KID- Poging 4

IUI Forum
Plaats reactie
babyBummy
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 juli 2015, 10:24

KID- Poging 4

Bericht door babyBummy » 28 juli 2015, 10:41

Hallo,

Ik volg dit forum sinds de start van ons "avontuur", maar heb nu meer dan ooit de behoefte om ook ons verhaal te delen.

Februari, dit jaar, zijn we gestart met de KID behandeling. Ik had 2 follikels klaarzitten, heb op het laatste moment toch nog Clomid moeten gebruiken en in de wachtperiode nam ik Progynova. Na 2 lange wachtweken belde ik voor het resultaat en dat was positief. Voor de zekerheid mocht ik maandag opnieuw voor een test gaan en dan een afspraak maken voor de eerste echo. We waren enorm verbaasd dat het de eerste keer al gelukt was en ontzettend blij! Helaas kregen we maandag minder goed nieuws. Mijn waarden waren gedaald en er zou een miskraam volgen. Een paar dagen later was het zover.

Ondertussen zitten we aan poging 4, de laatste poging met Clomid. We hebben nog goede waarden gehad, maar ook hier bleef het niet zo. De laatste keer was er helemaal geen bevruchting. Vrijdag heb ik mijn eerste echo gehad voor de nieuwe cyclus, op het moment dat ik in de wachtzaal zat kreeg ik van een vriendin het bericht dat ze zwanger was. Nog maar pril, maar ze hebben meer geluk. Die hele dag heb ik me slecht gevoeld. Ik gun het ze enorm, want ook zij hebben moeilijkheden gehad. Maar het is gewoon niet eerlijk, ik wil ook goed nieuws kunnen vertellen. Gisteren vertelde ook een andere vriendin dat ze zwanger was. Sindsdien heb ik het idee dat IEDEREEN zwanger is.... buiten ik.

Vandaag had ik mijn tweede echo, het was Dr. Ombelet. (jammer genoeg) Dr. D'Hondt zag bij de eerste echo aan beide kanten follikels zitten van 10-11 mm. Vandaag zag Dr. Ombelet er precies maar 1. Hij heeft me niet gezegd hoe groot ze waren of hoe het slijmvlies eruit zag. Ik weet dat Dr. Ombelet een bekwame dokter is, maar in de omgang vind ik hem maar niks. Om 14u30 moet ik bellen voor het bloedresultaat. Mag ik vandaag mijn pregnyl spuit zetten of morgen? En dan volgt de inseminatie. Ik zal dan ook aan de consulente vragen hoe mijn follikel was en het slijmvlies. Ik moet toch weten of ik progynova moet bijnemen of niet.

Ik vind het zo vervelend dat ze niets vertellen. Wat zijn de volgende stappen, wat moet ik verwachten, ziet het er goed of slecht uit,... De onzekerheid iedere keer vind ik nog het stomste. En vaak voel ik me heel alleen met mijn gedachten. Niemand in mijn omgeving maakt dit mee, dus ik heb niemand om ervaringen mee te delen.

Hopelijk vind ik hier lotgenoten om mijn gedachten mee te delen. Zo zal de "stress" toch ook wel minderen?
Ik lees graag jullie verhaal en tips!
Laatst gewijzigd door babyBummy op 29 juli 2015, 8:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: KID Genk

Bericht door NewGirl » 28 juli 2015, 22:04

Hey,

Heel herkenbaar hoor! Wij zijn al meer dan een jaar aan het proberen, met ook al 1 miskraam erop zitten.
Volgende week hebben we onze eerste afspraak bij een gynaecoloog voor kunstmatige inseminatie.
Mijn grootste frustratie tot nu toe was dat mijn gynaecologe me altijd deed voelen alsof ik ongeduldig ben.
Ik moest van haar opnieuw een jaar proberen voor ze me wou verder sturen voor onderzoeken.
Mijn hormonen zijn volgens haar allemaal in orde en ook de echo's zijn altijd heel goed (op moment van ovulatie altijd een mooie eicel te zien en goed voorbereide baarmoederhals).
Het afgelopen jaar was dan een hel. Elke maand opnieuw die teleurstelling. Zo zinloos.
Elke maand terug in een dal vallen en zoveel energie zoeken en om weer een uit te geraken.
En dan inderdaad iedereen die zonder problemen zwanger geraakt en alleen nog over hun zwangerschap kunnen praten.
Heel moeilijk om altijd te blijven lachen...

Ik probeer er wel met vriendinnen over te praten. Maar zij zijn allemaal zonder problemen zwanger geraakt en hun 'goede raad' helpt me dan ook niet veel.
Ik hoop snel met de inseminatie te kunnen starten om terug ergens hoop in te krijgen.

Veel tips heb ik dus niet. Zoals mijn gynaecologe me vorige week nog zei: 'geniet maar gewoon van de zomer en kijk in september maar verder'... haha ja hoor... :-)

babyBummy
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 juli 2015, 10:24

Re: KID- Poging 4

Bericht door babyBummy » 29 juli 2015, 8:46

Hoi NewGirl

Ik begrijp je frustratie, want het kan natuurlijk allemaal niet snel genoeg gaan. De teleurstelling en onzekerheid iedere maand opnieuw zijn het zwaarste van de hele weg. Ik heb het gevoel dat wij voor de dokters gewoon een wetenschappelijke kwestie zijn, terwijl er voor ons zoveel meer bij komt kijken. Soms denk ik dat ze dit niet begrijpen.

Ik mag vanmiddag langsgaan voor poging nummer 4. Dit keer was mijn slijmvlies in orde (dus geen progynova) en ik moest ook maar een half spuitje pregnyl. De follikel was 18mm, ik hoop stiekem dat deze vandaag nog iets groter is.
Nu veel mensen rondom mij zwanger zijn, heb ik het gevoel dat de druk groter is.
Nochtans probeer ik er zo min mogelijk aan te denken, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik ben in ieder geval blij om nog een verhaal te lezen! Hopelijk zal de kunstmatige inseminatie voor jullie snel een succesverhaal worden. Dan kunnen we al snel onze tips en ervaringen delen.

Groetjes,
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

babyBummy
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 juli 2015, 10:24

Re: KID- Poging 4

Bericht door babyBummy » 9 september 2015, 16:14

@NewGirl: Start je deze maand op? Hoe verloopt het tot nu toe? Veel succes alvast!!
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: KID- Poging 4

Bericht door NewGirl » 19 september 2015, 12:11

Hey,

Vandaag wéér mijn regels gekregen. Voor de ZOVEEELLLSSSTE keer... zucht
De dokter wilt dat we nog maar eens 3 maand proberen met Clomid alvorens KID.
Ik begrijp het echt niet hoor. We zijn al meer dan anderhalf jaar aan het proberen op de natuurlijke manier, wanneer komt er eindelijk eens een einde aan.?
Hij is ervan overtuigd dat het ons op natuurlijke manier gaat lukken en wil daarom niet met kunstmatige inseminatie beginnen. Dit omdat onze leeftijd en bloed/sperma testen heel positief zijn. Heel leuk voor hem, maar ik moet het wel al die maanden volhouden... Er zijn toch ook meer dingen die je moet nakijken zoals mss eens een echo doen... Iets wat hij nog geen ene keer gedaan heeft.
Ik denk dat ik maandag gewoon een andere kliniek bel.

En ik heb echt geen zin meer om te horen: "ge moogt er niet teveel mee bezig zijn" nonsens.
Heb er zoooo genoeg van. Ik ben op een punt gekomen dat ik ook niet meer vriendelijk kan reageren op die commentaren. Alsof ik mijn eigen onvruchtbaarheid geef door te weten wanneer mijn ovulatie valt en wanneer mijn regels moeten komen. Is ook geen harde wiskundige berekening he. :roll:

hèhè, nu heb ik weer zo'n negatieve tekst moeten neertypen. Ik zal morgen nog iets laten horen, meestal is mijn humeur dag 2 als ietsje beter 8)

Hoe loopt het bij jou?


groetjes!

babyBummy
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 juli 2015, 10:24

Re: KID- Poging 4

Bericht door babyBummy » 19 september 2015, 14:06

Hoii!

Wat jammer om te horen! Ik denk dat dokters soms niet beseffen wat we allemaal emotioneel doorstaan.
Maar de moed niet opgeven. Ik weet dat dat soms heel moeilijk is. Misschienbis het inderdaad eens interessant om een tweede opinie te vragen. Of eventuele verdere onderzoeken. Heb je er al eens over gesproken met je dokter?

Wij hebben eindelijk eens positief nieuws ontvangen. Na een 5e poging mag dat ook wel.
Ik had er zelf eerlijk gezegd niet meer op gerekend, ik was het zo gewoon om slecht nieuws te ontvangen
Maar eerlijk gezegd gedurende deze hele periode ben ik er minder mee bezig geweest.
Samen met wat vriendinnen ben ik een weekend naar Londen gegaan waardoor ik het hele gebeuren zelfs vergeten was.
Op mijn eten lette ik wel nog. Ik drink en eet heel veel soja. Dat zou het slijmvlies bevorderen.
Nu hoop ik alleen dat alles goed blijft gaan.

Ik duim voor jullie! Geef de moed niet op, alles komt wel in orde!
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

NewGirl
Berichten: 120
Lid geworden op: 27 juli 2015, 14:07

Re: KID- Poging 4

Bericht door NewGirl » 21 september 2015, 7:50

Proficiat! Eindelijk eens goed nieuws!
Ik heb deze morgen ook een test gedaan omdat mijn regels maar niet willen doorkomen. Ik verlies namelijk al 3 dagen een heel klein beetje bloed bij mijn witverlies. (iets wat ik normaal de eerste dag van mijn regels heb maar geen 3 dagen).
En... positieve test! Ik ga deze avond naar de dokter voor een bloedtest, want zo bloedverliezen lijkt me ook niet normaal...?
We zullen zien... :?:

babyBummy
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 juli 2015, 10:24

Re: KID- Poging 4

Bericht door babyBummy » 21 september 2015, 9:00

Ohhh dat is ook goed nieuws! Ik zal duimen dat het allemaal in orde is!
Veel succes bij de dokter! En Proficiat! :D
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten