Iui in eigen cyclus

IUI Forum
Plaats reactie
Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Iui in eigen cyclus

Bericht door Dora26 » 2 april 2016, 13:18

Iemand ervaring met iui in eigen cyclus of hoe het in zijn werk gaat?

Woensdag hebben we een afspraak om te kijken welke behandeling we zullen starten. Woensdag zit ik op cyclusdag 5 en dus wat laat om nog met hormonen te starten denk ik. Omdat we deze maand toch graag wat 'vooruit' willen, overwegen we om te vragen om een iui te doen in eigen cyclus, maar hoe gaat dat dan?

Volgen ze je eisprong op via je bloedwaarden of echo's? Of volg je het thuis op met ovulatietesten?
En neem je helemaal niets van hormonen? Of vragen ze sowieso wel om pregnyl te zetten om de eisprong min of meer te kunnen timen?

Indien iemand me wat meer uitleg kan geven, graag!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Tinne07
Berichten: 9
Lid geworden op: 2 april 2016, 11:06

Re: Iui in eigen cyclus

Bericht door Tinne07 » 2 april 2016, 21:20

Test

Tinne07
Berichten: 9
Lid geworden op: 2 april 2016, 11:06

Re: Iui in eigen cyclus

Bericht door Tinne07 » 2 april 2016, 21:26

Ik probeer een antwoord te sturen, maar als ik mijn hele verhaal doe, krijg ik een foutmelding... Ik blijf proberen!

Tinne07
Berichten: 9
Lid geworden op: 2 april 2016, 11:06

Re: Iui in eigen cyclus

Bericht door Tinne07 » 2 april 2016, 21:38

Ik heb 4 IUI pogingen gehad met donorsperma zonder hormonenstimulatie. Op dag 10 of 11 langskomen bij de gynaecoloog voor follikelmeting en bloedonderzoek (LH, FSH, progesteron). Afhankelijk van de grootte van de follikel en de bloedwaarden wordt dan een nieuwe afspraak gemaakt voor opvolging of onmiddellijk voor inseminatie. De follikel zou zo'n 20mm moeten zijn. 36u voor de inseminatie heb ik telkens Pregnyl moeten zetten.
Het was nog niet gelukt na de vierde keer, dus nu twee cycli met menopur gehad. Maar dat heb je in mijn berichtje gelezen :wink: Met de menopur moest ik idd al op dag 3 starten. Het geeft mogelijks meerdere rijpe follikels en zou ook meer kans op innesteling geven.

Heel veel succes! Als je nog vragen hebt, ik wil ze altijd proberen te beantwoorden!

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Iui in eigen cyclus

Bericht door Dora26 » 3 april 2016, 11:15

Dus qua opvolging is het eigenlijk even 'intensief' om over en weer naar het ziekenhuis te rijden, enkel dat het dan zonder hormonen gaat. Ik ben benieuwd, dan heb ik misschien al een klein beetje het idee hoe het de cyclussen erna (met hormonen) zal zijn.
Had jij zelf trouwens een voorkeur om het eerst een aantal keer zonder hormonen te proberen? Of was het een voorstel van het ziekenhuis? Mag ik nog vragen in welk ziekenhuis je onder behandeling bent, gewoon puur uit interesse? (misschien heb ik er ergens al over gelezen, excuseer dan!)
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Tinne07
Berichten: 9
Lid geworden op: 2 april 2016, 11:06

Bericht door Tinne07 » 3 april 2016, 13:37

Zonder hormonen moet je op dag 10 of 11 gaan voor opvolging en dan misschien nog eens een keertje de dag erna. Met hormonen komt er één opvolging bij, op dag 2 of 3. Dan nemen ze een echo om te kijken of er zeker geen follikels zijn achtergebleven en om de hormonen mee te geven. Ik zet m'n spuitjes zelf. Je kan ook kiezen voor een thuisverpleegster of misschien je man.

Na drie mislukte pogingen heeft mijn gynaecologe voorgesteld om met hormonen te proberen. Die cyclus heb ik dan nog zonder stimulatie gedaan. Ik heb dan ook een HSG laten nemen (alles OK). Het was dus puur op initiatief van het ziekenhuis. Ik vond het aanvankelijk zelfs raar omdat ik elke maand een mooie follikel had en een regelmatig en vrij korte cyclus had. Maar de hormonen geven een betere slaagkans: eventueel meerdere follikels (bij mij niet het meest ideale), maar ook een betere innesteling. Ik heb geen enkele bijwerkingen van de menopur. Als ik deze cyclus de inseminatie door laat gaan, ga ik wel vragen om volgende cyclus geen hormonen te nemen. Het is een veel te groot dilemma voor mij wat te doen bij meer dan 1 follikel. Als ik een partner zou hebben, zou de keuze minder moeilijk zijn.

Ik ga voor opvolging naar het AZ Herentals. Daar wordt ook beslist welke procedure we volgen. Voor de inseminatie ga ik naar UZA in Edegem.

Good luck! :)

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Iui in eigen cyclus

Bericht door Dora26 » 3 april 2016, 19:14

Dan woon je waarschijnlijk bij me in de buurt...
Ik wist niet dat de opvolging in Herentals kon, dat is voor mij ook het dichtstbijzijnde ziekenhuis...
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Tinne07
Berichten: 9
Lid geworden op: 2 april 2016, 11:06

Re: Iui in eigen cyclus

Bericht door Tinne07 » 3 april 2016, 19:28

Ik ga je even een pb sturen. Groetjes

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Iui in eigen cyclus

Bericht door Dora26 » 6 april 2016, 18:32

We mogen, spannend dus!
Volgende week al follikelmeting en 9/10 ook eind van de week al inseminatie... (heb normaal mijn eisprong spontaan op dag 15)
Enkel pregnyl spuiten om de eisprong te 'timen'.
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Tinne07
Berichten: 9
Lid geworden op: 2 april 2016, 11:06

Re: Iui in eigen cyclus

Bericht door Tinne07 » 7 april 2016, 6:57

Super! Ben blij voor jullie! Good luck! :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten