IUI na endometriose

IUI Forum
Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 7 mei 2016, 16:42

Hey meid,
Blij te horen dat de 1ste FM al zo goed is :) Ik duim mee dat het maandag perfect is. Het is inderdaad niet leuk om alleen naar het ziekenhuis te moeten. Het is ook een belangrijk moment he... Stel dat het gelukt zou zijn, en dat je dus zwanger bent, dan moet jou vriend toch wel bij de 'bevruchting' zijn he.
Woensdag moet ik ook gaan voor een fm, k mocht nu deze keer al met een hogere dosis van puregon starten omdat het de vorige keer wel erg traag op gang kwam. Toen waren, met een week puregon, mijn follikels nog bijna onveranderd. Ik hoop dus ook dat eind volgende week misschien al een nieuwe inseminatie kan gebeuren. En dan weer het eindeloze wachten :s

'k Snap het, je wil natuurlijk als eerste kunnen melden dat je zwanger bent omdat je weet dat jullie er al zo lang mee bezig zijn. Dat is normaal he! Ik heb ook dat gevoel, mijn andere schoonzus trouwt deze zomer en ze wonen ook al een hele tijd samen. Ik ben ook nu al zeker dat het daar niet lang meer zal duren eens ze getrouwd zijn... Ook wij zouden graag een zwangerschap kunnen aankondigen voor hen. Nuja laten we nog niet op de feiten vooruit lopen, misschien zijn we ook eerste he :p

lieve groetjes
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 7 mei 2016, 18:50

Inderdaad, je hebt gelijk hoor! Mijn zus weet wel dat ik bezig ben en nu ook met de behandelingen, dus ik hoop wel dat ze weet dat het voor mij misschien moeilijk zou zijn. Het is natuurlijk ook niet dat ik het hen niet gun, maar er zijn al zoveel aankondigingen, bevallingen en babyborrels geweest terwijl wij bezig waren... Ik zou ondertussen ook gewoon graag eens, zoals jij zegt. En van een zus zou ik dat nog moeilijker vinden denk ik, gewoon omdat die persoon ook zo dicht bij je staat en je alles van heel dichtbij meemaakt dan.
Maar daar moeten we inderdaad nog niet te hard bij stilstaan, zover zijn we nog niet en hopelijk mogen wij ook snel!

Ik zou inderdaad héél graag hebben dat mijn vriend er gewoon bij is... De fm vind ik op zich nog niet zo erg om te doen, dat is gewoon 5 minuutjes binnen en buiten om het zo te zeggen...
Maar de inseminatie zelf is iets anders, zo wordt je kindje toch gemaakt uiteindelijk! En zo een hele voormiddag alleen in het ziekenhuis rondlopen is dan ook maar niets (de tijd wachten tussen het binnen brengen van het staal en de inseminatie zelf vind ik 'moordend', duurt zo lang :D )

Hopelijk heeft de hogere dosis puregon bij jou zijn effect en komt het allemaal wat beter op gang! Op welke cyclusdag had je de vorige maand je iui eigenlijk?
Het wachten na een iui lijkt mij soms nog langer te duren dan toen we op de natuurlijke manier bezig waren, heb jij dat soms ook?
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 8 mei 2016, 9:29

Eerst en vooral wil ik eens stil staan bij moederdag, een fijne 'toekomstige mama' moederdag gewenst. Voor mij is dit een dag in mineur... we moeten er natuurlijk wel vanuit gaan dat het volgend jaar ook onze beurt is! :)

Wat mijn vorige IUI betreft, ik wist niet op welke dag in mijn cyclus ik mijn inseminatie heb gekregen omdat ik nog geen maandstonden heb gehad in 6 maanden tijd. Omwille van de hormonen die ik moest inspuiten na mijn operatie van endometriose. Dus deze maand is de eerste keer dat ik weer weet wanneer mijn cyclus gestart is. :)

ik duim voor jou voor morgen!

groetjes
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 8 mei 2016, 14:15

Hé, voor jou ook een fijne toekomstige Moederdag gewenst! Gek hé, hoe zo'n dag toch zo je gevoelens kan beïnvloeden?
Hopelijk mogen we ons met Moederdag in augustus als wel 'aanstaande' moeders noemen :D

Hier zonet nog een lichte ovulatietest, dus ik begin te twijfelen of de iui dinsdag wel zal kunnen doorgaan... Op hoop van zegen dat de test snel oploopt en vanavond of morgen gaat knallen!
Ik weet dat ik vorige iui wel de avond voor de iui een positieve ovulatietest had, dus misschien heb ik nog tijd tot morgenavond! Duimen maar dat het snel kan doorgaan zeg! Hangt natuurlijk allemaal af van het bloedonderzoek en of mijn lichaam zelf al bezig is met het voorbereiden van een eisprong... Wel even spannend!

Vriendlief ligt helaas superziek op de bank, dus hopelijk is hij snel gerecupereerd tegen dinsdag/woensdag!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 8 mei 2016, 16:32

Valt moederdag bij jou in augustus? Nee toch? Kben eventjes niet meer mee :p

Oei inderdaad, hopelijk is hij weer kerngezond om de eventuele bevruchting mee te maken.
Fijne zondag nog! Ik duim mee!!
groetjes
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 8 mei 2016, 17:04

Er zijn er toch 2 op een jaar, eentje in mei en eentje in augustus (de 15de)...
De ene zou de echte zijn en de andere de valse, net zoals er bij Vaderdag ook 2 in het jaar zijn...
Maar vraag me niet welke de echte of de valse is hoor, want dat verschilt blijkbaar bij heel veel gezinnen! :D
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: IUI na endometriose

Bericht door Setta » 8 mei 2016, 17:47

Is dat niet enkel in Antwerpen? (ik ben half Limburgs, half Waals en vier dit enkel in mei).
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 8 mei 2016, 22:04

Setta schreef:Is dat niet enkel in Antwerpen? (ik ben half Limburgs, half Waals en vier dit enkel in mei).
Ik ben inderdaad van Antwerpen, dus zou best kunnen :D
Had zelfs geen idee dat dit enkel in Antwerpen was, haha!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 9 mei 2016, 9:34

Hahah :p dat is leuk hoor. 2 keer op een jaar :p ik vind dit slim gezien.
2 keer moederdag = 2 keer cadeautjes :p
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 9 mei 2016, 9:49

Gek eigenlijk dat het dan ook enkel bij ons is haha :D

Hier vanmorgen al fm gehad en één mooi eitje van 21mm en bms 9.6, dus alles perfect in orde! Andere eitje is ofwel verdwenen ofwel gekrompen, want het kleinere eitje was slechts 12mm en die zullen dus niet mee doen!
Bloed laten nemen en vanmiddag de resultaten afwachten, maar grote kans dat morgen de iui alweer kan doorgaan! Ovulatietest begint hier ook stilaan op te lopen, dus duimen draaien dat het gewoon morgen kan!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 9 mei 2016, 10:43

Oh super te horen dat het allemaal zo goed is :)
Dus morgen de 2de IUI ! Ik duim mee! :p
Woensdag mag voor mij ook snel komen :p we willen zo graag weten of de groei van de follikels al op gang is gekomen :)
Nog even afwachten dus!
Groetjes
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 9 mei 2016, 13:38

Spannend ook alweer hé... Ik vond het ook wel spannend, vooral omdat het dan afgelopen maand de eerste keer met Clomid was! Je leeft echt van fm tot fm en dan tot iui en dan weer tot je regels (die laatste liever niet natuurlijk!)...

Ben blij dat mijn cyclus voorlopig nog 'regelmatig' blijft onder heel die hormonenhandel!

Voorlopig hier nog geen telefoon gehad hoor... Moet het voor 16.00 uur wel weten, want vl moet dan morgen nog verlof kunnen nemen :)

Ik tel met jou mee af naar morgen/overmorgen! Hopelijk reageren je eitjes nu goed!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 9 mei 2016, 17:44

En weet je al iets meer?
Zo spannend! Khoop dat het morgen kan door gaan voor jou!

Ik voel me al de hele dag raar... Mijn buik doet raar... Kweet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar dit heb ik nog nooit gehad... Tzijn net kleine krampjes aan mijn eierstokken en baarmoeder...
Ik weet niet maar zou het kunnen dat ik toch zwanger ben? Ik heb wel mijn maandstonden gehad he...
Kvoel me echt raar, kheb ook druk in mijn liezen...
Pff kweet even niet goed of het nu mijn lichaam is die de zot met me houdt. Of dat het toch misschien kan...
Je hoort nog vrouwen he die nog een paar keer hun maandstonden hebben.
Kdurf ook niet goed te testen.. Want die test kan dan weer vals positief zijn omwille van de hormonen...
De dokter zou het woensdag toch wel zien he wanneer hij mijn follikelmeting doet...

Kzit echt met een raar gevoel.
Groetjes
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: IUI na endometriose

Bericht door Dora26 » 9 mei 2016, 21:14

Hé,
Ja ik heb in de late namiddag nog telefoon gehad en het mag morgenochtend doorgaan!
Heb vanavond om 19.00 uur de pregnyl al gezet en morgen moeten we om 9.00 uur weer in het ziekenhuis zijn met ons staaltje. Dan rond 10.30 uur de iui.

Vond het toch weer even 'wennen' om die spuit in mijn buik te zetten! Er liep nadien ook redelijk veel bloed uit, vond ik wel gek! :shock: Heb dat vorige cyclus met de bloedname na mijn fm ook gehad... Ik bloed normaal nooit na het bloedtrekken of een spuitje, maar het liep er echt uit zeg!
Begin me nu eigenlijk al niet helemaal lekker te voelen, geen idee of het ervan komt, maar voel me ook wat grieperig lijkt het, heel stijf in mijn nek en schouders, duizelig en misselijk etc.
De inspuiting deed deze keer veel meer pijn, maar de plek zelf is nu wel beter (daar had ik vorige keer dan weer meer last van).

Welke hormonen neem je nu momenteel? Enkel de puregon toch dacht ik hé? Want ik denk dat je dan wel kan testen hoor... Normaal heeft dat geen invloed op een zwangerschapstest, enkel pregnyl dacht ik. Ik zou (als ik jou was) toch testen voor de zekerheid! De hormonen die je nu neemt zoals puregon of clomid zijn echt héél slecht als je toch zwanger moest zijn...
Wel bizar dat je je zo 'anders' voelt, ik zou echt testen als ik jou was... En moest je zwanger zijn, dan zouden ze inderdaad woensdag wel wat moeten kunnen zien, want dan zou het toch al ongeveer 6 weken zijn, niet?
Ik zou er eens over denken, stel dat het toch zo is dat je zwanger bent, zou het echt niet goed zijn als je hormonen in je lijf hebt hé!

Ik duim :D
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Elise24
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 maart 2016, 13:06

Re: IUI na endometriose

Bericht door Elise24 » 9 mei 2016, 22:12

Hey,

Kheb meteen naar mijn gyn gebeld. Hij denkt dat het toch door de puregon komt maar wil me morgen zeker al zien!
Nu is het dus met een klein bang hartje afwachten wat het morgen zal geven!
Ik hoop zo dat de gyn het verkeerd voor heeft en er wel degelijk een klein wondertje in mijn buik zit!...
Het kan niet snel genoeg morgen zijn!

Ik duim ook mee voor jou 2de iui!!

Grtjs
Dec 2014 pil stop
Nov 2015 endometriose operatie
Maart 2016 start IUI
19 maart 2016 eerste IUI
Eerste IUI poging mislukt (maandstonden)
Eerste IUI is blijkbaar toch gelukt, de maandstonden waren innestelingen, ik ben zwanger!! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten