Eerste keer IUI

IUI Forum
Plaats reactie
Ruitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 januari 2017, 20:28

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Ruitje » 21 februari 2017, 12:02

SCL schreef:Ik net op controle geweest in Gent. Ook minder nieuws... er zijn teveel resten eitjes over door die clomid. Dit komt voor op 1 op 10. Ik ben natuurlijk weer de gelukkige... kuch... dus nu moet ik 2 weken de pil nemen! De pil.... ik had gezworen nooit nog de pil te nemen.. en nu moet ik die terug nemen... en 3/3 terug op controle.. om te zien of die pil alles heeft afgebroken.. dus deze maand geen kans op zwangerschap. Geen inseminatie. Ik ben zo ontgoocheld door dit nieuws. Ik had da nie verwacht natuurlijk.. pffffff tis zo een wildernis van vragen, behandelingen en pillen.. heeft nog iemand dit voorgehad?
Ik had dat ook na de eerste IUI. Mijn menstruatie was niet goed doorgekomen en toen ze bloed namen bleken mijn hormonen niet goed te zijn. Dus ook 2 weken de pil. Ik was ook zwaar teleurgesteld.
Na die 2 weken konden we wel gewoon verder gaan met de 2de poging. Het is dus geen ganse maand uitstel, maar wel 2 weken.
Ik kreeg toen wel maar weinig info van de vroedvrouw aan de telefoon. Ik heb dan een mailtje gestuurd en toen heeft de assistente me opgebeld om het uit te leggen.

Saar26
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 februari 2017, 16:57

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Saar26 » 21 februari 2017, 17:00

Hoi Allemaal,

Ik ben gestart met de eerste maal IUI. De inseminatie heb ik ondertussen al achter de rug. 4 dagen na de inseminatie moest ik een echo doen om te kijken als ik men eisprong had gehad. De gynaecoloog zei dat ze niet kon zien als ik een eisprong had gehad of niet, en dat ik moest afwachten. Heeft iemand dit nog aan de hand gehad? Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken :(

Groetjes

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 22 februari 2017, 21:13

Ruitje schreef:
SCL schreef:Ik net op controle geweest in Gent. Ook minder nieuws... er zijn teveel resten eitjes over door die clomid. Dit komt voor op 1 op 10. Ik ben natuurlijk weer de gelukkige... kuch... dus nu moet ik 2 weken de pil nemen! De pil.... ik had gezworen nooit nog de pil te nemen.. en nu moet ik die terug nemen... en 3/3 terug op controle.. om te zien of die pil alles heeft afgebroken.. dus deze maand geen kans op zwangerschap. Geen inseminatie. Ik ben zo ontgoocheld door dit nieuws. Ik had da nie verwacht natuurlijk.. pffffff tis zo een wildernis van vragen, behandelingen en pillen.. heeft nog iemand dit voorgehad?
Ik had dat ook na de eerste IUI. Mijn menstruatie was niet goed doorgekomen en toen ze bloed namen bleken mijn hormonen niet goed te zijn. Dus ook 2 weken de pil. Ik was ook zwaar teleurgesteld.
Na die 2 weken konden we wel gewoon verder gaan met de 2de poging. Het is dus geen ganse maand uitstel, maar wel 2 weken.
Ik kreeg toen wel maar weinig info van de vroedvrouw aan de telefoon. Ik heb dan een mailtje gestuurd en toen heeft de assistente me opgebeld om het uit te leggen.
Hey ruitje
Toch al blij te horen dat ik niet de enige ben. Het zet toch weer gans je systeem in de war he. Geen pil 1,5 jaar dan ineens 2 weken wel. Ik voelde me zo slecht. Ik was echt kwaad boos. Alles tegelijk. Nu heb ik me gesust met de gedachte dat het beter is dat ik dat doe en dat het dan opnieuw kan starten... tis allemaal wa. En was het daarna in orde ruitje? Nu heb je er geen problemen meer mee? Ik tel af naar volgende week vrijdag. Controle, stoppen pil + een weekje VAKANTIEEE!! Daar verlang ik naar. 3 dagen naar disneyland en dan nog 4 daagjes thuis relaxen. Alles op een rihtje zetten en met een fris hoofd terug starten.
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 22 februari 2017, 21:15

Dag Saar

Ik had vrijdag een echo toen en dan de volgende dag moest ik pregnyl prikken. De maandag erop had ik dan de eerste iui. Bij ons was er geen checkup echo. Wij moesten gewoon 2,5 weken afwachten. Mijn regels kwamen sneller als normaal dus ik wist dat het negatief was. Wanneer mag je testen? Ik duim alvast mee!! :-)
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

Saar26
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 februari 2017, 16:57

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Saar26 » 23 februari 2017, 11:56

Hoi,

Bedankt voor je reactie! :-)

Ik heb deze morgen een bloedafname gehad en deze namiddag bellen ze met het resultaat.

Ik heb mijn regels ondertussen nog niet gehad, dus ik hoop op goed nieuws. We wachten af :-)

Groetjes

Ruitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 januari 2017, 20:28

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Ruitje » 23 februari 2017, 16:56

SCL schreef:
Ruitje schreef:
SCL schreef:Ik net op controle geweest in Gent. Ook minder nieuws... er zijn teveel resten eitjes over door die clomid. Dit komt voor op 1 op 10. Ik ben natuurlijk weer de gelukkige... kuch... dus nu moet ik 2 weken de pil nemen! De pil.... ik had gezworen nooit nog de pil te nemen.. en nu moet ik die terug nemen... en 3/3 terug op controle.. om te zien of die pil alles heeft afgebroken.. dus deze maand geen kans op zwangerschap. Geen inseminatie. Ik ben zo ontgoocheld door dit nieuws. Ik had da nie verwacht natuurlijk.. pffffff tis zo een wildernis van vragen, behandelingen en pillen.. heeft nog iemand dit voorgehad?
Ik had dat ook na de eerste IUI. Mijn menstruatie was niet goed doorgekomen en toen ze bloed namen bleken mijn hormonen niet goed te zijn. Dus ook 2 weken de pil. Ik was ook zwaar teleurgesteld.
Na die 2 weken konden we wel gewoon verder gaan met de 2de poging. Het is dus geen ganse maand uitstel, maar wel 2 weken.
Ik kreeg toen wel maar weinig info van de vroedvrouw aan de telefoon. Ik heb dan een mailtje gestuurd en toen heeft de assistente me opgebeld om het uit te leggen.
Hey ruitje
Toch al blij te horen dat ik niet de enige ben. Het zet toch weer gans je systeem in de war he. Geen pil 1,5 jaar dan ineens 2 weken wel. Ik voelde me zo slecht. Ik was echt kwaad boos. Alles tegelijk. Nu heb ik me gesust met de gedachte dat het beter is dat ik dat doe en dat het dan opnieuw kan starten... tis allemaal wa. En was het daarna in orde ruitje? Nu heb je er geen problemen meer mee? Ik tel af naar volgende week vrijdag. Controle, stoppen pil + een weekje VAKANTIEEE!! Daar verlang ik naar. 3 dagen naar disneyland en dan nog 4 daagjes thuis relaxen. Alles op een rihtje zetten en met een fris hoofd terug starten.
Ja, na de pil was alles in orde en kon de 2de IUI als nog door gaan. Die poging is zelfs gelukt, al werd het snel een miskraam. Maar kijk ondertussen ben ik bijna 8 weken zwanger van IUI 3 (hopen dat alles goed blijft gaan natuurlijk).

Geniet alleszins van je vakantie! Dan kan je erna met frisse moed weer starten!

Ruitje
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 januari 2017, 20:28

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Ruitje » 23 februari 2017, 16:57

Saar26 schreef:Hoi,

Bedankt voor je reactie! :-)

Ik heb deze morgen een bloedafname gehad en deze namiddag bellen ze met het resultaat.

Ik heb mijn regels ondertussen nog niet gehad, dus ik hoop op goed nieuws. We wachten af :-)

Groetjes
Spannend! Hopelijk goed nieuws!

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 24 februari 2017, 7:28

Saar26 schreef:Hoi,

Bedankt voor je reactie! :-)

Ik heb deze morgen een bloedafname gehad en deze namiddag bellen ze met het resultaat.

Ik heb mijn regels ondertussen nog niet gehad, dus ik hoop op goed nieuws. We wachten af :-)

Groetjes
Hoi Saar
En? Heb je al nieuws? Ik duim alvast voor goed nieuws!
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

Saar26
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 februari 2017, 16:57

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Saar26 » 24 februari 2017, 10:00

Hoi allemaal,

Dank je voor de reacties. Super lief allemaal!

Jammer genoeg is het niks geworden.

Nu afwachten tot de regels eraan komen en dan terug starten.

Groetjes

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 25 februari 2017, 8:14

Oh Saar! Wat jammer. Das echt nie leuk! Hopelijk verlies je de moed niet om er terug mee te starten!
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 26 februari 2017, 13:16

Hoe gaat het hier met iedereen? Ik ben aan het aftellen naar vrijdagmiddag.. dan moet ik terug naar Gent. Ik hoop dat ze zeggen dat alles weg is en dat ik mag stoppen met de pil zodat de 2de iui in gang kan gezet worden.
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

billie19
Berichten: 4
Lid geworden op: 8 februari 2017, 9:05

Re: Eerste keer IUI

Bericht door billie19 » 26 februari 2017, 19:19

Hey SCL, ik duim dat je terug mag beginnen! Ik zit ondertussen te wachten, ik vind het lastiger dan ik dacht. Bij elk krampje en steekje dat ik heb denk ik: 'Zou het?' Volgende vrijdag mag ik testen, het lijkt echt nog heel ver weg...
IUI 1 17/2/2017

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Soph » 27 februari 2017, 9:24

Heey,

Ik duim ook mee SCL.
Momenteel zit ik ook te wachten. Volgende week maandag bloedprik....maar aangezien het al mis ging op de dag van de IUI zelf heb ik er weinig hoop op! Verder "voel" ik ook niets eigenlijk.
We denken om dan een maandje pauze in te lassen.
Zoals ik al vertelde denk mijn vriend dat zijn ups en downs in zijn spermastalen stressgerelateerd zijn en maart wordt een drukke maand. Misschien is het dus slim om een maandje over te slaan? Ik weet het niet goed!
xxx
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Saar26
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 februari 2017, 16:57

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Saar26 » 27 februari 2017, 12:52

Hoi iedereen!

Ik duim voor iedereen mee!!!

Ik heb ondertussen men regels gekregen van moet morgenvroeg terug aan de echo.

We zullen zien wat het wordt.

Veel liefs

linste
Berichten: 24
Lid geworden op: 6 februari 2017, 3:27

Re: Eerste keer IUI

Bericht door linste » 1 maart 2017, 9:43

Hoi,

Even niet hier geweest, druk met werk. Vrijdag was mijn eerste echo, hier waren men follikels wat klein een 13mm, dus moest ik maandag terug gaan. De maandag waren mijn follikels nog niet gegroeid. Vandaag terug moeten gaan voor de 3e echo. Nu was er eentje licht gegroeid naar 15mm. Dus bloedname en dan zo meteen om 14u bellen naar de consulenten. Nu is het mogelijk dat ik straks het nieuws krijg om met clomid te starten.

Eventjes een domper maar de hoop blijft.

Ik wens iedereen hier succes met hun weg.

groetjes
3/2 KID => natuurlijke cyclus en pregnyl = negatief
2/3 KID=> Natuurlijke cyclus en eisprong = negatief
28/3 KID=> Clomid en pregnyl= ???

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten