De eerste keer

IUI Forum
Plaats reactie
RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

De eerste keer

Bericht door RomyL » 8 juni 2016, 16:25

Hallo iedereen

Terwijl ik hier rondklikte op zoek naar informatie merkte ik al snel dat hier (jammer genoeg) heel wat ervaren dames rondlopen. Ik ben zelf maar een beginner en als ik eerlijk ben... heel bang!

Ons verhaal is er zoals vaak verteld... ik heb zelf polycysteus ovarium syndrome en mijn vriend een tekort aan zaadcellen.
Vorige week ons eerste bezoek aan de fertiliteitskliniek. Huiswerk meegekregen: mijn vriend dagelijkse medicatie om aan een goede kwaliteit van zaadcellen te komen en ik vanaf dag 5 van mijn cyclus Chlomid.
De cyclus is gestart. Telefoontje voor de eerste afspraak (echo) is gemaakt en dan begint nu de spanning.
Wat kan ik van deze dag verwachten? Ik moet 's morgens om half acht voor de echo en dan...

Ik vermoed dat dit antwoord hier waarschijnlijk al ergens staat maar ik vind door de hoeveelheid de bomen niet echt meer.
Kunnen jullie mij wat gerust stellen met de praktische gang van zaken?!

Alvast heel erg bedankt! :wink:

MayaM
Berichten: 358
Lid geworden op: 5 januari 2016, 19:23

Re: De eerste keer

Bericht door MayaM » 8 juni 2016, 18:51

Dag Romy,

Spannend he?
Er komt nu zoveel op je af en je weet ook niet wat je mag verwachten he?

Op de dag dat je voor een echo moet komen gaan ze eigenlijk kijken of er al follikels aan het groeien zijn. Hiervoor zorgt de Clomid die je nu inneemt. Aan de hand van een vaginale echo kijken ze naar beide eierstokken om te zien of er al follikels groeien en ze meten deze ook. Dit kan ook in combinatie zijn met een bloedname om te kijken wat de hormoonwaarden zijn.

Afhankelijk van hoe snel of traag je follikels groeien ga je misschien meerdere keren terug moeten naar het ziekenhuis, tot de follikel(s) groot genoeg zijn om een eisprong uit te lokken met een Pregnylinjectie. Hiervoor moeten de follikels, bij mij in het ziekenhuis toch, groter als 18 mm zijn.
Afhankelijk van persoon tot persoon gaat dit proces snel op traag. Ik doe er gemiddeld 1,5 week over vanaf de eerste echo om tot het eindresultaat te komen, toen ik nog Clomid gebruikte moest ik gemiddeld 3 tot 4 keer terug voor een echo en bloedname.

Misschien heb je toch nog niet zo goed gereageerd op de Clomid en zullen ze de dosis aanpassen. Alles is mogelijk.

Maar stel niet te veel verwachtingen en laat alles op je afkomen. Het is superspannend en ook wel eng, maar gaandeweg ga je hier makkelijker mee omgaan en leer je veel bij.

Ik wens je in ieder geval veel succes en ik hoop dat ik je een beter beeld heb kunnen geven.

Indien je nog iets wil weten, vraag gerust!
Traject 1: start sept 2014; Maart 2017: Zoontje geboren!

IUI 1 (Jan-feb 2018): Negatief
IUI 2 (feb-mrt 2018): Negatief
IUI 3 (april 2018): Negatief
Mei 2018 - .... : verplichte pauze

RomyL
Berichten: 26
Lid geworden op: 8 juni 2016, 16:20

Re: De eerste keer

Bericht door RomyL » 8 juni 2016, 20:48

Dag Maya

Super bedankt voor de reactie!
Ik heb er in elk geval veel aan. Ik was van het idee dat de eerste keer misschien al mijn vriend ook zou moeten langsgaan en er ook een inplant zou zijn. Dit is dus blijkbaar niet zo?!

Nogmaals bedankt

Groetjes
Romy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten