Wat kan je voelen als IUI gelukt is?

IUI Forum
Plaats reactie
LenaMill
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 juli 2014, 13:50

Wat kan je voelen als IUI gelukt is?

Bericht door LenaMill » 31 juli 2014, 14:12

Hallo "lotgenootjes",

Ik ben nieuw hier en zoek ook wat steun bij anderen die hetzelfde meemaken.
Na een jaar proberen zwanger te worden zonder succes, zijn we naar de gynaecoloog gestapt. Zij stelde al snel voor een hsg te laten doen. Een spermastaal hadden we zelf al laten onderzoeken via een voorschrift van de huisarts en konden we dus al meteen voorleggen bij de gyn. Bij mijn man bleek alles in orde. Ik was zeer onregelmatig. Had soms een cyclus van 20 dagen, soms van 40 dagen. Ik wist dus nooit wanneer ik een eisprong had... Ovulatietest bleven soms 10 dagen na elkaar positief (smileytest van clearblue). We hadden dus al wel een vermoeden dat er een probleem was bij mij. Uit de hsg bleek dus dat er anatomisch niets aan de hand was. Baarmoeder en eierstokken/eileiders waren normaal en alles was goed open. De hsg deed zelfs niet veel pijn bij mij (omdat alles open was). Ik was dus al een beetje opgelucht, maar er moest dus iets anders mis zijn... De gynaecoloog liet ook een aantal maanden na elkaar bloed trekken op dag 3 en op dag 20. Hieruit bleek dat mijn FSH-waarde in het bloed kleiner was dan mijn LH-waarde en dat moet dus net omgekeerd zijn! Dus ik heb PCO. Eigenlijk was ik opgelucht dat het dit "maar" was, want ik had al veel ergere dingen in mijn hoofd... Na een tijdje begin je op internet vanalles op te zoeken en word je er alleen maar banger en ongeruster door.
Ik ben dus vorige cyclus (juni 2014) gestart met Clomid (laagste dosis) en Pregnyl. We moesten 4 tot 6 maanden op deze manier proberen, zonder IUI. De eerste clomid-pregnyl-poging was mislukt. Ik kreeg nochthans hoop omdat mijn menstruatie 3 dagen later kwam dan de gyn voorspeld had. We zijn dus deze maand de 15e cyclus aan het proberen zwanger te worden en de tweede cyclus met clomid en pregnyl, MAAR deze maand stelde de gyn opeens voor om IUI te doen. Ik vroeg haar een voorschrift om het sperma nog eens te laten onderzoeken om zeker te zijn dat dit niet achteruit gegaan was. De gyn zei toen meteen dat we dit spermastaal ineens zouden gebruiken voor IUI. Ik heb dus 13 dagen geleden mijn eerste IUI gehad. De dag zelf heb ik me echt rustig gehouden, maar de dagen nadien ben ik terug beginnen werken en heb ik grote kuis gedaan in huis... (Nieuwbouw = veel werk) Ik heb me dus niet ingehouden... Een week na de IUI kreeg ik af en toe eventjes het gevoel dat ik ongesteld ging worden. Dat drukkende, krampachtige gevoel helemaal onder in je buik en soms links of rechts. Dat gevoel komt nu in de tweede wachtweek dagelijks nog enkele keren terug. Ik weet echt niet wat dat te betekenen heeft. Ik heb tot nu toe nog geen druppel bloed verloren... Gelukkig maar! Dat zou ook te vroeg zijn, want ik zou ten vroegste morgen mijn regels krijgen. Voor de rest heb ik niet echt rare symptomen. Alleen slaap ik 's nachts echt slecht en ben ik heel vroeg wakker. Mijn borsten zijn ook al een aantal dagen gevoelig, maar niet pijnlijk. Ze lijken ook groter, ofwel beeld ik me dat maar in. Ik vroeg me dus af of er iemand, bij wie IUI gelukt is, me kan vertellen wat zij voelde gedurende de twee wachtweken na IUI. Ik weet dat ieder vrouwenlichaam anders reageert, maar ik ben gewoon benieuwd of er gelijkenissen zijn met wat ik nu voel (en nog nooit eerder gevoeld heb).
Liefs, Lena

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Wat kan je voelen als IUI gelukt is?

Bericht door Isabella*** » 3 augustus 2014, 16:14

Welkom Lena,

Ik heb nu de 2de IUI achter de rug en heb telkens 8 dagen na IUI de pijn die je beschrijft : menstr krampen en steekjes links en rechts. De eerste IUI had ik dit dus ook en toen menstruatie gekregen...Nu vermoed ik dat het opnieuw negatief zal zijn aangezien ik terug op exact hetzelfde moment die krampen krijg.

Van andere mensen heb ik wel gelezen dat zolang je regels er niet doorkomen er nog hoop is, zelfs al heb je krampen. Afwachten hé, grr....

Bij ons hebben ze niks gevonden, heb ook hormoontests en HSG gehad, bij mijn man is zaadkwaliteit supergoed dus het ligt 100% zeker aan mij....
Verontrustend is wel dat ze niets gevonden hebben, wat volgens mij de kans wel kleiner maakt op slagen, want ze kunnen je niet echt behandelen hé, alleen maar proberen en hopen dat het lukt. We zijn al 3,5 jaar op de natuurlijke manier aan het proberen, helemaal in het begin een vroeg miskraam gehad. Deze zomer gestart met IUI ( maar met weinig hoop).

Groetjes en ik duim mee voor je,

Isabella
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Valaki
Berichten: 508
Lid geworden op: 28 mei 2013, 16:21

Re: Wat kan je voelen als IUI gelukt is?

Bericht door Valaki » 5 augustus 2014, 12:40

Goh, ik denk dat alle "symptomen" die mogelijk zijn zowel voorkomen bij vrouwen die wel een positieve test zullen in handen hebben, dan bij diegenen bij wie het niet gelukt is. En het kan ook elke ronde totaal anders zijn. En je kan ook helemaal niks voelen, en dan nog heb je geen enkele informatie over of het nu wel of niet gelukt zou zijn.
Ik kan geen enkele andere tip meegeven dan geduld uitoefenen, denk ik.
Magische icsi 6!

If you don't believe in miracles
Perhaps you have forgotten you are one

LenaMill
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 juli 2014, 13:50

Re: Wat kan je voelen als IUI gelukt is?

Bericht door LenaMill » 5 augustus 2014, 19:17

@ isabella: inderdaad, dat is ook niet fijn dat ze niets vinden. Anders konden ze meteen een meer gerichtere aanpak voorstellen. Langs de andere kant, als ze niks vinden is er ook wel de kans dat er geen probleem is en dat jullie gewoon veel geduld moeten hebben. Hoe vervelend dat ook is! (Ik heb ook geen geduld meer) Ik duim alvast voor jullie!!!

@Valaki: Bij mij waren de symptomen alvast niet de symptomen die bij een zwangerschap horen. Ik ben zondagavond ongesteld geworden... IUI nummer 1 is dus mislukt. Ik weet niet of we deze maand (3e ronde met clomid en Pregnyl) spontaan moeten proberen of een tweede IUI krijgen. Ik moet deze maand (volgende week dinsdag) naar een andere gyn, omdat de mijne verlof heeft... Het was ook heel toevallig dat ik IUI kreeg vorige maand. Normaal moesten we 4 tot 6 maanden spontaan proberen met clomid en pregnyl... Ben jij met IUI bezig? Mag ik vragen de hoeveelste ronde jullie zijn?

Isabella***
Berichten: 228
Lid geworden op: 14 mei 2014, 15:36

Re: Wat kan je voelen als IUI gelukt is?

Bericht door Isabella*** » 6 augustus 2014, 11:59

Hoi Lena,

Onze gyneacoloog heeft ons direct doorverwezen naar IUI met Clomid en Pregnyl ( ook al heb ik een eisprong en een regelmatige cyclus van 27 dagen telkens).

Ik zit nu op dag 12 na mijn 2de IUI-poging.

Groetjes
Trotse mama van 2 prachtige prinsjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten