symptomen na een inseminatie

IUI Forum
Plaats reactie
kelly29032014
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 februari 2015, 20:42

symptomen na een inseminatie

Bericht door kelly29032014 » 5 februari 2015, 11:41

Hallo. Ik ben nieuw hier. Ik hen maandag mijn eerste inseminatie gehad en lig volledig met mezelf men gedachten en gevoelens in de knoop. Ik vraag mij zoveel dingen af en niemand die mij een deftig antwoord kan geven. Ik hoop hier wat meer geluk te hebben aangezien iedereen hier er al ervaring mee heeft. Ik vroeg mij af of het normaal is dat ik sinds de inseminatie maandag veel last heb van mijn maag en steken in de liesstreek. Ook heb ik het constant te warm. Zelfs met dit vriesweer. En ook seks voelt niet zo prettig als anders. Via dan in mijn onderbuik. En het wordt ook niet meer zo vochtig als voordien. Ook ben ik superemotioneel. Voor het minste zou ik wenen. Ik heb mijn pregnyl inspuiting zaterdag gehad en de inseminatie maandag. Is dit allemaal normaal of niet? En is dit een goed teken of juist niet? De 16 de dag is op 18 februari dus dan ga ik het weten. Maar dat is nog wel lang hè. Heeft er iemand nog last of last gehad van deze symptomen? Ik hoop dat ik hier een beetje antwoorden kan krijgen want ik wordt hier bijna gek. Kan er ook met niemand over praten dus ik vind dit heel moeilijk.

Groetjes allemaal en bedankt om dit even te willen lezen.

Wies
Berichten: 830
Lid geworden op: 30 september 2013, 10:27

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door Wies » 6 februari 2015, 11:27

Dag Kelly,

dat je zo verward bent is heel normaal. Het is allemaal nog nieuw en bovendien zit je ook nog eens boordevol hormonen door o.a. de pregnylspuit.

Of je symptomen van de pregnyl komen, de inseminatie zelf of een geslaagde innesteling, zal helaas niemand hier kunnen zeggen. De aan- of afwezigheid van symptomen wil zelden iets betekenen, hoe graag we daar ook een boodschap uit willen afleiden. Ik denk dat iedereen zich hier hyperbewust is van iedere verandering in haar lichaam, maar het is voor iedereen de wachtweken doorkomen om er een antwoord op te krijgen. Ik denk dat van de hele behandeling, de wachtweken eigenlijk het ergste zijn, de onzekerheid ervan.

Ik zou je graag een concreet antwoord willen geven, maar moet je dat helaas verschuldigd blijven. Maar hier kan je altijd wel terecht om je zorgen met anderen te delen. Ik wens je veel succes toe!
start mmm: november 2012
start IVF: februari 2014
september 2015: zoontje
april 2017: start brusje
december 2017: ICSI 4 - 4 blastocysten ingevroren
13 februari 2018: tp
27 februari 2018: bn - positief! :-) - 01/11

T&T
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 augustus 2013, 11:05

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door T&T » 6 februari 2015, 14:22

Hoi Kelly,

zoals wies schrijft, kunnen je symptomen vanalles en niets betekenen. Dat is echt moeilijk in te schatten.

Neem je utrogestan? Want dat geeft redelijk wat symptomen, allée, bij sommigen toch. Heb je hormonen genomen? Alles hangt echt van wat je al dan niet neemt/nam en hoe je lichaam hierop reageert. Jammer genoeg zit er niets anders op vrees is dan die verd***mde wachtweken uit te zitten. Je bent altijd welkom in het IUI clubje om je grieven, zorgen, vragen en gevoelens neer te schrijven. Kan alleen maar opluchten.
AZ Nikolaas/UZA: ICSI1: 1 tp, neg. ICSI2: geen bevruchting/geen tp
Jette: ICSI 3: 2 tp, neg. ICSI4: geen tp, IUI 1-6: neg
Operatie endometriose 20/10/2015
ICSI 5 bis: geen tp
Juli '17 ECD dr. Platteau: 24/7 hcg 70

kelly29032014
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 februari 2015, 20:42

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door kelly29032014 » 14 februari 2015, 16:06

Hallo lezers. THX voor de reacties. Vandaag zit ik op dag 12 van de wacht weken. Dus dit wil zeggen dat ik in de komende dagen kans heb om mijn regels te krijgen. Dit weekend zal nog slopender zijn dan de voorbije dagen. Ik loop zo gestrest als een mens maar kan zijn. Die angst om naar de wc te gaan en bloed te zien is afschuwelijk. Woensdag is de 16de dag en dan mag ik testen als ik nog geen regels gehad heb. Het zullen spannende dagen worden. Maar ik denk wel dat ik ze zal krijgen. Ik heb zo een licht krampje af en toe in mijn onderbuik zelfde als van opkomende menstruatie. Dus ja k hoop er niet op en verwacht mij de komende twee dagen aan het ergste. Maar je weet nooit hè. Weet hier iemand wat je voelt of kan voelen bij een innesteling? Want dit zou nu ook een dezer dagen zijn natuurlijk. Zelfde als regels. Kan je dit eigenlijk wel voelen? Ik hoop dat het snel achter de rug is want ik kom er gewoon gek van. Al die gedachten in mijn hof en alles wat ik voel..... geen wonder dat er psychische bijstand voorzien wordt in een fertiliteitskliniek. Nu snap ik waarom. Veel succes allemaal. Grtz

Alieske2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 februari 2015, 9:21

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door Alieske2 » 19 februari 2015, 9:25

Dag iedereen,

ik ben nieuw hier. Jullie reacties zijn allemaal heel herkenbaar. Ik heb net mijn zesde inseminatie achter de rug, mag dit weekend testen. De eerste inseminatie was gelukt, maar dit is, jammer genoeg, in een miskraam geëindigd. Het gevoel van gek te worden vind ik ook heel herkenbaar. Ik voel me emotioneel, prikkelbaar en denk dan: "is dit omdat ik mijn regels ga krijgen, door de pregnyl of zouden het eerste zwangerschapssymptomen zijn?" Ook al ben ik dus al een eerste keer zwanger geweest en zal ik de symptomen herkennen toch blijf ik afwisselen tussen hoop en wanhoop, heel vermoeiend allemaal.

Groeten,

Annelies

maramie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 februari 2015, 9:40

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door maramie » 25 februari 2015, 10:56

en? Is het gelukt?

Alieske2
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 februari 2015, 9:21

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door Alieske2 » 15 september 2015, 17:29

Mijn excuses voor het veel te late antwoord. De laatste inseminatiepoging is jammer genoeg niet gelukt. Ondertussen even pauze genomen, om in september te starten met IVF. We stappen wel over naar een ander ziekenhuis, UZ Gent voor een tweede opinie.

Groeten

Marie1987
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 augustus 2015, 12:05

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door Marie1987 » 16 september 2015, 8:08

Dag iedereen,

Zo herkenbaar allemaal... Ik ben zelf vroedvrouw en dacht toch een beetje in te kunnen schatten hoe dit allemaal voelt.
Maar die twee wachtweken zijn echt hel.
Wij hadden gisteren het ondrzoek van mijn eileiders na een tweede mislukte IUI. Dat was me toch ook even verschieten seg, gelukkig was mijn ventje erbij om zijn hand helemaal plat te knijpen.
Een vraagje, ik ben eigenlijk niet zo tevreden van mijn fertiliteitsarts.
Ik vind hem onpersoonlijk, eigenlijk zelfs niet echt beleefd met momenten en puur lichamelijk bij de onderzoeken vind ik hem enorm niet-empatisch en hardhandig, wat de behandelingen nog een pak onaangenamer maakt. Ik heb meestal meer stress voor hoe de dokter weer met mij zal omgaan dan voor de behandeligen zelf, ik voel me echt niet gesteund.
Zijn er hier vrouwen die net uitermate tevreden zijn met hun arts? Ik heb vooral nood aan een ietwat warme persoonlijkheid die regelmatig informatie geeft en blijk geeft van enig medeleven tijdens dit hele proces...

Alvast bedankt voor evt. tips en heel veel succes allemaal!!

babybuik
Berichten: 28
Lid geworden op: 25 april 2016, 15:46

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door babybuik » 26 april 2016, 9:46

Hey Marie,

Je post is al een tijdje geleden, dus hopelijk heb je al een betere arts of nog beter... ben je al zwanger ondertussen!
Ik ben echt heel tevreden van dokter kerremans in kontich, is een lieve vrouw die echt wel heel veel info geeft.

die test van de eileiders was voor mij ook de hel. Niet fysiek, want de pijn viel bij mij wel mee, maar wel emotioneel... op die dag is mijn emmertje overgelopen (nog wel tijdens het onderzoek). Die arme radioloog wist niet wat hij moest doen :).
Blij dat we dat achter de rug hebben! En misschien is het ondertussen bij jou gelukt? Ik heb al een paar keer gehoord dat het na dat onderzoek soms wel lukt. Ik duim daar toch voor! Ik zit nu in mijn tweede wachtweek (of schijnzwangerschap zoals ik het noem) dus nog even tanden bijten...
Op zoek naar lotgenoten tijdens deze tocht naar een babybuik...
altijd welkom op babybuik.wordpress.com om ervaringen uit te wisselen!

elinedb
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 december 2015, 15:56

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door elinedb » 2 juni 2016, 16:17

Ik had vorige zondag inseminatie, dus 11 dagen geleden. In begin geen last maar nu wat buikpijn en gevoelige, soms pijnlijke borsten.
Vandaag zwangerschapstest gedaan die 6 dagen voor menstruatie kan positief testen (maandag normaal). Deze was negatief..
Kan ik nog hopen op een zwangerschap?

EKM81
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 juli 2015, 16:57

Re: symptomen na een inseminatie

Bericht door EKM81 » 10 juni 2016, 8:50

Marie1987 schreef:Dag iedereen,

Zo herkenbaar allemaal... Ik ben zelf vroedvrouw en dacht toch een beetje in te kunnen schatten hoe dit allemaal voelt.
Maar die twee wachtweken zijn echt hel.
Wij hadden gisteren het ondrzoek van mijn eileiders na een tweede mislukte IUI. Dat was me toch ook even verschieten seg, gelukkig was mijn ventje erbij om zijn hand helemaal plat te knijpen.
Een vraagje, ik ben eigenlijk niet zo tevreden van mijn fertiliteitsarts.
Ik vind hem onpersoonlijk, eigenlijk zelfs niet echt beleefd met momenten en puur lichamelijk bij de onderzoeken vind ik hem enorm niet-empatisch en hardhandig, wat de behandelingen nog een pak onaangenamer maakt. Ik heb meestal meer stress voor hoe de dokter weer met mij zal omgaan dan voor de behandeligen zelf, ik voel me echt niet gesteund.
Zijn er hier vrouwen die net uitermate tevreden zijn met hun arts? Ik heb vooral nood aan een ietwat warme persoonlijkheid die regelmatig informatie geeft en blijk geeft van enig medeleven tijdens dit hele proces...

Alvast bedankt voor evt. tips en heel veel succes allemaal!!
Wij hebben Dr. Vloeberghs in UZ Jette, en ik kan me echt geen betere dokter voorstellen! Ze is eerlijk, rechtuit, maar steeds op een rustige, respectvolle manier. Heb al veel steun ervaren telkens we bij haar op consultatie gingen!
stop Pil (maart 2013)
Wachtlijst KID (mei 2015)
6e IUI (juni 2016)
Juli 2016: ZWANGER!!
3 maart 2017: bevallen van een flinke zoon!
november 2020: start traject voor een brusje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten