Eerste IUI behandeling

IUI Forum
Plaats reactie
KaatjeD
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 april 2016, 10:12

Eerste IUI behandeling

Bericht door KaatjeD » 7 april 2016, 11:28

Hoi iedereen!

Ik ben Kaat en ben er 29, in het najaar 30. Mijn man is er 37, we proberen al enkele jaren. Maar steeds lukt het niet, en nu omdat, vooral bij mij de ongeduldigheid toestaat hebben we sins januari al heel wat onderzoeken gehad en gestart ondertussen...

Ik ben vorige maand gestart met een IUI behandeling. Mijn man en ik gebruiken al 3 jaar geen voorbehoedsmiddelen en na
recent onderzoek is gebleken dat ikzelf maar een eisprong heb om de drie maand en dat mijn man een slechte kwaliteit van zaadcellen heeft.

Mijn gynaecologe is Dr. Laureys en werkt met het Jan Palfijnziekenhuis te Gent.
Zij heeft ooit samengewerkt met Dr. Decleer, te Aalte-Brug, wijzelf wonen te Aalter en ik heb van die man al 2 hele positieve verhalen gehoord, maar dat zal wel van andere artsen ook zo zijn, hij heeft die twee koppels toch kunnen helpen.

Ik heb clomid opgestart, dan controle: de follikels waren aan het groeien en bijna groot genoeg, dan 5 dagen erna opnieuw echo en zowel links en rechts 20 mm al en een derde nog wat kleiner dus een hele goede reactie op de clomid (wel drie pilletjes daags) dan Pregnyl ingespoten gekregen, dit was op vrijdag 25 maart in de
late namiddag en dan de IUI op zondag ochtend 27 maart, en die ochtend bij het opstaan toch iets gevoeld, kramp/pijn zowel links als rechts, ik denk dus de eisprong? Het IUI zelf ging vlot en pijnloos... Nu elke avond nog de vaginale capsules om de innesteling te doen slagen...

Ik ben dus nu nog in de wachtweken en voel toch regelmatig kramjes, ik ben vermoeider maar geraak moeilijk in slaap ook. en deze ochtend na iets te eten toch wel misselijk... Nu het is hopen en blijven hopen... Maar toch niet teveel of de teleurstelling is dan te groot, al heb ik de neiging om altijd het slechtste te verwachten :-)

Ik ben blij dat ik de ervaringen van anderen hier kan lezen, want in mijn omgeving lijkt iedereen spontaan zwanger te geraken...
Grtjs en ik duim voor jullie allemaal! X

EKM81
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 juli 2015, 16:57

Re: Eerste IUI behandeling

Bericht door EKM81 » 10 april 2016, 13:38

Dag Kaatje,


3 chlomid pilletje per dag! Ik moest er eentje nemen en dacht altijd dat ik heel wat tekenen had waardoor ik wel eens zwanger kon zijn. Alles wat jij opsomt had ik ook, maar helaas negatief. Nu, er zijn mensen die dit hebben met een positief resultaat. Ik vond dit forum goed om me met beide voetjes op de grond te houden. Er was wel altijd iemand die zei dat die signalen niet altijd te vertrouwen waren. Onlangs de bijsluiter gelezen van Chlomid en alle signalen vond ik terug onder bijwerkingen.
Ik durfde ook weinig hopen, elke keer als ik nog maar het gevoel kreeg dat het positief kon zijn, probeerde ik dit weg te steken uit schrik teleurgesteld te zijn. Teleurgesteld ben je sowieso als blijkt dat het negatief is. Dus je kan evengoed maar positief denken!
Ook in mijn omgeving wordt iedereen zwanger, maar echt iedereen! Ik kan niet meer bijhouden hoeveel zwangeren er op dit moment rondlopen! Ik kan spontaan op 6 mensen komen die van nu tot en met oktober een kindje verwachten...
Maar op een dag is het onze beurt, daar ben ik zeker van en wil ik in blijven geloven!

Véél succes Kaatje, en hou ons op de hoogte!! Ik duim!!
stop Pil (maart 2013)
Wachtlijst KID (mei 2015)
6e IUI (juni 2016)
Juli 2016: ZWANGER!!
3 maart 2017: bevallen van een flinke zoon!
november 2020: start traject voor een brusje

biekele
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 februari 2016, 12:38

Re: Eerste IUI behandeling

Bericht door biekele » 10 april 2016, 17:41

bij is dat ook ierdereen zwanger en ik maar wachten drepri zijn dat het weeral niks probeer postief te denk maar naar de zoveel terlurstelling niet zo meer wil wel en kindje maar blijk niet te lukken heb al en iui behandlig achter de rug deze maand 6 dagen over tijd en weeral niks echt niet eerlijk denk je dan prezie dat natuur niet wil dat ik zwanger word misschien moet ik maar als en voor teken pakken en zo laten maar ik kan mijne kinderwens niet opgeven na alles

KaatjeD
Berichten: 3
Lid geworden op: 7 april 2016, 10:12

Re: Eerste IUI behandeling

Bericht door KaatjeD » 12 april 2016, 13:21

Hoi hoi!

Ik ben nu al twee dagen overtijd, zondag na 14 dagen een test gedaan en negatief.
Ik heb pas volgende week een afspraak met de gyn. maar moest ik nog ongesteld worden,
vraag ik een voorschriften van clomid aan de huisarts...
Als ik jou zo hoor bieke om 6 dagen over tijd te zijn... De laatste drie jaar ben ik hoogstens twee maal
twee dagen of drie dagen overtijd geweest... Ik heb echt een regelmatige cyclus...
En opgeven mag je inderdaad niet doen, ik heb ook iemand leren kennen met een kindje,
en die is er ook pas na lange tijd gekomen met ivf...
Geduld en hoop zijn in dit verhaal mooie woorden... Maar tis idd
heel moeilijk te begrijpen waarom het ons niet metteen lukt.
Ik duim ook voor jullie, en intussen is het voor mij nog wat afwachten...
Ik durf nu geen test meer te doen, dus afwachten maar...

Veel succes iedereen!

Lieve dames
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 april 2015, 8:39

Re: Eerste IUI behandeling

Bericht door Lieve dames » 26 april 2016, 21:39

Hoi, wij zijn een lesbisch koppel uit de Kempen en hadden ook
Succesverhalen gehoord van de Decleer. Echter na 2 jaar proberen incl ivf
haalde dit voor ons niets uit. Mijn vertrouwen was weg bij deze dokter en dit ziekenhuis.
Lichamelijk deden de inseminaties telkens opnieuw enorm veel pijn, wij hebben besloten in september 2015 om over
te stappen van ziekenhuis. Ik vraag me af of jullie wel een goed
gevoel hebben bij jan Palfijnziekenhuis? Sigrid.

Setta
Berichten: 1425
Lid geworden op: 4 april 2014, 19:28

Re: Eerste IUI behandeling

Bericht door Setta » 26 april 2016, 22:21

@Lieve dames: ben zelf ook na 9 inseminaties, een laparoscopie en een HSG begonnen aan ICSI bij Decleer(Jan Palfijn). Eerste ICSI mislukt, dokter denkt aan slechte eicellen. Is best wel slikken natuurlijk, maar wat ik positief vind is dat hij blijft zoeken naar oplossingen(veranderen van medicatie en schema). Ik zit niet altijd op 1 golflengte met hem(vind hem wat te stil bij momenten), maar dat is puur persoonlijk en niet professioneel. Hij weet wat hij doet, vandaar wellicht zijn karige informatie.

Waarom precies is jullie vertrouwen weg?
'14-'15: 9 IUI's, neg. Ernstige Endo.
JP Gent Dr. D. : 3 ICSI's neg.(11EC- 15EC- 34EC)1 cryo(nt ontdooid).
Okt. '16: overstap Jette: 26 EC- 2 TP(1-ranking) - 15/12: 2 morula's, neg. - 16/02: 1 mor.- Nog 6 cryo's

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten