Aantal follikels

IUI Forum
Plaats reactie
Oliviake82
Berichten: 16
Lid geworden op: 7 januari 2016, 13:09

Aantal follikels

Bericht door Oliviake82 » 10 mei 2016, 10:48

Ben deze cyclus gestart voor iui en ging gisteren voor 1ste keer bloed en echo laten nemen op dag 11 maar follikels waren nog te klein, wel 6 aan elke kant dus 12 in totaal. Heb clomid genomen (heb pcos) en weet eigenlijk niet of dit aantal goed is of zelfs te veel? Moet nu donderdag opnieuw langsgaan. Iemand die me kan antwoorden want ben nog een leek hierin allemaal hoor.

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Aantal follikels

Bericht door Dora26 » 10 mei 2016, 15:09

Geen idee hoe groot je follikels waren? Want daar hangt het allemaal vanaf of het teveel is of niet...
De meeste follikels springen pas vanaf 17mm, dus indien het er allemaal kleine zijn, zijn het er zeker nog niet teveel en heb je nog kans dat er eentje 'dominant' (of de grootste) wordt...
Als je meerdere follikels van boven de 16-17mm hebt, dan is dat mogelijk wel teveel, aangezien je kans op een meerling dan ook veel groter is en dat is niet de bedoeling...
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Oliviake82
Berichten: 16
Lid geworden op: 7 januari 2016, 13:09

Re: Aantal follikels

Bericht door Oliviake82 » 11 mei 2016, 13:53

Neen, heb geen idee van de grootte maar ze zullen nog niet zo groot geweest zijn veronderstel ik want ik ga pas morgen terug voor nieuwe controle. Was er maandag ook redelijk druk en serieuze achterstand, maar ga morgen proberen meer info te krijgen.

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Aantal follikels

Bericht door Dora26 » 23 mei 2016, 10:58

Ben je wat meer te weten kunnen komen?
Ik ben nu zelf ook wel een beetje benieuwd :wink:
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

Oliviake82
Berichten: 16
Lid geworden op: 7 januari 2016, 13:09

Re: Aantal follikels

Bericht door Oliviake82 » 2 juni 2016, 19:15

Had de keer nadien dan 2 follikels en ook een cyste, maar waren nog te klein. Ben dan op zaterdagochtend bloed gaan laten nemen, zaterdagavond de spuit Pregnyl en zondagmiddag de inseminatie en momenteel ben ik nog zwanger :) Hopelijk blijft dit zo want het is toch wel bang afwachten hoor, ga pas geruster zijn als ik echo heb gehad maar daar moet ik nog kleine 3 weken op wachten.....

Dora26
Berichten: 534
Lid geworden op: 7 november 2015, 19:54

Re: Aantal follikels

Bericht door Dora26 » 2 juni 2016, 20:37

Waauw, was je eerste poging raak?
Proficiat zeg! Geniet ervan!
Kinderwens sinds september 2014
Januari 2016: Laparascopie, endometriose graad 3
17 maanden op de natuurlijke manier, 3 mislukte IUI's, IUI4 stopgezet, ICSI1.1 mislukt, ICSI 1.2 (tp 2 cryo's), nog 3 cryo's over -> ZWANGER!

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: Aantal follikels

Bericht door RomyL » 8 juni 2016, 22:17

Wow super dat het meteen gelukt is.
Hopelijk nog steeds alles ok!
Je verhaal geeft me toch wat rust (ook pcos)

Succes!

Oliviake82
Berichten: 16
Lid geworden op: 7 januari 2016, 13:09

Re: Aantal follikels

Bericht door Oliviake82 » 21 juni 2016, 9:52

Gisteren eerste echo gehad met een kloppend hartje maar nu super ongerust. Moet volgende week teruggaan omdat ze het hartje sneller zou willen horen kloppen en omdat het vruchtje te klein is, het te kleine vruchtje zou ook kunnen zijn dat het gewoon te dicht bij de wand zit waardoor het niet helemaal of niet goed zichtbaar is.... Pff ga straks vragen om sneller dan volgende maandag te mogen teruggaan want heb keislecht geslapen en voel mij ook superslecht hierdoor. 4 jaar geleden hoorde ik ook een kloppend hartje en beetje nadien miskraam dus nu superveel bang ondanks dat ik nu zo word opgevolgd :(

Oliviake82
Berichten: 16
Lid geworden op: 7 januari 2016, 13:09

Re: Aantal follikels

Bericht door Oliviake82 » 21 juni 2016, 9:52

Gisteren eerste echo gehad met een kloppend hartje maar nu super ongerust. Moet volgende week teruggaan omdat ze het hartje sneller zou willen horen kloppen en omdat het vruchtje te klein is, het te kleine vruchtje zou ook kunnen zijn dat het gewoon te dicht bij de wand zit waardoor het niet helemaal of niet goed zichtbaar is.... Pff ga straks vragen om sneller dan volgende maandag te mogen teruggaan want heb keislecht geslapen en voel mij ook superslecht hierdoor. 4 jaar geleden hoorde ik ook een kloppend hartje en beetje nadien miskraam dus nu superveel bang ondanks dat ik nu zo word opgevolgd :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten