IUI na endometriose

IUI Forum
Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 4 april 2016, 18:30

Hallo Dora26,
Ik heb hier het nieuwe forum gestart. Zo kunnen we elkaar makkelijker op de hoogte houden.

Groetjes
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 4 april 2016, 20:58

Fijn! :D
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 5 april 2016, 17:58

Morgen EINDELIJK! onze afspraak, wat heb ik afgeteld...
Zijn er volgens jou specifieke dingen waar ik naar moet vragen?
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 6 april 2016, 18:26

Hé,

We mogen deze maand al starten met een iui in eigen cyclus (aangezien ik al op dag 5 zit vandaag), dus volgende week woensdag op dag 12 fm en enkel pregnyl om de eisprong te timen.

Normaal gezien heb ik op dag 15 spontaan mijn eisprong, dus ik veronderstel dat ik eind volgende week ook al de eerste keer mag meemaken hoe een inseminatie eraan toe gaat.

Ik vind het best wel spannend. Vanaf volgende maand zou ik dan een halve tablet Clomid moeten nemen van dag 3-7...
Ben benieuwd, hopelijk niet teveel bijwerkingen!

Ben wel benieuwd hoe het met de zaadjes van mijn vriend zal zijn, ben bang dat het resultaat misschien toch nog zal tegen vallen!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 6 april 2016, 22:49

Hallo,
Super :D kben blij voor jullie dat de IUI er deze maand nog van zal komen! Zo spannend allemaal!
Ook wij zijn naar de gyn gegaan na mijn weekje puregon. De eerste FM werd uitgevoerd, mijn follikels zijn nu 10mm groot, we moeten tot aan 20mm geraken. Dus de puregon werd verdubbeld en volgende maandag mag ik opnieuw gaan voor een FM. Ook in die week wordt de inseminatie normaal uitgevoerd dus onze cyclussen lopen ongeveer gelijk.
Sorry voor de late reactie, kheb al veel moeten werken...
Hopelijk verloopt het voor ons beiden goed en is het snel positief :p
Groetjes
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 7 april 2016, 8:10

Spannend zeg!
En je hoeft hier niet persé dagelijks te reageren hoor! Er zijn nog andere dingen in het leven buiten dit forum :wink:
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 7 april 2016, 8:14

Heb jij trouwens nooit clomid gebruikt?
Mijn arts zei dat ze in België blijkbaar 'verplicht' zijn om met Clomid te starten en dat ze enkel op spuiten mogen over gaan indien er bij Clomid zware bijwerkingen zijn... Maar er zijn toch zoveel mensen die spuiten... Vind het raar!
Want zelf zouden ze ook de voorkeur geven aan spuitjes blijkbaar.
Ik ga het woensdag nog eens vragen, want het is me niet helemaal duidelijk!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 7 april 2016, 15:33

Dora26 schreef:Heb jij trouwens nooit clomid gebruikt?
Mijn arts zei dat ze in België blijkbaar 'verplicht' zijn om met Clomid te starten en dat ze enkel op spuiten mogen over gaan indien er bij Clomid zware bijwerkingen zijn... Maar er zijn toch zoveel mensen die spuiten... Vind het raar!
Want zelf zouden ze ook de voorkeur geven aan spuitjes blijkbaar.
Ik ga het woensdag nog eens vragen, want het is me niet helemaal duidelijk!
Nee nooit Clomid gebruikt... ik zal het eens navragen maandag wanneer ik opnieuw moet gaan. Het is inderdaad raar dan dat ik dit niet heb moeten gebruiken.
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 7 april 2016, 19:30

Ben benieuwd! Ik wil woensdag eigenlijk ook gewoon nog eens vragen of het niet gewoon met Menopur kan...van clomid lees je zoveel nare bijwerkingen etc. en blijkbaar vind mijn arts zelf dat de spuiten beter werken :?
Zij zou ook liever meteen met de spuiten beginnen, maar dat kan volgens haar niet... Raar eigenlijk!
Jij hebt van het begin af met Puregon gewerkt? Is toch ook met spuiten niet?
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 10 april 2016, 8:58

Ja vanaf dat IUI ter sprake kwam werd ons aangeraden om te spuiten. En dat bleek dan met Puregon te zijn. Dus clomid is nooit ter sprake gekomen... Een vriendin van me moet ook clomid innemen en we zitten nochtans bij dezelfde arts in behandeling... Geen idee hoe dit komt.
Morgen opnieuw follikelmeting... hopelijk heb ik de 20mm gehaald en mag ik pregnyl spuiten en doet men deze week nog onze eerste inseminatie.
groetjes
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 10 april 2016, 16:43

Ja, vreemd hé, dat het allemaal zo hard verschilt...
Ik weet wel dat ze me zei dat ze slechts héél licht hormonaal wil stimuleren, dus ik mag slechts een half pilletje clomid nemen volgende cyclus! Terwijl de meesten toch gewoon 1 pilletje nemen...

Ik ben benieuwd naar morgen, hopelijk zit het goed!
Mag jij trouwens pas vanaf 20mm Pregnyl zetten?
Mij hebben ze gezegd dat het vanaf 17mm al mag. Waarschijnlijk zit ik daar woensdag ook aan en heb ik deze week ook nog de eerste inseminatie.
Spannend toch hé!

Zet jij de pregnyl trouwens zelf? Ik ga morgen de eerste spuit ophalen bij de apotheek. Mijn gyn heeft me gezegd dat ik het zelf mocht doen, ofwel via de huisarts, ofwel via thuisverpleging... Maar ik veronderstel dat het niet zo moeilijk is, ofwel?
Heb jij iets van instructies gehad ofzo?
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 11 april 2016, 13:07

Ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is Elise!
Hoe ging het met je eitje en is de iui al gepland nu? Spannend!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 11 april 2016, 22:09

Hallo Dora,

Zowel wij als de gyn. hadden vandaag meer verwacht. Mijn follikels zijn ongeveer hetzelfde gebleven :( k moest opneuw bloed laten trekken en mijn hormonen staan te laag in waarde... Hierdoor willen mijn follikels niet groeien...
De puregon wordt opnieuw opgedreven en hopelijk tegen nu vrijdag beter resultaat...
Kmoet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben, khad echt gehoopt dat ik klaar zou zijn voor mijn eerste inseminatie.
Wat de pregnyl betreft... Ik ben zelf verpleegkundige dus ik mag mezelf inspuiten... Het is ook gewoon een inspuiting in de buik. Ze hebben niet echt veel uitleg gegeven omdat ze er vanuit gaan dat ik wel weet wat ik moet doen.
Heel veel succes woensdag! Ik hoop dat jij beter resultaat hebt!
Groetjes
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 11 april 2016, 22:49

Hé bah, zonde zeg dat het toch niet zo snel gaat als je verwacht had!
Ik laat je woensdag sowieso ook nog niets horen... wanneer moet je nu terug gaan voor controle? Hopelijk is er dan wat vordering te zien!

Ik heb 1 jaar verpleegkunde gestudeerd, dus weet ook wel ongeveer hoe ik de spuitjes moet optrekken en zetten etc. maar bij de apotheek deden ze er daarstraks ook 'raar' over dat ik het zelf zou gaan doen...
Wat ik wel niet heb, is een spuit zelf...ze hadden in het ziekenhuis ook niet gezegd welke ik zou moeten halen.
Jij een idee ervan, welke hoeveelheid er in de spuit moet kunnen voor 5000 eenheden Pregnyl?
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 12 april 2016, 7:54

Vrijdag opnieuw op controle, we zullen zien... Hopelijk beter!
Onlang een patient ingespoten met pregnyl en van haar had ik genoeg met een spuitje van 2ml en een sc-naaldje.
Waarom zou jet niet zelf doen... Uiteindelijk moeten we onze hormonen ook zelf spuiten dus dat kan er ook nog wel bij ;)
De apotheker weet niet altijd wat we al hebben moeten doen he of wat onze achtergrond is
Veel succes morgen
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten