KID ervaringen?

IUI Forum
Plaats reactie
Sylwith101
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 januari 2017, 10:22

KID ervaringen?

Bericht door Sylwith101 » 1 januari 2017, 10:35

Hallo medelezers,

Wij zijn een lesbisch koppel dat graag onze kinderwens willen vervullen.
Na heel wat leeswerk en alles steeds weer te bespreken, hebben we besloten om voor ons 1ste kindje te gaan.

Nu vroeg ik me nog een en ander af dat jullie misschien kunnen opklaren.

Stel:
Ik ben diegene die zwanger zou worden met KID behandeling. Ik ben vruchtbaar in orde, regelmatige cyclus enz.. ben 27 jaar oud.
Is het dan bv mogelijk een keuze te maken met welke behandeling je wil? Of wordt dit voor jou beslist?

Als er nu niets mis is met vruchtbaarheid enz, en je dus, lesbisch zijnde enkel een donor nodig hebt, kom je dan in aanmerking voor KiD?

Als KID na 6 pogingen niet gelukt is ben je dan verplicht over te gaan naar evf?

En nog 1 vraagje, en bedoel er helemaal niets mee maar wij kregen een reactie van iemand in de familie, wat ons geheel deed schrikken. Deze persoon zei dat inseminatie kindjes bijna altyd gehandicapt zijn of eindigen op een miskraam?

Heeft iemand hier antwoorden op mijn vragen? Die laatste vraag was toch een serieuze domper door dat familielid, en heeft me laten schrikken, ik vind het ook ronduit grof om dit als opmerking te krijgen daarom dat ik graag ervaringen wil vragen op dit forum. Weet dat ik met die laatste vraag zeker niets verkeerd bedoel, dit zal ik ook allemaal vragen bij onz gesprek 11 januari maar wou toch al eens rondhoren.

In ieder geval nog prettige feesten aan iedereen! :)

EKM81
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 juli 2015, 16:57

Re: KID ervaringen?

Bericht door EKM81 » 2 januari 2017, 16:10

Wij zijn geen lesbisch koppel, maar hadden ook KID nodig.
Het verhaal over de inseminatiekindjes is er echt wel over... ik weet niet waar die persoon zijn info haalt? Maar ik zou er mij niets van aantrekken. Ik ben nu 29 weken zwanger en er is helemaal niets aan de hand met onze baby. Hij ziet er telkens op echo kerngezond uit!

Over de procedure zou ik eens met een arts gaan praten. Wij gingen naar CRG in Jette, zeker een aanrader! Op die manier ga je minder verhaaltjes horen en de duidelijke, juiste feiten. Dan weet je tenminste waar je voor staat. En elk lichaam is natuurlijk anders, ook de behandeling kan bij de één anders zijn dan bij de andere.

Succes!
stop Pil (maart 2013)
Wachtlijst KID (mei 2015)
6e IUI (juni 2016)
Juli 2016: ZWANGER!!
3 maart 2017: bevallen van een flinke zoon!
november 2020: start traject voor een brusje

Elise2008
Berichten: 224
Lid geworden op: 20 april 2015, 15:13

Re: KID ervaringen?

Bericht door Elise2008 » 5 januari 2017, 20:47

Dag Sylwith101

Ik weet niet naar welk ziekenhuis je zal gaan, want ik denk dat iedere ziekenhuis zijn eigen aanpak heeft.

Wij zijn in januari 2015 gestart met de gesprekken met de psycholoog en de dokter daarna ook nog enkele lichamelijke onderzoeken. In mei 2015 was onze eerste insimenatie en juni 2015 onze tweede was het prijs en in februari 2016 zijn we dan bevallen. Onze zoon is nu een deugniet van 10 maanden!

Ik weet idd ook niet vanwaar je familielid die info haalt...

Ik zou zeggen go for it!
IUI 1 op 5/05/2015 - negatief
IUI 2 op 8/06/2015 - positieve test op 23 juni
Uitgerekend op 28 februari 2016 - Bevallen op 26/02/2016 van een zoontje

Opstart brusje
IUI 1 op 2/07/2017 - positieve test op 16 juli

Sylwith101
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 januari 2017, 10:22

Re: KID ervaringen?

Bericht door Sylwith101 » 6 januari 2017, 13:45

Hey beiden,


Wij gaan naar het ziekenhuis in diest bij dokteres van uz leuven. Ik heb vele goede dingen gehoord van jette en berchem middelheim.

Ik moet zeggen dat die persoon ons serieus heeeft laten schrikken met zo n reactie.. ik vond het enorm confronterend..

Ooh super om te lezen!!@ :D

We gaan deze woensdag op 1ste gesprek!
Bij diest

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten