iui

IUI Forum
Plaats reactie
Car
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 juli 2016, 13:58

iui

Bericht door Car » 13 juli 2016, 14:09

Hallo iedereen,

We hebben vandaag onze 3de iui achter de rug.
Weer een spannende tijd nu!
Hoeveel keer hebben jullie dit moeten doen?
Volgens het zkh kunnen we dit 6 keer doen maar op internet is terug te vinden dat na 3 mislukte pogingen geen baat meer heeft om hiermee verder te gaan.

Hoe gaan jullie er mee om? Tips?
We zijn in totaal 2 jaar mee bezig en het lijkt elke maand moeilijker te worden, een grotere teleurstelling als ik mijn menstruatie krijg.

Liefs C.

EKM81
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 juli 2015, 16:57

Re: iui

Bericht door EKM81 » 13 juli 2016, 22:22

Wij hebben er al 6 achter de rug en wachten op het resultaat vrijdag.
Ik denk dat het aantal keer afhangt van je eigen situatie. Bij ons was het wel zo dat er telkens na 3x samengezeten wordt met de dokter. Indien deze keer niet zou goed zijn mogen we nog één keer op dezelfde manier en dan moeten we naar de dokter. IUI 4 was er eentje op het onverwachts, denkende dat een cyclus nog moest starten, maar ik zat blijkbaar nog in m'n vorige cyclus. We hadden een maandje pauze omwille van het gesprek bij de dokter, dus die poging telt niet echt mee voordat we naar de dokter moeten :) . Nu ik hoop dat we enkel de dokter nog horen met positief nieuws :wink:
Wij hopen al iets meer dan 3 jaar op een kindje, en het wordt inderdaad zwaar! Ik hoor soms van m'n omgeving dat zij dit niet zouden kunnen, of er zelfs niet mee zouden beginnen. Ik denk dan ook dat je er maar aan begint als je het ECHT graag wilt. Nu enkel hopen dat het ook ECHT lukt! :)
stop Pil (maart 2013)
Wachtlijst KID (mei 2015)
6e IUI (juni 2016)
Juli 2016: ZWANGER!!
3 maart 2017: bevallen van een flinke zoon!
november 2020: start traject voor een brusje

Car
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 juli 2016, 13:58

Re: iui

Bericht door Car » 14 juli 2016, 14:08

Dat is ook weer spannend we hopen mee voor goed nieuws voor jullie!
Wij kennen niemand die dit traject ook volgt en dan is het soms wel eenzaam omdat niemand het lijkt te begrijpen en idd dat horen wij ook vaak dat ze er niet aan zouden beginnen. Maar meestal zijn dat mensen met kinderen...
Succes!!

EKM81
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 juli 2015, 16:57

Re: iui

Bericht door EKM81 » 15 juli 2016, 7:55

Ik heb hier op dit forum al veel steun gehad. Want soms denk je echt dat je alleen bent.
Maar dat ben je zeker niet. De wachtzalen bij de CRG's zitten vaak vol, wat het tegendeel toont.
Sinds wij gestart zijn hebben we van een aantal mensen, waar we het niet van dachten, gehoord dat ook zij in dit traject zitten. Met wat steun voor elkaar hier, komen we er allemaal wel ergens uit!
stop Pil (maart 2013)
Wachtlijst KID (mei 2015)
6e IUI (juni 2016)
Juli 2016: ZWANGER!!
3 maart 2017: bevallen van een flinke zoon!
november 2020: start traject voor een brusje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten