Eerste keer IUI

IUI Forum
Plaats reactie
linste
Berichten: 24
Lid geworden op: 6 februari 2017, 3:27

Re: Eerste keer IUI

Bericht door linste » 27 maart 2017, 17:05

Hoi Tiske,

Vandaag echo gehad en de gyn die hem vandaag deed zei dat ik mocht starten. Er is nog altijd een kans op een tweeling maar aangezien mijn leeftijd vond ze het een aanvaardbaar risico, ookal omdat mijn partner en ik in het ideale geval ook een tweeling willen. Dus rond 9u de pregnyl gespoten en morgen om half 12 inseminatie. Wel wat vervelend nu met werk, maar daar snappen ze het op zich wel.

groetjes,

L.
3/2 KID => natuurlijke cyclus en pregnyl = negatief
2/3 KID=> Natuurlijke cyclus en eisprong = negatief
28/3 KID=> Clomid en pregnyl= ???

Tiske
Berichten: 378
Lid geworden op: 9 december 2016, 20:32

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Tiske » 29 maart 2017, 20:47

Veel succes Linste!

linste
Berichten: 24
Lid geworden op: 6 februari 2017, 3:27

Re: Eerste keer IUI

Bericht door linste » 30 maart 2017, 9:57

Hoi,

De inseminatie was weer vlot gegaan. Vind het wel altijd wat pijnlijk met die eendenbek, maar het inbrengen zelf heb ik deze keer niet gevoeld. Nu is het wachten tot de 12de april. Dus de wachtweken weer doorkomen is de vraag natuurlijk!!!
Op het werk zijn de collega's natuurlijk keilief, ik zit in de verpleging wat wat risico's op besmetting meebrengt maar de collega's zorgen ervoor dat, dat toch al een heel deel minder is.

groetjes,

L
3/2 KID => natuurlijke cyclus en pregnyl = negatief
2/3 KID=> Natuurlijke cyclus en eisprong = negatief
28/3 KID=> Clomid en pregnyl= ???

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Soph » 30 maart 2017, 10:51

Hey Linste,

Ben blij dat het vlot verlopen is. Nu 2 weekjes aftellen!
En fijn dat je collega's zo lief zijn! Ikzelf werk ook in de zorg, wel niet als verpleegkundige maar als ergotherapeut. Ik ervaar toch ook wel veel begrip van mijn collega's. Van het ziekenhuis waar ik werk (personeelsdienst) absoluut niet!! :evil:

Hier met bang hartje afwachten tot komende dinsdag.
Ik heb me al stilletjes ingelezen en voorbereid op IVF maar het bezorgt me wel veel angst die overstap!
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 30 maart 2017, 11:57

Hoi iedereen

Spannend Linste! Mijn collega heeft er ook veel begrip voor. Alleen zegt ze soms van je bent nog jong, je hebt tijd. Grrrr da haat ik als ze da zegt maarja denk wel dat ze het goed bedoelt..

Ik ben ook in de wachtweken. Ik ga 5/4 testen.. een dagje later dan gepland. Dan is myn overleden peter jarig misschien brengt hij me geluk op 5/4.. nog 6 daagjes aftellen..... maar het gaat me vrij goed af. We zijn volop huizen aan het zoeken en bezichtigen en dat geeft me veel afleiding.. :D
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Gaby » 30 maart 2017, 12:00

Hoiiii iedereen!

Linste, keizalig. Ik heb gisteren IUI gehad. Op 13 april heb ik bloedtest. Dus dan kunnen we samen aftellen naar binnen 2 weekjes :)

Soph, hier dezelfde fase. Eind april valt het verdict of we moeten overstappen naar IVF of niet. Hopelijk is't niet nodig en is IUI 3 gewoon raak natuurlijk!
IVF 1 - Zwanger!

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Soph » 31 maart 2017, 8:26

Hehe, we zullen de topicnaam eens moeten aanpassen :D Aangezien we ondertussen al aan poging 2 of 3 zitten.

Oh SCL, dat is een mooie afleiding! Huisje kopen? Super!
Wij waren van Juli tot feb aan het renoveren. Nu is het zo goed als af. En er wacht daar nog een leeg kamertje. Ik betrap me er soms op dat ik zit te zoeken online naar leuke muurschilderingen en meubeltjes enz!

Ik krijg op 4/4 ook te horen als het mislukt is wanneer we onze arts opnieuw zien, ik hoop dat we geen weken moeten wachten op een afspraak om dan te horen wat het vervolg is. Geen zin om een maand over te slaan en niets te doen!
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 31 maart 2017, 17:42

Idd Soph! Hihi onze eerste keer iui is al even geleden he... laten we hopen dat we deze maand allemaal eens wat goed nieuws krijgen. April wordt een topmaand toch?!!

Idd is super voor de afleiding ook Soph. Das echt wel nodig. Ik ga woensdagochtend testen. Nog 5 dagen :shock: eens het weekend om is zal het er wel zijn. Maandagavond moete we nog naar een huis gaan kijken en dinsdag zullen we ook wel iets gaan doen :). Bij ons is het ook, dat kamertje blijft maar leeg.. heb al zoveel leuke ideeën.. ook qua buggy en inrichting maarja we blijven ongeduldig he :)
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 3 april 2017, 7:03

Goeiemorgend iedereen,

Ik ben opgestaan met slecht nieuws... heb m'n maandstonden gekregen dus hoef al niet meer te testen. Straks bellen naar Gent wanneer ik Menopur moet gaan ophalen. Vanaf deze cyclus starten we ermee. Is schijnt beter dan Clomid. Ik hoop bij jullie beter nieuws! Ik duim alvast :)
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Soph » 3 april 2017, 10:00

Oh SCL, dat is spijtig om te horen. Hopelijk met opstart menopur wel een positief resultaat.
Moest jij Utrogestan opsteken na de IUI?
Ikzelf heb nog nooit mijn maandstonden gekregen vóór mijn bloedprik op dag 15 na de IUI. Desondanks ze ook steeds negatief waren. Ik dacht dat dit van de Utrogestan was wnt als ik weet dat het negatief is moet ik stoppen en heb ik meestal 3 dagen nadien mijn maandstonden.

Ik morgen bloedprik, pff super zenuwachtig! Heb slechts geslapen. Heb buiten wat lage buikkrampen niets van klachten. Dus het voelt eerder als opkomende menstruatie. Ik vrees dus ook voor een "njet".
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 3 april 2017, 14:48

Hey Soph. Tis bij mij al de 2de keer dat ik myn maandstonden krijg voor dat ik moet testen.. het was gepland dat ik ze vandaag zou krijgen dus ze zijn op tijd. Maar zeker niet welkom.. :( ik heb nog nooit Utrogestan moeten nemen. Voor wat dient dat? Ik voelde tot gisteren ook gewoon wat krampen tot ik deze morgend opstond. Vreselijk om zo wakker te worden. Ben nu onderweg naar Gent voor Menopur ben is benieuwd.. vraag me eigelijk meer en meer af wat er eigelijk niet klopt bij ons. Mijn vriend zijn sperma is altijd goed. Ik heb altijd mijn eisprong, soms wel wat later maar hij is er wel altijd. En toch wilt het niet lukken.. ik snap er niets van. Ik ben zo gefrustreerd, moe, jaloers, kwaad. Jongens toch!! :oops: :oops:
Pilstop: Augustus 2015
IUI: Januari tot Juni 2017 - 5 x negatief

1e ICSI: 12/08/2017 - negatief
2de ICSI: 21/10/2017 - negatief
3de ICSI: 26/03/2018 -

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Soph » 3 april 2017, 14:59

Utrogestan is eigenlijk progesteron, voor de innesteling en baarmoederslijmvlies te bevorderen. Ik moet het steeds nemen na de inseminatie tot ik weet of het gelukt is of niet. Bij njet mag ik direct stoppen met utro maar bij positief resultaat moet je tot 7 weken zwangerschap utro blijven nemen.
Het is niet zo aangenaam want het zijn vaginale capsules die je 3x daags moet opsteken! :roll:
Maar ik las dat die utrogestan ook voorkomt dat het slijmvlies afstoot, dus zolang je utro gebruikt kan je geen ms krijgen.

Voor mij is het dus echt wachten tot morgen het verlossende telefoontje!

Yez, ik voel mee je frustratie! Ik denk ook steeds bij mezelf als IUI goed gegaan is van wat kan er nu nog verkeerd gaan. Eisprong check, staal check en dan nog eens tot bij de bron gebracht! Onbegrijpelijk dat het dan niet lukt hé! :evil:
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

SCL
Berichten: 165
Lid geworden op: 9 januari 2017, 10:51

Re: Eerste keer IUI

Bericht door SCL » 4 april 2017, 7:24

Achzo da wist ik nie over die Utro.. maar dat hebben ze mij in Gent nog niet voorgesteld. Gisteren de eerste prik met Menopur gezet. Viel goed mee. Op den duur voel je het al niet meer... alleen een vraagje, normaal bij Clomid wordt er eerst gecontroleerd of alles clean is na de regels en dus dat alle follikels wegzijn. Nu met die Menopur kreeg ik gisteren mijn regels en moest ik al direct starten. Zonder enige controle en moet wachten tot volgende week donderdag voor de eerste controle van de nieuwe follikels. Was dat bij jullie ook? Kvin dat een beetje raar omda misschien als er nog een follikel achtergebleven is en ik moet nu opnieuw hormonen pakken stimuleert misschien het 'oude' eitje.. wat is jullie ervaring? Was er direct een controle of zijn jullie ook gewoon met Menopur begonnen?

Soph
Berichten: 226
Lid geworden op: 17 augustus 2016, 13:42

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Soph » 4 april 2017, 19:57

OMG :shock: ik ben nog meer kapot!

Net nog een telefoontje ontvangen van de DM.
Ik ben op dit eigenste moment zwanger, ik wou al huilen van geluk maar toen kwam er een dikke MAAR.
op dit moment is mijn HCG waarde aan de lage kant. Vrijdag moet ik opnieuw bloed laten prikken.
Laat ons hopen dat het dan verdubbelt is....anders wil het zeggen dat ik afsteven op een miskraam.

dikke stress nog tot vrijdag dus!
Ik weet echt niet hoe ik me met voelen. Heel erg blij, nadien heel erg droevig want als ik eens wat google over lage hcg klinkt het toch niet echt veelbelovend.
Pilstop juli 2015 PCOS okt 2016
IUI 1 18/1/'17 (neg) IUI 2 18/2/'17 (neg) IUI 3 20/3/'17 (biochem zw)
IVF 1.1 mei TP verse blastocyste - zwanger - missed abortion (9w)
IVF 1.2 1/9 TP cryo blasto: zwanger! Uitgerekend 21/5/2018

Gaby
Berichten: 152
Lid geworden op: 16 september 2016, 11:12

Re: Eerste keer IUI

Bericht door Gaby » 4 april 2017, 20:52

Hej Soph,

ik begrijp hoe je je voelt. Om je kapot te piekeren.
Had dat bij mijn 3de poging met clomid, HCG was 5 en is uiteindelijk niks geworden, dat noemen ze dan een biochemische zwangerschap :s :s
Hebben ze aan de telefoon je HCG waarde gezegd of niet? En of er iets van hoop is? Bij mij was het aangekondigd als slecht nieuws en dat het zwz ging mislopen dus ik wist wel waar ik stond meteen na het telefoontje.
Ik ben toen als een gek beginnen googelen en je vindt allerlei mirakelverhalen over lage HCG waardes maar uiteraard ook de slechte verhalen.
Ik hoop echt dat het vrijdag gewoon allemaal DIK OK is, ik duim echt. Dat is toch zo een telefoon die je niet verwacht he. Ik was daar toen helemaal ondersteboven van. Je verwacht een negatief eigenlijk. En je hoopt stiekem een positief. Je verwacht écht geen tussenin optie... :(
IVF 1 - Zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten