ervaring met IUI Turnhout

IUI Forum
Plaats reactie
augurk
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 april 2015, 21:26

ervaring met IUI Turnhout

Bericht door augurk » 12 april 2015, 21:35

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die ervaring hebben met IUI in het AZ Turnhout? Ikzelf zit bij dokter Van Rompaey en ben hier op zich wel heel tevreden over maar vind maar weinig info over IUI in Turnhout. Heb zelf mijn eerste mislukte IUI achter de rug en we gaan nu voor de 2e gaan. Nu is het wel zo dat de tweede IUI in onze vakantie gaat vallen, we zitten dan op 2u rijden van hier. Ik vind het ook absoluut geen probleem om naar hier te rijden voor de IUI maar vorige keer moest ik nog na mijn echo's 3 dagen bloed laten nemen voor ik men spuit Pregnyl mocht zetten. Voor een stomme bloedname vind ik het wel wat belachlijk dat we over en weer zouden moeten rijden, hoplijk kan dit ook in Nederland gebeuren bij een plaatselijke huisarts maar daar moet ik morgen eens voor bellen... Nog iemand ervaring hiermee toevallig? (Bloednames ergens anders dan in het ziekenhuis?) Misschien kan het ook zonder die bloednames? (daarover heb ik ook al gelezen, blijkbaar doen ze niet overal die bloednames en wachten ze ook niet overal op de stijging van de LH, iemand toevallig ervaring (hopelijk positief) hiermee dat het ook kan zonder die bloednames?)

Heel veel succes aan iedereen die ermee bezig is, het is echt wel zwaar onderschat allemaal....

Veel groetjes
sept 13: stop pil
nov 14: kijkoperatie => PCOS
25/03/2015 : IUI 1 => negatief
27/04/2015: IUI 2 => negatief
dec 2015 IVF 1 => negatief
jan 2016 IVF 2 => positief! klein wondertje geboren 05/10/2016 :D

Spruitje
Berichten: 90
Lid geworden op: 17 januari 2015, 14:18

Re: ervaring met IUI Turnhout

Bericht door Spruitje » 13 april 2015, 21:44

Dag augurk,

Ik heb zelf geen ervaring met het AZ Turnhout... ben zelf in behandeling in Gent.

Ikzelf moet na een eerste controle niet elke dag naar het ziekenhuis voor bloedafname. In UZ Gent werken ze tussentijds vaak met ovulatietesten... misschien kan dat bij jou ook een optie zijn? Het is wel eerder uitzonderlijk...blijkbaar gebeurt het in andere ziekenhuizen niet zo vaak... en de meningen zijn erover verdeeld.
Na een eerste follikelmeting moet ik meestal enkele dagen ovulatietesten doen. Als die positief aangeeft moet ik bellen naar het ZH en dan die avond pregnyl en de volgende dag inseminatie.

Veel succes alvast!

Spruitje
bbz in 2013
jan - mei 15 - 5 IUI-pogingen 5e opnieuw bbz
jan 16 - ICSI 1 - negatief
apr 16 - ICSI 2 - geen terugplaatsing
jun 17 - overstap Jette - ICSI 3 - negatief
sept/okt 17 - ICSI 4
jan 18 - ICSI 5 ZWANGER! :D

augurk
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 april 2015, 21:26

Re: ervaring met IUI Turnhout

Bericht door augurk » 25 april 2015, 22:41

Blijkbaar geen probleem om het elders bloed te nemen, wel best in een fertiliteitskliniek omdat ze dan eerder de uitslag van het bloed hebben. Gelukkig gaat het toch niet nodig zijn want kan de IUI nog gebeuren voor de vakantie :) Wel weer last van een LH die bijna niet wil stijgen of toch heel laat na mijn andere hormonen komt. Nog iemand dit al tegen gekomen? Was daar dan een oplossing voor? Hopelijk doet de pregnyl wel zijn werk... Afwachten maar...
Merci voor de reactie spruitje! Hopelijk lukt het de volgende keer wel.

Groetjes
sept 13: stop pil
nov 14: kijkoperatie => PCOS
25/03/2015 : IUI 1 => negatief
27/04/2015: IUI 2 => negatief
dec 2015 IVF 1 => negatief
jan 2016 IVF 2 => positief! klein wondertje geboren 05/10/2016 :D

Lieve dames
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 april 2015, 8:39

Re: ervaring met IUI Turnhout

Bericht door Lieve dames » 2 juni 2015, 21:06

Hoi, wij hebben dezelfde gynaecoloog gehad. Ook in tirnhout. We weten uit ervaring dat de fertiliteit in Turnhout niet zo goed is. Ook vrienden van ons zijn overgestapt...

Groetjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten