september 2009, 9:42

Ik kreeg trouwens vanmorgen de goedkeuring van de ziekenkas binnen om met IVF te starten. Dus als deze maand niet lukt, kunnen we meteen verder (enfin in november dan toch). Hopelijk hebben we die papieren nooit nodig! :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten