menopur vs clomid

IUI Forum
Plaats reactie
Hobbes
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 april 2015, 19:52

menopur vs clomid

Bericht door Hobbes » 10 augustus 2015, 13:50

Hoi iedereen,
na 4 rondes clomid... sinds zaterdag overgestapt op menopur.
Van clomid had ik wel wat buikpijn, sliep ik slecht, had ik opvliegers en was ik wat kribbig...
maar sinds zaterdag met de menopur... ween ik... al 2 dagen lang... voor geen reden...
Ik lees overal dat menopur beter en minder zwaar is dan clomid, maar bij mij is het precies het tegenovergestelde...
Herkent iemand dit?
Groetjes
na 6 iui gestart met ivf op 5/1

babyBummy
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 juli 2015, 10:24

Re: menopur vs clomid

Bericht door babyBummy » 10 augustus 2015, 15:18

Hoi Hobbes,

Ik ga dit gesprek ook volgen. Ik zit namelijk aan de laatste poging met Clomid. (ik herken je symptomen, had zelf krampjes, kribbig, slecht slapen, ... )
Donderdag krijg ik het resultaat, indien deze niet positief geeft start ik ook met Menopur.

Ikzelf moet wel zeggen dat ik de laatste paar weken vrij emotioneel ben, ik zou van alles kunnen wenen.
Dus of het aan de Clomid of zoals u aan Menopur ligt weet ik niet.
Het proces is ook vrij zwaar en de onzekerheid elke keer. Misschien is het ook de combinatie van alles.

Maar indien iemand een antwoord heeft, volg ik het graag.
Succes!!

Groetjes
Start KID: 02/2015 8 pogingen- 3 MK
IVF 1: 01/2017, Cryo 04/2017 -> Zwanger! (23/12/2017)

Rozalie
Berichten: 4
Lid geworden op: 6 augustus 2015, 21:17

Re: menopur vs clomid

Bericht door Rozalie » 15 augustus 2015, 19:46

Beste,

Ik heb eerst clomid gehad, dit werkt vooral op de hersenen en dit werkte niet voor mij. Ben toen overgeschakeld op menopur en sindsdien geen klachten. Na de derde ronde iui is het bij ons gelukt...ben ondertussen 6 weken zwanger. Ik duim voor jullie !!!

Hobbes
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 april 2015, 19:52

Re: menopur vs clomid

Bericht door Hobbes » 15 augustus 2015, 20:20

Nou,
de gynaecoloog zei vandaag dat clomid idd normaal gesproken meer klachten geeft, maar dat het echt niet uitgesloten is dat al mijn tranen deze week daaraan gelinkt waren. Ze denkt dat mijn lichaam er echt moest gewoon aan worden, vandaar dat ik zo heftig reageerde. Maar ze was ontzettend lief en begreep me wel. (ik zal al te wenen en ik had nog niets gezegd ;-) )
Enfin... vanavond pregnyl en maandag poging 4. Eerste keer met menopur. We zullen zien!
Liefs
na 6 iui gestart met ivf op 5/1

Louiske
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 februari 2015, 13:13

Re: menopur vs clomid

Bericht door Louiske » 16 augustus 2015, 9:59

Ik ben ook de eerste dagen erg huilerig geweest van de menopur, daarna is het wel verbeterd. Had er ook bijwerkingen van, hoofdpijn, buikpijn...en ik gebruik menopur omdat ik nog meer bijwerkingen heb met Clomid. Blijkbaar gevoelig aan die hormonen :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten