9 follikels, wat moet ik doen??

IUI Forum
Plaats reactie
Appelflapje
Berichten: 11
Lid geworden op: 9 april 2014, 22:12

9 follikels, wat moet ik doen??

Bericht door Appelflapje » 2 april 2015, 17:21

Hoi iedereen,

Even korte voorstelling: 2.5 jaar aan het proberen om zwanger te worden, alle onderzoeken gehad, alles OK behalve zaad van vriend is wel "OK" bevonden, maar niet geweldig. In december spontaan zwanger geworden tussen de IUI pogingen door. Helaas vroege miskraam en ondertussen keek ik uit naar mijn 3e IUI poging.

Lichaam besliste eventjes om extreem te reageren op de Menopur, er zijn 5 rijpe follikels rechts te zien en 4 min of meer rijpe links. IUI gaat dus niet door, heb de morning after pil meegekregen aangezien we gisteren seks hebben gehad en er dus wel een kans is op een spontane bevruchting.

Heb even jullie raad nodig.

- Kans op bevruchting is bij ons statistisch gezien blijkbaar heel klein (lees: 2.5 jaar aan het proberen en zaad van vriend is OK maar niet toppie)
- Gisteren seks gehad en vermoedelijk volgt mijn eisprong overmorgen (dus zaad zou al 72u moeten leven)
- morning after pil werkt in 26% van de gevallen niet

Weet niet wat ik moet doen... Aangezien de kans op een zwangerschap al zo klein is... zou ik dan het risico durven nemen dat er mss 1tje toch bevrucht raakt? Een 4 of 5ling wil ik uiteraard niet, begrijp me niet verkeerd..... Gyn liet aan mij de keuze.... We wachten al zo lang op een positieve test, daarom is het zo'n moeilijke keuze....

Iemand ervaring mee??? Help :'( :'(

Pebbels
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 oktober 2014, 12:07

Re: 9 follikels, wat moet ik doen??

Bericht door Pebbels » 7 april 2015, 16:15

Hey, ervaring heb ik helemaal niet, maar kunnen ze niet enkele folikkels stukprikken?
Daar heb ik toch al vaak over gelezen.

Of ze prikken er enkele stuk, of ze gaan over op een spoed pick-up voor ivf.

Vreemd dat ze deze maand voor jullie verloren laten gaan.

Mijn reactie komt waarschijnlijk wat laat voor jou, maar toch...
28/03/2015 3e IUI: Positief, 17/12/2015: Prachtige dochter!

20/08/2016: Begonnen voor een Brusje,
24/12/2016: 4e IUI: Zwanger, uitgerekend voor 15/09/2017.

Nageltje
Berichten: 130
Lid geworden op: 17 juli 2014, 19:43

Re: 9 follikels, wat moet ik doen??

Bericht door Nageltje » 7 april 2015, 16:22

Hey Appelflapje,

Ik vind dat je arts je precies wel voor een voldongen feit stelt met die morning after-pil, maar misschien kan hij niet anders...

Ik heb ooit 6 rijpe follikels gehad tijdens een IUI-poging. Ze hebben toen vlak voor de inseminatie (35 uur na Pregnyl-spuit) 4 follikels weggeprikt om de kans op een meerling te verkleinen. De grootste follikel links en de grootste follikel rechts lieten ze achter. Dit was de enige 'optie' die ze mij toen gaven, omdat ik nog redelijk jong ben en ze de kans op een meerling niet wilden riskeren. Misschien is dit ook een optie voor jou als ze dit willen (maar vooral kunnen) doen?Een andere optie (die ik toen niet gekregen heb) is misschien escape-IVF?

Nu ja, zoals ik zeg, alles hangt af van de mogelijkheden van de plaats waar je je behandeling ondergaat natuurlijk...

Succes!
Trotse mama van een ICSI-wonder *8/3/2016*

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten