Follikels verdwenen

IUI Forum
Plaats reactie
OngeduldigKoppel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 juli 2015, 19:28

Follikels verdwenen

Bericht door OngeduldigKoppel » 11 juli 2015, 19:55

Dag dames en heren,

Ik ga jullie het lange verhaal besparen, ik ben enkel op zoek naar mensen die ons raad kunnen geven over de huidige cyclus. We werken met Menopur en inseminaties. De vorige inseminaties vonden telkens plaats op dag 13 van de cyclus. Nu bij deze cyclus waren er 2 follikels op dag 11, eentje van 15 en eentje van 19 mm. Op dag 12 moest er nog eens bloed genomen worden omdat oestradiol een beetje gedaald was. Op dag 13 was het oestradiol nog gedaald. Daarom op dag 15 nog eens terug en de follikels waren (natuurlijk) verdwenen. Uit de bloeduitslag bleek dat er nog geen eisprong was geweest dus ze waren blijkbaar terug gekrompen.
Op dag 14 verder gegaan met menopur omdat er dus nog geen eisprong was geweest. Op dag 18 waren er enkel kleine follikels te zien. Dus gewoon verder met menopur want uit bloed bleek dat er nog steeds geen eisprong is geweest. Nu op dag 22 zijn er 2 kleine follikels, eentje van 11mm en eentje van 13mm. De oestradiol is toch eindelijk aan het stijgen (nu 140). Dus de gynaecoloog wil toch nog verder proberen. Maar uiteindelijk mogen we wel kiezen of we verdergaan met de hormonen of niet. Het is nu dus heel moeilijk.

Wie heeft ooit in dezelfde situatie gezeten? Iemand die raad heeft? Kan je 2 maal per cyclus follikels laten groeien tot ze groot genoeg zijn? En worden dat dan überhaupt "gezonde" eitjes? En wat zouden jullie doen? Dit is onze laatste cyclus voor we aan ivf beginnen.

Haha het is blijkbaar toch een lang verhaal geworden :p

Rozemarijn13
Berichten: 2
Lid geworden op: 6 juli 2015, 13:41

Re: Follikels verdwenen

Bericht door Rozemarijn13 » 12 juli 2015, 9:33

Dag OngeduldigKoppel, ik ben helemaal nieuw hier. Ik zit waarschijnlijk ook in mijn laatste iui-cyclus voor we naar IVF gaan, ofwel mogelijks nog even iui met hormonale stimulatie. Ik zit nu in mijn derde iui in natuurlijke cyclus.

Om op je vraag te antwoorden: als de gyn zegt dat stimuleren nog zin heeft, zou ik dat gewoon doen, niet? Tenzij je de hormonen in je lijf echt beu bent. Maar als je naar IVF gaat, ga je na deze ronde waarschijnlijk toch sowieso een pauze hebben, omdat je toestemming moet aanvragen bij de mutualiteit ed. Er zit dan toch sowieso wat tijd tussen om je lichaam rust te gunnen. Maar uiteindelijk is dit een aanvoelen/beslissing die alleen jullie kunnen nemen. Succes!

OngeduldigKoppel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 juli 2015, 19:28

Re: Follikels verdwenen

Bericht door OngeduldigKoppel » 12 juli 2015, 10:49

Bedankt voor je antwoord. Wij gebruiken nu reeds de hormonen die we ook voor ivf moeten gebruiken. Alleen nu in een veel lagere dosis. Dus goedkeuring van ziekenfonds is er al. Volgende maand is het labo gesloten dus er zou inderdaad wel een maandje rust zijn. Ik vind het gewoon allemaal vreemd. Maar inderdaad je zou de dokters moeten volgen, alleen zijn wij ons geloof in de dokters wat kwijt. Aangezien ze bij vorige cyclussen fouten hebben gemaakt.

Graageentweede
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 juli 2015, 10:21

Re: Follikels verdwenen

Bericht door Graageentweede » 15 juli 2015, 10:31

Hey, ik zou gewoon door gaan. Je moet echt vertrouwen hebben in je arts, zelf vind ik dat uitermate belangrijk. Er kan altijd iets misgaan of anders lopen dan we verwachten. Eigenlijk spelen we met de natuur en in de natuur loopt het soms ook niet helemaal volgens plan. Ik heb nog geen enkele iui gehad zoals het hoort, altijd loopt er iets verkeerd, maar ik blijf positief... mijn zoontje is tot stand gekomen na een overstimulatie, die ze uiteindelijk op het einde rechtgezet hebben. Nu proberen we voor een 2de en deze keer komt mijn bloedwaarde niet overeen met de grootte vzn de follikel, iets gelijkaardigs denk ik. Maar we gaan ook doorgaan en positief blijven!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten