Vraagje over donorsperma in jette

IUI Forum
mintaka

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door mintaka » 28 juli 2014, 16:47

Ik heb daarnet met een verpleegkundige van het CRG gebeld.
Zij deed mij hetzelfde relaas.

Niet-anoniem is NIET mogelijk. Ook het Deense zaad is anoniem, en is een optie voor mensen die de lange Belgische lijst willen omzeilen (aan een hoger tarief : Belgische donor : 200 euro per keer, Deense 400 euro per keer).

Dus helaas :(


Of heb ik niet genoeg "aangedrongen"?


Over het zelf bestellen en laten afleveren in Jette heb ik het niet gehad...


Ik ben echt aan het overwegen om naar Nederland te trekken...

Mieke1977
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 juli 2014, 11:26

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door Mieke1977 » 28 juli 2014, 20:04

Hallo,

Ik weet niet of de prijzen hieronder wel correct zijn.

Ik ben in behandeling in Kortrijk, en zij werken enkel met de deense spermabanken (bestelling loopt via CRG Brugge). Ik betaalde telkens rond de 1000 euro voor 6 rietjes (de 1e keer iets minder, de 2e keer iets meer). Daarin zit ook de bewaarkost voor het 1e jaar en de transportkosten. Ik bestelde tot nu toe rietjes geschikt voor IUI, maar als je rietjes voor ICSI bestelt dan ligt de prijs per rietje iets lager. Is inderdaad anoniem.

Denk dat als je niet anoniem wilt, je wel rechtstreeks kan bestellen bij de spermabanken; je vindt ze gemakkelijk terug als je eens googelt op european sperm bank. Geen idee hoe dit dan gaat voor het afleveren en bewaren in een Belgisch ziekenhuis.

Groetjes en succes!
38j, (B)AM in spé. Gestart in juli 2013. 9x IUI. Juli 2014 ICSI 1: neg. Sept 2014 ICSI 1.1: zwanger! 16 juni 2015: bevallen van een lief meisje!

mintaka

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door mintaka » 1 augustus 2014, 22:49

Ik denk dat het bij wet min of meer verboden is om te werken met niet-anonieme donoren, zelfs als je zelf bij de Deense bank bestelt. Zou het ziekenhuis dat risico durven lopen?
Vroeger was het wel mogelijk in Jette, maar ik denk sinds januari dit jaar niet meer.

Ik ben een beetje bang dat als ik daar nog eens voor bel naar Jette (en ze van mijn vorige telefoontje iets in mijn dossier hebben gezet - ze vroegen expliciet naar mijn naam en geboortedatum), dat ze me dan gaan tegenhouden mocht ik toch starten met een anonieme donor, omdat ik dan "niet zeker genoeg" ben of zo...

Patje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 augustus 2014, 23:19

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door Patje » 17 augustus 2014, 7:38

Ik ben momenteel bezig met Deens spermadonor in Jette, dus dit gaat nog perfect. Het enige nadeel is het prijskaartje want bij Deense inseminatie wordt het echter niets terugbetaald.

kaat73
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 augustus 2014, 20:23

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door kaat73 » 25 augustus 2014, 9:11

@Patje : in Jette met een niet-anonieme donor ? Dat zou me verbazen, zeker dat het niet om een anonieme donor via de Deense spermabank gaat ?

In elk geval veel succes met de procedure.
11/2017 1ste TP ECD dr Platteau, zwanger !

LaraB
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 juni 2014, 19:24

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door LaraB » 1 september 2014, 15:49

Wij kregen dezelfde informatie in Jette, namelijk dat een niet-anonieme Deense donor geen optie meer is.

Wij trokken naar Sint-Lucas in Gent, waar dit gelukkig wel nog mogelijk blijkt te zijn! Je krijgt geen informatie over de donor (wordt wel afgestemd op de kenmerken van de meemoeder), maar je kind kan op z'n 18 wel eenmalig contact opnemen met de donor via het ziekenhuis. Als de donor hiervoor openstaat kan dit contact natuurlijk uitgebreid worden.

Veel succes!

kaat73
Berichten: 16
Lid geworden op: 8 augustus 2014, 20:23

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door kaat73 » 13 september 2014, 10:21

Nog andere personen die kunnen bevestigen dat een niet-anonieme donor via Sint-Lucas nog mogelijk is ?

Ik heb (per telefoon) inlichtingen gevraagd.
Er is me gezegd dat de donoren in België sowieso anoniem zijn.
Zou ik toch beter een afspraak maken en meer aandringen ? En welke van de 3 dokters is het meest ruimdenkend ?

Alvast bedankt
11/2017 1ste TP ECD dr Platteau, zwanger !

Phoebe
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 oktober 2014, 19:09

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door Phoebe » 28 mei 2015, 13:11

hoever sta je hiermee? wij zijn ook bezig met Deens zaad van niet-anonieme donor in St-Lucas.

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door Carootje » 15 juli 2015, 20:16

Dag dames,

Ook wij hebben vandaag in Leuven te horen gekregen dat bij mijn de zaadproductie verstoord is omwille van hormonale redenen. Er staat ons nu ook een tese te wachten met de gekende percentages op het vinden van zaadcellen. Dus ook wij overwegen sterk om indien er niets gevonden wordt, over te gaan naar een spermadonor. Maar wij zitten momenteel in Leuven in gasthuisberg. En heb nu van een vriendin onlangs gehoord dat jette beter zou zijn? Weten jullie hier iets meer over?
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

BeertjeN
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 april 2015, 8:21

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door BeertjeN » 15 juli 2015, 23:17

Mijn gynaecoloog ( vanuit Limburg) heeft ons onmiddellijk doorgestuurd naar Jette toen er bij mijn vriend geen zaadcellen zijn aangetroffen. Jette behoort tot de betere fertiliteitscentrum van Europa. En er komen ook echt mensen van het buitenland.

De tese is bij mijn vriend gebeurd begin februari. Helaas zonder resultaat. Daarom ook beslist om voor donorzaad te gaan. Eerst gesprek bij de psycholoog en dan krijg je de keuze: Belgische donor: 200 euro per keer, wachttijd 5 - 6 maanden. Of Deense donor: 400 euro per keer, maar geen wachttijd.

Wij zijn voor de Deense gegaan omdat ik nog eens 5 maanden wachten niet zag zitten. Heb er nu al 3 pogingen opzitten, helaas zonder resultaat.

Hopelijk levert de tese bij jullie wel iets op!
april 2012: PCOS - januari 2014 start kinderwens - augustus 2014: azoöspermie - januari 2015: TESE: negatief - april 2015 tot oktober 2015: 6x KID zonder resultaat - december 2015: start ICSI1: zwanger - september 2016: bevallen van zoontje

Vraagtekens
Berichten: 2445
Lid geworden op: 17 augustus 2012, 10:43

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door Vraagtekens » 17 juli 2015, 16:09

hier ook via Jette gewerkt en prachtige zoon nu :)

mja leuven is ook erg goed, maar jette wordt als het beste van belgie gezien..
29j, 4 IUI-D Jette neg, 1 ICSI-D verse TP neg, 1 TP Cryo van ICSI-D 1 POSITIEF,
Mama van een super mooie jongen, 16-08-2014

smokey
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 augustus 2015, 22:21

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door smokey » 18 augustus 2015, 10:49

hoi,

wij zijn nog maar pas begonnen in Jette. een vriendin van mij is in gasthuisberg geweest. het hangt er natuurlijk van af wat je wilt. In Jette kregen we volgend keuze
- belgisch sperma met een wachtlijst van ten minste 5 maanden aan een prijs van 200 euro per keer
- deens sperma zonder wachtlijst aan 400 euro per keer.

in gasthuisberg was er denk ik automatisch een wachtlijst van 6 maanden en weet ik ook niets van de prijs. Mijn huisarts wist zelfs niet dat er in GHB een fertiliteitskliniek was. vandaar dat ik denk dat GHB er nog niet zo lang is ingerold.

Ik denk vanuit ervaring dus dat Jette gewoon vlotter loopt, maar GHB is zeker geen slechte kliniek. Die vriendin van mij was zeer tevreden. denk dus gewoon dat ze nog wat in hun startschoenen staan.

NGX
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 november 2019, 14:06

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door NGX » 18 november 2019, 14:09

doorzetter schreef:
22 mei 2014, 16:36
Even een vraagje,

Er bestaat een kans dat we donorsperma moeten gebruiken. Weet er iemand hoe lang de wachttijd is in Jette, eer je kan beginnen?
Hallo,
In 2014 zijn wij met dergerlijke onderzoeken begonnen, in 2015 kenden we de resultaten waarom we niet zwanger werden... Eens we hadden beslist bij de Professor in Jette dat wij wensten door te gaan via donor, hadden we onmiddellijk een geschikte donor.
Dus: eens je beslist hebt dat je er mee wenst door te gaan in Jette gaat het zeer snel.
In juni beslist dat we er mee door gingen, julie eerste maal bevrucht (onmiddellijk prijs) en in april 2015 is onze lieve dochter geboren.

Ik heb wel een algemene opmerking hierover: ik vind het zeer duur... Nu willen we een 2e kindje en moeten terug het transport, ed betalen,...
Voor ze er mee willen starten, moeten we €1600 betalen in het ziekenhuis...

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Vraagje over donorsperma in jette

Bericht door mich75 » 18 november 2019, 16:04

Wij zijn in mei 2015 te weten gekomen dat we waarschijnlijk met een donor moesten werken, eerst even laten bezinken, dan gesprek met psycholoog en vanaf dat wij er klaar voor waren konden wij ook onmiddellijk starten er was een donor beschikbaar.

Eerste poging was in september 2015, alles neg, 2de poging juni 2016, zwanger + 1 cryo.

December 2017 gestart voor brusje, pu in feb 2018, dit was de laatste terugbetaalde poging, dan in sept 2018 overgestapt op dubbele donatie.

Wij hadden steeds dezelfde donor en telkens €200.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten